Partyflock
 
Forumonderwerp · 1068346
­ Nederland

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

De Leugens over Vechthonden
Laat u niets wijsmaken. De liefhebbers van deze honden vertellen onwaarheden over hun honden. Sommige geloven misschien zelf wat ze zeggen, anderen weten wel beter. De belangrijkste leugens worden hier weerlegd.

Leugen: “Vechthonden bijten niet meer dan andere honden”
Dit is de belangrijkste leugen. Er is namelijk verschil tussen een gewone hondenbeet en een aanval door een vechthond. Een gewone hondenbeet is best vervelend, en kan zelfs behoorlijke schade veroorzaken, maar het is niet hetzelfde als de dodelijke aanval door een vechthond. De statistiek klopt niet, want het minimale onderzoek dat naar bijtincidenten is gedaan maakt geen verschil tussen de verschillende incidenten. Een teckel die op straat een jogger in zijn broekspijp pakt, wordt hetzelfde geteld als een vechthond die een kleuter ernstig verminkt of doodbijt. Dat is alsof je een kind dat met een schaafwond van zijn fiets valt, op dezelfde lijst zet als kinderen die door vrachtwagens worden doodgereden, en dan zegt dat het statistisch wel meevalt met de ongelukken door vrachtwagens. Voor het pitbullverbod in 1993 van kracht werd, zijn er diverse kleuters doodgebeten. Door pitbull-achtigen wel te verstaan!

Feit: Vechthonden bijten wel meer, ze bijten namelijk veel erger. Kijk maar eens bij de knop ‘slachtoffers’.

Leugen: “Alle honden kunnen bijten”
Met name de dierenbeschermingsorganisaties roepen dit al jaren. Met als gevolg dat veel mensen nu denken dat alle honden er voortdurend op uit zijn om kinderen dood te bijten. De angst voor honden in de samenleving is toegenomen, samen met absurde regels tegen normale honden. Dank aan de dierenbeschermers voor deze bijdrage!

Er is verschil tussen hondenbeet, en een verminkend of dodelijk incident. Hondenbeten zijn naar genoeg voor de betrokkene, maar vechthonden zijn veel en veel gevaarlijker. Hier een filmpje van een eigenaar die wordt aangevallen door zijn eigen hond. Ziet u dit uw border collie, stabij’tje of labrador al doen? Nee? Precies!

Feit: Normale honden bijten statistisch heel weinig. Vechthonden bijten statistisch veel en veroorzaken dan ook nog heel veel schade.

Leugen: “het ras maakt geen verschil”
In de wetenschappelijke informatie op deze site kunt u lezen waarom dit niet waar is. Vechthonden zijn honderden jaren gefokt en geselecteerd om aan te vallen en te doden. Vechthondenliefhebbers (en dierenbeschermers) doen alsof het ras geen verschil maakt. Terwijl bij andere rassen juist steeds wordt geroepen dat je rekening moet houden met de ingefokte karaktereigenschappen. Een border collie is een werkhond, daar moet je veel mee doen. Een jachthond die de hele dag op een kleed ligt wordt ongelukkig. Een Brak zet zijn neus op de grond en gaat er vandoor. Allemaal logisch, daar zijn ze voor gefokt! Vechthonden zijn honderden jaren gefokt voor de aanval en het gevecht, maar dan ineens zou een vechthond niet vechten?

Wij zijn benieuwd of mevrouw Thieme haar dochtertje net zo lekker laat spelen met een groep vechthonden als met een groep – bijvoorbeeld – retrievers. Graag zien we dat filmpje ook op deze site.

Feit: het ras maakt wel verschil. Daarom hebben we juist zoveel verschillende rassen gefokt. Een jachthond jaagt/apporteert, een border collie hoedt en drijft, en een vechthond vecht!

Leugen: “Een rasverbod is zielig”
Een rasverbod is niet zielig. Bij het pitbullverbod mochten de bestaande honden blijven, mits geregistreerd, aangelijnd en gemuilkorfd. En vooral: gesteriliseerd en gecastreerd. Sinds wanneer is dat zielig? In Nederland wordt met de meeste huishonden niet gefokt, en niet fokken is niet zielig. Ja, daarna zijn er pitbulls afgemaakt. Dat was niet nodig geweest, als hun eigenaren zich aan de wet hadden gehouden. En die pitbulls, die hebben heel veel onschuldige honden aangevallen en doodgebeten. Gek genoeg vonden de eigenaren dat dan weer niet zielig. Alleen hun eigen hond was zielig.

Een ras verbieden betekent dat de liefhebbers gewoon op zoek moeten naar normale honden. Aangezien ze zelf vinden dat het ras geen verschil maakt, is dat niet erg. Voor een hond is het niet erg om helemaal niet te worden gefokt en geboren. Net zo min is het voor een ras zielig als er geen exemplaren van zijn in dit land.

Feit: een rasverbod is broodnodig. De rassen die worden verboden hebben daar geen last van zolang hun eigenaren zich aan de wet houden.

Leugen: “Je moet vechthonden goed opvoeden”
Je moet iedere hond goed opvoeden. Maar niemand weet hoe je een vechthond zo moet opvoeden dat hij niet vecht. Over hondenopvoeding is niemand het eens, alle gedragsdeskundigen vechten elkaar nu al zelf de tent uit. Wel slipketting, geen slipketting, wel clicker, geen clicker, wel aandacht, geen aandacht. Kalmeringssignalen, bach-remedies, rangorde, iedereen roept maar wat. Er is niet eens een erkend diploma voor gedragsdeskundige of instructeur, iedereen mag dat op zijn deur plakken. Al die deskundigen weten niet hoe ze een retriever moeten leren om niet met je sloffen rond te sjouwen. Ze weten niet hoe ze een herder moeten afleren om waaks te zijn. Ze weten ook niet hoe je een vechthond leert om niet te vechten. De dierenbescherming heeft ook geen concrete tips hiervoor. En wie betaalt de rekening? Mens, dier en maatschappij.

Feit: niemand weet hoe je een vechthond zo opvoedt dat-ie niet vecht. Daar is niets over bekend of onderzocht. Een vechthond vecht wel.

Leugen: “als je ze loslaat gaat het altijd goed”
ALLE aangevallen kinderen, alle doodgebeten honden die op deze site staan zijn te danken aan dit soort onzin. Alle eigenaren van vechthonden die mensen en dieren hebben verminkt en gedood riepen dat het wel goed zou gaan. Vechthonden bijten, of ze nu los of vast zitten. Ga nooit uitproberen of het waar is, maar bescherm jezelf en je geliefden. Als de leugenaar het fout heeft, is het jouw hond of kind die gevaar loopt.

Feit: vechthonden vallen ook aan als ze loslopen.

Leugen: “jouw hond had zich moeten onderwerpen”
Rangorde is in ieder geval op straat al onzin. Onderwerping slaat nergens op. Vechthonden bijten, en ze bijten op leven en dood. Of de andere hond zich nu ‘onderwerpt’ of niet; ze bijten hem dood. Vraag maar aan de eigenaren die hun hondje piepend en gillend aan hun eind zagen komen. Was dat omdat hun hondje zich niet ‘onderwierp’? Nee, dat was omdat de vechthond doorging tot de dood erop volgde. Daar zijn vechthonden op gefokt. Als vechthonden zouden stoppen bij onderwerping, dan zouden ze in de ring ook niet kunnen vechten. Vechthonden zijn juist gefokt op het negeren van agressie-remmende signalen.

Feit: een vechthond is erop uit om zijn slachtoffer te doden. Het maakt niet uit hoe het slachtoffer zich gedraagt.

Bron: http://www.gevaarlijkehonden.info/vechthonden/leugens-over-vechthonden.html

Spreek voor zich lijkt mij. En toch zijn er weer mensen die het beter lijken te weten.

Toch?

:)
Ik heb zo'n hekel aan honden joh :D
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 12:56:
Amen!! :respect:

Hoi, neuken?
 
En dat aluminium-hoedjes verhaal dat de media deze honden zwart maakt is gewoon pure onzin..

Alsof de media onder elkaar heeft afgesproken dat het financieel heel goed was om deze rassen zwart te maken..

Want wat ze schrijven klopt totaaaal niet en juist het tegenovergestelde is waar.. :lol:

Hou toch op.. Doe de oogkleppen af en step in to the real world.. (y)
 
Uitspraak van Maula op maandag 27 juli 2009 om 12:51:
ik heb geen Pit, ik heb Staffords MET F.C.I stamboom, maar die worden voor het gemak ook maar effe angezien voor Pitjes...

Inderdaad.. :D

In de volksmond ook wel Pitbull genoemd ja.. :D
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 13:02:
Inderdaad..

In de volksmond ook wel Pitbull genoemd ja..

als ik Pitbulls gehad zou hebben had ik er GEEN probleem mee.... maar ik heb GEEN Pitbulls ik heb Staffords, hele dure RAS honden waarvan ik door middel van de stambomen kan BEWIJZEN dat ze GEEN Pitbull zijn.....

en zolang mensen dat verschil al niet eens kunnen begrijpen of willen begrijpen, zal ik mijn geliefde ras blijven verdedigen....
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 13:02:
In de volksmond ook wel Pitbull genoemd ja..

je snapt er ook echt niks van he :no:
als je nou ergens over mee wilt praten, zorg er dan wel voor dat je er een beetje verstand van hebt
 
Uitspraak van Maula op maandag 27 juli 2009 om 13:06:
en zolang mensen dat verschil al niet eens kunnen begrijpen of willen begrijpen, zal ik mijn geliefde ras blijven verdedigen....

Een eeuwige strijd dus.. Want omdat volk zoals jij die honden blijft verdedigen zullen er altijd mensen zijn die er niks van begrijpen of willen begrijpen.. :D


Uitspraak van Hello Klitty op maandag 27 juli 2009 om 13:13:
verstand

ja jij wel ja.. :bye:
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 13:16:
Een eeuwige strijd dus.. Want omdat volk zoals jij die honden blijft verdedigen zullen er altijd mensen zijn die er niks van begrijpen of willen begrijpen..

dat komt door volk zoals jij die er geen verstand van hebben.. die denken er alles van te weten maar alles wat ze zeggen slaat kant noch wal
 
Uitspraak van Hello Klitty op maandag 27 juli 2009 om 13:20:
die denken er alles van te weten maar alles wat ze zeggen slaat kant noch wal

Komt omdat er altijd wel zo'n tokkie zoals jij klaar staat om op onrealistische wijze die honden te verdedigen.. Geen enkele ruimte voor kritiek of tegenargument "want alles is toch niet waar en opgeblazen door de media".. :D
laatste aanpassing
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 13:23:
Komt omdat er altijd wel zo'n tokkie zoals jij klaar staat om op onrealistische wijze die honden te verdedigen.. Geen enkele ruimte voor kritiek of tegenargument "want alles is toch niet waar en opgeblazen door de media"..

onzin.. ik geef toe dat stafford enm pitjes niet de makkelijkste honden zijn
maar die onzin die hier vooral door jou en mik e en krullbugs word aangedragen sl;aan werkelijk nergens op

als ik zeg dat jij een pedofiel bent, en jij weet dat dat niet waar is, dan ga je je eigen daar toch ook tegen verdedigen omdat je bang bent dat je een stempel 'pedo' op je hoofd krijgt?
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 13:16:
Want omdat volk zoals jij die honden blijft verdedigen zullen er altijd mensen zijn die er niks van begrijpen of willen begrijpen..

volk zoals mij ??? nogmaals je weet niet waar je over praat zolang je mij niet face to face ontmoet....

hoe hersenloos wil je verder nog over komen?? want volk als jij dat hersenloos dingen gaat roepen is pas echt kansloos...
 
Uitspraak van Hello Klitty op maandag 27 juli 2009 om 13:26:
ik geef toe dat stafford enm pitjes niet de makkelijkste honden zijn

Wat een toegeven.. :lol: "niet de makkelijkste honden zijn"

pfff.. Is dat jou manier van rëeel zijn??

En dan vervolgens zeg je dit:

Uitspraak van Hello Klitty op maandag 27 juli 2009 om 13:26:
maar die onzin die hier vooral door jou en mik e en krullbugs word aangedragen sl;aan werkelijk nergens op

Met je verstand.. :bye:


Uitspraak van Hello Klitty op maandag 27 juli 2009 om 13:26:
als ik zeg dat jij een pedofiel bent, en jij weet dat dat niet waar is, dan ga je je eigen daar toch ook tegen verdedigen omdat je bang bent dat je een stempel 'pedo' op je hoofd krijgt?

Waarom doe jij dat dan wel?? :lol: Jij bent sinds dat ene "6jarige wordt verscheurd door pitbulls"-topic ALLEEN maar bezig geweest met het verdedigen van jou honden..

Dus dat wil zeggen dat dat wat WIJ zeggen, een grote kern van waarheid in zit.. Anders boeide het je niet.. (y)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Maula op maandag 27 juli 2009 om 13:28:
volk zoals mij ??? nogmaals je weet niet waar je over praat zolang je mij niet face to face ontmoet....

Onzin.. Heb genoeg gelezen in dit en andere topics.. :bye: Zegt genoeg over jou..


Uitspraak van Maula op maandag 27 juli 2009 om 13:28:
hoe hersenloos wil je verder nog over komen?? want volk als jij dat hersenloos dingen gaat roepen is pas echt kansloos...

Ja vechthonden die kinderen verscheuren koste wat kost blijven verdedigen is intelligent zullen we zeggen.. :lol:
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 13:36:
Onzin.. Heb genoeg gelezen in dit en andere topics.. Zegt genoeg over jou..

:lol: jij bent echt een lachertje :lol: :lol:



Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 13:36:
Ja vechthonden die kinderen verscheuren koste wat kost blijven verdedigen is intelligent zullen we zeggen

vechthonden die kinderen verscheuren....

wederom mijn vraag : Hoeveel vechthonden kennen we in Nederland???

Hoeveel dodelijke bijt incidenten zijn er op jaarbasis door deze vecht honden ???


nou wees reeel dan en kom eens met cijfers.....
 
Uitspraak van Maula op maandag 27 juli 2009 om 13:43:
jij bent echt een lachertje

Jij een huilertje.. :D


Uitspraak van Maula op maandag 27 juli 2009 om 13:43:
en kom eens met cijfers.....

Ja die wc-eend onderzoekjes die nergens over gaan..

Wordt tijd dat jullie es met cijfers komen.. :D
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 13:45:
Ja die wc-eend onderzoekjes die nergens over gaan..

Wordt tijd dat jullie es met cijfers komen..

je kan je argumenten niet eens hard maken :lol:
 
Uitspraak van Hello Klitty op maandag 27 juli 2009 om 13:47:
je kan je argumenten niet eens hard maken

Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om in te zien dat die honden van jou gevaarlijk zijn.. (y)

En jij roept 100 keer om een Bron..

En als we je dan een bron geven dan deugt ie toch weer niet.. :D
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 32866, 53568}
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 11:30:
De vechthond tokkies komen hier weer hun bijthonden verdedigen.. De een een nog lager IQ dan de ander

Helaas, 2x HBO Opleiding en een bullterrier in dit huishouden ;)
 
Uitspraak van B van Bart op maandag 27 juli 2009 om 13:56:
Helaas, 2x HBO Opleiding en een bullterrier in dit huishouden

Er zijn er maar weinig zoals jou.. :aai:
 
Daarbij weet ik jou visie niet hierover.. :)
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 13:58:
Er zijn er maar weinig zoals jou..

zelfde hier.. HBO met IQ van 132
dus zeg nu maar wat ik ben..
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 13:49:
En jij roept 100 keer om een Bron..

hey.. wij openen geen topic met onwaarheden
als je dan zo stoer bent om een topic te openen, kom dan ook aan met feiten die waar zijn
och joa..

ieder zo zn eige mening over die beeste..
heb liever een pitbull, amerikaanse stafford, engelse bulldog, of wat dan ook
dan een fifi hondje.. die je bijna dood trapt,,

och joa.. ik heb zo mn verhaaltje hier neer gezet..
en wat mensen er verder van denke..
motte ze dan ma denken en doen..

ik weet wel dat ik echt pis off word als al die honde met een PLATTE snuit de zogenaamde agressieve honden worde afgemaakt, alleen omdat ze (gevaarlijk zijn )

ik ga toch ook geen moslims afmaken, omdat ze agressief zijn, en mensen onnodig kapot trappen, schieten of steken ? en Zwart verdienen met oa drugs ?
 
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 11:30:
Haha.. De vechthond tokkies komen hier weer hun bijthonden verdedigen.. De een een nog lager IQ dan de ander.. Geweldige reacties..
Bevestigt alweer het beeld dat men heeft van deze mensen..

Praat jij nou niet over IQ , dat jij zo kort door de bocht komt met je tokkies getuigd maar weer van een dieptreurige intelligentie

Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 11:41:
ja, daarom dus!




marokkanen kun je ook niet allemaal over een kam scheren, of dat dan weer wel?

daar gaat het nou helemaal niet om, als je geen betere argumenten kan geven dan moet je het er maar gewoon bij laten…
Uitspraak van Mike E op maandag 27 juli 2009 om 11:55:
Mensen blijven we ontopic!

Wat me verbaasd niemand rept een woord over de slachtoffers. Die zijn natuurlijk minder belangrijk.

Tis zeer sneu dat er genoeg slachtoffers zijn gemaakt door dit ras, maar nogmaals door het toedoen van de eigenaren en niet door de hond zelf, een hond wordt niet vals geboren maar vals gemaakt , dat vergeten heel veel mensen nog wel eens…
Uitspraak van ~Curl~ op maandag 27 juli 2009 om 12:01:
weet ik, maar 9 van de 10 keer nemen pitt eigenaren hun hond om verkeerde redenen, kennen ze het ras onvoldoende, daarbij jij en nog anderen hier, laten nogmaals weer zien wat voor volk jullie zijn, sorry hoor...er z\itten hier ook enkele eigenaren die WEL normaal discussieren. Mij krijg je niet gek hoor, mensen kletsen maar, ik weet dat ik er bewust voor kies, met alle voor en nadelen. Dan hoef ik niet te schelden op internet en te dreigen. Als je deze topics doorleest is er een hoog Sjonniegehalte in de reacties. Als je jezelf wilt distantieren van de doorsnee pittbull eigenaren en wilt laten zien dat jij er 1 bent die wel kan nadenken, reageer dan ook gewoon anders

Daar geef ik je helemaal gelijk in, veel mensen nemen zo’n hond om de verkeerde redenen, daarom vindt ik dat hondeneigenaren goed gescreend moeten worden voordat men een hond (maakt niet uit wat voor ras) aan mensen meegeeft , maar dat feest gaat niet door omdat veel fokkers het voor de poen doen en niet voor het welzijn van de dieren…
Uitspraak van ~Curl~ op maandag 27 juli 2009 om 12:01:
waarom hebben jullie uberhaupt voor een Pitt gekozen?

Ik heb voor dit ras gekozen omdat ik het bij mijn eigen karakter vind passen, ik zie mezelf niet met een klein hondje of een lab of golden retriever, ik heb altijd al een passie gehad voor honden met een eigen wil en karakter. Ik heb onze hond ook uit het asiel, omdat ik vindt dat hij een 2e kans verdiende, zijn vorige eigenaar heeft gewoon de handdoek in de strijd gegooid, en na veel schellen , slaan en buiten opsluiten heb uiteindelijk naar een asiel gebracht. De hond die hij toen was zie je niet meer in hem terug.
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 13:01:
En dat aluminium-hoedjes verhaal dat de media deze honden zwart maakt is gewoon pure onzin..

Alsof de media onder elkaar heeft afgesproken dat het financieel heel goed was om deze rassen zwart te maken..

Want wat ze schrijven klopt totaaaal niet en juist het tegenovergestelde is waar..

Hou toch op.. Doe de oogkleppen af en step in to the real world..

Je zal mij nooit horen zeggen dar de media deze honden zwart maakt maar heb je enig idee hoeveel mensen er daglijks door andere hondenrassen gebeten worden? En daar wordt geen woord over gerept, helemaal niets….het is dat dit ras gewoon veel meer schade aanricht als hij bijt maar als je naar de statistieken kijkt zijn het toch de geliefde gezinshonden die meer bijtincidenten op hun naam hebben staan http://www.ad.nl/binnenland/3175070/Gezinshond_bijt_eerder_dan_onbekende_pitbull.html


Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 13:49:
Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om in te zien dat die honden van jou gevaarlijk zijn..

En jij roept 100 keer om een Bron..

En als we je dan een bron geven dan deugt ie toch weer niet..

sorry maar die honden van haar zijn niet gevaarlijk raketgeleerde, dat zie ik zo....
lees de link die ik er bij heb gezet maar ff goed door dan zul je zien dat de verhalen die de ronde doen over onze o zo gevaarlijk pitbulls ontkracht is....
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 13:59:
Daarbij weet ik jou visie niet hierover..

Bij deze......


Honden die door mensen die een (in jouw woorden) "vechthond" nemen die niet worden aangeschaft om de problemen die ze hebben op straat op te lossen, maar die worden aangeschaft uit LIEFDE voor de hond, met zulke honden is vaak niets mis.
Deze mensen kopen hun hond ook niet op markrplaats voor de goedkoopste prijs, maar gaan op zoek naar een goede fokker, en zijn bereid daar een paar honderd (zoniet duizend) euro meer voor neer te leggen.
Deze mensen volgen vaak ook cursussen met hun honden, en zorgen dat hun honden goed gesocialiseerd worden/zijn zodat er geen problemen kunnen komen door zg angstbijters.
Met deze honden is nogmaals zelden iets mis.
Wanneer je t over de zogenaamde straatschoffies hebt, die niet weten hoe je met een van deze honden (Staffs, Pitjes Bully's enz enz) om moet gaan, en die dus ook niet het GEDULD hebben om met zo'n hond te werken, die cree-eren kansloze kuthonden waar k ook niet blij mee ben, en waar ik mijn hond niet mee laat spelen.
Om te bewijzen dat je je vechthond (mijn lieve Bullterrier) goed kan socialiseren zal ik ff wat foto's plaatsen.


(als pup)






 
Uitspraak van Hello Klitty op maandag 27 juli 2009 om 13:59:
HBO met IQ van 132

Hahahaha.. :lol: Wie probeer je nu wat wijs te maken??
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 14:13:
Hahahaha.. Wie probeer je nu wat wijs te maken??

geen antwoord op mijn vraag he..
wat ben ik nu volgens jou?
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juli 2009 om 14:12:
Praat jij nou niet over IQ , dat jij zo kort door de bocht komt met je tokkies getuigd maar weer van een dieptreurige intelligentie

Was mijn mening over de reacties in dit topic.. :D jammer dat je er niks van oppikt..


Uitspraak van B van Bart op maandag 27 juli 2009 om 14:13:
Bij deze......


Honden die door mensen die een (in jouw woorden) "vechthond" nemen die niet worden aangeschaft om de problemen die ze hebben op straat op te lossen, maar die worden aangeschaft uit LIEFDE voor de hond, met zulke honden is vaak niets mis.
Deze mensen kopen hun hond ook niet op markrplaats voor de goedkoopste prijs, maar gaan op zoek naar een goede fokker, en zijn bereid daar een paar honderd (zoniet duizend) euro meer voor neer te leggen.
Deze mensen volgen vaak ook cursussen met hun honden, en zorgen dat hun honden goed gesocialiseerd worden/zijn zodat er geen problemen kunnen komen door zg angstbijters.
Met deze honden is nogmaals zelden iets mis.
Wanneer je t over de zogenaamde straatschoffies hebt, die niet weten hoe je met een van deze honden (Staffs, Pitjes Bully's enz enz) om moet gaan, en die dus ook niet het GEDULD hebben om met zo'n hond te werken, die cree-eren kansloze kuthonden waar k ook niet blij mee ben, en waar ik mijn hond niet mee laat spelen.
Om te bewijzen dat je je vechthond (mijn lieve Bullterrier) goed kan socialiseren zal ik ff wat foto's plaatsen.

Respect daarvoor.. :respect: Tenminste weer es iemand met een gezonde kijk.. Let wel: er zijn ook gevallen waarbij de hond voldoende getrained was en uiteindelijk toch nog een keer helemaal doorgeflipt.. Waarvan ik een iemand persoonlijk ken.. Zijn dochtertje heeft hele mooie littekens in haar gezicht.. (n)

Andere in dit topic zouden een voorbeeld aan dit soort reacties moeten nemen.. (y) Vooral die wat denken óók hoogbegaafd te zijn..
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 14:23:
er zijn ook gevallen waarbij de hond voldoende getrained was en uiteindelijk toch nog een keer helemaal doorgeflipt

zulke gevallen komen meestal toch bij de broodfokkers vandaan, dus dan gaat t bij de aanschaffers bij t begin toch al mis.
gierigheid komt je duur te staan zegmaar



waarbij ik niet uitsluit dat er heel enkele gevallen zijn waarbij t ondanks alle goede dingen toch fout gaat, MAAR die gevallen heb je ook (en volgens mij meer) bij de goldenretrievers en labradoors.
laatste aanpassing
Uitspraak van Australian Girl op maandag 27 juli 2009 om 14:10:
ik ga toch ook geen moslims afmaken, omdat ze agressief zijn, en mensen onnodig kapot trappen, schieten of steken ? en Zwart verdienen met oa drugs ?

En weer een bevestiging :roflol:
 
Uitspraak van B van Bart op maandag 27 juli 2009 om 14:25:
zulke gevallen komen meestal toch bij de broodfokkers vandaan, dus dan gaat t bij de aanschaffers bij t begin toch al mis.
gierigheid komt je duur te staan zegmaar

Die kostte hem iets meer dan 1000 euro.. Die gast was altijd bezig met die hond en het was ook echt een poepie.. Dat beest wou alleen maar knuffelen..

Het enige dat was (en dat hebben er heel veel) hij was zo vals als de neten op andere honden.. Maakt hem niet uit, groot, klein.. Hij flipte meteen door.. Maar ja.. Niet echt een probleem, je kan hem dus alleen nooit loslaten..

Totdat ie een kindje kreeg.. Ging eerst goed.. Was echt schattig om te zien hoe hij ook waakte over haar en alles met zich liet doen.. Totdat ie een avond ineens een wauze blik in de kop krijgt.. En het kind zat aan zo'n speeltafeltje met geluidjes waar je op moet duwen enzo.. En toen heeft hij haar zonder aanleiding aangevallen.. Hij hield gelukkig wel meteen op toen er ingegrepen werd.. Want normaal gaan die door tot het gaatje.. Maar ja.. Zo gebeurt het dus..
Moraal van het verhaal is dat je die honden nooit voor volle 100% kan vertrouwen..

Dus je kan wel zeggen, de baas "maakt" zijn hond.. Maar het zit wel degelijk in het karakter..
laatste aanpassing
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 14:40:
Moraal van het verhaal is dat je die honden nooit voor volle 100% kan vertrouwen..

geen enkele hond dumb ass!
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 14:40:
Die kostte hem iets meer dan 1000 euro..

Gaat niet alleen om het geld, ook hoe de fokker denkt over de te maken lijnen enz.enz. Als je een goede fokker hebt, moet JIJ moeite doen om aan te tonen dat JIJ goed bent voor de hond, anders geeft de fokker de hond niet mee, waarbij ik niet wil zeggen dat dit in jouw geval (verhaal) niet het geval was.

Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 14:40:
Het enige dat was (en dat hebben er heel veel) hij was zo vals als de neten op andere honden.. Maakt hem niet uit, groot, klein.. Hij flipte meteen door.. Maar ja.. Niet echt een probleem, je kan hem dus alleen nooit loslaten..

Komen we weer uit bij een eerder stukje, zorg dat je hond goed gesocialiseerd raakt. Meteen als pup overal mee naar toenemen (weet nog dat ik met 9 weken met me pup in een tas door de stad liep, openbaar vervoer inging, gelijk met alle mogenlijke andere honden spelen enz enz)

wat ook belangrijk is met je pup, niet meteen bang worden als je hond word afgesnauwd door een oudere/grotere hond aangezien een snauw krijgen geen aanval is, maar meer voor de rangorde te bepalen,dat ze weten hoever ze kunnen gaan bij andere dieren.

Nu heb ik wel de mazzel (of mazzel, daar hebben we voor gekozen) dat ik een teef heb, en die zijn over t algemeen wat makkelijker naar andere honden, alhoewel der ook een hoop bitches tussen zitten.Maar ik blijf erbij, als jij je hond goed socialiseerd (dus gewoon los met anderen laten spelen) dan kan je een hoop narigheid voorkomen.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Hello Klitty op maandag 27 juli 2009 om 14:48:
geen enkele hond dumb ass!

Maar vooral die honden die jij zo leuk vind..:aai:
laatste aanpassing
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 14:40:
Want normaal gaan die door tot het gaatje..

Ligt erook maar aan hoe GAME je hond is, vroeger (heel vroeger) werden ze daar op gefokt, tegenwoordig word dat er juist uit gefokt.

Net zoals dat er een mechanisme in de bek zit waardoor ze niet meer loslaten, dat bestaat helemaal niet, het enigste waardoor hij of zij niet los zou kunnen laten is of omdat ze heel game zijn of omdat de kaakspieren verkrampen (wat je wel is hebt als je een pilletje (teveel) neemt)
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 14:50:
Maar vooral die honden die jij zo leuk vind..

ja klopt.. die vreten dagelijks kinderen en mensen op.. anders overleven ze het niet :S
 
Uitspraak van B van Bart op maandag 27 juli 2009 om 14:50:
waarbij ik niet wil zeggen dat dit in jouw geval (verhaal) niet het geval was.

Nou geloof me, die hond was als zijn kind.. Voordat ie hem kreeg en wist dat ie hem kreeg was het net alsof zijn vriendin zwanger was.. :lol:
Een echte hondenliefhebber.. En zo een had ie altijd al willen hebben..

Uitspraak van B van Bart op maandag 27 juli 2009 om 14:50:
alhoewel der ook een hoop bitches tussen zitten

Ja zo een was er dus bij de uitlaatservice ook.. Die moest altijd apart.. :[
 
Uitspraak van B van Bart op maandag 27 juli 2009 om 14:54:
igt erook maar aan hoe GAME je hond is, vroeger (heel vroeger) werden ze daar op gefokt, tegenwoordig word dat er juist uit gefokt.

Ja klopt.. Hoewel er genoeg ook gewoon nog steeds zo gefokt worden..
maar het blijft er hoe dan ook altijd wel in die beestjes zitten..


Uitspraak van B van Bart op maandag 27 juli 2009 om 14:54:
Net zoals dat er een mechanisme in de bek zit waardoor ze niet meer loslaten, dat bestaat helemaal niet, het enigste waardoor hij of zij niet los zou kunnen laten is of omdat ze heel game zijn of omdat de kaakspieren verkrampen (wat je wel is hebt als je een pilletje (teveel) neemt)

Nee maar het zijn toch kaakspieren die verkrampen.. En als dat gebeurt als ie aan je arm hangt heb je dus een vet probleem..
 
Uitspraak van Hello Klitty op maandag 27 juli 2009 om 14:55:
ja klopt.. die vreten dagelijks kinderen en mensen op.. anders overleven ze het niet

Nee joh, doen ze nooit.. Zijn ook geen enkele geregistreerde gevallen over de hele wereld dat dat OOIT gebeurt is..
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 14:59:
Nee joh, doen ze nooit.. Zijn ook geen enkele geregistreerde gevallen over de hele wereld dat dat OOIT gebeurt is..

nee idd... maar als dat wel zo zou zijn zou ik daar graag een bewijs van zien
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 14:55:
Uitspraak van B-artistiX op maandag 27 juli 2009 om 14:50:
alhoewel der ook een hoop bitches tussen zitten

Ja zo een was er dus bij de uitlaatservice ook.. Die moest altijd apart

Nu hebben wij hier in de zaanstreek een heel mooi park in Wormerveer, waar ALLE honden gewoon LOS mogen lopen (als enigste plek in de zaanstreek, op een paar uitrenzones naast de weg na)

en daar lopen alle verschillende soorten honden rond, waaronder 2 Amerikaanse Staffs 1 Amerikaans Bulldog 2 Bullterriers en een Doberman, en die kunnen gewoon met alle honden samen gaan. Dan hebben we ook nog een Labradoor (lopen der wel meer maargoed) en die kan dus bijna met niemand samen. En een hoop kleine hondjes (meest van bejaarde vrouwtjes) en die vallen ook alles aan wat ze zien, dan grijpt zo'n Jackrussel mijn hond (of een andere "vecht"hond) en dan gebeurt er niets, behalve dat mijn hond weer bloedt bij der oor of der lip.
 
Maak jezelf nu toch niet zo belachelijk.. :lol:

Dit allemaal begon over een topic waarbij een 6 jarig jongetje was verscheurd door pitbulls.. :lol:
Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 15:05:
Dit allemaal begon over een topic waarbij een 6 jarig jongetje was verscheurd door pitbulls..

wat uiteindelijk een dogo argentino teef met pups, een doberman en een pitbull bleek te zijn
:gaap:
ja dat is ook echt betrouwbaar :lol:
Ik snap het niet jongeee...

Wat vinden jullie nou zo mooi aan die beesten? Ze zijn vet lelijk. Labrador kan je nog van zeggen dat ze er schattig uit zien. 8)
 
Uitspraak van Hello Klitty op maandag 27 juli 2009 om 15:14:
ja dat is ook echt betrouwbaar

ja google is heel onbetrouwbaar.. :lol: Echt een kutsite.. :lol:
laatste aanpassing
Uitspraak van M. :') op maandag 27 juli 2009 om 15:36:
Ze zijn vet lelijk.

das jouw mening
 
Uitspraak van Bobje op maandag 27 juli 2009 om 14:36:
Uitspraak van sexy ladies op maandag 27 juli 2009 om 14:10:
ik ga toch ook geen moslims afmaken, omdat ze agressief zijn, en mensen onnodig kapot trappen, schieten of steken ? en Zwart verdienen met oa drugs ?

En weer een bevestiging

zulke uitspraken trek ik dus ook mijn handen van af....

Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 14:50:
Maar vooral die honden die jij zo leuk vind..

jongen schei eens uit met etteren....

anne maak je eens niet druk , nu loopt ti je gewoon te etteren...


Uitspraak van inactief op maandag 27 juli 2009 om 15:05:
http://www.liveleak.com/browse?q=pitbull+attack

lees ik nu toevallig net het stukje dat er een vrouw door haar hond gered is van dr man :LOL:

Uitspraak van M. :') op maandag 27 juli 2009 om 15:36:
Ik snap het niet jongeee...

Wat vinden jullie nou zo mooi aan die beesten? Ze zijn vet lelijk. Labrador kan je nog van zeggen dat ze er schattig uit zien.

ieder zijn eigen smaak ...daar heeft niemand wat over te zeggen :flower:


dit is (nogmaals ) een gebed zonder eind, iedereen heeft zijn eigen mening, prima je kan niet allemaal het zelfde zijn maar laat elkaar wel in de waarde en behandel de hondeneigenaren die wel het beste met hun hond voor hebben aub wel een beetje fatsoenlijk, wij kunnen er niets aan doen dat er genoeg andere mensen zijn die zo'n hond wel voor de pronk aanschaffen.... ik ben nog steeds van mening dat het niet aan de hond maar aan de eigenaar ligt.

en btw waarom heeft er nu niemand commentaar op het stukje wat ik eerder inzond waar de FEITEN instaan??? voor diegene die het gemist hebben........ hier komt tie nog een keer ----------------> http://www.ad.nl/binnenland/3175070/Gezinshond_bijt_eerder_dan_onbekende_pitbull.html
laatste aanpassing