Partyflock
 
Forumonderwerp · 1068346
­ Nederland

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

De Leugens over Vechthonden
Laat u niets wijsmaken. De liefhebbers van deze honden vertellen onwaarheden over hun honden. Sommige geloven misschien zelf wat ze zeggen, anderen weten wel beter. De belangrijkste leugens worden hier weerlegd.

Leugen: “Vechthonden bijten niet meer dan andere honden”
Dit is de belangrijkste leugen. Er is namelijk verschil tussen een gewone hondenbeet en een aanval door een vechthond. Een gewone hondenbeet is best vervelend, en kan zelfs behoorlijke schade veroorzaken, maar het is niet hetzelfde als de dodelijke aanval door een vechthond. De statistiek klopt niet, want het minimale onderzoek dat naar bijtincidenten is gedaan maakt geen verschil tussen de verschillende incidenten. Een teckel die op straat een jogger in zijn broekspijp pakt, wordt hetzelfde geteld als een vechthond die een kleuter ernstig verminkt of doodbijt. Dat is alsof je een kind dat met een schaafwond van zijn fiets valt, op dezelfde lijst zet als kinderen die door vrachtwagens worden doodgereden, en dan zegt dat het statistisch wel meevalt met de ongelukken door vrachtwagens. Voor het pitbullverbod in 1993 van kracht werd, zijn er diverse kleuters doodgebeten. Door pitbull-achtigen wel te verstaan!

Feit: Vechthonden bijten wel meer, ze bijten namelijk veel erger. Kijk maar eens bij de knop ‘slachtoffers’.

Leugen: “Alle honden kunnen bijten”
Met name de dierenbeschermingsorganisaties roepen dit al jaren. Met als gevolg dat veel mensen nu denken dat alle honden er voortdurend op uit zijn om kinderen dood te bijten. De angst voor honden in de samenleving is toegenomen, samen met absurde regels tegen normale honden. Dank aan de dierenbeschermers voor deze bijdrage!

Er is verschil tussen hondenbeet, en een verminkend of dodelijk incident. Hondenbeten zijn naar genoeg voor de betrokkene, maar vechthonden zijn veel en veel gevaarlijker. Hier een filmpje van een eigenaar die wordt aangevallen door zijn eigen hond. Ziet u dit uw border collie, stabij’tje of labrador al doen? Nee? Precies!

Feit: Normale honden bijten statistisch heel weinig. Vechthonden bijten statistisch veel en veroorzaken dan ook nog heel veel schade.

Leugen: “het ras maakt geen verschil”
In de wetenschappelijke informatie op deze site kunt u lezen waarom dit niet waar is. Vechthonden zijn honderden jaren gefokt en geselecteerd om aan te vallen en te doden. Vechthondenliefhebbers (en dierenbeschermers) doen alsof het ras geen verschil maakt. Terwijl bij andere rassen juist steeds wordt geroepen dat je rekening moet houden met de ingefokte karaktereigenschappen. Een border collie is een werkhond, daar moet je veel mee doen. Een jachthond die de hele dag op een kleed ligt wordt ongelukkig. Een Brak zet zijn neus op de grond en gaat er vandoor. Allemaal logisch, daar zijn ze voor gefokt! Vechthonden zijn honderden jaren gefokt voor de aanval en het gevecht, maar dan ineens zou een vechthond niet vechten?

Wij zijn benieuwd of mevrouw Thieme haar dochtertje net zo lekker laat spelen met een groep vechthonden als met een groep – bijvoorbeeld – retrievers. Graag zien we dat filmpje ook op deze site.

Feit: het ras maakt wel verschil. Daarom hebben we juist zoveel verschillende rassen gefokt. Een jachthond jaagt/apporteert, een border collie hoedt en drijft, en een vechthond vecht!

Leugen: “Een rasverbod is zielig”
Een rasverbod is niet zielig. Bij het pitbullverbod mochten de bestaande honden blijven, mits geregistreerd, aangelijnd en gemuilkorfd. En vooral: gesteriliseerd en gecastreerd. Sinds wanneer is dat zielig? In Nederland wordt met de meeste huishonden niet gefokt, en niet fokken is niet zielig. Ja, daarna zijn er pitbulls afgemaakt. Dat was niet nodig geweest, als hun eigenaren zich aan de wet hadden gehouden. En die pitbulls, die hebben heel veel onschuldige honden aangevallen en doodgebeten. Gek genoeg vonden de eigenaren dat dan weer niet zielig. Alleen hun eigen hond was zielig.

Een ras verbieden betekent dat de liefhebbers gewoon op zoek moeten naar normale honden. Aangezien ze zelf vinden dat het ras geen verschil maakt, is dat niet erg. Voor een hond is het niet erg om helemaal niet te worden gefokt en geboren. Net zo min is het voor een ras zielig als er geen exemplaren van zijn in dit land.

Feit: een rasverbod is broodnodig. De rassen die worden verboden hebben daar geen last van zolang hun eigenaren zich aan de wet houden.

Leugen: “Je moet vechthonden goed opvoeden”
Je moet iedere hond goed opvoeden. Maar niemand weet hoe je een vechthond zo moet opvoeden dat hij niet vecht. Over hondenopvoeding is niemand het eens, alle gedragsdeskundigen vechten elkaar nu al zelf de tent uit. Wel slipketting, geen slipketting, wel clicker, geen clicker, wel aandacht, geen aandacht. Kalmeringssignalen, bach-remedies, rangorde, iedereen roept maar wat. Er is niet eens een erkend diploma voor gedragsdeskundige of instructeur, iedereen mag dat op zijn deur plakken. Al die deskundigen weten niet hoe ze een retriever moeten leren om niet met je sloffen rond te sjouwen. Ze weten niet hoe ze een herder moeten afleren om waaks te zijn. Ze weten ook niet hoe je een vechthond leert om niet te vechten. De dierenbescherming heeft ook geen concrete tips hiervoor. En wie betaalt de rekening? Mens, dier en maatschappij.

Feit: niemand weet hoe je een vechthond zo opvoedt dat-ie niet vecht. Daar is niets over bekend of onderzocht. Een vechthond vecht wel.

Leugen: “als je ze loslaat gaat het altijd goed”
ALLE aangevallen kinderen, alle doodgebeten honden die op deze site staan zijn te danken aan dit soort onzin. Alle eigenaren van vechthonden die mensen en dieren hebben verminkt en gedood riepen dat het wel goed zou gaan. Vechthonden bijten, of ze nu los of vast zitten. Ga nooit uitproberen of het waar is, maar bescherm jezelf en je geliefden. Als de leugenaar het fout heeft, is het jouw hond of kind die gevaar loopt.

Feit: vechthonden vallen ook aan als ze loslopen.

Leugen: “jouw hond had zich moeten onderwerpen”
Rangorde is in ieder geval op straat al onzin. Onderwerping slaat nergens op. Vechthonden bijten, en ze bijten op leven en dood. Of de andere hond zich nu ‘onderwerpt’ of niet; ze bijten hem dood. Vraag maar aan de eigenaren die hun hondje piepend en gillend aan hun eind zagen komen. Was dat omdat hun hondje zich niet ‘onderwierp’? Nee, dat was omdat de vechthond doorging tot de dood erop volgde. Daar zijn vechthonden op gefokt. Als vechthonden zouden stoppen bij onderwerping, dan zouden ze in de ring ook niet kunnen vechten. Vechthonden zijn juist gefokt op het negeren van agressie-remmende signalen.

Feit: een vechthond is erop uit om zijn slachtoffer te doden. Het maakt niet uit hoe het slachtoffer zich gedraagt.

Bron: http://www.gevaarlijkehonden.info/vechthonden/leugens-over-vechthonden.html

Spreek voor zich lijkt mij. En toch zijn er weer mensen die het beter lijken te weten.

Toch?

:)
gaan we weer :cheer:
 
Anne panne kom er maar in
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 juli 2009 om 23:43:
Anne panne kom er maar in

:roflol:


jack russels bijten ook graag b)
maar ook teveel tekst voor de vrijdagavond :rot:


ik zeg WOEF
Ik heb zo'n hekel aan honden joh :nosmile:
 
wil het wel lezen maar bij elke regel ben ik de vorige alweer vergeten :x
het is weekend
Uitspraak van M. :') op vrijdag 24 juli 2009 om 23:45:
Ik heb zo'n hekel aan honden joh

waarom? :S
laatste aanpassing
Uitspraak van bonaparte op vrijdag 24 juli 2009 om 23:48:
waarom? :S

Gewoon omdat ik niets met die krengen heb dat geldt bijna voor alle dieren en kinderen :')
Uitspraak van M. :') op vrijdag 24 juli 2009 om 23:54:
Gewoon omdat ik niets met die krengen heb dat geldt bijna voor alle dieren en kinderen

maar je bent wel een sociaal iemand? :roflol:
Uitspraak van bonaparte op vrijdag 24 juli 2009 om 23:55:
maar je bent wel een sociaal iemand? :roflol:

Nee.
Mijn honden zijn halve gevechtshonden, perro de presa canario en cane corso.
Ik heb geen last ervan dat ze vals zijn, ze zijn alleen ontzettend waaks.
Als er iemand in mijn huis komt waar ik niet bij ben dan reageren ze heel fel, maar ik denk niet dat ze echt iets zullen doen behalve dreigend blaffen en grommen. En als dat wel zo is dan moet je maar niet inbreken bij me.
 
Uitspraak van !!!Vivir sin dormir op zaterdag 25 juli 2009 om 00:01:
maar ik denk niet

hier ga je al de fout in ;)
ze zijn never 100% te vertrouwen

ik heb een kruising bordeauxdog/benner senner

bordeaux is van nature waakhond
en benner senner een goede loebas

maar zal m never met kleine kinderen alleen laten
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 juli 2009 om 00:03:
hier ga je al de fout in
ze zijn never 100% te vertrouwen

Nee ik vertrouw ze ook niet voor 100%.
Sowieso geen enkele hond zou je voor 100% kunnen vertrouwen vind ik.

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan in een dierenasiel en ik heb daar wel geleerd om voorzichtig te zijn met honden, toch wel meegemaakt dat een hond anders reageert dan ik verwachtte.
 
dan ist goed (F)
mijn zusje heeft een JR, bordeaux en mechelse herder :yes: JR is de baas :lol: en Bordeaux wil winnen van Mechel en dat gaat er soms hard aan toe maar uiteindelijk is mechel de baas van de 2 maar heel gek, de JR is baas van alles (is wel een teef overigens :lol: kutwijven :lol: )
 
ja mijne is een reu
wat een sukkel :LOL:

mannen he
Mijne is een Teef :p :lol:
kan iemand een korte samenvatting geven??


Anne is er nog niet :nocheer:

:lol:
 
Uitspraak van Tijgertjuh** op zaterdag 25 juli 2009 om 00:15:
Anne is er nog niet

Is ze t zat :(
Artiest Bisbee
Sja... wat hierop te zeggen!!

Uitspraak van Mike E op vrijdag 24 juli 2009 om 23:38:
Vechthonden zijn honderden jaren gefokt en geselecteerd om aan te vallen en te doden.

Geachte meneer de topic-opener, eff stukje geschiedenis..
U heeft gelijk met uw stelling, ja sommige rassen zijn gefokt, gebruikt voor deze doel-einden..
100denjaren soms terug back in2 time!!

waren wij het mensensoort ook in hetzelfde stukje geschiedenis ook niet gefokt op eigenschappen??
als jager, moordenaar, verkrachter, plunderaar, leider/heerser onze universum??

met zelfde oog-punt heeft het mensenras dus ook andere wezens ingezet voor eenzelfde doel-eind!!

maar heeft de mens zich na al deze gruwelijke 100den jaren zich niet aangepast tot de sociale wezen die het schijnheilig vandaag de dag is??
en ja, in hutje mutje hunnebedden landen als afrika etc... leeft men nog steeds met de ouwe gedachte-gang!!
en toch zijn ze hier in NL meer dan welkom, ja we moeten open-minded zijn ofwel gastvrij:)

zo hebben al deze molloso's of andere zo enge vechthonden zich de afgelopen decenia's niet eens voor kunnen doen als vechthond, omdat men de bank en kachel te fijn vond om in gruwelijke actie te komen!!

De moderne mens, voorheen meest gruwelijke wezen op aarde..
heeft van de voorheen meest gruwelijke vecht-honden ook moderne en sociale honden weten te maken!!!

denk daar is over na;)...
Uitspraak van Mike E op vrijdag 24 juli 2009 om 23:38:
Spreek voor zich lijkt mij. En toch zijn er weer mensen die het beter lijken te weten.

Toch?

er zijn ook mensen die alles geloven wat Tell Sell aanbied , je kunt beter de mensen geloven
die al jaren staffords/pitbulls bezitten .
 
wordt echt misselijk van deze topics en al helemaal van meneer mike.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 juli 2009 om 08:38:
wordt echt misselijk van deze topics en al helemaal van meneer mike.

Ik wordt ook wel eens van mensen misselijk maar niemand verplicht je iets te lezen of te reageren.

:)
laatste aanpassing
Uitspraak van Bisbee op zaterdag 25 juli 2009 om 08:21:
als jager, moordenaar, verkrachter, plunderaar, leider/heerser onze universum??

Men zegt toch in elk mens zit iets slechts.
Uitspraak van -olMr.P op zaterdag 25 juli 2009 om 08:35:
je kunt beter de mensen geloven
die al jaren staffords/pitbulls bezitten .

Als er echte kenners spreken, die die honden trainen, gericht en verantwoord fokken, jahoor die wil ik serieus nemen,

niet Danny, Samantha, Priscilla, Sjon, etc die met hun (aan de riem trekkend) met de hond paradeert
 
Uitspraak van Mike E op zaterdag 25 juli 2009 om 08:40:
Uitspraak van Tattoo 666 op zaterdag 25 juli 2009 om 08:38:
wordt echt misselijk van deze topics en al helemaal van meneer mike.

Ik wordt ook wel eens van mensen misselijk maar niemand verplicht je iets te lezen of te reageren.

:)

je bent een vent als je eens liet weten waar je vandaan komt,..of een mooie foto van jezelf zou leuk zijn..kunnen we dezelfde feesten bezoeken, en dit eens bespreken,....mail je gegevens ff door.
Uitspraak van Mike E op zaterdag 25 juli 2009 om 08:42:
Men zegt toch in elk mens zit iets slechts.

Dus moet het mensen-ras dan toch ook volgens uw denkwijze per direct verboden worden, toch??

hoe je t ook bekijken wilt, alle rassen zijn gefokt voor bepaalde doel-einden om te dienen voor de mens!!
zo ook de zogenaamde vechthonden, welliswaar gefokt door de niet goed bedoelden van het mensenras.. maar toch zijn wij mensen verantwoordelijk geweest!!

gelukkig hebben wij ook wel goed-bedoelden.. die de fouten recht willen zetten, en die het ook zeer goed lukken!!
want zoals wij onszelf niet op non-active zetten door alle fouten onze voorouders.. zo zet je andere wezens ook niet op non-active!!
we hebben het zelf gedaan, tijd voor moderne tijden... tijd voor het nieuwe fok-richtlijnen;)
Uitspraak van Bisbee op zaterdag 25 juli 2009 om 08:53:
Dus moet het mensen-ras dan toch ook volgens uw denkwijze per direct verboden worden, toch??

Nope je kan mensen niet gelijk stellen met beesten.
Uitspraak van Bisbee op zaterdag 25 juli 2009 om 08:53:
tijd voor het nieuwe fok-richtlijnen

En dat is vebieden. In de huidige maatschapij is geen plaats voor honden met deze karakter eigenschappen.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 juli 2009 om 08:48:
je bent een vent als je eens liet weten waar je vandaan komt,..of een mooie foto van jezelf zou leuk zijn..kunnen we dezelfde feesten bezoeken, en dit eens bespreken,....mail je gegevens ff door.

Jezus, wat triest :lol:


Uitspraak van Bisbee op zaterdag 25 juli 2009 om 08:53:
Dus moet het mensen-ras dan toch ook volgens uw denkwijze per direct verboden worden, toch??

Als dat zou kunnen 8) sommige familietakken/bloedlijnen hoe je het ook wilt noemen geven meer problemen op, dat is niet inherent aan die tak aangezien het geen garantie is, wel een verhoging van de kans. Maar mensen selectief uitroeien zou enetisch zijn. Mensen staan in deze wereld nog altijd boven het dier
Uitspraak van Bisbee op zaterdag 25 juli 2009 om 08:53:
want zoals wij onszelf niet op non-active zetten door alle fouten onze voorouders.. zo zet je andere wezens ook niet op non-active!!
we hebben het zelf gedaan, tijd voor moderne tijden... tijd voor het nieuwe fok-richtlijnen

dat is zo, maar je voorkomt gewoon nooit dat zulke beesten in handen vallen van mensen die er gewoon geen verstand van hebben, want feit blijft, door hun aanleg (alleen als je kijkt naar fysiek) blijven het dieren die getraind moeten worden (net als herders, rottweiliers, maar ook andere dierensoorten zoals bepaalde paardenrassen die voor bepaalde doeleinden gebruikt worden en ook een andere aanpak vergen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 juli 2009 om 08:48:
je bent een vent als je eens liet weten waar je vandaan komt

Dreigen doe je maar via PB anders trekken straks nog de mensen de conclusie dar baasjes en pitbulls wel erg op elkaar lijken.

;P
Uitspraak van Mike E op vrijdag 24 juli 2009 om 23:38:
De Leugens over Vechthonden
Laat u niets wijsmaken. De liefhebbers van deze honden vertellen onwaarheden over hun honden. Sommige geloven misschien zelf wat ze zeggen, anderen weten wel beter. De belangrijkste leugens worden hier weerlegd.

Trouwens dit topic gaat over leugens. Graag inhoudelijk AUB!
 
Uitspraak van Mike E op vrijdag 24 juli 2009 om 23:38:
zijn er diverse kleuters doodgebeten. Door pitbull-achtigen wel te verstaan!

jongen :gaap:


Uitspraak van Mike E op vrijdag 24 juli 2009 om 23:38:
Leugen: “Alle honden kunnen bijten”

das geen leugen das een feit :[ ook andere honden kunnen bijten klaar...
Uitspraak van Mike E op vrijdag 24 juli 2009 om 23:38:
Ziet u dit uw border collie, stabij’tje of labrador al doen? Nee? Precies!

ikh heb genoeg andere honden meegemaakt die zo kopziek waren dat er niets mee aan te vangen was :S dus poep niet:S

hier ben ik overigs gestopt met lezen want dit ik weer een stukje teksts getuigd maar weer van dermate zwakzinnigheid :gaap: over kortzinnig gesproken...


Uitspraak van !!!Vivir sin dormir op zaterdag 25 juli 2009 om 00:01:
Ik heb geen last ervan dat ze vals zijn, ze zijn alleen ontzettend waaks.
Als er iemand in mijn huis komt waar ik niet bij ben dan reageren ze heel fel, maar ik denk niet dat ze echt iets zullen doen behalve dreigend blaffen en grommen. En als dat wel zo is dan moet je maar niet inbreken bij me.

:lol: ik ken het, die van mij is heel lief en zou voor de baasjes een kogel opvangen als het zou moeten maar breek niet in want dan heb je een probleem, die van mij laat zich niet horen, die staat ineens achter je, echt zo hylarisch:rofLOL:


Uitspraak van Bisbee op zaterdag 25 juli 2009 om 08:21:
Geachte meneer de topic-opener, eff stukje geschiedenis..
U heeft gelijk met uw stelling, ja sommige rassen zijn gefokt, gebruikt voor deze doel-einden..
100denjaren soms terug back in2 time!!

waren wij het mensensoort ook in hetzelfde stukje geschiedenis ook niet gefokt op eigenschappen??
als jager, moordenaar, verkrachter, plunderaar, leider/heerser onze universum??

met zelfde oog-punt heeft het mensenras dus ook andere wezens ingezet voor eenzelfde doel-eind!!

maar heeft de mens zich na al deze gruwelijke 100den jaren zich niet aangepast tot de sociale wezen die het schijnheilig vandaag de dag is??
en ja, in hutje mutje hunnebedden landen als afrika etc... leeft men nog steeds met de ouwe gedachte-gang!!
en toch zijn ze hier in NL meer dan welkom, ja we moeten open-minded zijn ofwel gastvrij

zo hebben al deze molloso's of andere zo enge vechthonden zich de afgelopen decenia's niet eens voor kunnen doen als vechthond, omdat men de bank en kachel te fijn vond om in gruwelijke actie te komen!!

De moderne mens, voorheen meest gruwelijke wezen op aarde..
heeft van de voorheen meest gruwelijke vecht-honden ook moderne en sociale honden weten te maken!!!

denk daar is over na...

ik bedoel maar ....:)


ik vindt dat er veel strengere regels moeten komen voor de eigenaren en niet voor de hond, zodat de hond niet met elke zware idioot mee gaat. ik heb die van mij uit het asiel, die mensen wisten niets van mij, helemaal niets maar ondanks alles werd mij wel zonder blikken of blozen deze hond meegegeven, wat ben ik blij dat ik mijn dotje mee heb genomen want voor t zelfde geld had hij nu voor andere doeleinden gebruikt geweest....
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 juli 2009 om 09:13:
hier ben ik overigs gestopt met lezen want dit ik weer een stukje teksts getuigd maar weer van dermate zwakzinnigheid over kortzinnig gesproken...

Had je maar verder gelezen had je die andere leugens natuurlijk kunnen weerleggen en mij van het tegendeel kunnen overtuigen. Jammer gemiste kans!

:)
 
Uitspraak van Mike E op zaterdag 25 juli 2009 om 09:02:
Uitspraak van Tattoo 666 op zaterdag 25 juli 2009 om 08:48:
je bent een vent als je eens liet weten waar je vandaan komt

Dreigen doe je maar via PB anders trekken straks nog de mensen de conclusie dar baasjes en pitbulls wel erg op elkaar lijken.

een echte vent gaat niet anoniem alle honden en eigenaars in een slecht daglicht stellen, je lult alleen maar onzin...zal ik anders mijn adres doen, kunnen we het er eens over hebben, met een bak koffie...gezellig man. Slappe gelul van je..
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 juli 2009 om 09:29:
een echte vent

Kan natuurlijk de openings post weerleggen en mij overtuigen van het tegendeel.

:)
 
Uitspraak van Mike E op zaterdag 25 juli 2009 om 09:27:
Had je maar verder gelezen had je die andere leugens natuurlijk kunnen weerleggen en mij van het tegendeel kunnen overtuigen. Jammer gemiste kans!

waarom zou ik ? dit is een gebed zonder eind, jij geloof het ene ik het andere , daar is verder niets mis mee maar dit is het zoveelste vechthonden topic waar de meningen altijd verdeeld zullen blijven en waar uiteindelijk de honden en eigenaren die het wel volgens het boekje doen ook nog steeds nmet de nek aangekeken wordt om dat een vechthond een vechthond is

ik wou dat ze die term eens in hun reet staken, die kleine tering zak vol vlooien van me tante pakt alles wat los en vast zit, en vecht ook met alles, noem dat een vechthond, maar nee tis maar een klein hondje dus dat telt niet..

de kleine doorgefokte kuthondjes kunnen allemaal wel...

dus wat ik al zei er komt zoveel meer bij kijken dan alleen krantekopen dat er weer een persoon is gebeten door een pittbull, de krantekoppen staan alleen maar vol met negatieve ellende en bullshit, dus daar hou ik me al niet meer mee op...
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 juli 2009 om 09:38:
waarom zou ik ?

Omdat je dan inhoudelijk zou kunnen reageren op de leugens die er staan. Of is dat te moelijk voor je?

Zal de leugens nog eens op een rijtje zetten

De Leugens over Vechthonden:


Leugen: “Vechthonden bijten niet meer dan andere honden”


Leugen: “Alle honden kunnen bijten”

Leugen: “het ras maakt geen verschil”

Leugen: “Een rasverbod is zielig”


Leugen: “Je moet vechthonden goed opvoeden”


Leugen: “als je ze loslaat gaat het altijd goed”


Leugen: “jouw hond had zich moeten onderwerpen”


:)
laatste aanpassing
Uitspraak van Mike E op zaterdag 25 juli 2009 om 08:57:
Nope je kan mensen niet gelijk stellen met beesten.

En waarom niet?? zijn wij ook geen dieren-soort.. die door pure arogantie zichzelf niet tot het dierenrijk wil beschouwen en zichzelf dus maar mens noemde om te onderscheiden??
Uitspraak van Mike E op zaterdag 25 juli 2009 om 08:57:
En dat is vebieden. In de huidige maatschapij is geen plaats voor honden met deze karakter eigenschappen.

Vriend, men verbied toch ook geen gabbers, punkers, hip-hoppende 50centje's of zelfs marokanen na hun veelzijdige optredens die niet strookt met dat wat de huidige samenleving graag ziet??

probeer wat aandacht te besteden.. het te kennen, mee leren om te gaan!!
jaja Ali B was ook eerst een street-thug, nu knuffelmarokaan;)
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 25 juli 2009 om 09:00:
Maar mensen selectief uitroeien zou enetisch zijn.

richten meer schade aan dan welk ander dier-wezensoort op deze aardkloot;0!!!!
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 25 juli 2009 om 09:00:
Mensen staan in deze wereld nog altijd boven het dier

omdat wij ons datzelf toe-eigenen door onze arrogantie!!
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 25 juli 2009 om 09:00:
dat is zo, maar je voorkomt gewoon nooit dat zulke beesten in handen vallen van mensen die er gewoon geen verstand van hebben

zoals je zegt, mensen die er geen verstand van hebben... als deze mensen nou is tegen de muur werden geplaatst voor hun foutieve handeling???
 
Uitspraak van Mike E op zaterdag 25 juli 2009 om 09:42:
mdat je dan inhoudelijk zou kunnen reageren op de leugens die er staan. Of is dat te moelijk voor je?

ik weet niet, maar na : waarom zou ik? volgt nog een heel stuk als het voor jou al te moeilijk is om daar al op te reageren ga ik zeker niet de moeite doen om te reageren op een stuk tekst wat zo kortzinnig is dat de honden er geen brood van lusten... had er nu gestaan: het is door de mensen gekomen dat deze honden etc etc , dan had ik graag met je verder willen praten maar dit soort onzin is tijdverspilling.

wij verneuken deze wereld, de mens, niet de dieren , wij dragen die beestjes op wat te doen omdat wij te arogant zijn om te zien dat we met dit gedrag het lopen te verneuken voor onszelf...
Uitspraak van Bisbee op zaterdag 25 juli 2009 om 09:42:
En waarom niet?? zijn wij ook geen dieren-soort..

Je vergelijking raakt kant nog wal. Het gaat hier over de openingspost die mag je weerleggen als je wil natuurlijk.
 
Uitspraak van Mike E op zaterdag 25 juli 2009 om 09:42:
Leugen: “Vechthonden bijten niet meer dan andere honden”


Leugen: “Alle honden kunnen bijten”

Leugen: “het ras maakt geen verschil”

Leugen: “Een rasverbod is zielig”


Leugen: “Je moet vechthonden goed opvoedn”


Leugen: “als je ze loslaat gaat het altijd goed”


Leugen: “jouw hond had zich moeten onderwerpen”

deze "leugens" slaan helemaal nergens op, jij haalt de naam van alle eigenaren die gewoon goed met hun hond omgaan zo verschrikkelijk door het slijk, geen enkele zin die hier bij zit zou ik ooit in mijn mond nemen want je moet je hond gewoon goed kennen. vertrouwen hebben in jezelf en je hond en gewoon eerlijk blijven tegenover jezelf en je hond. die van mij heeft een pesthekel aan duitse herders, ik weet dat dus blijft hij daarbij uit de buurt, mensen kunnen nog wel eens angstig reageren op onze hond omdat het "een pitbull is " dus die van ons blijft ten alle tijden aan de riem, komt er een persoon aan met een klein hondje die er bang voor is laten wij die ten alle tijden voorgaan.

het is het respect wat je geeft naar hond en mens toe wat er voor zorgt dat alles gewoon goed gaat. er zijn genoeg mensen die hun hond gewoon goed opvoeden en die beestjes zijn zo mak als een pasgeboren lammetje.
Uitspraak van Mike E op zaterdag 25 juli 2009 om 09:50:
Je vergelijking raakt kant nog wal.

wederom uit wij zijn het slachtoffer-rol zoals gewoonlijk!!
met mijn vergelijking doel ik op, enige erkenning vanuit het mensensoort u zich denkt te bevinden!!

ohhh... gruwelijke vechthonden, uitroeien die hap!!!!!
was het niet zo, ohhhhh gemaakt, gefokt, ontwikkeld door de mens!!!!
nu het zelf-eigen monster zich zo afentoe zich tegen zijn maker keert, is het ineens een slecht wezen???

Vriend, als je stelling nu zou luiden:
Probleem met vechthonden, hoe wat waar, en hoe gaan we het oplossen??
zou ik het met je eens zijn!!

ja we hebben zulke honden, en ja het schade-risico-factor is malen hoger dan bij een gemiddelde hond!!
De Kennis hebben wij, waarom niet met deze kennis en kundige liefhebbers/fokkers ervoor te zorgen dat de bijtdrempel zodanig terug zakt.. dat ze geen potentiel gevaar hoeven te vormen!!

van de Amerikaanse staffordshire-terrier, is na 50jaar selectief/zorgvuldig fokken ook niets meer over van het voorhene American Pitbull karakter!!
toen vechthond, nu sociale familie-hond & show/tentoonstelling-hond!
Uitspraak van Mike E op zaterdag 25 juli 2009 om 09:50:
Het gaat hier over de openingspost die mag je weerleggen als je wil natuurlijk.

ik ;leg je aardig wat voorbeelden heen, en wacht op een normaal antwoord.. ipv de waarheid te ontvluchten, omdat wij mensen-soort dit ook uit vorm van arrogantie mogen te gebruiken als excuus!
Uitspraak van Bisbee op zaterdag 25 juli 2009 om 10:03:
Probleem met vechthonden, hoe wat waar, en hoe gaan we het oplossen??

Dan moet je daar maar een eigen topic over openen. Hier gaat het over de openings post. Leugens!
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 juli 2009 om 10:01:
deze "leugens" slaan helemaal nergens op

Dan kan je dat zeker onderbouwen toch?
Uitspraak van Mike E op zaterdag 25 juli 2009 om 10:14:
Dan kan je dat zeker onderbouwen toch?

Zeker kan ik het onderbouwen... ben het echter met voorbeelden die jij noemt, wel en niet mee eens!

het doen alsof het allemaal leugens zijn, kan niet!!
Het is merendeels waar.. zie, ik als liefhebber van mollosers en ROTTWEILERS:P en eigenaar van 6rottweilers, tevens rottweiler-fokker/kennel erken het probleem!

echter ben ik het niet eens dat dit soort type eerder bijten, waarom niet??
Zij zijn in grote richtlijnen malen zelfbewuster, en bijten alleen zo nodig!
integenstelling tot vele labiele honden... het gezegde "angstbijters"

wel mee eens, dat de letsel/schade herzienlijk groter is dan van een gemiddelde hond!
Dus... laten we ervoor zorgen dat wij de ingefokte hoge-bijtdrempel van deze van deze rassen, weer terugbrengen tot NIHIL!! wat er ingefokt is, kan door strenge selectie er ook weer uitgefokt worden!!!
zijn vele rasverenigingen al bijna een decenia mee bezig!!
denk aan de MAG-test(aanvaardbaar-gedrag), die de 5 RAD-rassen (REGELING-AGRESSIEVE-DIEREN) is opgelegd:
American Staffordshire-terrier, Mastino Napolitano, Argentijnse dog, Fila brassileiro & Rottweiler!!

Sinds strenge fok-selectie/fok-reglementen zijn er malen minder incidenten voorgekomen laatste decenia!
( onder de wel ras-erkenden deze rassen!!!!)


Verdewr... ben het ermee eens, dat we de geschiedenis moeten kennen en erkennen van sommige rassen!!
eerder kunnen wij het probleem niet aanpakken!

Maar het probleem aan te pakken door eenvoudig al deze rassen op de deathrow te zetten, is grote kul!!
de mens is verantwoordelijk voor deze daden, zo is de mens ook verantwoordelijk om de term "VECHT" weg te halen...
zodat er alleen de term "hond" over blijft!!

verdiep en je ziet fantastische resultaten...
ook grootschallige samenwerking tussen de liefhebbers/houders, fokkers en rasverenigingen om fout gedrag uit te roeien!
laatste aanpassing
Uitspraak van Mike E op zaterdag 25 juli 2009 om 10:14:
Hier gaat het over de openings post. Leugens!

hoeveel meer van die leugens heb je nog ????

hoe lang blijf jij je achter je pc'tje verstoppen in plaats van eens face to face een volwassen discussie aan te gaan?
waneer word je echt zo stoer om ook durven toe te geven dat je fout zit....
kijk dat je bang ben voor hondjes is helemaal niet erg, daar zou je eventueel een therapie voor kunnen gaan volgen...
maar dat je deze leugens blijft verspreiden en daarmee mensen die jij heel niet kent mee in discredit breng moet zo langzamerhand echt gaan stoppen... wat overigens geen dreigement is, louter een advies...
 
Uitspraak van !!!Vivir sin dormir op zaterdag 25 juli 2009 om 00:05:
Nee ik vertrouw ze ook niet voor 100%.
Sowieso geen enkele hond zou je voor 100% kunnen vertrouwen vind ik.

Mensen zijn ook niet 100% te vertrouwen...
Artiest {SHOWLIST artist 32866, 53568}
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 25 juli 2009 om 09:00:
Mensen staan in deze wereld nog altijd boven het dier

dat heeft de mens zelf bedacht en daarom gaat de wereld dus ook naar de klote