Partyflock

Forumonderwerp · 858694
Beste mensen, ik kwam dit stukje tegen nadat ik een klein uitstapje had gemaakt naar een techno feest:
Uitspraak van Hallucinarie [USR] op zaterdag 18 maart 2006 om 20:54:
Je zult op schranz feesten ook veelal mensen aantreffen die gevoel voor ritme hebben. Precies wat je zegt: voor veel mensen is het gewoon niet volgen.
Mijn mening:
Hiermee bedoel je in feite te zeggen dat ik geen gevoel voor ritme heb? Bullshit, en de grootste onzin die je zegt.
Elke muziekstroming heeft zijn eigen ritmes, en om dan maar even intelligent te spreken zoals jij doet, zijn eigen template dus. Heeft totaal niks mee te maken dat bezoekers van een bepaald soort muziek meer gevoel voor ritme heeft dan een bezoeker van een ander (niet techno-achtig)feest.
Let voortaan even op je woorden voordat je zulke dingen zegt.
Zie https://partyflock.nl/report/7678/comment/commit.html#bottom
Wat vinden jullie hiervan?
laatste aanpassing
donateur
beetje jammer weer.
Inderdaad. Blijkbaar moet je bij de grote commerciele hoop horen om een beetje ritme gevoel te hebben ;)
Ik bedoel maar: wat is er zo moeilijk om op bijvb. techno het ritme te tellen? Je telt gewoon heel vaak tot 4 en klaar ben je met je ritme :P

Werkzaam bij Partyflock
in iedere muzieksoort zit een ritme..

Misschien mensen die het ritme niet kunnen achterhalen :/

donateur
Dat heb ik met speedcore, daar loopt iedereen een beetje in een ander ritme te knikkebollen.
Ideaal voor a-rytmische mensen

ach... ik zie het meer als een vorm van onwetendheid...

o:)
Dnb is misschien een muziekstijl waarin je snel de ritme vind, maar welke ritme je neemt is je eigen keus. Neem je de drum, de bass of the snare..?
En ookal is het toegankelijk, ik zie zat mensen die er onwijs veel moeite mee hebben :P
Maar ik vind iig niet dat hij mocht zeggen, dat omdat je niet op schranz los kan gaan OP de ritme, dat je dan meteen geen ritmegevoel hebt.
JA idd beetje domme uitspraak in elke muziek soort zit ritme, anders is het geen muziek maar loze herrie...
En natuurlijk heb je bezoekers in elke soort stijl muziek die niet echt het ritme gevoel hebben en die uit de maat dansen, waar ik verder geen moeite mee heb, zolang ze het maar naar hun zin hebben toch...
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 maart 2006 om 22:45:
iedereen een beetje in een ander ritme
a-rytmische mensen
:/
laatste aanpassing
Ik kan 't wel begrijpen dat er mensen zijn die dat roepen...
Sommige platen van 'Limewax' bv. zijn zó hectisch dat ze nauwelijks te volgen zijn voor een ongetraind oor O:)
Maar over het algemeen zullen mensen die dat roepen ook diegene zijn die zich er nooit in verdiept hebben of de moeite hebben genomen om er eens goed naar te luisteren.
Uitspraak van ! ! Avalon ! ! op zondag 19 maart 2006 om 17:27:
Sommige platen van 'Limewax' bv. zijn zó hectisch dat ze nauwelijks te volgen zijn voor een ongetraind oor
maar die gaat ook gewoon richting de breakcore en dat is voor de mensen die van 'gewone' dnb houden ook knap lastig. :D

jongens die mensen weten niet wat ze lullen laat ze tog lekker waarom maakt iedreen zich druk om al die kleinen dingen er zijn wel belangrijkere dingen om je druk over te maken
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 21:03:
er zijn wel belangrijkere dingen om je druk over te maken
Oja?

Artiest Balbasaur
Bullshit natuurlijk, DnB is stukken moeilijker te volgen dan techno, feit. Alleen al om het feit dat DnB breakbeats heeft en techno steady beats. Bij techno zal er onderliggend misschien meer aan de hand zijn (daar waar DnB meestal wat oppervlakkig is), maar de basis van DnB is moeilijker te volgen dan die van techno, ik bedoel, het zijn in principe gewoon boem boem boem basslijnen. Overigens vind ik dat je wel een beetje opgefokt reageert, Miss Mik ;) Ik bedoel, zo'n ramp is het toch ook weer niet?
[scootertuner] jongens die mensen weten niet wat ze lullen laat ze tog lekker waarom maakt iedreen zich druk om al die kleinen dingen er zijn wel belangrijkere dingen om je druk over te maken
Gast, jij tuned scooters, wil jij ff niks zeggen over belangrijke dingen?

Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 22:56:
Gast, jij tuned scooters, wil jij ff niks zeggen over belangrijke dingen?
hahah :D
Overigens vind ik dat je wel een beetje opgefokt reageert, Miss Mik
Ik had zin om een keertje lekker overdreven te reageren :)
En ach, tis toch maar pf he ;)
Dat heb ik met speedcore, daar loopt iedereen een beetje in een ander ritme te knikkebollen.
Ideaal voor a-rytmische mensen
Of jij bent a-ritmisch omdat jij de verschillende ritmes die erin zitten niet hoort... ;)
Maar idd heel moeilijk om te volgen zo'n 4 to the floor ritme in techno... :vaag:
laatste aanpassing

donateur
Ik heb het over 500 bpm speedcore, onnozele kutmuziek.
Op breaks kun je heel goed dansen, een soort van hiphoppen zoals ze in Engeland doen.
Ritme zit hem niet in BPM...wie gaat nu een BPM van 500 volgen? 8)
De verschillende geluidspatronen die ontstaan doordat geluiden clashen met elkaar zijn veel interessanter... :)

Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 11:37:
Op breaks kun je heel goed dansen, een soort van hiphoppen zoals ze in Engeland doen.
sjezus ko, dat zou ik je de volgende keer wel willen zien doen :cheer:

zelfs de dolly dots hadden een ritme
:nocheer:

Ik had zin om een keertje lekker overdreven te reageren :)
En ach, tis toch maar pf he ;)
:D

donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 11:51:
zelfs de dolly dots hadden een ritme
Niet, dat was Frizzle Sizzle

Uitspraak van :cheer: nachtpoppetje :cheer: op maandag 20 maart 2006 om 17:45:
of we hebben gewoon meer gevoel voor ritme dan anderen
ik denk dat na een eindeloze welles/nietes discussie, dat uiteindelijk wel de enige juiste conclusie zal zijn ja :P
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 16:15:
Niet, dat was Frizzle Sizzle
jij kent je klassiekers! :D was ook een beetje van voor mijn tijd o:)
Schranz is voor ritmische mensen :vaag:
Laat maar lullen joh :/
Uitspraak van Moer op maandag 20 maart 2006 om 18:51:
Schranz is voor ritmische mensen
Lekker 4kwarts maat...is toch super ritmisch, vinden jullie niet ;)
De meest creatiefloze ritmes kom je tegen in schranz :)
Dat is toch geen muziek meer, gewoon herrie gemaskeerd als muziek:P

donateur
Schranz :lief:
Gewoon lekker compromisloos raggen en headbangen

Kutmuziek dus.
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 20:55:
Gewoon lekker compromisloos raggen en headbangen
Menig een staat te beuQen alsof het hardstyle is :)
Uitspraak van Miss Mik op zaterdag 18 maart 2006 om 21:48:
Je zult op schranz feesten ook veelal mensen aantreffen die gevoel voor ritme hebben. Precies wat je zegt: voor veel mensen is het gewoon niet volgen.
Hmmmmm het woordje ook staat daar....
dat betekent dus dat hij jouw niet uitsluit maar jij je vervolgens wel weer beter vindt omdat je ook op D'nB los kan gaan
apart iemand die zo snel ze mening vormt over Schranzers
en voor de rest ligt de bal nu op jouw deel van het veld....

donateur
Uitspraak van Moer op maandag 20 maart 2006 om 23:47:
Menig een staat te beuQen alsof het hardstyle is
Ik dans altijd op z'n Russisch, op de grond zitten en dan 1 voor 1 je benen naar voren schoppen
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 10:40:
Ik dans altijd op z'n Russisch, op de grond zitten en dan 1 voor 1 je benen naar voren schoppen
das een hele goeie beweging waar je compleet los mee kan gaan en ook nog eens heel veel spiergroepen mee traint

oh wacht ik heb geen IQ van 135 nu heb ik geen recht van spreken

Uitspraak van Dhr. Rauwe op dinsdag 21 maart 2006 om 10:34:
Hmmmmm het woordje ook staat daar....
dat betekent dus dat hij jouw niet uitsluit maar jij je vervolgens wel weer beter vindt omdat je ook op D'nB los kan gaan
apart iemand die zo snel ze mening vormt over Schranzers
en voor de rest ligt de bal nu op jouw deel van het veld....
schranz bestaat niet eens :x
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 11:01:
schranz bestaat niet eens
nee zoiets had ik ook gehoord
het komt uit duizend en een nacht
en naar het schijnt was het een geluid wat ali baba maakte toen hij met zijn voet tegen de wand van een kruik aankwam toen hij zich verstopte voor de 40 rovers
een andere versie is
dat een aritmisch persoon probeerde Schranz te produceren maar uitkwam op een soort vervaagde ritmes hij noemde het drum 'n bass en alle mensen die vonden dat ze een superritme gevoel hadden gingen er op dansen en voelde zich beter als de rest O:)
nou hee rauwman niet zo provoceren je kan wel he tegen mensen met een IQ van 135:P

donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 11:01:
schranz bestaat niet eens
Nee net als splittercore, gabber, darkcore, extratone, etc.
Maar als je het noemt weet iedereen waar je het over hebt, dus bestaat het...
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 11:07:
Nee net als splittercore, gabber, darkcore, extratone, etc.
Maar als je het noemt weet iedereen waar je het over hebt, dus bestaat het...
kan je dat even wat beter uitleggen want zoals je het nu definieert bestaat helemaal niks en ga je terug naar de theorie van energie ipv materie

Uitspraak van Dhr. Rauwe op dinsdag 21 maart 2006 om 11:06:
nou hee rauwman niet zo provoceren je kan wel he tegen mensen met een IQ van 135
met de tijd heb ik geleerd mensen met een lager IQ te negeren omdat het niet zoveel zin heeft om mensen uit te dagen op een hoger niveau te laten denken :X
(f);)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 11:14:
met de tijd heb ik geleerd mensen met een lager IQ te negeren omdat het niet zoveel zin heeft om mensen uit te dagen op een hoger niveau te laten denken
nou ik heb zeg maar het probleem dat de trap naar hoger denken bij mij 2 tredes kist waardoor die sprong te groot is en ik bang ben door de grote kracht die er vrij komt de rest van de tredes ook te breken en dan is er geen enkele mogelijkheid meer om op hoger niveau na te denken
en ja
als je inspeelt op iemands emotie dan komen er vaak wel oprechte reacties en worden mensen die de draak steken met de topic opener hard verbaal afgestraft door de mede topiccommunisten
ik ben van mening dat het hier op PF er voor 95% aantoe gaat met een vaatje zout
en dat moet zo blijven
:flower:

Punctuatie bitte.

donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 11:14:
met de tijd heb ik geleerd mensen met een lager IQ te negeren omdat het niet zoveel zin heeft om mensen uit te dagen op een hoger niveau te laten denken
Don't argue with idiots, they drag you down to their level and beat you with experience
niet verwacht van hallucinarie dat hij zown opmerking zou geven.. moet ik em toch wat meer breakcore late horen 8)
donateur
Uitspraak van Miss Mik op maandag 20 maart 2006 om 06:06:
k had zin om een keertje lekker overdreven te reageren :)
Dat is je goed gelukt.
Oké, mijn opmerking was een beetje misplaatst. Maar denk dat de meeste wel begrijpen wat ik wil aangeven.
Uitspraak van .Richard. op woensdag 22 maart 2006 om 17:13:
Oké, mijn opmerking was een beetje misplaatst. Maar denk dat de meeste wel begrijpen wat ik wil aangeven.
kan je echt niet tellen 8)

Bullshit natuurlijk, DnB is stukken moeilijker te volgen dan techno, feit. Alleen al om het feit dat DnB breakbeats heeft en techno steady beats. Bij techno zal er onderliggend misschien meer aan de hand zijn (daar waar DnB meestal wat oppervlakkig is), maar de basis van DnB is moeilijker te volgen dan die van techno, ik bedoel, het zijn in principe gewoon boem boem boem basslijnen
je trekt me de woorden uit de bakkus!
:)

Artiest {SHOWLIST artist 15447, 56716}
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 maart 2006 om 11:37:
Ik heb het over 500 bpm speedcore, onnozele kutmuziek.
Er zit veel troep tussen snelle speedcore vanwege "producers" die het bpm op een hoogtempo gooien wat paterns vol met een kick, clap en snare zetten en het speedcore noemen. Maar een hoog bpm heeft niks met ritme te maken alleen met misschien je grenzen in muziek verleggen. Verder zitten er in breakcore vaak ook speedcore elementen, en wat is er zoiezo mis met afentoe een goede 4/4 beat. Kortom als je muziek niet begrijpt kraak het niet gelijk af...
Over techno en DnB, beide kan goed zijn als het lekker in elkaar zit en je pakt. Zie het probleem eigenlijk niet om een van de 2 stijlen af te kraken.
laatste aanpassing