Partyflock

Forumonderwerp · 858694
Beste mensen, ik kwam dit stukje tegen nadat ik een klein uitstapje had gemaakt naar een techno feest:

Uitspraak van Hallucinarie [USR] op zaterdag 18 maart 2006 om 20:54:
Je zult op schranz feesten ook veelal mensen aantreffen die gevoel voor ritme hebben. Precies wat je zegt: voor veel mensen is het gewoon niet volgen.

Mijn mening:
Hiermee bedoel je in feite te zeggen dat ik geen gevoel voor ritme heb? Bullshit, en de grootste onzin die je zegt.
Elke muziekstroming heeft zijn eigen ritmes, en om dan maar even intelligent te spreken zoals jij doet, zijn eigen template dus. Heeft totaal niks mee te maken dat bezoekers van een bepaald soort muziek meer gevoel voor ritme heeft dan een bezoeker van een ander (niet techno-achtig)feest.

Let voortaan even op je woorden voordat je zulke dingen zegt.

Zie https://partyflock.nl/report/7678/comment/commit.html#bottom

Wat vinden jullie hiervan?
laatste aanpassing
OERWOUD_­IS_­TOF citeer 23 juni 2006 23:19
Ik heb juist bewondering voor mensen die op het ge-boem boem boem boem van techno en trance (120-150 bpm) goed kunnen dansen... Ik kan het niet (goed), want wil altijd breaken

jij moet altijd weer een blowtje roken :p

Uitspraak van verwijderd op zondag 25 juni 2006 om 19:22:
Als de maat (4/4 maat) maar gelijk ligt kan alles

Zelfs dat hoeft niet, je kunt een 7/8 nummer op 180 bpm best mixen met een 4/4 nummer mixen op 180 bpm, het zal alleen af en toe wat apart klinken

Dat gaat klinken als een slecht getimede mix omdat de tellingen van de platen uit elkaar gaan lopen. :D
je kan zo'n mix heel mooi late uitkome... het is gewoon een kwestie van simpele wiskunde. ooit gehoord van het kleinste gemeen veelvoud? ;)

echt ni moeilijk: je moet het uitrekenen op vier patterns van de 7/8 plaat. da zijn 28 beats. bij een 4/4 plaat heb je vier patterns van 8 beats, in totaal 32 beats. je hebt dus vier beats meer op de 4/4 plaat.
logisch gevolg: als je de 7/8 plaat inbrengt op de vijfde beat van de eerst 8-beat-pattern van de 4/4 plaat, krijg je welgeteld 28 beats later een mooie mix.

het vereist natuurlijk wel enige vingervlugheid en Xfader-vaardigheid van de dj en de eigenlijke mix kan ni langer dure dan die 28 beats van de 7/8 plaat. daarna moet de mix gedaan zijn of het klinkt weer 'apart' zoals B.A.L. het zo mooi zij ;)
breakbeat ruleerd. de maten liggen anders en de muziek is zeer vernieuwend. zelf hou ik heel erg van nu skool breaks!

Uitspraak van indus³ op dinsdag 4 juli 2006 om 12:07:
je kan zo'n mix heel mooi late uitkome... het is gewoon een kwestie van simpele wiskunde. ooit gehoord van het kleinste gemeen veelvoud?

echt ni moeilijk: je moet het uitrekenen op vier patterns van de 7/8 plaat. da zijn 28 beats. bij een 4/4 plaat heb je vier patterns van 8 beats, in totaal 32 beats. je hebt dus vier beats meer op de 4/4 plaat.
logisch gevolg: als je de 7/8 plaat inbrengt op de vijfde beat van de eerst 8-beat-pattern van de 4/4 plaat, krijg je welgeteld 28 beats later een mooie mix.

Nee, die krijg je niet, omdat de 4 beat patronen van de 4/4 plaat niet sync lopen met de patronen uit de 7/8 plaat. Je zal ook nooit een mooie mix krijgen als je een 3/4 probeert te mixen met een 4/4. Dance is nou eenmaal georienteerd rond de 4 kwartsmaat, en iedereen die daarvan af wil wijken probeert alleen maar interessant te doen.
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 juli 2006 om 15:59:
Nee, die krijg je niet, omdat de 4 beat patronen van de 4/4 plaat niet sync lopen met de patronen uit de 7/8 plaat.

zeg da maar eens tege een Baseck of een Fishead. die kerels doen zo'n mix met hun ogen dicht. als je die flauwe kul van niet sync lope tege die manne zegt dan lache ze je vierkant uit waar je zelf bij staat.
en die opmerking die je daar maakt van dance en de vierkwartsmaat is ronduit belachelijk. tis ni omdat heel die dancebende nix anders kent dan een vierkwartsmaat dat iedereen die wel iets anders kent aanstellers zijn en interessant wil doen. zet gvd die oogkleppe af leer er gewoon eens mee leven dat andere mensen mss wel een andere mening kunne hebbe.

Grtz
Uitspraak van indus³ op zondag 9 juli 2006 om 23:02:
en die opmerking die je daar maakt van dance en de vierkwartsmaat is ronduit belachelijk. tis ni omdat heel die dancebende nix anders kent dan een vierkwartsmaat dat iedereen die wel iets anders kent aanstellers zijn en interessant wil doen. zet gvd die oogkleppe af leer er gewoon eens mee leven dat andere mensen mss wel een andere mening kunne hebbe.

:respect:

*edit*
Het is voor de één een mooie mix, voor de ander is het de grootste bullshit die er bestaat. No mather what, het gaat erom wat je er zelf van vind.
Zo heb je bijvoorbeeld DJ's die totaal niet kunnen mixen, en toch op feesten staan, en zo heb je ook DJ's die uitstekende mixskills hebben, en nergens staan.
Wat dat betreft is het maar net welke stijl je jezelf aanmeet, en dat hebben anderen dat maar te accepteren.
Klein voobeeldje voor als het onduidelijk is: als ik een rode broek aanheb, en iemand zegt tegen mij: jemig, wat een lelijke broek heb je nu aan, dan trek ik hem toch ook niet uit puur omdat iemand dat tegen me zegt?
Moraal: je moet doen wat jij je goed bij voelt, en dat is zeker ook belangrijk met DJing.
Het is juist goed als men experimenteerd, en zich niet vast houd aan de standaard mixtechnieken en stromingen.
En ookal klinkt het dan voor de 1 niet, hij/zij probeerd het wel, en leert daar vanzelf van...

Beetje onsamenhangend verhaal, maar ik denk dat ik mijn mening er wel duidelijk mee heb aangegeven
laatste aanpassing
Uitspraak van Miss Mik op maandag 10 juli 2006 om 11:34:
Beetje onsamenhangend verhaal, maar ik denk dat ik mijn mening er wel duidelijk mee heb aangegeven

duidelijk genoeg ;)
wat heb je trouwens een lelijke broek aan :P

*edit*
over het niet-sync lopen van twee verschillende beats:
da kan je moeilijk aan de tijdsindeling van de muziek wijten trouwens. meestal als twee beats niet sync lope wil da zegge dat de dj ofwel doof, ofwel ronduit slecht is. of hij wil per se de eerste tel van elke maat same late lope. dan krijg je idd een soep die ni te mixe is...
laatste aanpassing
Uitspraak van indus³ op maandag 10 juli 2006 om 12:09:
over het niet-sync lopen van twee verschillende beats:
da kan je moeilijk aan de tijdsindeling van de muziek wijten trouwens. meestal als twee beats niet sync lope wil da zegge dat de dj ofwel doof, ofwel ronduit slecht is. of hij wil per se de eerste tel van elke maat same late lope. dan krijg je idd een soep die ni te mixe is...

hier ging ik als verzelfsprekend al vanuit...(dat zouden meer mensen moeten doen ;))
break(beat/core) mensen hebben JUIST veel ritme gevoel :yes:
Uitspraak van Da Tomba !! op maandag 10 juli 2006 om 12:55:
break(beat/core) mensen hebben JUIST veel ritme gevoel

hmmm, ik weet niet wat jij aan het provoceren bent, maar iemand die wat a-rytmisch aangelegd zijn, en toch breaksfeestjes bezoeken betekend in jouw ogen dus dat ze toch ritme gevoel hebben...

:s anywayz, deze discussie over dat ritmegevoel is allang ten einde gekomen...

everybody happy :)
Uitspraak van Miss Mik op maandag 10 juli 2006 om 12:17:
dat zouden meer mensen moeten doen

vind ik dus ook, tzal ni lang meer dure eer tiesto van zen troontje van beste dj ter wereld gekickt wordt. want geef nu toe, heb je hem ooit één mix hore doen die technisch écht de moeite was?
Uitspraak van indus³ op maandag 10 juli 2006 om 14:29:
vind ik dus ook, tzal ni lang meer dure eer tiesto van zen troontje van beste dj ter wereld gekickt wordt. want geef nu toe, heb je hem ooit één mix hore doen die technisch écht de moeite was?

hij is nooit de beste geweest man.. :')
hoef je tege mij ni te zegge, kheb em zelf nooit goed gevonde. kbedoelde dus dat ie zen onrechtmatig toegewezen titel van beste dj ter wereld ni lang zou kunne bijhoude als er meer mense zo over dachte...
Uitspraak van indus³ op maandag 10 juli 2006 om 14:29:
vind ik dus ook, tzal ni lang meer dure eer tiesto van zen troontje van beste dj ter wereld gekickt wordt.

Als dat gebeurt betekent dat alleen maar dat iemand anders nog populairder is geworden dan Tiesto maar dat betekent niet automatisch dat diegene ook beter kan mixen dan Tiesto ;)
tenzij er gewoon meer mense met verstand van muziek een stemkastje in hun pote krijge :p
Uitspraak van Funk Punk op maandag 10 juli 2006 om 16:40:
Als dat gebeurt betekent dat alleen maar dat iemand anders nog populairder is geworden dan Tiesto maar dat betekent niet automatisch dat diegene ook beter kan mixen dan Tiesto ;)

:roflol:
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 juli 2006 om 15:59:
Nee, die krijg je niet, omdat de 4 beat patronen van de 4/4 plaat niet sync lopen met de patronen uit de 7/8 plaat. Je zal ook nooit een mooie mix krijgen als je een 3/4 probeert te mixen met een 4/4. Dance is nou eenmaal georienteerd rond de 4 kwartsmaat, en iedereen die daarvan af wil wijken probeert alleen maar interessant te doen.

Geloof me nou maar.. t lukt wel... zo niet? gewoon nog een keer proberen... t komt hier op neer: gewoon 8 maten later ingooien dan dat je gewend bent... of draai je hardstyle? gna gna gna...:P

Uitspraak van Funk Punk op maandag 10 juli 2006 om 16:40:
Als dat gebeurt betekent dat alleen maar dat iemand anders nog populairder is geworden dan Tiesto maar dat betekent niet automatisch dat diegene ook beter kan mixen dan Tiesto

was tiesto dan niet al van zn troon afgekicked.. ik hoorde iets over paul van dijk enzo

ow ja, indus: ik heb geen school bord:P
laatste aanpassing
Uitspraak van Nickolas Quartez op vrijdag 21 juli 2006 om 03:57:
ik heb geen school bord:P

je mag het mijne wel eens lene als je er echt een nodig hebt ;)
volgens mij is t vrij duidelijk
als je een goed gevoel voor ritme hebt kan je bij iedere soort muziek waar een ritme inzit het ritme volgen

ik denk dat mensen die voornamelijk 1 soort muziek luisteren hun ritmegevoel bij andere muziek stijlen een beetje kwijt raken omdat ze teveel dat ene ritme in hun kop hebben zitten

vroeger luisterde ik bijna alleen hardcore/terror
maar ik vond DnB en breakcore wel al vet als ik t soms hoorde
maar erop dansen dat kon ik toen echt niet
nu is t meer andersom ik luister meer DnB en breakcore dan straight beats maar dansen doe ik op alles

en ik moet eerlijk zeggen dat variatie voor mij echt bovenaan staat, dus voor al die mensen die hun eigen stijltje koppig blijven verdedigen heb ik het advies toch eens om zich heen te kijken en s wat andere muziek op te zetten
Uitspraak van PsykoNoot op zaterdag 22 juli 2006 om 18:37:
heb ik het advies toch eens om zich heen te kijken

als jij wat beter om je heen keek dan had je gezien dat deze discussie al heel erg lang nergens meer over gaat...

en dat mensen, oftwel de 'spuit 11's' onder ons nog steeds reageren terwijl het allemaal al clearly is, dat is gewoon een beetje stom.
indus: das wel the shit, misschien maak ik er ook echt eens gebruik van (Y) :D

kim: doe es lief :)
ik vind wel dattie een beetje gelijk heeft,,, variatie staat bovenaan en is belangrijk voor de inspiratie van de artiest zelf. :) yup:D

Uitspraak van Nickolas Quartez op vrijdag 21 juli 2006 om 03:57:
Geloof me nou maar.. t lukt wel... zo niet? gewoon nog een keer proberen... t komt hier op neer: gewoon 8 maten later ingooien dan dat je gewend bent... of draai je hardstyle? gna gna gna...

Je hebt gelijk. Het lukt wel. Het klinkt alleen ruk. :P
och, een ieder zn ding. je beroep vind ik namenlijk ook niet zo tof:
Beroep: Fietsendief

Uitspraak van Nickolas Quartez op maandag 24 juli 2006 om 20:26:
och, een ieder zn ding. je beroep vind ik namenlijk ook niet zo tof:

waarom gaan we nu op de persoonlijke toer? Ik bedoel, zie: ik ben nu heel erg lief bezig...

lol