Partyflock
 
Forumonderwerp · 717180
rottweilers zijn de mooiste honden die er bestaan ik wil als ik op me zef woon er twee hebben
Artiest Bisbee
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 05:30:
ja zekker ik heb er ook een maar die woord oud daar heb ik altijd mee gewerkt bij de hondenbrigade in de bewaking.

Mijn teef staat hier boven.... op deze topic!

Vanja v. Wolpinghausen heet
Uitspraak van Bisbee op woensdag 27 juli 2005 om 22:07:
Nee ok, maar je hond zal toch wel aan de lichaamsbouw moeten voldoen, anders haald die zijn kwalificatie's ook niet....
bij een rott is dat 2x ZG
daarom is het ook belangrijk om toch ook aan exterieurfok te doen!!

Ik hoef die showkwalificaties ook niet zo nodig te behalen ;-)
Bij dobers is het btw 2x U, maar dat geldt voor een A-nest.
Ik hoef qua schoonheid niet zo nodig een A nest te hebben.

Als pups/ honden uit een combinatie presteren in de sport/ het werk, dan verkopen deze zichzelf.
Kijk maar naar honden in de KNPV, die fokken toch ook niet op showkwalificaties.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2005 om 05:30:
ja zekker ik heb er ook een maar die woord oud daar heb ik altijd mee gewerkt bij de hondenbrigade in de bewaking.

Rottweilers in de KNPV.......jammer dat je het nog zo weinig ziet, evenals dobers!
Uitspraak van WendyW op zaterdag 30 juli 2005 om 12:36:
Kijk maar naar honden in de KNPV, die fokken toch ook niet op showkwalificaties

maar dat zijn meestal foeilelijke honden waar ook geen stamboomboom bij zitten...
vaak kruisingen tussen de Hollandse en mechelaaar!!
echt weinig rashonden met stamboom!

kijk als je ook op exteriuer fokt, dan vermijd je ook de lichaamlijke kwalen!!
oa te lange rug of nek, ielege poten en kop etc...
jou dober is dan gefokt zoals hij behoort te zijn volgens rasstandaard, toch??
een betere en gezondere kun je dan niet krijgen!
en als jij dan ook nog is het werklust erin ziet te krijfgen en te behouden..
dan zal jij zekers tot de betere Doberfokkers gaan horen!!!
Uitspraak van WendyW op zaterdag 30 juli 2005 om 12:37:
Rottweilers in de KNPV.......jammer dat je het nog zo weinig ziet, evenals dobers!

ja dat is echt jammer...
in de hele wereld worden ze wel gebruikt als diensthond,
maar hier kunnen ze het volgens de meeste geleiders niet!!

Het ligt echt niet aan de hond, maar ze hebben van de KNPV een circus gemaakt die alleen maar nog te doen is door die ielige mechelaars!

een rott heeft 2 a 3 jaar nodig om te volgroeien,
een mechelaar doet dat binnen een jaar!!

het is dus eerder gemakzucht dan kwaliteit,

kijk maar is maar zweden of andere scandinavische landen daar worden Rottweilers nog steeds gebruikt zowel in het leger als bij de politie!!

in Oostenrijk is er een legerkazerne met een eigen Rottweilerkennel, alleen maar Rottweilers daar.
een bloedlijn die voor de 1ste wereldoorlog dateert.

in Duitsland is het ook nog steeds een diensthond..
kijk maar is naar grote voetbalwedstrijden!!

in Frankrijk en ook lopen ze ermee op de luchthaven als dienst en speurhond!!
en in Belgie veel als diensthond voor de politie en bewaking!!

dan maak je het mij niet wijs dat een rottweiler die al van 1912 een erkend werk/diensthond is niet voldoet aan de eisen!!
laatste aanpassing
Uitspraak van Bisbee op zaterdag 30 juli 2005 om 15:24:
maar dat zijn meestal foeilelijke honden waar ook geen stamboomboom bij zitten...
vaak kruisingen tussen de Hollandse en mechelaaar!!
echt weinig rashonden met stamboom!

kijk als je ook op exteriuer fokt, dan vermijd je ook de lichaamlijke kwalen!!
oa te lange rug of nek, ielege poten en kop etc...
jou dober is dan gefokt zoals hij behoort te zijn volgens rasstandaard, toch??
een betere en gezondere kun je dan niet krijgen!
en als jij dan ook nog is het werklust erin ziet te krijfgen en te behouden..
dan zal jij zekers tot de betere Doberfokkers gaan horen!!!

Kijk bisbee,
Als er werkelijk gekeurd zou worden op het exterieur en de rastandaard zoals de dober hoort te zijn.......dan zou ik showen.
Bij dobers worden er echter honden kampioen en BOB die NIET aan de rastandaard voldoen.
Mooie honden hoor, maar niet volgens de standaard.
Honden die er wel aan voldoen.......die tellen niet eens meer mee.
En zo triest is het helaas met de dobermann gesteld.
De dobermann gezond..........de doberman is niet gezond!
Er wordt niet meer gekeurd op het werkelijke exterieur, er wordt niet meer gefokt op het daadwerkelijke karakter van de hond.
Als er werkelijk gekeurd zou worden op de standaard, dan werden reuen met een schofthoogte van 75 cm en 12 kilo te zwaar geen BOB, als er werkelijk goed gekeurd zou worden werden honden met knikstaarten gediskwalificeerd, als er werkelijk goed gekeurd zou worden, dan hadden dobers met lange dunne nekken nooit de hoofdrol op shows en dus in de fok gespeeld!

Als ik een dober aan zou schaffen die qua uiterlijk aan de enige echte rasstandaard zou voldoen, dan zou ik daar op een show misschien met moeite een G mee halen!!!
Dat vind men niet mooi, dat het voldoet aan de standaard doet er geen reet meer toe!!!
Men wil tegenwoordig te zware honden, die overdeven groot zijn en met veels te dunne nekken die gevoelig zijn voor wobbler en nekproblemen.
Lange ruggen, terwijl deze compact horen te zijn, knikstaarten, rug en nekproblemen, maar ze winnen allemaal op de show.
Dus dobers en showen........nee bedankt!
Ik weet zelf hoe een dober eruit hoort te zien en hoe het exterieur in elkaar hoort te zitten.
Die dobers maken op shows geen schijn van kans en al zeker niet als ze niet van bekende NL fokkers komen en als er grote fokkers in de ring staan.
De dobers die nu in de ring staan zijn bij lange na niet de dobers die ze horen te zijn qua exterieur, om over het karakter en de geschiktheid voor de sport maar te zwijgen!
Maar dat zijn wel de dobers helaas, die de KM laten winnen, omdat ze dat nu eenmaal een mooiere dobermann vinden,
Waarom denk je dat de dobermann op dit punt zo verschrikkelijk ongezond is........op 1 zet ik toch de shows en verkeerde honden die tot winnaars gekozen worden en dus het meest ingezet worden voor de fok.
UIteraard nog andere redenen, maar de dobermann van nu voldoet in de verste verte niet aan de standaard, maar ze worden wel allemaal BOB of staan op Crufts.
Uitspraak van Bisbee op zaterdag 30 juli 2005 om 15:33:
ja dat is echt jammer...
in de hele wereld worden ze wel gebruikt als diensthond,
maar hier kunnen ze het volgens de meeste geleiders niet!!

Het ligt echt niet aan de hond, maar ze hebben van de KNPV een circus gemaakt die alleen maar nog te doen is door die ielige mechelaars!

een rott heeft 2 a 3 jaar nodig om te volgroeien,
een mechelaar doet dat binnen een jaar!!

het is dus eerder gemakzucht dan kwaliteit,

kijk maar is maar zweden of andere scandinavische landen daar worden Rottweilers nog steeds gebruikt zowel in het leger als bij de politie!!

in Oostenrijk is er een legerkazerne met een eigen Rottweilerkennel, alleen maar Rottweilers daar.
een bloedlijn die voor de 1ste wereldoorlog dateert.

in Duitsland is het ook nog steeds een diensthond..
kijk maar is naar grote voetbalwedstrijden!!

in Frankrijk en ook lopen ze ermee op de luchthaven als dienst en speurhond!!
en in Belgie veel als diensthond voor de politie en bewaking!!

dan maak je het mij niet wijs dat een rottweiler die al van 1912 een erkend werk/diensthond is niet voldoet aan de eisen!!laatste aanpassing 30 juli 2005 15:35

Yep!
Geduld is een schone zaak.
En idd, sommige onderdelen van de KNPV zie ik een dobermann of een rottweiler echt niet doen, althans, misschien een jaar of 2.
Als ze daarna lichamelijk nog niet kapot zijn mag je van geluk spreken denk ik :-(
Hoe het et de rottweiler zit weet ik niet, daar heb jij meer kijk op ;-)
Maar de huidige dobermann, daar zal 99% het niet van redden denk ik.
Bij de dobermann ligt het denk ik ook wel een stukje aan de hond...het lichaam van de huidige dober is er gewoon niet geschikt voor.
En dan kom ik weer terug op te grote en te zware honden, lange ruggen en te lange dunne nekken

Rottweilers zie je in andere landen idd nog genoeg.
Prachtig om te zien vind ik het, andere rassen als diensthond!
Vooral omdat mechelaars en kruisingen hier zo overheersen.
Niets tegen kruisingen en mechelaars...maar vind het wel jammer.
Uitspraak van WendyW op zaterdag 30 juli 2005 om 16:15:
En idd, sommige onderdelen van de KNPV zie ik een dobermann of een rottweiler echt niet doen, althans, misschien een jaar of 2.

ik train op een werkgroep waar ze dan de ipo sport beoefenen, en zo heel soms komen er mensen van een externe werkgroepen oa de NBG... met ook wel is een ander ras!!

ook heb daar ook wel is mechelaars gezien en als je dan de punten nadertijd te zien krijg valt het op dat die helemaal niet beter scoren dan de gemiddelde Rottweiler!

een vlucht nemen doet een GOEDE Rottweiler zelfs beter....
het gaat niet om de halve seconde sneller zijn wat een mechelaar is, neen de vlucht is een oefening waar de hond de voortvluchtige blokkeert van het vluchten!!!!
nou een goede pakwerker van een 90/110 kg gaat kilometers op de loop met een mechelaar die zijn tanden erin zet en zich dan mooi mee laat slepen aan de arm die maar 25/30 kg weegt!!
nou mooi blokkeren noemen ze dat!!
een rottweiler die dubbel zo zwaar weegt die blokkeert wel, die bijt zich vast en blokkeert met zijn achtervoeten, alleen na een paar keer een paar meter sjouwen is de werker bekaf en vind hij de hond niet lollig meer!! dat is het probleem!!
Maar de Rottweiler doet zijn werk wel, en daar gaat het om dus wat klaag je dan??

speuren doet een rottweiler ook uitmuntend!!
durft haas wel te zeggen dat die dat beter doet dan een mechelaar!!
alleen het geduld met een dikkoppige eigenwijse hond hebben de meeste geleiders niet!
ze weten daar niet opin te spellen en noemen dan een rottweiler dom!! nee die Rottweiler is wel slim
dat is een meer dan gemiddelde inteligente hond..
maar of de geleiders dat allemaal zijn is een 2e..?
laatste aanpassing
Nou Bisbee, ik bedoelde eerder de belachelijke hoge schuttingen en dergelijke.
Een mechelaartje vliegt daar zo overheen, maar een dobermann of een volgroeide rottweiler heeft toch wat meer gewicht mee te tillen ;-)
Het zijn gewoon rassen die sneller gewrichtsproblemen kunnen krijgen, zeker met sommige onderdelen binnen de KNPV zoals het nu is zet ik daar voor onze rassen mijn twijfels bij.
Maar dan heb ik het dus niet zozeer over het manwerk ;-)
Dat zouden ze gewoon aan moeten kunnen en met geduld en de juiste begeleiding denk ik idd nog beter.
Als je hoort hoeveel mensen binnen de knpv graag een dobermann of rottweiler zouden willen, maar het gewoon niet aandurven vanwege de gezondheid......erg jammer natuurlijk
Maar ik zou het een dober ook niet aan willen doen, niet alle onderdelen van de KNPV
(dobers hebben over het algemeen ook een hekel aan water en zwemmen niet, dus dat is al een probleem, haha :-)

In de IPO zie ik ook liever rottweilers en dobers hoor.
Het is misschien idd niet zo snel allemaal, maar het hoeft ook niet snel.
Als het maar goed gebeurt.
En idd, het blokken van rottweilers en dobers (maar net iets minder als de rott) is prachtig om te zien!

De punten met mechelaars en dobers schelen wel veel.
Maar ook bij dobers zie je eigenlijk dat ze te snel naar wedstrijden gaan met die honden.
Ook dobers moeten langer groeien, zowel lichamelijk als geestelijk.
Geduld is een schone zaak.......maar dat hebben veel mensen niet meer helaas.

het gewicht van een rottweiler zal er ook vast mee te maken hebben, maar goed.
Een PW moet niet zeuren, er zijn nu eenmaal meer rassen als herders, zeker binnen de NBG en ja, die kunnen zwaarder wegen.
Gewoon draaien en niet zeuren of harder trainen, haha
Uitspraak van WendyW op zaterdag 30 juli 2005 om 17:36:
Als je hoort hoeveel mensen binnen de knpv graag een dobermann of rottweiler zouden willen, maar het gewoon niet aandurven vanwege de gezondheid......erg jammer natuurlijk

Nou om de gezondheid hoeven ze een rott niet te laten, want wij scoren zeer goed wat betreft HD en ED etc...
met de binnen de NRC gefokte rottweilers althans!!

Uitspraak van WendyW op zaterdag 30 juli 2005 om 17:36:
het gewicht van een rottweiler zal er ook vast mee te maken hebben, maar goed.
Een PW moet niet zeuren, er zijn nu eenmaal meer rassen als herders, zeker binnen de NBG en ja, die kunnen zwaarder wegen.
Gewoon draaien en niet zeuren of harder trainen, haha

in Dld beginnen ze al met 8/ 9 maand de jonde honden op de mouw te zetten spelende wijze, en ook speuren doen ze al van vroegs af aan!! maar wel met beleid!
als ze de basis dan eenmaal kennen hebbeb de meesten daar al ipo 111 met net 2 jaar!!!
Precies, maar dan kom je toch weer uit op dat stukje geduld...binnen de knpv beginnen ze al met bijten met nog niet van melkgebit gewisselde pups.
Wij beginnen met dobers met een maand of 7 a 8, maar als je een doberpup met bijv een te lange nek, zo jong zou laten bijten....dan rees ik dat het beestje vroegtijdig zal sterven aan ernstige nekproblemen, met verlamming als gevolg.

Nogmaals, bij de dober spelen meer gezondheidsproblemen mee als HD en ED en de meeste zijn niet te onderzoeken onder een bepaalde leeftijd, waarbij de meeste honden al meerdere nesten op de wereld hebben gezet.
Maar zou je met een rottweiler ookal zo jong kunnen beginnen in bijvoorbeeld de KNPV.
HD en ED is niet alleen erfelijk natuurlijk, maar ook voedings en omgevingsgebonden en ED ook dor trauma.
Zou jij al zo jong willen bijten met een hond?
Nou ja, we komen toch weer uit op geduld in het trainen eigenlijk ;-)

Verder is IPO 3 qua zwaarte van het programma toch niet te vergelijken met de KNPV, want op die leeftijd is een hond echt nog niet klaar voor de PH 1 keuring, ondanks dat ze zeer jong beginnen.
Gezien de zwaarte van het huidige KNPV programma en de idiote nderdelen in het programma vraag ik me dus af in hoeverre rottweilers, dobers, bouviers, airdale terriers, etc, het programma nog aan zouden kunnen.
Nederlandse honden vrij weinig denk ik???
Uitspraak van WendyW op zaterdag 30 juli 2005 om 18:15:
Verder is IPO 3 qua zwaarte van het programma toch niet te vergelijken met de KNPV, want op die leeftijd is een hond echt nog niet klaar voor de PH 1 keuring, ondanks dat ze zeer jong beginnen.
Gezien de zwaarte van het huidige KNPV programma en de idiote nderdelen in het programma vraag ik me dus af in hoeverre rottweilers, dobers, bouviers, airdale terriers, etc, het programma nog aan zouden kunnen.
Nederlandse honden vrij weinig denk ik???

IPO... is de basis van de KNPV. alleen worden de onderdelen bij de KNPV veel uitgebreider! maar toch geloof ik erin dat een rottweiler het aankan.
wel doe je een jaar langer met het behalen van je certificaat want je zit met het volgroeien van Je hond.

bekijk deze site maar is... dit is een Rottweilerkennel uit Zweden met vele legerhonden!!

http://members.tripod.com/zumaskennel/

Nou en luchtmacht is een van de zwaardere onderdelen van het leger!
dan maken ze mij niet wijs dat het hier zogenaamd niet kan??
Ja, maar zou de op dit moment gefokte rottweiler in Nederland het in jou ogen ook kunnen?
Dat bedoelde ik eigenlijk ;-)
Honden uit het buitenland heb ik idd meer vertrouwen in.
Neemt niet weg dat ik bij bepaalde onderdelen van de KNPV zo mijn twijfels heb met grote zware rassen.
Het is toch een hele belasting.
Ik zeg niet dat ze het niet kunnen, maar ik vraag me af of rottweilers, dobers en bijvoorbeeld bouviers niet sneller last krijgen van problemen aan de gewrichten.
Pfff, snap je nog wat ik bedoel....ik kan mezelf vandaag niet echt goed verwoorden wegens een breuk van 6 jaar met mijn vriend, of nou ja, ex nu he.
Althans, er lijkt toch niet helemaal komente staan wat ik nu eigenlijk bedoel :-)

Maar idd, je doet er langer over.........dus is het toch weer een geduldskwestie.
Hier in NL moet alles maar snel, snel, snel, waarschijnlijk ook omdat honden na het certificaat vaak worden door verkocht, maar dan nog staat er op een mechel van een jaar of 3 vaak nog geen PH 1.
Dus als ze dit geduld wel met mechels hebben.....moeten ze dat geduld toch ook op kunnen brengen voor andere rassen.
Ik wilde graag de bewaking in als hondengeleidster.
Ben toen gaan informeren, eigen gecertificeerde hond nodig. Prima, niets leukers als je eigen hond trainen en werken me je eigen hond.
Maar geen enkel bewakingsbedrijf zat te wachten op een dobermann, ik moest maar een mechelaar of duitse herder aanschaffen.
Vind ik toch erg jammer!!!

Persoonlijk heb ik gewoon geen flauw idee waarom ze alleen herders en herders willen!
Andere werkhondenrassen zijn misschien niet meer zo goed vertegenwoordigd, omdat hondensport op een laag pitje staat in nederland, maar dat wil niet zeggen dat ze het niet kunnen.
Alleen zou ik er dus geen hond voor gebruiken afkomstig van een nederlandse kennel, dan wel uit het buitenland.
Maar importeren was ik toch al van plan :-)
Uitspraak van WendyW op zaterdag 30 juli 2005 om 22:39:
Maar geen enkel bewakingsbedrijf zat te wachten op een dobermann, ik moest maar een mechelaar of duitse herder aanschaffen.
Vind ik toch erg jammer!!!

Je hebt hier in het Noorden ook bewakingsbedrijven waar ze wel andere rassen toelaten, zo liep er een Bouv.. en vele kruizingen??
dus waarom zou dan een rottweiler of in joun geval een Dober niet kunnen?
en je hoeft hier niet te wonen, mischien hebben ze daar ook wel opdrachten of dat ze samenwerken met andere bedrijven bij jou uit de buurt..? dus je kan altijd eff een belletje geven.

Uitspraak van WendyW op zaterdag 30 juli 2005 om 22:39:
Ik zeg niet dat ze het niet kunnen, maar ik vraag me af of rottweilers, dobers en bijvoorbeeld bouviers niet sneller last krijgen van problemen aan de gewrichten.
Pfff, snap je nog wat ik bedoel....ik kan mezelf vandaag niet echt goed verwoorden wegens een breuk van 6 jaar met mijn vriend, of nou ja, ex nu he.
Althans, er lijkt toch niet helemaal komente staan wat ik nu eigenlijk bedoel

Het mooie van een Rottweiler of Dober is dat ze wel groter zijn en zwaarder zijn maar dat det geheel zich compenseert,
of iig dat behoort het te doen bij de goeden!!
een rottweiler is zwaarder maar daarom ook vele malen sterker!
tot een 10 jaar geleden moesten de rottweilers ook over een rechte muur springen van 1,70 of 1,80!
en dat deden de honden, maar voor de sport hadden ze dit afgeschaft ivm extra slijtage aan de gewrichten!

Zo 6 jaar?? dat zijn jaren waar ik van mag dromen....
wens je veel sterkte meid en troost je met de weet dat er altijd iig een jongen je trouw is!!
je beste maatje Qyan... en wat doet de rest erdan toe!!
Tja, geen idee Bisbee!
Misschien hebben ze wel iets tegen vrouwen ipv tegen dobers, hahaha, maar wet op de disctiminatie he.
Nee, er stond uitdrukkelijk op die sites dat er alleen gewerkt werd met herder soorten.
Heb toen ook contact opgenomen, maar nee mevrouwtje, een mehelaar, een duitser of een kruising, maar een dober zien wij niet zo zitten............
Maar goed, Qyan acht ik er toch niet meer geschikt voor....misschien met de volgende ;-)
Ik heb nu toch een leuke baan waar ik het naar m'n zin heb, maar de ultieme baan is in mijn ogen toch wel een baan met je eigen hond :-)
Maar dan moet je natuurlijk wel eerst een geschikte hond hebben.
Qyan wil ik dat allemaal niet meer aandoen en een volgende hond erbij....daar hebben we het al eens over gehad ;-)
Tegen de tijd dat er weer een andere hond bij komt, eerst maar eens zien in hoeverre die geschikt zou kunnen zijn en mijn grootste angst..hoe gezond die zal zijn.

Maar dan is er met de grotere rassen toch ook kans op snellere slijtage van de gewrichten.
Eerlijk is eerlijk...een goed gefokte hond heeft daar in mijn ogen niet snel last van.
Een lijn waar geen HD of ED in voorkomt kan je volgens mij nog zo gek doen met een hond, dan krijgen ze het niet (is mijn visie), maar met de dober zijn we bij lange na niet op dat punt.
HD is zo goed als overwonnen, maar ED is iets wat steeds meer voorkomt (alleen rontgenen op Ed is bij ons geen vereiste)
Daarnaast die oh zo frustrerende wobbler en hart problematiek...........allemaal erfelijk, maar tegen de tijd dat het aan het ligt komt hebben honden al meerdere nesten gehad (meestal op een leeftjd van 5 jaar openbaren deze zaken zich)
Dus bij de dober vraag ik me toch af in hoeverre ze het programma nog aan zouden kunnen! Ook bij importhonden. Ondanks dat die wel de juiste bouw hebben zie je helaas ook bij steeds meer buitenlanders de oh zo nederlandse invloeden terug komen.
Ik denk, ik weet eigenlijk wel zeker, dat het met de gezondheid van de rottweiler beter gesteld is als die van de dober!
Dober is echt een ramp op het moment hoor!

Aan de andere kant...misschien zou het goed zijn om bij rassen waarbij IPO een onderdeel van het fokprogramma is...het sportprogramma toch weer te verzwaren en niet zoveel rekening te houden met mogelijke gewrichtsslijtage.
Gezonde honden zullen dit aankunnen, die kan je inzetten voor de fok, sterke blijven over.
De slechtere exemplaren kan je uitsluiten met een zwaarder programma, omdat die mogelijk wel problemen ontwikkelen (neem als voorbeeld qyan)
Maar ja, zo simpel werkt het helaas ook allemaal weer niet helaas :-(

6 jaar....7 jaar eigenlijk....ben 22 geworden en ging al met hem toen ik 15 was.
Maar ik heb er zelf een punt achter gezet hoor, het ging gewoon niet meer.
Maar het is toch 7 jaar van je leven!
De beste keus, maar niet minder makkelijk.
Maar goed, life goes on ;-)
En idd, Qyan is het meest belangrijk...die gaat voor alles!
Uitspraak van WendyW op zondag 31 juli 2005 om 00:22:
Ik denk, ik weet eigenlijk wel zeker, dat het met de gezondheid van de rottweiler beter gesteld is als die van de dober!
Dober is echt een ramp op het moment hoor!

Klinkt heel sneu gesteld wat de Dober betreft!!
zeer gelukkig is het zeer zekers beter gesteld met de rottweiler!!
je hoort maar zeer zelden dat er bepaalde afwijkingen zijn?? zo goed als nooit...

Maar heb je die site bekeken? moet je dan op Females klikken...
daar staan er een paar bij die gecertificeerd zijn voor de legerpatrouille dienst en luchtmacht!!
die zien er echt goed uit..
kort compact en geblokt in hoekingen en kop!!
precies zoals ze moeten zijn!!
Ja, dober is een ramp op het moment.
Ookal zijn alle erfelijkheidsonderzoeken goed, je weet het toch maar niet, voral omdat er zoveel afwijkingen zijn die je niet kan onderzoeken...waar te weinig geld voor is om te onderzoeken en afwijkingen die pas op latere leeftijd aan het licht komen.
Gewoon heel goed oppassen wat je koopt dus :-(

Ik heb nog niet gekeken....ga ik straks ff doen.
Eerst ff op zoek naar een club met examens de komende tijd, want heb vandaag toestemming gekregen om eindelijk VZH te doen.
Aangezien wij dit jaar wegens te weinig honden geen examen organiseren moet ik dus ff zoeken waar het wel kan ;-)
Dus dat ga ik eerst ff doen, dan ga ik die site bekijken :-)
Na 2 jaar VZH mag ene examen wel eens een keer he!
laatste aanpassing
Uitspraak van WendyW op zondag 31 juli 2005 om 18:51:
Na 2 jaar VZH mag ene examen wel eens een keer he!laatste aanpassing 31 juli 2005 18:52

Hey heb je hier eff de agenda van de NRC gedaan, mischien kun je wel bij een Rottweilerwerkgroep je VZH examens doen!!
worden wel vaker externe honden toegelaten!!!

Agenda NRC evenementen 2005

Data Soort evenement Werkgroep Keurmeester(s)
27-aug. BeNeLux show België R. Vandereyken & F. Beiboer
28-aug BeNeLux B.C. wedstrijd België C. Janssen & E. Bude
28-aug Maasroutebokaal Made Hr. S. Kwak, A. Broekhuizen en F. Tichelaar
9-sep WK alle rassen te Breda
11-sep MAG test RW Hoogeloon H.J.ten Bruggencate & E.J.M. Peeters, ext. W.J.M.Peters
25-sep NKA africhting RW Tilburg A:C.Janssen, B:H.Gerards, C:A.Stappers
7-okt. Werkgroepen vergadering Maarsbergen
9-okt. IPO/SpH/VZH Examen RW De Kempen W. Spies
16-okt. IPO/SpH/VZH Examen RW Veluwe-IJsselstreek S. Kwak
22-okt. IPO/SpH/VZH Examen RW Amsterdam I van Welie
12.nov UV Examen RW Amsterdam F. Matekovic
13.nov IPO/SpH/VZH Examen RW Salland C. v. Gijn
19.nov IPO/SpH/VZH Examen RW Oss F. Janssen
19-nov IPO/VZH Examen RW Roosendal C. Janssen
25-nov ALV NRC Maarsbergen
27-nov MAG test RW Zeeland Gedrag: FH.M.Hendriks & E.v Veen, ext. F.Beiboer
Thanks!!!!
Hoe meer adressen hoe meer kans op een plekkie naturlijk :-)
Probeer er eigenlijk nog 1 te regelen voor 21-08, zou lekker zijn als hun nog plek hebben, ook niet al te ver van huis zodat het intrainen wat makkelijker gaat.
Maar ff afwachten of dat gaat lukken.
Voor september ben ik ookal druk aan het regelen eventueel.
Jammer dat de werkgroep in amsterdam alleen uv doet.
Ken er daar een aantal + matekovitch als keurmeester zou ik best zin in hebben, hahaha......
Rottweilerwerkgroepen had ik idd niet aan gedacht, qy heeft een boomstam dus dat zou ook gewoon moeten kunnen mits er plek is
Inderdaad, mooie exemplaren van die kennel in zweden!
Zo zie je ze in nederland niet veel meer!
Uitspraak van WendyW op zondag 31 juli 2005 om 20:17:
Rottweilerwerkgroepen had ik idd niet aan gedacht, qy heeft een boomstam dus dat zou ook gewoon moeten kunnen mits er plek is

er zullen er altijd wel wat afvallen en geef je wel veel kans dat er een plek tussen is, want de werkende aantal zijn toch niet zoveel!! vergeleken met eerder....

Uitspraak van WendyW op zondag 31 juli 2005 om 20:41:
Inderdaad, mooie exemplaren van die kennel in zweden!
Zo zie je ze in nederland niet veel meer!

Ik denk dat ik ereen van hun jonge teven laat importeren naar hier zal een 3000,- tot 6000,-kosten!!
dan uitsluitend een werkreu ervoor selecteren en dan daar de pups van uitsluitend aan werkers verkopen en zelf met een de KNPV proberen te doen!!
anders gaan we team beginnen!!!! haha....
di is de testlink naar mijn site toe!!

http://home.planet.nl/~monte252/dunvan/

rottweilerkennel vom dunvanhof
Uitspraak van Bisbee op zondag 31 juli 2005 om 22:19:
anders gaan we team beginnen!!!! haha....

m..m...maar.... dat waren....wij toch al??? :P
Uitspraak van ..][\/][iekos.. op woensdag 17 augustus 2005 om 14:19:
m..m...maar.... dat waren....wij toch al???

haha maar dat zijn we zeer zekers ook!!

alleen doe jij niet aan hondenafrichtingssport?
maar op PF dan ben je zeer zekers me maatje..haha
Uitspraak van Bisbee op woensdag 17 augustus 2005 om 14:22:
alleen doe jij niet aan hondenafrichtingssport?

Nee, das waar... maar toch doet t me pijn dat te lezen ;)
Uitspraak van ..][\/][iekos.. op woensdag 17 augustus 2005 om 14:38:
Nee, das waar... maar toch doet t me pijn dat te lezen

Nou wil het wel goedmaken hoor!!!!
Uitspraak van ..][\/][iekos.. op woensdag 17 augustus 2005 om 14:59:
Hahaha tis al goed!!!

ahhh wat ben je lief!! een vrouw uit 1000den
Uitspraak van Bisbee op woensdag 17 augustus 2005 om 15:00:
ahhh wat ben je lief!! een vrouw uit 1000den

slijmbal ;)
Uitspraak van Maula op vrijdag 19 augustus 2005 om 12:13:
slijmbal

Nou vind jou anders ook wel lief!!
maar net niet zo lief als Miekos.
Miekos is mijn Buddy, en jij twijfeld soms aan mij????
en dat mag niet in een relatie..haha!!
Hmmzz een rottweiler is op zich een mooie hond.

Helaas zijn ze niet allemaal even lief :(
Hier bij mij in de buurt daar loopt een jongen die maakt zijn hond vals ! :(
Op de honden speel plaats gooiden hij ineens zijn hond naar binnen en ja hoor dat ging fout !
Die rottweiler en mijn bull die gingen vechten. :(
gelukkig is me bull een beetje uit de kluiten gewassen hond dus hij kon zich verzetten. :)

Gelukkig duurde het heel even want me vriend stak gelijk zijn hand er tussen (wel met een risico maar ja).
Het is goed afgelopen :)
die van mij had een heel klein sneetje op zijn ooglid maar daar had hij gelukkig geen last van.
Uitspraak van Bradley, Jeffrey, Sidney & Railey (L) op maandag 22 augustus 2005 om 08:04:
Helaas zijn ze niet allemaal even lief
Hier bij mij in de buurt daar loopt een jongen die maakt zijn hond vals !

maar je zegt nu al zelf dat die kloot zijn hond valst maakte!!! dus kan die hond er niets aan doen, toch?
Uitspraak van Bradley, Jeffrey, Sidney & Railey (L) op maandag 22 augustus 2005 om 08:04:
Die rottweiler en mijn bull die gingen vechten.

en dit hoort zeer zekers niet te gebeuren!! tuurlijk kan het soms wel eff wat uitlopen, maar als baas moet jeje hond corigeren en straffen.
Uitspraak van Bradley, Jeffrey, Sidney & Railey (L) op maandag 22 augustus 2005 om 08:04:
die van mij had een heel klein sneetje op zijn ooglid maar daar had hij gelukkig geen last van.

Maar heb je die eigenaar nou ook een snee onder zijn oog bezorgd?? want dat had je eigenlijk moeten doen..

zulke mensen verpesten een hondenreputatie, zonder erbij natedenken.
 
Ik heb ook een rottweilertje
van net een jaar.
hij heet djambo en is bijna 50 kilo,
En hij is gek op turkies.. :D
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 augustus 2005 om 12:17:
Ik heb ook een rottweilertje
van net een jaar.
hij heet djambo en is bijna 50 kilo,
En hij is gek op turkies..

ennnnn heb je ook foto´s?? zou wel leuk zijn!!
Uitspraak van Bradley, Jeffrey, Sidney & Railey (L) op maandag 22 augustus 2005 om 08:04:
Hier bij mij in de buurt daar loopt een jongen die maakt zijn hond vals !

Vandaar dus dat deze honden een slechte naam krijgen :jaja:
Terwijl het (Y) beesten zijn
Uitspraak van .. L .. op maandag 29 augustus 2005 om 14:45:
Vandaar dus dat deze honden een slechte naam krijgen
Terwijl het beesten zijn

Kijk das een vrouw van mijn gedachtes haha.....!!

idd zijn het super beesten, maar worden ze te vaak onnodig afgeschildert als agressieve vechthond terwijl het veedrijvers zijn net als iedere herdershond!!

maar met een zeer grote aanleg tot trouwe waak en verdedigingshond!!
waar helaas vaak misbruik van word gemaakt.
Uitspraak van Bisbee op maandag 29 augustus 2005 om 15:13:
idd zijn het super beesten, maar worden ze te vaak onnodig afgeschildert als agressieve vechthond terwijl het veedrijvers zijn net als iedere herdershond!!

maar met een zeer grote aanleg tot trouwe waak en verdedigingshond!!
waar helaas vaak misbruik van word gemaakt.

Precies.. zodra zo'n hond in de handen komt van een ''foute'' baas.. tja.. :s
Een hond wordt niet vals geboren, wordt vals gemaakt!
Uitspraak van .. L .. op maandag 29 augustus 2005 om 15:29:
Precies.. zodra zo'n hond in de handen komt van een ''foute'' baas.. tja..

een baas vormt het karakter!! en kan die ook kwaadaardig gaan vormen!!
Uitspraak van .. L .. op maandag 29 augustus 2005 om 15:29:
Een hond wordt niet vals geboren, wordt vals gemaakt!

Kijk er zijn bepaalde rassen die niet perse vals zijn, maar wel een aanleg hebben om eerder geneigd te zijn wat vechten betreft!!
gelukkig heeft een rottweiler die aanleg niet, en is die in Duitsland al van de lijst gehaald waar uitsluitend vechthonden opstaan.
de rottweiler heeft immers een veedrijvers karakter en achtergrond!
 
rottweilers zijn egt super:D:D we hebbe er zelf ook 1 gehad:D vet lief beestje.. Egt een hele mooie hond:d en absoluut niet vals.. hij heeft in 9 jaar niemand gebeten.. maar wel enorm waaks als er iets gebeurde en ik was alleen thuis:D super hond..:D
zijn ook lieve en betrouwbare honden, maar je moet er wel voor zorgen dat ze uit een stabiele combinatie komen en er zelf ook veel tijd en aandacht aanbesteden wat betreft de opvoeding!
laatste aanpassing
 
Gaaf mij de Amerikaarse Bulldog maar.
Veel beter karakter!!!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 oktober 2005 om 10:51:
Gaaf mij de Amerikaarse Bulldog maar.
Veel beter karakter!!!

Pff kortzichtige opmerking...!

is en A-bull niet toevallig de hond die ze vandaag de dag nog steeds gebruiken in de US om koelbloedig wilde zwijnen en andere grootwild op te jagen en te doden??
(lief karakter)

stamt een A-bull net als zijn voorouders niet uit een lijn speciaal geselecterd op zijn enorme vecht en agressie drift?
om daardoor nog beter de grotere wildsoorten te kunnen pakken..
(lief karakter)

daar integen is een rottweiler een ouwe duitse veedrijver!
gefokt om juist zijn sterke stabiele en trouwe karakter.

door die karakter al gekozen in 1910 als officiele duitse dienthond voor zowel leger als politie.

maar helaas door te grote animo te veel karakterloos doorgefokt waardoor de meeste rottweilers tegenwoordig niets meer aan origine raseigenschappen hebben.

je kunt deze zwartfokhonden niet vergelijken met de echte raszuivere rottweilers.

KORTE SAMENVATTING VAN DE GESCHIEDENIS

De Rottweiler rekent men tot de oudste hondenrassen. Zijn oorsprong gaat tot in de tijd van de Romeinen terug. Daar werd hij als herders en veedrijvershond gebruikt. De honden trokken met de Romeinse legioenen over de Alpen, beschermden de mensen en dreven hun vee. In de omgeving van Rottweil kwamen deze honden samen met inheemse honden en vond vermenging plaats. De belangrijkste taak van de Rottweiler werd nu het bewaken en het drijven van het grote vee en de verdediging van zijn baas en diens eigendommen. Van deze Duitse Rijksstad Rottweil kreeg hij zijn naam: Rottweiler slagershond. De veehandelaren (slagers) fokten deze honden alleen op prestatie en bruikbaarheid voor het werk. Zo ontstond in de loop van de tijd een uitstekende herders- en veedrijvershond, die ook als trekhond gebruikt werd. Toen men in het begin van de twintigste eeuw hondenrassen zocht voor de politiedienst, werd ook de Rottweiler daarvoor getest. Al snel bleek dat de hond voor de opgaven in politiedienst gesteld, bijzonder geschikt was. In het jaar 1910 werd hij dan ook officieel als politiehond erkend. De Rottweilerfok streeft naar een zeer krachtige hond zwart met roodbruine duidelijk begrensde aftekeningen, die ondanks een stoere verschijningsvorm toch adel bezit en die bijzonder geschikt is als geleide-verdedigings- en gebruikshond.

GEDRAG EN KARAKTER

In wezen vriendelijk en vredelievend en kindvriendelijk, is hij aanhankelijk, gehoorzaam en werkwillig. Zijn verschijning verraadt oerkracht, zijn gedrag is zelfverzekerd, evenwichtig en onverschrokken. Hij reageert met hoge opmerkzaamheid op zijn omgeving.
laatste aanpassing
Dus als een rottweiler echt geen goed karakter had dan werd die niet al een eeuw gebruikt en geschikt geacht voor zowel geleide als dienthond!!

zijn karakter maakt hem tot een uitmuntende waak en verdedigingshond!

das een andere karakter dan een drijf en moordhond!!
 
Kep zelf 3 Rottweilers gehad en ik kan nou nie zeggen dat het geweldige honden waren terwijl ik er echt ALLES aan gedaan heb.
Mijn A. Bull is nu ruim 7 maanden en mijn zoontje 6 maanden.
Ik moet zeggen dat ik geen betere combinatie vind dan dit.
Hij heeft alles voor mijn zoontje over en waakt ook over hem.
Als vreemde kan je niet in de buurt komen van mijn zoontje.
Ik heb tot nu toe alleen nog maar ellende met Rottweielers meegemaakt.
Ik weet ook wel dat ze niet allemaal zo zijn, maar na 3 ben je het wel een X zat!!!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 11:38:
Kep zelf 3 Rottweilers gehad en ik kan nou nie zeggen dat het geweldige honden waren terwijl ik er echt ALLES aan gedaan heb.

Wat heb je er zo al aan gedaan...?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 11:38:
Ik heb tot nu toe alleen nog maar ellende met Rottweielers meegemaakt.
Ik weet ook wel dat ze niet allemaal zo zijn, maar na 3 ben je het wel een X zat!!!

van welke kennels kwamen je honden je dan.. welke combinatie´s??

bedoel het aanschaf van een goede rottweiler begint bij het selecteren van een juiste fokker en kennel..

90% hier op PF.. hebben wel een zwart en bruin mormel in huis lopen wat eigenlijk een rottweiler had moeten zijn, maar in mijn ogen is een rotwteielr pas echt een rottweiler wanneer die daar vor gefokt is!!

dus bij een wel erkende fokker vandaan komt.. en niet bij je buurman of uit een of ander asiel of boerderij.
laatste aanpassing
 
Ze kwamen idd niet bij een erkende fokker vandaan, maar via via....Je kent het wel!!
De laatste kwam bij een boerderij vandaan waar hij aan 2 kettingen lag, omdat hij wegliep...schandalig gewoon!!!

Gelukkig heeft iedereen een eigen smaak.
Mijn smaak gaat nu uit naar de A. Bull.
Ik weet dat ze een slechte naam hebben, maar ik durf te zweren dat die van mij nooit een vlieg kwaad zou doen.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 oktober 2005 om 15:18:
Ze kwamen idd niet bij een erkende fokker vandaan, maar via via....Je kent het wel!!
De laatste kwam bij een boerderij vandaan waar hij aan 2 kettingen lag, omdat hij wegliep...schandalig gewoon!!!

Hoe kun je van een ramp een wonder verwachten..

Leg lassie aan een ketting en daarna in een huis.. kijken of die nog steeds zo lief is!!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 oktober 2005 om 15:18:
Ik weet dat ze een slechte naam hebben, maar ik durf te zweren dat die van mij nooit een vlieg kwaad zou doen.

Ja dat heb ik met mijn rottweilers...
mijn oma fokt ze :D

en wij zelf hebben er ook 1 ;p
Uitspraak van >Relaantjuh< op woensdag 26 oktober 2005 om 00:21:
mijn oma fokt ze

Heeft je Oma een eigen kennel..?

zoja hoe heet die dan, waarschijnlijk dat ik erwel van heb gehoord.
Uitspraak van >Relaantjuh< op woensdag 26 oktober 2005 om 00:21:
en wij zelf hebben er ook 1

ikke lekker 4.....