Partyflock

Forumonderwerp · 858694
Beste mensen, ik kwam dit stukje tegen nadat ik een klein uitstapje had gemaakt naar een techno feest:

Uitspraak van Hallucinarie [USR] op zaterdag 18 maart 2006 om 20:54:
Je zult op schranz feesten ook veelal mensen aantreffen die gevoel voor ritme hebben. Precies wat je zegt: voor veel mensen is het gewoon niet volgen.

Mijn mening:
Hiermee bedoel je in feite te zeggen dat ik geen gevoel voor ritme heb? Bullshit, en de grootste onzin die je zegt.
Elke muziekstroming heeft zijn eigen ritmes, en om dan maar even intelligent te spreken zoals jij doet, zijn eigen template dus. Heeft totaal niks mee te maken dat bezoekers van een bepaald soort muziek meer gevoel voor ritme heeft dan een bezoeker van een ander (niet techno-achtig)feest.

Let voortaan even op je woorden voordat je zulke dingen zegt.

Zie https://partyflock.nl/report/7678/comment/commit.html#bottom

Wat vinden jullie hiervan?
laatste aanpassing
Kom kom niet zo snel boos worden...niemand heeft het over oprotten... :)
haha ja weet ik maar komt op het zelfde neer ;)
boos is een groot woord,
alles staat er nog enzo,
geen diepe fronz enzo,
dus valt mee ;)
wast eigenlijk alweer vergeten..
maar nu komt alles weer helemaal terug!!
oh tis alweer weg,
oef..
Uitspraak van vieuxmaster op dinsdag 11 april 2006 om 23:34:
wees blij dat er nog iemand reageerd in deze forum,
neppert..

Met zo´n zinloze bijdrage als jij levert, dan mag je van mij inderdaad ook gewoon wegjumpen ja. Ga maar anders even van dat woud een paar boomstammen om ´hakken en zagen´ ofzo..

Uitspraak van OERWOUD_IS_TOF op dinsdag 11 april 2006 om 19:10:
heeft nix met breakbeat te maken zoals miss mik zegt...

Je weet toch, ik heb bijna altijd gelijk :P

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 april 2006 om 18:31:
en heb liever 18 jarig dnb publiek dan jump publiek

Eensgelijk 8)

Iemand toevallig nog een zinnige bijdrage ofzo, of is zelfs het niveau van breaksliefhebbers gekeldert op pf? ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van Miss Mik op woensdag 12 april 2006 om 09:37:
neppert..

Met zo´n zinloze bijdrage als jij levert

wou je soms zeggen dat ik ongelijk heb?
echt druk kan je de bb forum tochnie noemen :no:

Iemand toevallig nog een zinnige bijdrage ofzo

hardcore rules :yes:

dan mag je van mij inderdaad ook gewoon wegjumpen ja

jump..

Uitspraak van vieuxmaster op woensdag 12 april 2006 om 12:33:
wou je soms zeggen dat ik ongelijk heb?
echt druk kan je de bb forum tochnie noemen

lekker houden zo ;) tis toch nog wel een van de weinige forums op flock waar je enigszins normaal antwoord krijgt ipv meteen afgezeken te worden o:)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 april 2006 om 12:39:
lekker houden zo tis toch nog wel een van de weinige forums op flock waar je enigszins normaal antwoord krijgt ipv meteen afgezeken te worden

Inderdaad, we zorgen er zelf voor dat het altijd zinnig blijft...

Maar toch, ik begrijp vieuxmaster niet echt. Hij zegt niets te weten van breaks/breakbeat, weet zelfs niet wat die muziek inhoud, staat er in zijn profiel bij favourite muziekstijlen: breakbeat.

Hij zegt dat ie het shit vind van de jongere leeftijdgrens bij dnb feestjes, maar zelf...
TyPt HiJ As eEn EgTe BrEzAhSlEt...ik bedoel maar...

Je moet toch ergens grenzen stellen, in de muziek, in je omgeving, in je leven. Waarom stellen mensen dan wel gelijk hun grenzen op feesten met als voorbeeld leeftijd, en zijn ze zelf gelijk aan het niveau van een 14e jarige?

Bysides, wat is jullie mening over Hustle Atletics met Lekker?

Persoonlijk vind ik t een erg strak nummer, en de vocals maken hem wel weer wat losser. Sublime productie gewoon! :bounce:
kijk jong of oud het maakt mij geen moer uit, want ik ben nou eenmaal een drum n bass fan dus ik ga zoiezo!!

En wat nou wanneer je naar Hardtechno- en naar Breakcorefeesten gaat, heb je dan tijdelijk gevoel voor ritme? %)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 april 2006 om 07:53:
En wat nou wanneer je naar Hardtechno- en naar Breakcorefeesten gaat, heb je dan tijdelijk gevoel voor ritme?

na een paar biertjes heb jij dat wel ;)

Dus nuchter ben ik een stijve hark? ;D

Daar gaan we het over hebben morgen ;D ;D ;D
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 april 2006 om 11:03:
Dus nuchter ben ik een stijve hark?

Daar gaan we het over hebben morgen

dat zeg ik toch niet ;)
:bier:

Je hebt lui die ritmisch zijn op trance enzo boem boem boem boem boem boem boem boem en om de 8 tellen 2x boem en een onk...

Dat vindt ik al gauw zaai worden. Het is voor mij niet het goede ritme voor de hele avond Vooral de hihats constant zijn erg irritant vindt ik...

Breakcore is los dat het een stuk sneller gaat. maken de vele ritmes door mekaar en na mekaar het een stuk onverwachter :D
Je weet niet wat komen gaat... Dat vindt ik lekker om op te stampen...

Denk dat iedereen wel ritme heeft alleen iedereen heeft ritme op een andere manier...

Uitspraak van vieuxmaster op dinsdag 11 april 2006 om 23:34:
o ja lekkere kerel ben jij ga je me eerst proberen te helpen en dan zit je fout en dan ga je met hun mee lopen lullen dat jump kut is en dat ik op moet rotten omdat ik het toevallig niet over breakbeat heb?
neppert..

Blij? Het is overduidelijk dat je net zolang zit te zieken totdat iemand jou persoonlijk aanvalt (of verzoekt of je opdondert) zodat je terug kan lopen gallen. Je hebt hier helemaal niets te zoeken. Die eerst post over de "gemiddelde leeftijd" was al een weggever maar helaas verzuimde men om je gewoon te negeren. Elke boerenlul weet dat bij breaks feesten de gemiddelde leeftijd een stuk hoger ligt dan bv. bij Hardstyle of DnB.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 april 2006 om 21:59:
Je hebt lui die ritmisch zijn op trance enzo boem boem boem boem boem boem boem boem en om de 8 tellen 2x boem en een onk...

Dat vindt ik al gauw zaai worden. Het is voor mij niet het goede ritme voor de hele avond Vooral de hihats constant zijn erg irritant vindt ik...

Breakcore is los dat het een stuk sneller gaat. maken de vele ritmes door mekaar en na mekaar het een stuk onverwachter
Je weet niet wat komen gaat... Dat vindt ik lekker om op te stampen...

Als je staat te stampen doe je feitelijk ook niks anders dan 'boem boem boem boem' en misschien na 8 tellen 2 keer boem en een 'onk' (whatever dat nou weer mag wezen Oo).

Bij trance gaat het de danser/bezoeker niet zozeer om de dragende beat (de kickdrum dus) maar meer om de geluiden en melodie eromheen. De muziek van Tiesto (die ik zelf eigenlijk niet kan uitstaan) is daar een mooi voorbeeld van. Zodra hij Flight 643 speelt zie je op de maat van die vette synth lijn alle handen de lucht in gaan.

Mensen die dansen op DnB (en ik neem aan, ook op "Breakcore") dansen meer op de drums en het ritme zelf, hoewel je daar natuurlijk ook nog steeds te maken heeft met een normale 4 kwarts maat. Net als in breakbeat, eigenlijk, maar op breakbeat dans je weer meer funky. Zoals je bij breakbeat danst (ik dan), dat is niet vol te houden als het tempo boven de 160 bpm uitgaat. Vandaar dat het hakken is uitgevonden. :P

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 maart 2006 om 22:45:
Dat heb ik met speedcore, daar loopt iedereen een beetje in een ander ritme te knikkebollen.
Ideaal voor a-rytmische mensen

juist niet is net zoals ,..
Uitspraak van Goodje op zondag 19 maart 2006 om 02:10:
Dnb is misschien een muziekstijl waarin je snel de ritme vind, maar welke ritme je neemt is je eigen keus. Neem je de drum, de bass of the snare..?
En ookal is het toegankelijk, ik zie zat mensen die er onwijs veel moeite mee hebben :P

je eigen ritme er in vinden ;-)
Ik had het ook al in een topic gezet, maar op de overzicht pagina heeft Secret Simba een column geschreven die gaat over muziekhokjes en elkaars muziek in waarde laten.

En wat is nu eigenlijk het moraal van dit topic?
Respecteer elkaars muziekstijl, en laat het daarbij :)
wat kan mij het verotten hoe een ander over muziek denkt waar ik gek van ben....
Werkzaam bij Subway
Artiest Nicon
lol ja techno is ook niet zoon beetje makkelijk om te volgen :P

voor elke idioot/muts is dat te doen. bij drum & bass gaat de helft van de techno bezoekers al stom kijken.. dan vraag ik me af waar dat gevoel voor ritme naartoe is gevlogen ineens
Uitspraak van Nicon op dinsdag 25 april 2006 om 11:50:
dan vraag ik me af waar dat gevoel voor ritme naartoe is gevlogen ineens

hahahaha...

ja, dat vroeg ik mezelf dus ook al af :)
Artiest {SHOWLIST artist 18514, 18515}
Uitspraak van Miss Mik op zaterdag 18 maart 2006 om 21:48:
Wat vinden jullie hiervan?

ik ben het met hem eens
er zit zo weinig afwisseling in techno dat je vanzelf de tel kwijt raakt
laatste aanpassing
Uitspraak van Nicon op dinsdag 25 april 2006 om 11:50:
voor elke idioot/muts is dat te doen. bij drum & bass gaat de helft van de techno bezoekers al stom kijken.. dan vraag ik me af waar dat gevoel voor ritme naartoe is gevlogen ineens

heeft dit niet te maken met hoe je insteld, mensen die techno luisteren (de meesten laat ik ze weer niet in een groep stouwen) zijn toch veelal gewent aan een 4 kwarts maat. daar zijn breaks in totaal een contrast op. dus voor hun klopt het ritme van dnb niet omdat er geen standerd maat in zit.dus idereen vind zijn eigen ding erin, binen techno zie je meestal dat iedereen het zelfde ritme volgt.

Artiest Balbasaur
DnB is ook 1 en al vierkwartsmaat hoor.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 mei 2006 om 10:40:

Hij bedoelt waarschijnijk dit:
1. boem
2. boem
3. boem
4. boem

en zo gaat het idd niet met dnb!

Ik vind het een goede uitspraak skit, en leuk om je weer eens gezien te hebben vrijdag :)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 mei 2006 om 10:40:

Natuurlijk is het een vierkwartsmaat (meestal tenminste) maar zo 'horen' de meeste mensen het niet, drum & bass is toch een afgeleide van de breakbeat oftewel gebroken ritmes wat natuurlijk al afwijkend klinkt t.o.v. 4 kwartsmaat.
Ga eens werken Miss Mik ;p

Ok. :)
Uitspraak van Miss Mik op dinsdag 9 mei 2006 om 12:35:
Hij bedoelt waarschijnijk dit:
1. boem
2. boem
3. boem
4. boem

ja klopt dat bedoel ik :-) de boodschap was iets anders :-p

jaa vrijdag was echt een heel vet feestje :-) zeker gezellig!
Uitspraak van Funk Punk op dinsdag 9 mei 2006 om 12:37:
Ga eens werken Miss Mik

Ik heb pauze hoor :yes:

en trouwens, moet jij nodig zeggen....
vanavond Dog On Acid @ Waerdse Tempel
Groovrider,Pendulum & Xo!!!!
10 eurootjes!!!
Uitspraak van hard on the beat op zaterdag 20 mei 2006 om 12:48:
vanavond Dog On Acid @ Waerdse Tempel
Groovrider,Pendulum & Xo!!!!
10 eurootjes!!!

spammert ;)
Ik heb nog wat rondgevliegert hier in Utrecht, dus dan weet je dat :)

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 16 april 2006 om 11:48:
Bij trance gaat het de danser/bezoeker niet zozeer om de dragende beat (de kickdrum dus) maar meer om de geluiden en melodie eromheen

Precies de rest is geen hol aan , je moet wel...
Breakcore lost dat op door onk ank boem rat klats

En terwijl tiesto met zn armen in de lucht niks staat te doen, Zitten de breakcore djs lekker te hufteren om de onks en anks en boemers in elkaar te zetten.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 juni 2006 om 10:05:
En terwijl tiesto met zn armen in de lucht niks staat te doen, Zitten de breakcore djs lekker te hufteren om de onks en anks en boemers in elkaar te zetten.

het ging feitelijk gezien niet om breakcore dj´s, maar gewoon om ons als breakliefhebbers, en dat kan van alles zijn...

bijvb. electro, breaks, breakbeat, drum n bass, grime, dubstep, breakcore, tekno e.d. enz.

mag dat even duidelijk zijn :P

maar begrijp jouw punt wel hoor haha :bloem:
laatste aanpassing
volgens mij draait bij breaks alles om het ritme...al dat ander electronische geneuzel is boem boem boem...tiesto me butt.
Ik denk dat mensen die naar breakz en DnB luisteren juist wel ritme hebben. Als je dat niet hebt, dan val je binnen een vierde maat wel zo gigantisch door de mand heen anders.

Ja, je weet niet wat er gaat komen, maar ergens weet je het juist wel en heb je dan die break te pakken, dan is dat lekker. Dat maakt het dansen op dit soort muziek zo veel leuker dan op Trance of andere poepdomme muziek.

Ik moet zeggen dat Techno aardig in de buurt komt en dat ik vaak een groter gedeelte van de bezoekers goed vind dansen op technofeesten.

tekno

?

al dat ander electronische geneuzel is boem boem boem

Beetje onzin, achter die boem boem boem kan een wereld van ritme liggen.

Dat maakt het dansen op dit soort muziek zo veel leuker dan op Trance of andere poepdomme muziek.

Ik dansbaarheid juist niet bij de ''intelligentie'' van muziek passen. Op Drum & Bass kun je heerlijk dansen, en het is een hele vette stijl, maar inhoudelijk stelt het grootste gedeelte gewoon heel erg weinig voor. Trance overigens ook.
Artiest {SHOWLIST artist 17364, 50778, 33453}
Ik heb juist bewondering voor mensen die op het ge-boem boem boem boem van techno en trance (120-150 bpm) goed kunnen dansen... Ik kan het niet (goed), want wil altijd breaken :P
Uitspraak van OERWOUD_IS_TOF op vrijdag 23 juni 2006 om 23:19:
Ik heb juist bewondering voor mensen die op het ge-boem boem boem boem van techno en trance (120-150 bpm) goed kunnen dansen... Ik kan het niet (goed), want wil altijd breaken

Same here, maar bewondering vind ik toch wel een groot woord ervoor :P
Uitspraak van Miss Mik op zaterdag 24 juni 2006 om 11:07:
Same here, maar bewondering vind ik toch wel een groot woord ervoor

Niet voor mij :)

Schranz ritmischer dan dnb/breaks?

Kennelijk hoor ik bepaalde dingen niet als ik naar schranz luister ofzo :o

Maargoed, hoe je het ook went of keert nagenoeg alle dance varianten hebben een 4/4 maat. Hoe die maten zijn ingevuld is per genre weer anders natuurlijk, maar de basis blijft het zelfde :)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 juni 2006 om 20:38:
Maargoed, hoe je het ook went of keert nagenoeg alle dance varianten hebben een 4/4 maat. Hoe die maten zijn ingevuld is per genre weer anders natuurlijk, maar de basis blijft het zelfde

Juist wouter, jij snapt het. En elke vorm van house is aan elkaar te mixen. Hardcore met breakz, trance met Hip Hop, etc. Als de maat (4/4 maat) maar gelijk ligt kan alles. En daarmee is gezegd, heb je gevoel voor ritme, dan kan alle muziek aan. Moet je natuurlijk wel goed luisteren en ervoor open staan :P
Dat is bij iedereen duidelijk 4/4... menselijk brein maakt er vaak ook 4/4 van... ook al schijnt een nummer op 7/8 maat of iets dergelijks gemaakt te zijn...

Ik heb het over uit de voeten kunnen met alleen 4/4 maat en dan met name (geldt in mijn geval) 120-150 bpm... percussie valt voor mij dan te langzaam, of die zit er simpelweg niet in bij die muziek dat ik er mee uit de voeten kan... Bewondering gaat dan ook van mij uit voor mensen die dat wel kunnen...
laatste aanpassing

Als de maat (4/4 maat) maar gelijk ligt kan alles

Zelfs dat hoeft niet, je kunt een 7/8 nummer op 180 bpm best mixen met een 4/4 nummer mixen op 180 bpm, het zal alleen af en toe wat apart klinken
Uitspraak van verwijderd op zondag 25 juni 2006 om 19:22:
Zelfs dat hoeft niet, je kunt een 7/8 nummer op 180 bpm best mixen met een 4/4 nummer mixen op 180 bpm, het zal alleen af en toe wat apart klinken

volgens mij gaat dal altijd 'apart' klinken :D
Uitspraak van Miss Mik op zaterdag 18 maart 2006 om 21:48:
Elke muziekstroming heeft zijn eigen ritmes, en om dan maar even intelligent te spreken zoals jij doet, zijn eigen template dus. Heeft totaal niks mee te maken dat bezoekers van een bepaald soort muziek meer gevoel voor ritme heeft dan een bezoeker van een ander (niet techno-achtig)feest.

Je slaat de spijker op zijn kop (Y)
Uitspraak van sjek op dinsdag 27 juni 2006 om 18:33:
Je slaat de spijker op zijn kop (Y)

danke. maar ik geloof dat we al maanden terug deze discussie uit gesproken hadden :yes: