Partyflock

Forumonderwerp · 858694
Beste mensen, ik kwam dit stukje tegen nadat ik een klein uitstapje had gemaakt naar een techno feest:

Uitspraak van Hallucinarie [USR] op zaterdag 18 maart 2006 om 20:54:
Je zult op schranz feesten ook veelal mensen aantreffen die gevoel voor ritme hebben. Precies wat je zegt: voor veel mensen is het gewoon niet volgen.

Mijn mening:
Hiermee bedoel je in feite te zeggen dat ik geen gevoel voor ritme heb? Bullshit, en de grootste onzin die je zegt.
Elke muziekstroming heeft zijn eigen ritmes, en om dan maar even intelligent te spreken zoals jij doet, zijn eigen template dus. Heeft totaal niks mee te maken dat bezoekers van een bepaald soort muziek meer gevoel voor ritme heeft dan een bezoeker van een ander (niet techno-achtig)feest.

Let voortaan even op je woorden voordat je zulke dingen zegt.

Zie https://partyflock.nl/report/7678/comment/commit.html#bottom

Wat vinden jullie hiervan?
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 maart 2006 om 23:43:
Er zit veel troep tussen snelle speedcore vanwege "producers" die het bpm op een hoogtempo gooien wat paterns vol met een kick, clap en snare zetten en het speedcore noemen. Maar een hoog bpm heeft niks met ritme te maken alleen met misschien je grenzen in muziek verleggen. Verder zitten er in breakcore vaak ook speedcore elementen, en wat is er zoiezo mis met afentoe een goede 4/4 beat. Kortom als je muziek niet begrijpt kraak het niet gelijk af...

hellseeker has spoken;)

Artiest {SHOWLIST artist 15447, 56716}
Uitspraak van Screamcore op woensdag 22 maart 2006 om 23:44:
hellseeker has spoken

en ge-edit :p
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 maart 2006 om 23:46:
en ge-edit

i know

zelfde discussie altijd toch :P

Uitspraak van Screamcore op woensdag 22 maart 2006 om 23:47:
i know

zelfde discussie altijd toch

uhuh
ej wat moet jij trouwes in de time out 7 april :O :P
ook nietecht iets voor jou toch;)

Uitspraak van Screamcore op woensdag 22 maart 2006 om 23:58:
ej wat moet jij trouwes in de time out 7 april
ook nietecht iets voor jou toch

Stel vrienden wouden daar heen, meeste vrienden van mij zijn niet zo into terror enzo dus vandaar.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 15:09:
Stel vrienden wouden daar heen, meeste vrienden van mij zijn niet zo into terror enzo dus vandaar.

ah ja dacht al zoiets :P
Luuk is gewoon een breezahslet... :no:
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 25 maart 2006 om 18:19:
Luuk is gewoon een breezahslet...

dacht ik al wel ja :P
Artiest {SHOWLIST artist 17364, 50778, 33453}
Uitspraak van Miss Mik op zaterdag 18 maart 2006 om 21:48:
Beste mensen, ik kwam dit stukje tegen nadat ik een klein uitstapje had gemaakt naar een techno feest:

Uitspraak van Hallucinarie [USR] op zaterdag 18 maart 2006 om 20:54:
Je zult op schranz feesten ook veelal mensen aantreffen die gevoel voor ritme hebben. Precies wat je zegt: voor veel mensen is het gewoon niet volgen.

Mijn mening:
Hiermee bedoel je in feite te zeggen dat ik geen gevoel voor ritme heb? Bullshit, en de grootste onzin die je zegt.
Elke muziekstroming heeft zijn eigen ritmes, en om dan maar even intelligent te spreken zoals jij doet, zijn eigen template dus. Heeft totaal niks mee te maken dat bezoekers van een bepaald soort muziek meer gevoel voor ritme heeft dan een bezoeker van een ander (niet techno-achtig)feest.

Let voortaan even op je woorden voordat je zulke dingen zegt.

Zie https://partyflock.nl/report/7678/comment/commit.html#bottom

Wat vinden jullie hiervan?

Volgens mij bedoelde hij het ook niet zo misschien? Dat veel mensen voor schranz geen ritmegevoel hebben?
Ik kom persoonlijk moeilijker uit de voeten met 4-to-the-floor beats tussen de 120-140BPM... gata voor mijn lichaam te traag, waar ik dan slecht uit de voeten kan...
Zodra er een snare of clap met regelmaat inkomt, kan ik er wel weer mee uit de voeten... Met Breaks kan ik op elk BPM uit de voeten...

Wat ik wil zeggen, volgens mij is het gewoon een smaak kwestie, en wat je maar gewend, en in principe in getraind bent...

En dat dance liefhebbers ritme gevoel hebben... POEP! Simpelweg tellen tot 4, en je bent met alles klaar!
Uitspraak van OERWOUD_IS_TOF op zondag 26 maart 2006 om 23:28:
En dat dance liefhebbers ritme gevoel hebben... POEP! Simpelweg tellen tot 4, en je bent met alles klaar!

dat is voor sommige al moeilijk;)
Uitspraak van Dhr. Rauwe op dinsdag 21 maart 2006 om 10:34:
Hmmmmm het woordje ook staat daar....
dat betekent dus dat hij jouw niet uitsluit maar jij je vervolgens wel weer beter vindt omdat je ook op D'nB los kan gaan
apart iemand die zo snel ze mening vormt over Schranzers
en voor de rest ligt de bal nu op jouw deel van het veld....

ik ga op allebei los..

lekker boeiend waar je op los gaat, áls je maar los gaat en of je ritmisch of a-ritmisch bent.. mensen moeten niet zoveel op elkaar letten, je gaat toch uit voor jezelf en niet voor anderen

Artiest Balbasaur
ik ga toch echt voor anderen; de dj's :9
Uitspraak van OERWOUD_IS_TOF op zondag 26 maart 2006 om 23:28:
POEP! Simpelweg tellen tot 4, en je bent met alles klaar!

waar ga je vannaf nu a-ritmische mensen aan herkennen??

die op hun vingers tot 4 aan het tellen zijn ;) LOL flauw

:D

Met zo'n telraampje een beetje staan te priegelen :P
Uitspraak van De Oplichter op maandag 27 maart 2006 om 14:52:
waar ga je vannaf nu a-ritmische mensen aan herkennen??

Als ze op elke muziek standaard staan te hakken... :/
Dat vind ik zo a-ritmisch...en zonde van de breaks natuurlijk...
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 maart 2006 om 15:05:
Met zo'n telraampje een beetje staan te priegelen

dat brengt me op een ideetje ;d
en op een breakcore feest ga ik gewoon met dat ding lope schudden, dan komt et beter overeen o:)
Uitspraak van TYHARO op maandag 27 maart 2006 om 15:37:
Als ze op elke muziek standaard staan te hakken... :/
Dat vind ik zo a-ritmisch...en zonde van de breaks natuurlijk...

Meer buikdansen, breakdansen en electric boogieeeeeeeeeeeee op de dansvloer :D
Uitspraak van Screamcore op maandag 27 maart 2006 om 17:45:
en op een breakcore feest ga ik gewoon met dat ding lope schudden, dan komt et beter overeen

lol :D

en op een breakcore feest ga ik gewoon met dat ding lope schudden, dan komt et beter overeen o:)

:D:D:D
tzou beter zijn als je je kaartje koopt ergens voor, dat je er dan gewoon standaard een telraam bij zou krijgen ;)

Telramen massive!
misschien maar een onderneming daarin gaan opstarten, ik schat dat de vraag naar telramen binnenkort aanzienlijk zal gaan stijgen ;)
laatste aanpassing
jaah idd appels lijken evenveel op peren...... :/
enne drum&bass lijkt op techno?
waarom die vergelijking maken?
en wat the fuck heeft de muziek lijn temaken met hoe dat je danst? moest is weten wat ik allemaal mee maak op een feest (denk iedereen wel) en wat maakt het uit....?
dus....
Uitspraak van Miss Mik op maandag 27 maart 2006 om 18:48:
tzou beter zijn als je je kaartje koopt ergens voor, dat je er dan gewoon standaard een telraam bij zou krijgen

neeeeeeeeeeeej
want dan ben ik niet meer uniek ;d
Uitspraak van J-YO_FLIPMO op maandag 27 maart 2006 om 19:11:
enne drum&bass lijkt op techno?
waarom die vergelijking maken?

omdat er drum and bass bestaat met techno invloeden....

en het ook goed samen te mixxen valt :)
De enige muziek die ik ken zonder ritme is Breakcore..probeer daar maar eens een regelmaat in te vinden..voor de rest..Drum n' Bass en Techno..hmm allebei muziek met een duidelijke maat 't één is niet zozeer ritmischer dan t ander..tis als de smaak van een appel vergelijken met die van een peer..schiet niet op jongens..
enne...voordat heel breakcore-liefhebbend partyflock dat niet precies weet wat breakcore is op ze achterste poten staat...de muziek die bijvoorbeeld door Ely Muff of door Doormouse wordt gemaakt DAT is breakcore..en NEE daar is GEEN vierkwartsmaat of wat voor maat dan ook in te vinden!
Amen
OEH sorry jongens.. ff ontopic.. om nog ff terug te komen op mijn eerste post..ik zie derhalve ook geen enkele reden om te beweren dat drum n bass liefhebbers MEER of MINDER ritmegevoel hebben dan techno/schranz liefhebbers..ik denk dat er zowel onder de schranz als onder de drum n bass liefhebbers mensen zijn die uitblinken in hun ritmegevoel en mensen zijn met wat minder ritmegevoel
misschien een beetje overgenuanceerd..maar ik denk dat daar heel veel behoefte aan is op partyflock ;)
:bier:

de muziek die bijvoorbeeld door Ely Muff of door Doormouse wordt gemaakt DAT is breakcore..en NEE daar is GEEN vierkwartsmaat of wat voor maat dan ook in te vinden!
Amen

Ten eerste zie ik Ely Muff niet als breakcore, maar dat even terzijde. Breakcore is over het algemeen gewoon gestructureerd hoor, met gewoon vierkwartsmaten, zij het wel extreem opgeneukt. Vooral Doormouse maakt gewoon heel veel gebruik van vierkwartsmaat spul. Als je nou Venetian Snares had gezegd had ik me er nog in kunnen vinden...
breakcore is toch voornamelijk 7/8e ??

Nou, de breakcore die ik ken is bijna altijd 4/4. Venetian Snares gebruikt wel veel 7/8.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 maart 2006 om 15:56:
Venetian Snares gebruikt wel veel 7/8.

dan zal het dat wel zijn..
wat vind je dan van die dingen van otto von schirag?
:P

Ken ik eigelijk niks van :O

Keertje checken maar
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 maart 2006 om 17:37:
Ken ik eigelijk niks van

Keertje checken maar

idd
kvind et wel iets waar je voor in de stemming moet zijn.. k kan et niet altijd goed luistere:P

K ga ff wat downen op SLSK, heb namelijk echt geen idee wat die doet :)

Mmm...niet echt onwijs interessant wat ik tot nu toe hoor.

Ja, niet leuke vage shit. :P
haha owk dat bedoel ik met dat je daarvoor in de stemming moet zijn :P
zeg bal, wat is er eigenlijk met je plaatje gebeurd?

Kan me herinneren dat je lange tijd een ander plaatje hebt gehad :)

Pff welk plaatje? :P Ik switch maandelijk ofzo, hehe
Uitspraak van Qris op dinsdag 28 maart 2006 om 13:20:
De enige muziek die ik ken zonder ritme is Breakcore..probeer daar maar eens een regelmaat in te vinden..

Die zit er vaak wel in maar door het gebruik van meerdere ritmes en drives naast elkaar ligt hij tenminste (gelukkig) niet zo dik op de voorgrond...
Maar als je goed luisterd dan hoor je het wel en kan je op den duur gewoon meetellen...het is even wennen omdat het er niet dik opligt zoals bij hardcore ofzo...
Maar er zijn in dat genre wel een hoop nummers die afwijken van 4/4...3/4 kom ik ook regelmatig tegen bijvoorbeeld...7/8 idd...
Ze vinden het ook geen probleem om opeens van maat te wisselen midden in een track...een drop the lime wil dat nogal weleens doen bijvoorbeeld...
Daar heb ik nog steeds weleens moeite mee om mee te tellen maar dat komt omdat hij zovaak switcht van het ene naar het andere...dan ben je aan het tellen in 4/4 en opeens is het 3/4 bijvoorbeeld...ja dan kom je niet meer uit idd... 8)
Maar 4 to the floor...het overduidelijke ritme wat er flink bovenop ligt...zoals hardcore, techno, trance etc. heeft dat heeft het iig niet nee...misschien dat je dat bedoeld... :)
laatste aanpassing