Partyflock
 
Forumonderwerp · 1068346
­ Nederland

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

De Leugens over Vechthonden
Laat u niets wijsmaken. De liefhebbers van deze honden vertellen onwaarheden over hun honden. Sommige geloven misschien zelf wat ze zeggen, anderen weten wel beter. De belangrijkste leugens worden hier weerlegd.

Leugen: “Vechthonden bijten niet meer dan andere honden”
Dit is de belangrijkste leugen. Er is namelijk verschil tussen een gewone hondenbeet en een aanval door een vechthond. Een gewone hondenbeet is best vervelend, en kan zelfs behoorlijke schade veroorzaken, maar het is niet hetzelfde als de dodelijke aanval door een vechthond. De statistiek klopt niet, want het minimale onderzoek dat naar bijtincidenten is gedaan maakt geen verschil tussen de verschillende incidenten. Een teckel die op straat een jogger in zijn broekspijp pakt, wordt hetzelfde geteld als een vechthond die een kleuter ernstig verminkt of doodbijt. Dat is alsof je een kind dat met een schaafwond van zijn fiets valt, op dezelfde lijst zet als kinderen die door vrachtwagens worden doodgereden, en dan zegt dat het statistisch wel meevalt met de ongelukken door vrachtwagens. Voor het pitbullverbod in 1993 van kracht werd, zijn er diverse kleuters doodgebeten. Door pitbull-achtigen wel te verstaan!

Feit: Vechthonden bijten wel meer, ze bijten namelijk veel erger. Kijk maar eens bij de knop ‘slachtoffers’.

Leugen: “Alle honden kunnen bijten”
Met name de dierenbeschermingsorganisaties roepen dit al jaren. Met als gevolg dat veel mensen nu denken dat alle honden er voortdurend op uit zijn om kinderen dood te bijten. De angst voor honden in de samenleving is toegenomen, samen met absurde regels tegen normale honden. Dank aan de dierenbeschermers voor deze bijdrage!

Er is verschil tussen hondenbeet, en een verminkend of dodelijk incident. Hondenbeten zijn naar genoeg voor de betrokkene, maar vechthonden zijn veel en veel gevaarlijker. Hier een filmpje van een eigenaar die wordt aangevallen door zijn eigen hond. Ziet u dit uw border collie, stabij’tje of labrador al doen? Nee? Precies!

Feit: Normale honden bijten statistisch heel weinig. Vechthonden bijten statistisch veel en veroorzaken dan ook nog heel veel schade.

Leugen: “het ras maakt geen verschil”
In de wetenschappelijke informatie op deze site kunt u lezen waarom dit niet waar is. Vechthonden zijn honderden jaren gefokt en geselecteerd om aan te vallen en te doden. Vechthondenliefhebbers (en dierenbeschermers) doen alsof het ras geen verschil maakt. Terwijl bij andere rassen juist steeds wordt geroepen dat je rekening moet houden met de ingefokte karaktereigenschappen. Een border collie is een werkhond, daar moet je veel mee doen. Een jachthond die de hele dag op een kleed ligt wordt ongelukkig. Een Brak zet zijn neus op de grond en gaat er vandoor. Allemaal logisch, daar zijn ze voor gefokt! Vechthonden zijn honderden jaren gefokt voor de aanval en het gevecht, maar dan ineens zou een vechthond niet vechten?

Wij zijn benieuwd of mevrouw Thieme haar dochtertje net zo lekker laat spelen met een groep vechthonden als met een groep – bijvoorbeeld – retrievers. Graag zien we dat filmpje ook op deze site.

Feit: het ras maakt wel verschil. Daarom hebben we juist zoveel verschillende rassen gefokt. Een jachthond jaagt/apporteert, een border collie hoedt en drijft, en een vechthond vecht!

Leugen: “Een rasverbod is zielig”
Een rasverbod is niet zielig. Bij het pitbullverbod mochten de bestaande honden blijven, mits geregistreerd, aangelijnd en gemuilkorfd. En vooral: gesteriliseerd en gecastreerd. Sinds wanneer is dat zielig? In Nederland wordt met de meeste huishonden niet gefokt, en niet fokken is niet zielig. Ja, daarna zijn er pitbulls afgemaakt. Dat was niet nodig geweest, als hun eigenaren zich aan de wet hadden gehouden. En die pitbulls, die hebben heel veel onschuldige honden aangevallen en doodgebeten. Gek genoeg vonden de eigenaren dat dan weer niet zielig. Alleen hun eigen hond was zielig.

Een ras verbieden betekent dat de liefhebbers gewoon op zoek moeten naar normale honden. Aangezien ze zelf vinden dat het ras geen verschil maakt, is dat niet erg. Voor een hond is het niet erg om helemaal niet te worden gefokt en geboren. Net zo min is het voor een ras zielig als er geen exemplaren van zijn in dit land.

Feit: een rasverbod is broodnodig. De rassen die worden verboden hebben daar geen last van zolang hun eigenaren zich aan de wet houden.

Leugen: “Je moet vechthonden goed opvoeden”
Je moet iedere hond goed opvoeden. Maar niemand weet hoe je een vechthond zo moet opvoeden dat hij niet vecht. Over hondenopvoeding is niemand het eens, alle gedragsdeskundigen vechten elkaar nu al zelf de tent uit. Wel slipketting, geen slipketting, wel clicker, geen clicker, wel aandacht, geen aandacht. Kalmeringssignalen, bach-remedies, rangorde, iedereen roept maar wat. Er is niet eens een erkend diploma voor gedragsdeskundige of instructeur, iedereen mag dat op zijn deur plakken. Al die deskundigen weten niet hoe ze een retriever moeten leren om niet met je sloffen rond te sjouwen. Ze weten niet hoe ze een herder moeten afleren om waaks te zijn. Ze weten ook niet hoe je een vechthond leert om niet te vechten. De dierenbescherming heeft ook geen concrete tips hiervoor. En wie betaalt de rekening? Mens, dier en maatschappij.

Feit: niemand weet hoe je een vechthond zo opvoedt dat-ie niet vecht. Daar is niets over bekend of onderzocht. Een vechthond vecht wel.

Leugen: “als je ze loslaat gaat het altijd goed”
ALLE aangevallen kinderen, alle doodgebeten honden die op deze site staan zijn te danken aan dit soort onzin. Alle eigenaren van vechthonden die mensen en dieren hebben verminkt en gedood riepen dat het wel goed zou gaan. Vechthonden bijten, of ze nu los of vast zitten. Ga nooit uitproberen of het waar is, maar bescherm jezelf en je geliefden. Als de leugenaar het fout heeft, is het jouw hond of kind die gevaar loopt.

Feit: vechthonden vallen ook aan als ze loslopen.

Leugen: “jouw hond had zich moeten onderwerpen”
Rangorde is in ieder geval op straat al onzin. Onderwerping slaat nergens op. Vechthonden bijten, en ze bijten op leven en dood. Of de andere hond zich nu ‘onderwerpt’ of niet; ze bijten hem dood. Vraag maar aan de eigenaren die hun hondje piepend en gillend aan hun eind zagen komen. Was dat omdat hun hondje zich niet ‘onderwierp’? Nee, dat was omdat de vechthond doorging tot de dood erop volgde. Daar zijn vechthonden op gefokt. Als vechthonden zouden stoppen bij onderwerping, dan zouden ze in de ring ook niet kunnen vechten. Vechthonden zijn juist gefokt op het negeren van agressie-remmende signalen.

Feit: een vechthond is erop uit om zijn slachtoffer te doden. Het maakt niet uit hoe het slachtoffer zich gedraagt.

Bron: http://www.gevaarlijkehonden.info/vechthonden/leugens-over-vechthonden.html

Spreek voor zich lijkt mij. En toch zijn er weer mensen die het beter lijken te weten.

Toch?

:)
Uitspraak van Maula op zaterdag 25 juli 2009 om 10:35:
hoeveel meer van die leugens heb je nog ????

Jij kan het natuurlijk onderbouwen als expert. Waarom klopt de openings post niet?

:)
Uitspraak van Bisbee op zaterdag 25 juli 2009 om 10:26:
het gezegde "angstbijters"

Ben ik met je eens zijn ook meestal de wat kleiner keffertjes. Maar hier gaat het over vechthonden en leugens van de baasjes over hun viervoeters.
Uitspraak van Maula op zaterdag 25 juli 2009 om 10:35:
hoeveel meer van die leugens heb je nog ????

Maula als je niet inhoudelijk wil ingaan ga je maar naar een ander topic. Neem gewoon een voorbeeld aan Bisbee normale post met goede argumenten.
@Mike E
Ooit ben een vrouw tegen gekomen die net zo kortzichtig was als jij, ik liep de da binnen en die vrouw had een poedel die in 1 beweging op schoot werd gezet. Naast haar zat een man met een border collie die niet aan de riem was, ik ging zitten en toen die man en collie aan de beurt waren kwam die collie spontaan terug lopen en vloog zo mijn oudste staff aan. Die overigens zo schrok dat ze plat op de grond ging liggen.. Niet de man met de collie, maar de vrouw met de poedel verschoot van kleur, en zei sorry omdat ze vooroordelen had over mijn staff.
Ik ben me der heel goed van bewust wat voor honden ik in huis heb, maar vind het een beetje raar dat elke hond die jij als vecht hond ziet, ook gevaarlijk moet zijn!!
Uitspraak van Mike E op vrijdag 24 juli 2009 om 23:38:
Een gewone hondenbeet is best vervelend, en kan zelfs behoorlijke schade veroorzaken, maar het is niet hetzelfde als de dodelijke aanval door een vechthond

Iedere hond die bijt hard, de honden met een ronde kop ( zoals bij oa vechthonden ) hebben meer grip en kracht op de kaak, dus die bijten en houden vast.
Logisch dat iemand dan verminkt kan raken.
Maar ik vind niet direct dat je iedere vechthond met elkaar kan vergelijken.
Het heeft gewoon heel veel met de opvoeding te maken, en waar de hond vandaan komt.
Tuurlijk ik geef je gelijk als je zegt dat ze toch afwijken op het gedrag van een 'normala' hond
maar dit zit gewoon in het bloed van dit dier.
Zo heb je in ieder ander soort dier een pittiger soort.


Uitspraak van Mike E op vrijdag 24 juli 2009 om 23:38:
Een teckel die op straat een jogger in zijn broekspijp pakt, wordt hetzelfde geteld als een vechthond

Dat klopt inderdaad niet, maar als je na de Jackrussel terrier kijkt, dat zijn ook vinnige beestjes.
Als je die niet goed opvoed, komt er ook nix van terecht.
Van een 'normale' hond ok niet, maar het staat bij de jackrussel ook bekent dat ze vinnig zijn.

Uitspraak van Mike E op vrijdag 24 juli 2009 om 23:38:
Vechthonden bijten wel meer, ze bijten namelijk veel erger

Meer wil ik niet direct zeggen, hierin komt weer terug, opvoeding van de hond, en afstamming.
Maar als ze bijten, houden ze vast.

Uitspraak van Mike E op vrijdag 24 juli 2009 om 23:38:
“Alle honden kunnen bijten

Uitspraak van Mike E op vrijdag 24 juli 2009 om 23:38:
Vechthonden zijn honderden jaren gefokt en geselecteerd om aan te vallen en te doden

Dat bedoel ik maar,,
Iedereen word hetzelfde geboren, de een heeft meer agressie in zich dan de ander..
Zo is dat met mensen ook.

Uitspraak van Mike E op vrijdag 24 juli 2009 om 23:38:
Je moet iedere hond goed opvoeden

antwoord zie regel hier bove..

Uitspraak van Mike E op vrijdag 24 juli 2009 om 23:38:
als hun eigenaren zich aan de wet hadden gehouden

Uitspraak van Mike E op vrijdag 24 juli 2009 om 23:38:
als je ze loslaat gaat het altijd goed”

beetje onzin idd..
En al zou het een andere hond zijn, ik zou zowiezo mijn hond niet los laten..
Alleen op een vrij stuk land, waar niemand anders is.
Er kan altijd wat gebeure..
Uitspraak van Mike E op zaterdag 25 juli 2009 om 11:09:
Maula als je niet inhoudelijk wil ingaan ga je maar naar een ander topic. Neem gewoon een voorbeeld aan Bisbee normale post met goede argumenten.

je bent echt slaapverwekkend... je heb zeker vakantie???
mensen die dieren fokken om er geld mee te verdienen mogen :dood:
 
Uitspraak van bonaparte op zaterdag 25 juli 2009 om 00:11:
mijn zusje heeft een JR, bordeaux en mechelse herder JR is de baas en Bordeaux wil winnen van Mechel en dat gaat er soms hard aan toe maar uiteindelijk is mechel de baas van de 2 maar heel gek, de JR is baas van alles (is wel een teef overigens kutwijven

hier 2 teven en een reu, De oudste teef is ook echt de baas hierzo. Reu is gewoon een watje in huis en staat echt als laatste in de rangorde hier dus heeft het soms best zwaar met zijn dames.

Rare is dat als we op straat lopen hij geen 1 hond in hun buurt tolereert.
Uitspraak van Bisbee op zaterdag 25 juli 2009 om 09:42:
Maar mensen selectief uitroeien zou enetisch zijn.

richten meer schade aan dan welk ander dier-wezensoort op deze aardkloot;0!!!!

Uitspraak van KrullBugs op zaterdag 25 juli 2009 om 09:00:
Mensen staan in deze wereld nog altijd boven het dier

omdat wij ons datzelf toe-eigenen door onze arrogantie!!

dat zal best, maar zo is de wereld, een wereld waarin de dieren de mensen onderwerpen is gewoon fictie, zeg niet dat mensen het recht hebben alle andere dieren om zich heen maar te mogen vermoorden en dat mensen geen schade aanrichten, maar roepen dat mensen dit bedacht hebben schiet je niets mee op, dat is nou eenmaal zo en dat blijft ook zo

Of wil je het liever andersom zien?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 juli 2009 om 09:29:
een echte vent gaat niet anoniem alle honden en eigenaars in een slecht daglicht stellen, je lult alleen maar onzin...zal ik anders mijn adres doen, kunnen we het er eens over hebben, met een bak koffie...gezellig man. Slappe gelul van je..

jankerd....laat me raden, jij hebt ook zo'n hond? Een koningsketting en geen verstand? Wat een held ben jij joh :respect:

paupergedrag :gaap: past goed in het plaatje
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Mike E op zaterdag 25 juli 2009 om 10:14:
Dan kan je dat zeker onderbouwen toch?

zeker kan ik dat onderbouwen, allereerst kijk niet altijd naar de hond zelf maar ook naar die tering jong die die beesten pesten, slaan, in de oren , neus en staart bijten, porren , knijpen . waavan de ouders ook geen flikker doen.

nogmaals deze "leugens"slaan helemaal nergens op omdat ik vindt dat de mensen die deze opmerkingen maken zoals

Leugen: “Vechthonden bijten niet meer dan andere honden”


Leugen: “Alle honden kunnen bijten” <---------------- ja alle honden kunnen bijten , wat is daar de leugen van? wat hebben andere hondenrassen in hun bek zitten als tanden ??? winegums???

Leugen: “het ras maakt geen verschil” <----------------- het ras maakt zeker wel verschil maar de doeleinden waar de hond voor gebruikt wordt nog veel meer, als er een of andere sjonnie zo'n hond koopt is het 9 van de 10 keer voor de pronk en stoefferij , maar deze tekst valt de hond aan terwijl het het gedrag van de eigenaar is die een hond maakt tot hoe hij is, er kunnen uitzonderingen bijzitten maar dan is de hond meestal door een kronkel in zijn kop al niet goed geweest maar dat kan bij elk ras...


Leugen: “Een rasverbod is zielig” <------------------ nee doorfokken, fokboerderijen en dat soort zaken , dat is zielig maar ook weer puur door de hebberigheid van de mens.... als ze maar knaken kunnen verdienen, wat er met die diertjes gebeurt boeit niet...


Leugen: “Je moet vechthonden goed opvoedn” <---------------------- je moet elke hond goed opvoeden , als je een dier aanschaft zorg je ervoor dat je er goed voor bent en een zo goed mogelijke opvoeding geeft want als je een beetje bij je volle verstand bent weet je dat als het dier iets fout doet, jij daar jezelf voor moet aankijken en niet het dier want die weet niet beter....


Leugen: “als je ze loslaat gaat het altijd goed” <--------------------- welke mongool dat zegt is niet goed bij zijn verstand:dood: het kan bij sommige honden zeker wel maar lang niet bij allemaal, als jij je hond een beetje goed kent weet je zeker wel of het kan ja of nee...


Leugen: “jouw hond had zich moeten onderwerpen” <----------------- nog zoiets:rot: als mijn hond ooit een andere hond zou moeten bijten stel ik mijzelf aansprakelijk en zorg ik er zelf voor dat alles goed geregeld zal worden, bijt mijn hond een persoon , of kind zonder aanleiding, dan is het heel vervelend en ik zal er veel verdiet van hebben maar dan wordt hij toch regelrecht ingeslapen... je moet jezelf gewoon aan de normale regels houden , doe je dat niet als hondeneigenaar ben jij voor mij de zoveelste sjonnie, maakt niet uit met wat voor ras je aan komt zetten......
Artiest Bisbee
Uitspraak van Australian Girl op zaterdag 25 juli 2009 om 11:30:
maar dit zit gewoon in het bloed van dit dier.
Zo heb je in ieder ander soort dier een pittiger soort.

Zou je A.U.B niet van zulke opmerkingen willen maken, OFF.. een andere profiel-foto nemen?
om de aandacht on-topic te houden:P
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 juli 2009 om 12:25:
Leugen: “Je moet vechthonden goed opvoedn” <---------------------- je moet elke hond goed opvoeden , als je een dier aanschaft zorg je ervoor dat je er goed voor bent en een zo goed mogelijke opvoeding geeft want als je een beetje bij je volle verstand bent weet je dat als het dier iets fout doet, jij daar jezelf voor moet aankijken en niet het dier want die weet niet beter....

dat is zeker zo, maar het ene ras is 1 ) gevoeliger voor negatief gedrag vertonen en 2 ) de schade die hij aan kan richten is groter

Ik heb een herder, ik heb zoooooooveel negativiteit gehad, herders bijten, ze zijn vals, te dominant, eigenwijs, bla bla bla
Weet dat er een kern van waarheid in zit, een herder bijt snel, jaagt graag, is actief en zoekt altijd de grenzen op, als je dat weet, en je traint gericht, is er niets aan de hand, doe je dat niet, dan wordt het een probleem
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 25 juli 2009 om 12:29:
Ik heb een herder, ik heb zoooooooveel negativiteit gehad, herders bijten, ze zijn vals, te dominant, eigenwijs, bla bla bla
Weet dat er een kern van waarheid in zit, een herder bijt snel, jaagt graag, is actief en zoekt altijd de grenzen op, als je dat weet, en je traint gericht, is er niets aan de hand, doe je dat niet, dan wordt het een probleem

maar dat geld voor pitjes en aanverwanten ook hoor
als je zelf ook elke keer negatieve dingen over de herder hoort.. weet je ook hoe dat voelt voor ons..
dus ik snap niet waarom je zo op de pitbulleigenaren loopt te hakken terwijl je zelf ook dondergoed weet hoe het is om je te moeten ' verdedigen' tegen die vooroordelen
 
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 25 juli 2009 om 12:29:
dat is zeker zo, maar het ene ras is 1 ) gevoeliger voor negatief gedrag vertonen en 2 ) de schade die hij aan kan richten is groter

Ik heb een herder, ik heb zoooooooveel negativiteit gehad, herders bijten, ze zijn vals, te dominant, eigenwijs, bla bla bla
Weet dat er een kern van waarheid in zit, een herder bijt snel, jaagt graag, is actief en zoekt altijd de grenzen op, als je dat weet, en je traint gericht, is er niets aan de hand, doe je dat niet, dan wordt het een probleem

juist , en zolang jij je hond goed genoeg kent, en de tijd en de energie erin steekt wordt het ook gewoon een prachtbeestje...mijn oma en opa hebben ook een duitse herder gehad, dat beestje was echt prachtig, goed afgetraint en zo verschrikkelijk lief(L) hij had alleen aan 1 hond een gruwlijke pesthekel en als die twee elkaar zouden zien was het hek van de dam, wat hebben me opa en oma gedaan? die hebben samen met eigenaar van die andere hond afgesproken dat ze vaste tijden hadden met uitlaten zodat er nooit wat zou kunnen gebeuren, dat is gewoon altijd perfect gegaan, wat ik bedoel te zeggen is dat zolang je jezelf aan de regels houd en je een beetje rekening houdt met je hond en andere mensen er al zoveel voorkomen kan worden, het is de nalatigheid en laksigheid van de mensen waardoor er zoveel fout gaat....
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 25 juli 2009 om 12:29:
Ik heb een herder *ik 3 engelse staffords*, ik heb zoooooooveel negativiteit gehad, herders bijten, ze zijn vals, te dominant, eigenwijs, bla bla bla * ik heb ik ook last van met mijn Staffords, zelfs door Herder eigenaren*
Weet dat er een kern van waarheid in zit, een herder bijt snel, jaagt graag, is actief en zoekt altijd de grenzen op, als je dat weet, en je traint gericht, is er niets aan de hand, doe je dat niet, dan wordt het een probleem * dat heb ik nou met mijn Staffords precies zo.*

wat is nou het verschil tussen jou en mij dan ?????
Uitspraak van Maula op zaterdag 25 juli 2009 om 12:04:
slaapverwekkend...

Is al je niet inhoudelijk kan reageren. En jij bent zo'n expert! :lol:

Neem maar een voorbeeld aan die D-day die probeert nog op te komen voor haar hondje.

Tot nu toe geen argumenten die het tij kunnen keren. Dus een rasverbod blijft broodnodig!

:)
 
Dat jouw honden de stempel dragen van "vechthond". Dat vooroordeel zul je nooit meer uit de maatschappij gaan krijgen.
 
Uitspraak van Mike E op zaterdag 25 juli 2009 om 12:43:
Tot nu toe geen argumenten die het tij kunnen keren. Dus een rasverbod blijft broodnodig!

sorry maar de pitbull wet is niets voor niets opgeheven, als het nu echt zo erg had geweest met die honden hadden ze die wet echt niet meer opgeheven , vooral mierenneukerig nederland niet....
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 juli 2009 om 12:47:
sorry maar de pitbull wet is niets voor niets opgeheven

Daar heeft die dikke tokkie met wat kornuiten voor gezordt. Maar daar gaat het hier niet over.
Uitspraak van Mike E op zaterdag 25 juli 2009 om 12:43:
Is al je niet inhoudelijk kan reageren. En jij bent zo'n expert!

ik heb je nou al zo vaak uitgenodigt om me kinder verslinders met eigen ogen te komen aanschouwen, maar je durft niet want je neemt de uitnodiging niet aan...


waar jij mee bezig ben is eigenlijk gewoon discriminatie, je heb een hoop vooroordelen over mijn honden en over mij, zonder mij te kennen zonder mijn honden te kennen , zonder de moeite te nemen een uitnodiging te accepteren...

nee dan ben je inhoudelijke bezig...?????


dus waar wil je dan nog dat ik op in ga????? jij bent degeen die nergens op in gaat....

ik ben van mening als jij zo hard op , op een forum je mening durft op te dringen, durft dan ook oog in oog de discussie aan te gaan over hetgeen jij mensen probeerd op te dringen.. dat zou namelijk getuigen van echt op komen voor waar JIJ in geloof..

tot op heden ben je niks meer dan een haatzaaiende toetsenbord held,met veel blabla maar weinig resultaten....
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 25 juli 2009 om 12:24:
een wereld waarin de dieren de mensen onderwerpen is gewoon fictie,

De mens heeft deze wereld voor zichzelf geschapen, stop de mens terug in zijn natuurlijke element.. dat het dient als onderdeel van dat element.. en het is niets meer of minder!! toch??
maar dat terzijde;)
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 25 juli 2009 om 12:24:
zeg niet dat mensen het recht hebben alle andere dieren om zich heen maar te mogen vermoorden en dat mensen geen schade aanrichten,

Dat is wat ik zeggen wil..
De mens heeft het vermogen gehad zichzelf zo danig te ontwikkelen om zo geen vijanden te kennen in dat natuurlijke element!
Het heeft veel positieve kanten onze vermogen, maar met hetzelfde hebben wij ook deze honden zo gemanipuleerd en gevormd!!
Laten wij daar nu ook verantwoording voor nemen.. en dat laatste beetje ingefokte karakter wat deze honden zo vormt, terug te nemen door net als toen... selectieve fok-wijze!
Laten wij juist bij dit soort honden die ernstige letsel of erger kunnen veroorzaken, de bijt-drempel terug brengen tot nihil... door ze te dimmen wbt drift/temperament/dominantie.. en je zult zien dat het overbodige aan risico ook aanzienlijk tot nihil terug daalt!

Afgelopen decenia hebben wij al aanzienlijke vorderingen weten te behalen.. dat zo'n discussie als deze nu eigenlijk al meer dan overbodig en te overdreven is!!!
 
Uitspraak van Mike E op zaterdag 25 juli 2009 om 12:49:
Daar heeft die dikke tokkie met wat kornuiten voor gezordt. Maar daar gaat het hier niet over.

onzin, het heeft wel meer dan een dikke tokkie nodig om zo'n wet op te heffen hoor... als nl gezeik had willen voorkomen zouden ze dat nooit gedaan hebben al staan er 100 dikke tokkies aan de deur... ze hebben gewoon ingezien dat het gedrag van de honden aan de eigenaren te wijten zijn en niet aan de dieren zelf.... beetje lullig voor je maar daar gaat je hele theorie, iedereen weet dat nl zo ongeveer het zeikerigste land ter wereld is, en juist dat land heft die wet op.... wat zegt dat dan...?
Uitspraak van Mike E op zaterdag 25 juli 2009 om 12:49:
Daar heeft die dikke tokkie met wat kornuiten voor gezordt. Maar daar gaat het hier niet over.

ik geef je gelijk dat het een dikke tokkie is.. en zijn kornuiten veelal ook
maar HIJ heeft er niet voor gezorgd dat die wet aangepast werd

door die bijna 40.000 handtekeningen (burgerinitiatief) die zijn opgehaald en door een aantal 2e kamer leden die ervoor hebben gezorgd dat er een onderzoek naar werd ingesteld
en de uitkomt lijkt me duidelijk..
 
Uitspraak van Hello Klitty op zaterdag 25 juli 2009 om 12:58:
ik geef je gelijk dat het een dikke tokkie is.. en zijn kornuiten veelal ook
maar HIJ heeft er niet voor gezorgd dat die wet aangepast werd

door die bijna 40.000 handtekeningen (burgerinitiatief) die zijn opgehaald en door een aantal 2e kamer leden die ervoor hebben gezorgd dat er een onderzoek naar werd ingesteld
en de uitkomt lijkt me duidelijk..

:ROFLOL:


ja..... en nu??? daar gaat je theorie:bye:

sanne saves the day :P
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 juli 2009 om 12:54:
zo'n wet op te heffen

Had nooit mogen gebeuren. De demonstraties er tegen spraken voor zich en zembla onderstreepte dit nog maar eens.
Uitspraak van Maula op zaterdag 25 juli 2009 om 12:50:
over mijn honden

Gaat niet alleen over jou honden. Gaat over het ras wat verboden dient te worden en waar vechthond eigenaren zo krampachtig met een ziekelijke liefde zo aan blijven vasthouden met een hoop leugens.We hebben steeds weer gezien dat mensen een pitbull puppy nemen met een houding van “als ik hem goed opvoed, zal hij niet willen vechten” en in bijna alle gevallen zagen we dat het uiteindelijk uit de hand liep.
laatste aanpassing
Uitspraak van Mike E op zaterdag 25 juli 2009 om 13:02:
Gaat niet alleen over jou honden. Gaat over het ras wat verboden dient te worden.

ja dus dan heb je het toch ook over mijn honden ?????


wat lul jou nou toch allemaal stumperd ?????
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 juli 2009 om 08:48:
je bent een vent als je eens liet weten waar je vandaan komt,..of een mooie foto van jezelf zou leuk zijn..kunnen we dezelfde feesten bezoeken, en dit eens bespreken

En het stereotype wordt weer bevestigd :roflol:
Tokkie :rot:
Uitspraak van Maula op zaterdag 25 juli 2009 om 13:04:
a dus dan heb je het toch ook over mijn honden ?????

Misschien moet jij eens beter leren lezen. Staat er toch!
Uitspraak van Maula op zaterdag 25 juli 2009 om 13:04:
wat lul jou nou toch allemaal stumperd ?????

Vechthonden passen niet meer in deze maatschapij!
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 juli 2009 om 13:01:
ja..... en nu??? daar gaat je theorie

sanne saves the day

daar reageert hij weer niet op
net zoals al die andere reacties die zijn leugens ontkrachten :lol:
 
Uitspraak van Mike E op zaterdag 25 juli 2009 om 13:10:
Vechthonden passen niet meer in deze maatschapij!

die vuile klere gastjes die overal onrust stoken passen niet in de maatschappij en daar doet niemand geen fuck aan als die op zouden donderen zou dat nl al een hele kopzorg schelen , heb liever dat daar wat aan gedan wordt...

Uitspraak van Hello Klitty op zaterdag 25 juli 2009 om 13:20:
daar reageert hij weer niet op
net zoals al die andere reacties die zijn leugens ontkrachten

:LOL: ja idd en ons er maar van beschuldige dat we feiten moeten geven om hem het tegendeel te bewijzen, doen we dat reageert hij dr niet op, tja.....
laatste aanpassing
 
maaru ik ben straks weer ff terug , ga nu ff lekker een tukkie doen denk ;) tot straks
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 juli 2009 om 12:47:
sorry maar de pitbull wet is niets voor niets opgeheven,

ten spijte... en geloof me, dit was een meest domme besluit!!!

Kijk dat honden die voldoen aan het profiel-plaatje, veelal stamboomloze Amstaffie's!!!
nu op basis daarvan niet meer inbeslag worden genomen, en dus afgemaakt is een goede zaak
(Mits blijkt dat de hond sociaal gedrag vertoont)

Maar we waren net zo ver.. na alle jaren hard, consequent werken aan fok-programma's!!
Zelfs de MAG-test word nu uit-gebruik gebracht, wegens goede vertoning!!!

Dat honden niet meer op grond van uiterlijke overeenkomsten afgemaakt worden is geweldig...
Echter, nu deze wet is afgeschaft... Hebben alle verantwoordelijken van begin "Pitbull-wetgeving" weer vrije hand in hun doen en laten!!
en dit niet ten goede.. geloof me op mijn woord!

Het afschaffen is tuig vogelvrij verklaren.. net als de situatie voor de pitbull-wet!!
The legacy continue's..

Beter was het om de Pitbull-wet aan te passen, zoals het niet meer op look-a-like te veroordelen!!
Maar alsnog een verbod op de Pitbull..
Pitbull is en blijft de term, en die term spreekt weer tuig aan... want ze zijn vogelvrij!!!

Snap je waar ik heen wil??

Wij hebben een hele fijne Pitbull onder ons, de Amstaff.. maar zo aangepast dat het een uiterst fijn wezen is!!

Dit beeld gaat zo weer verdwijnen.. en dan is alle inzet voor niets geweest!!!
met alle gevolgen vandien, ten spijt/nadele Amstaff!! en wellicht de andere EX/RADrassen
laatste aanpassing
blijft wel steeds hetzelfde volk wat commentaar heeft op waarheden :gaap:


Uitspraak van Bisbee op zaterdag 25 juli 2009 om 13:29:
Pitbull is en blijft de term, en die term spreekt weer tuig aan... want ze zijn vogelvrij!!!

precies
tokkie volk en mensen die graag patseren
geef je kind te vreten maar sommige zetten hun hond liever op een troon :S

ach ja , je kan er toch niks aan veranderen
wordt tijd dat er een nieuwe hitler komt die dan echt eens ervoor zorgt dat de alleen mensen die
door een bepaalde keuring komen , kinderen mogen maken en/of zo'n hond mogen nemen (want ook qau opvoeding zijn ze erg dom en lopen ze met 5 kinderen )
Uitspraak van Bisbee op zaterdag 25 juli 2009 om 12:26:
Zou je A.U.B niet van zulke opmerkingen willen maken, OFF.. een andere profiel-foto nemen?
om de aandacht on-topic te houden

en wie ben jij, om mij dat te vertellen ?
ik mag toch zeker wel op elk forum reageren ?

met of zonder die foto
Uitspraak van Australian Girl op zaterdag 25 juli 2009 om 16:39:
Uitspraak van Bisbee op zaterdag 25 juli 2009 om 12:26:
Zou je A.U.B niet van zulke opmerkingen willen maken, OFF.. een andere profiel-foto nemen?
om de aandacht on-topic te houden

en wie ben jij, om mij dat te vertellen ?
ik mag toch zeker wel op elk forum reageren ?

met of zonder die foto

Lieverd... vat t niet zo serieus;) vat t als een compliment wbt jou zeer aantrekkelijke foto, wat de BEEST in zo'n beetje iedere man los krijgt:)

en als dat al niet erg genoeg is om je aandacht on-topic te houden?? dan plaats je ook nog is zo'n opmerking;)
Uitspraak van Australian Girl op zaterdag 25 juli 2009 om 11:30:
maar dit zit gewoon in het bloed van dit dier.
Zo heb je in ieder ander soort dier een pittiger soort..

Snap je m nu??
Uitspraak van Schizo-Maniac op zaterdag 25 juli 2009 om 15:19:
tokkie volk en mensen die graag patseren

jij bent ook een grote sukkel die maar mee lult voor de aandacht !!
hou gewoon je bek als je niks beters weet te zeggen ..
lees het commentaar van bisbee misschien leer je daar nog wat van
Uitspraak van Schizo-Maniac op zondag 26 juli 2009 om 10:21:
mr playgirl

patser 4 life ofnie

wil je een eerlijk of een sympathiek antwoord?

je voldoet perfect aan je eigen tokkie beschrijving :[
laatste aanpassing
Uitspraak van Schizo-Maniac op zondag 26 juli 2009 om 10:21:
patser 4 life ofnie

nou best lekker hoor zo'n patser :P



leuke pup trouwens hoe oud is ze???
 
100% mee eens

die kut beesten moeten ze gewoon verbieden

hoeveel dieren en kinderen moeten nog meer verminkt worden?
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 juli 2009 om 22:53:
100% mee eens

die kut beesten moeten ze gewoon verbieden

hoeveel dieren en kinderen moeten nog meer verminkt worden?

ik neem aan dat je slechte ervaringen heb gehad met de pittbull, maar je kan ze niet allemaal over 1 kam scheren....
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 juli 2009 om 23:16:
maar je kan ze niet allemaal over 1 kam scheren....

idd
FEIT
meeste incidenten met hondebeeten zijn veroorzaakt door tekkels
maar aangezien die krengen geen schade aanbrengen zie je dat nergens weer

ze moeten sommige mensen verbieden zulke, of uberhaupt, honden te hebben, dat dan weer wel...
Uitspraak van <')(((< op zondag 26 juli 2009 om 23:35:
ze moeten sommige mensen verbieden zulke, of uberhaupt, honden te hebben, dat dan weer wel...

nou daar kan ik me helemaal in vinden.....(Y)
 
Haha.. :lol: De vechthond tokkies komen hier weer hun bijthonden verdedigen.. De een een nog lager IQ dan de ander.. Geweldige reacties.. :lol:

Bevestigt alweer het beeld dat men heeft van deze mensen..
 
Uitspraak van <')(((< op zondag 26 juli 2009 om 23:35:
idd
FEIT
meeste incidenten met hondebeeten zijn veroorzaakt door tekkels
maar aangezien die krengen geen schade aanbrengen zie je dat nergens weer

ja, daarom dus!




marokkanen kun je ook niet allemaal over een kam scheren, of dat dan weer wel?
Mensen blijven we ontopic!

Wat me verbaasd niemand rept een woord over de slachtoffers. Die zijn natuurlijk minder belangrijk.
Uitspraak van Hello Klitty op zaterdag 25 juli 2009 om 12:33:
maar dat geld voor pitjes en aanverwanten ook hoor
als je zelf ook elke keer negatieve dingen over de herder hoort.. weet je ook hoe dat voelt voor ons..
dus ik snap niet waarom je zo op de pitbulleigenaren loopt te hakken terwijl je zelf ook dondergoed weet hoe het is om je te moeten ' verdedigen' tegen die vooroordelen

weet ik, maar 9 van de 10 keer nemen pitt eigenaren hun hond om verkeerde redenen, kennen ze het ras onvoldoende, daarbij jij en nog anderen hier, laten nogmaals weer zien wat voor volk jullie zijn, sorry hoor...er z\itten hier ook enkele eigenaren die WEL normaal discussieren. Mij krijg je niet gek hoor, mensen kletsen maar, ik weet dat ik er bewust voor kies, met alle voor en nadelen. Dan hoef ik niet te schelden op internet en te dreigen. Als je deze topics doorleest is er een hoog Sjonniegehalte in de reacties. Als je jezelf wilt distantieren van de doorsnee pittbull eigenaren en wilt laten zien dat jij er 1 bent die wel kan nadenken, reageer dan ook gewoon anders
Uitspraak van Maula op zaterdag 25 juli 2009 om 12:42:
wat is nou het verschil tussen jou en mij dan ?????

zie boven.

Ken ook wel mensen met pitt of aanverwante soorten, prima mensen, prima honden, maar ze zullen nooit hun hond zo verdedigen zoals jullie hier doen omdat ze weten dat er een (grote) kern van waarheid in zit en omdat zij weten dat het in hun geval anders is. Ze vertrouwen hun hond nooit voor 100% en hebben hem niet om mee te paraderen of om als verlengstuk van het mislukte eigen ego te gebruiken. Zijn mensen die er overigens normaal uitzien, normaal Nederlands kunnen spreken en schrijven en dus alle vooroordelen teniet doen.

Jullie houden zelf zulke vooroordelen in stand

waarom hebben jullie uberhaupt voor een Pitt gekozen?
Oh, en voordat ik een spellingscontrole over mijn stukje krijg, de PC is traag en ik moet weg :bye:
Uitspraak van ~Curl~ op maandag 27 juli 2009 om 12:01:
Jullie houden zelf zulke vooroordelen in stand

uhmm volgens mij word er, op een aantal na, normaal gereageerd hoor
en ja, dat we ons verdedigen tegen die belachelijke opmerkingen en stellingen, die overigens veel asocialer zijn dan wij, wat is daar mis mee?
er worden zogenaamde feiten neergelegd die wij allemaal ontkrachten omdat we weten dat we gelijk hebben

dat er dan hard tegen hard word gediscussierd, tja

waar 2 vechten hebben er 2 schuld
die zogenaamde pitbullhaters zijn dan wat dat betreft net zo asociaal

de pot verwijt de ketel
laatste aanpassing
Uitspraak van ~Curl~ op maandag 27 juli 2009 om 12:01:
zie boven.

nou daar gaat die dan.....


Uitspraak van ~Curl~ op maandag 27 juli 2009 om 12:01:
weet ik, maar 9 van de 10 keer nemen pitt eigenaren hun hond om verkeerde redenen, kennen ze het ras onvoldoende, daarbij jij en nog anderen hier, laten nogmaals weer zien wat voor volk jullie zijn, sorry hoor...

hoezo omdat je onze directheid niet handelen kan? oordelen op geschreven teksten zonder de moeite te nemen iemand in real life te leren kennen???


Uitspraak van ~Curl~ op maandag 27 juli 2009 om 12:01:
Mij krijg je niet gek hoor, mensen kletsen maar, ik weet dat ik er bewust voor kies, met alle voor en nadelen.

mij krijg je ook niet gek,anders had ik me honden al lang weg gedaan...


Uitspraak van ~Curl~ op maandag 27 juli 2009 om 12:01:
Dan hoef ik niet te schelden op internet en te dreigen

ik scheld niet , ik dreig niet.. op het moment dat iemand uitnodig is dat echt niet voor geweld of zo, maar puur voor zo'n persoon eens een andere kant te laten zien dan wat de media schrijft... dan mensen zich direct bedreigd voelen waneer je zeg : kom hier dan eens aan en kijk met je eigen ogen... is de tekortkoming van zo'n persoon en dementaliteit van tegenwoordig dat niemand meer normaal praten kan maar gelijk geweld moet gebruiken.. not my piece of cake, ik kan het wel af met woorden, maar liever faceto face dan verstopt achter een pc'tje.. maakt me dat een Tokkie of een Sjonnie?? nee hoor dat zijn jou hersenspinsels als je dat zo redeneerd...


Uitspraak van ~Curl~ op maandag 27 juli 2009 om 12:01:
Als je jezelf wilt distantieren van de doorsnee pittbull eigenaren en wilt laten zien dat jij er 1 bent die wel kan nadenken, reageer dan ook gewoon anders

het maakt niet uit hoe je reageerd, of je nou volgens de ABN weg reageerd of gewoon in je eigen dialect...mensen geloven nu eenmaal graag sensatie verhalen,hebben nu eenmaal graag een vooroordeel om tegen aan te schoppen....en zullen altijd commentaar hebben op de schrijf wijze van een ander.. want de mens is oooooooooooo zo goed en geweldig.... nou ja dat denken de meeste dan.....


Uitspraak van ~Curl~ op maandag 27 juli 2009 om 12:01:
Ken ook wel mensen met pitt of aanverwante soorten, prima mensen, prima honden, maar ze zullen nooit hun hond zo verdedigen zoals jullie hier doen omdat ze weten dat er een (grote) kern van waarheid in zit en omdat zij weten dat het in hun geval anders is.

heb ik ooit ontkent dat er geen kern van waarheid is?elke gek heb z'n gebrek zo ook de zogenaamde vecht honden...
waar ik fel tegen ben is het over 1 kam scheren wat hier gebeurd...en het vooroordeel dat ze MENS gevaarlijk zijn....ze zijn NIET mens gevaarlijk.. wees reeel en zeg dan dat ze gevaarlijk zijn (wat je dan ook onder gevaarlijk versta) voor andere dieren die niet in hun roedel leven..dan zeg ik JA daar zit je kern van waarheid in, NIET in het MENS gevaarlijk zijn..




Uitspraak van ~Curl~ op maandag 27 juli 2009 om 12:01:
Ze vertrouwen hun hond nooit voor 100% en hebben hem niet om mee te paraderen of om als verlengstuk van het mislukte eigen ego te gebruiken.

ik vertrouw de mijne zeker niet voor 100%, vertrouw me konijn niet eens voor 100%,maar hoe kan jij daar over oordelen zonder mij, me honden en mijn omgang met mijn honden te kennen???
ik heb ze ook niet om iets van mezelf te verlengen, ik heb ze omdat ik erg gek ben met het MENSLIEVEND en vooral het KINDERLIEVEND karakter van deze honden...


Uitspraak van ~Curl~ op maandag 27 juli 2009 om 12:01:
Zijn mensen die er overigens normaal uitzien, normaal Nederlands kunnen spreken en schrijven en dus alle vooroordelen teniet doen.

Wat is er normaal uit zien? Mantel pakje met bontjasje of een spijkerbroekkie met gewoon een simpel shirtje??
Voor jou info, ik loop ook gewoon "normaal" gekleed, spijkerbroek met shirtje, ga ik uit of feesten dan draag ik keurig een jurkje met hakjes...aan mij is niet te zien wat voor soort hond er bij mij binnen in huis ligt, niet aan me kleding in ieder geval..
ook aan mijn Nederlands SPREKEN is niet te merken wat voor soort honden ik heb...Mijn Nederlands SCHRIJVEN zou misschien inderdaad wel wat beter kunnen als ik er wat meer tijd aan zou besteden, maar sorry ik heb betere dingen te doen, en je snap heel goed wat ik bedoel daar hoef ik geen perfect ABN voor te schrijven... lekker zwak om over dat soort dingen te beginnen, van achter een pc'tje...


Uitspraak van ~Curl~ op maandag 27 juli 2009 om 12:01:
Jullie houden zelf zulke vooroordelen in stand

dus omdat jij van mening ben dat de geschreven Nederlandse taal beter moet kunnen, houden we zelf een vooroordeel in stand???:lol:


Uitspraak van ~Curl~ op maandag 27 juli 2009 om 12:01:
waarom hebben jullie uberhaupt voor een Pitt gekozen?

ik heb geen Pit, ik heb Staffords MET F.C.I stamboom, maar die worden voor het gemak ook maar effe angezien voor Pitjes...maar waarom ik deze honden heb??? staat hier boven al verklaard...

Bovendien heb ik ook Engelse Bulldoggen, Rottweiler,Amerikaanse Bulldog,kruissing Beagle en nog een kruissing bakkeras gehad....ook over deze honden heb ik vooroordelen naar me kop gekregen....het maakt niet uit wat voor hond je heb, mensen hebben altijd een vooroordeel....


zelf heb ik het niet zo op Herders door een aantal negatieve ervaringen die ik heb gehad met Herders, desondanks zal ik NEVER ALLE Herders over 1 kam scheren. want er bestaan WEL betrouwbare, lieve GOED opgevoede Herders.....