Superknits > in het geval je er de apparatuur voor hebt geeft ik je zeker gelijk, maar normaal gesproken doet een producer een paar weken over het maken van een track, in andere woorden; het is dan onmogelijk om ter plekke diezelfde track live op te dreunen. Als je nou echt met een paar man in team-verband zou werken zou het in theorie kunnen, echter moeten vele acts het met 1/2 personen doen, vandaar..
maar kvoel me niet aangevallen
maar kvoel me niet aangevallen
wow een producer die een maand over een track doet????
ben ik ff blij dat ik geen persoonlijk leven heb
ik als ik goed doorwerk binnen 1 a 2 dagen een track eigenlijk soms zo goed als produktie klaar! en geloof ik me produceer geen rommel
heb een live in minder dan een een week voorbereid en iedereen ging helemaal leip; was bij elkaar een minuut of 22 aan live-act; niet lang i know, maar ze waren bang dat ik zou sucken... whahaha totaal NIET dus
voor mij is een live act jou optimale beeld weespiegelen in hoe platen zouden moeten klinken en hoe jij vind dat het moet overkomen bij het publiek; je kan je eigen breaks tot op de minuut instellen en daarnaast is het de bedoeling natuurlijk om ook een aantal loops aan te hebben staan waar je de vrije hand bij hebt om je acts die "live" feeling te geven
ben ik ff blij dat ik geen persoonlijk leven heb
ik als ik goed doorwerk binnen 1 a 2 dagen een track eigenlijk soms zo goed als produktie klaar! en geloof ik me produceer geen rommel
heb een live in minder dan een een week voorbereid en iedereen ging helemaal leip; was bij elkaar een minuut of 22 aan live-act; niet lang i know, maar ze waren bang dat ik zou sucken... whahaha totaal NIET dus
voor mij is een live act jou optimale beeld weespiegelen in hoe platen zouden moeten klinken en hoe jij vind dat het moet overkomen bij het publiek; je kan je eigen breaks tot op de minuut instellen en daarnaast is het de bedoeling natuurlijk om ook een aantal loops aan te hebben staan waar je de vrije hand bij hebt om je acts die "live" feeling te geven
Aha! oke! zo leer je nog es wat! Je zegt dat je in 1 a 2 dagen een track in elkaar hebt. Dat geloof ik , maar leg mij is uit waarom ik nu al een maand of vijf met een track bezig ben , en er nog niets mee kan??? Ik weet dat dat aan mij ligt (DUH ) maar kan je me wat tips geven?
wat voor programma je gebruikt enzo...
wat voor programma je gebruikt enzo...
Nah, okee ik doe vaak een paar weken over een track, maar de tijd die ik er daadwerkelijk instop is ook korter als 1 week (motivatie?)
En als je een programmaatje download moet je niet verwachten dat er meteen een supervette track uitrolt ofzo. Produceren is een leerproces, zowel op technisch (je apparatuur) als op muziekaal gebied. Ik heb er zelf zo'n 6 jaar over gedaan om op het niveau te komen waar ik nu ben. Als je een beetje talent hebt kom je er wel, gewoon rustig kutviolen, en goed naar de platen luisteren die je goed vindt, hoe ze zijn opgebouwd enzo..
succes!
En als je een programmaatje download moet je niet verwachten dat er meteen een supervette track uitrolt ofzo. Produceren is een leerproces, zowel op technisch (je apparatuur) als op muziekaal gebied. Ik heb er zelf zo'n 6 jaar over gedaan om op het niveau te komen waar ik nu ben. Als je een beetje talent hebt kom je er wel, gewoon rustig kutviolen, en goed naar de platen luisteren die je goed vindt, hoe ze zijn opgebouwd enzo..
succes!
Wat gebruik je dan om een 'supervette' track te kunnen maken??
Ik bedoel ik kan me niet voor stellen dat je alleen je pc gebruikt. Ik las in een interview dat trilok & chiren hun track in een paar uur in elkaar hadden geflanst, en dat vind ik echt een super vette track... DHHD - rush hebben mensen vast wel eens van gehoord. Iemand wat tips om als 'producer' te beginnen?
Ik bedoel ik kan me niet voor stellen dat je alleen je pc gebruikt. Ik las in een interview dat trilok & chiren hun track in een paar uur in elkaar hadden geflanst, en dat vind ik echt een super vette track... DHHD - rush hebben mensen vast wel eens van gehoord. Iemand wat tips om als 'producer' te beginnen?
beginnen is altijd moeilijk,
als ik tracks die ik 8 of 9 jaar geleden heb gemaakt nu terug luister denk ik bij mezelf van jezus .... en dan vonden sommige mensen een aantal van die tracks nog goed genoeg om uit te brengen iets wat ik me nu niet zo goed meer kan voorstellen, tegenwoordig ben ik niet altijd even tevreden over me tracks maar de overall sound kwaliteit van mijn tracks is wel omhoog gegaan, om te starten is het vaak makkelijk als je eerst 1 of 2 leuke vocals hebt (hoeft geen zang te zijn) daar dan een goede lead bij bedenkt, en dan langzaam daar je nummer omheen bouwen, ik heb zelf vaak dat ik soms met hetzelfde nummer wel 10-15x overnieuw begin omdat ik toch niet tevreden ben over het resultaat
als ik tracks die ik 8 of 9 jaar geleden heb gemaakt nu terug luister denk ik bij mezelf van jezus .... en dan vonden sommige mensen een aantal van die tracks nog goed genoeg om uit te brengen iets wat ik me nu niet zo goed meer kan voorstellen, tegenwoordig ben ik niet altijd even tevreden over me tracks maar de overall sound kwaliteit van mijn tracks is wel omhoog gegaan, om te starten is het vaak makkelijk als je eerst 1 of 2 leuke vocals hebt (hoeft geen zang te zijn) daar dan een goede lead bij bedenkt, en dan langzaam daar je nummer omheen bouwen, ik heb zelf vaak dat ik soms met hetzelfde nummer wel 10-15x overnieuw begin omdat ik toch niet tevreden ben over het resultaat
Ik snap het, maar HOE maak je het dan?? Wat gebruik je voor spullen en wat doe je om je geluidskwaliteiten te verbetern, waar haal je (orginele) samples vandaan, die gekke dingen uit de hardcore kennen we nou wel... Maar haal je vette vocals vandaan en van die zware stemmen die iets zeggen of roepen. Kan me niet voor stellen dat je dat zelf inspreekt....
sommige dingen spreek ik zelf in (heb een voice box )
meeste samples e.d. haal ik wel uit films of dikke hip hop nummers, de kunst is het om samples te vinden die niemand ooit nog gebruikt heeft
om de boel in elkaar te zetten:
Orion platinum
dan wat vsti samplers , ik gebruik voor de bassdrum vaak: de tomcat (wordt bij orion platinum meegeleverd) en daaroverheen een overdrive plugin en een compressor(omdat anders alles overstuurd ipv alleen de bassdrum), voor sounds, mjah de v-station is een vette softsynth, en de fm7 van native instruments kan je ook veel mee, in orion zelf zit per instrument wat je toevoegd een mengpaneel kanaal waar je gain,bass,treble,en dat soort dingen kan regelen, ook zit er een master kanaal bij waar je eventueel wat dingen mee af kan mixen , het is volledig software maar het werkt en ik ben bij gebrek aan beter er erg blij mee
meeste samples e.d. haal ik wel uit films of dikke hip hop nummers, de kunst is het om samples te vinden die niemand ooit nog gebruikt heeft
om de boel in elkaar te zetten:
Orion platinum
dan wat vsti samplers , ik gebruik voor de bassdrum vaak: de tomcat (wordt bij orion platinum meegeleverd) en daaroverheen een overdrive plugin en een compressor(omdat anders alles overstuurd ipv alleen de bassdrum), voor sounds, mjah de v-station is een vette softsynth, en de fm7 van native instruments kan je ook veel mee, in orion zelf zit per instrument wat je toevoegd een mengpaneel kanaal waar je gain,bass,treble,en dat soort dingen kan regelen, ook zit er een master kanaal bij waar je eventueel wat dingen mee af kan mixen , het is volledig software maar het werkt en ik ben bij gebrek aan beter er erg blij mee
laatste aanpassing
hey craven denk dat je teveel moeilijke termen gebruikt voor een beginnende producer
ik gebruik zelf dus ALLEEN een pc en dat klinkt GOED; je hoeft GEEN andere apparatuur te hebben wil je al muziek kunnen maken
dit heb ik gemaakt met Reason; alleen gebruik gemaakt van de pc:
Omkara Techichi - Gateway to Hell 10:24
Omkara Techichi - Blasted Sunrise 8:41
Dit is REASON:
Voicesamples is heel makkelijk: men neme een MICROFOON en je neemt een gemakkelijke STOERE HOUDING aan zodat je je al wat stoerder voelt; dan ga je met een heel stoer gezicht de microfoon benaderen en zeg je stoere sample; nadat je dit hebt gedaan en voldaan om je heen kijkt en ziet dat niemand je heeft kunnen uitlachen ga je hem bewerken
Voor de rest; alles is een eitje; maar the key is INSPIRATIE, MOTIVATIE en.. jawel ZWEET
In reason zitten al gruwelijk veel geluiden; wat ik je alleen aanraad zijn wat sample cdz of je pakt je output van je mengpaneel pleurt die in je pc zodat je kan opnemen en dan ga je met een geluidbewerkend programma zoals Wavelab, SOundforge Cooledit, maakt niet uit ga je de kickdrum of die sample eruit knippen die je graag wil gebruiken; dan zet je die consequent of niet neer in reason en zo langzamerhand kom je er vanzelf achter!
veel platen luisteren zoals al eerder gezegd is zodat je leert hoe die anderen het in elkaar zetten en dan als je de basis snapt ga je je eigen ding doen, maar het is in het begin doorbijten gaat absoluut niet vanzelf, tenzij je dus die feeling gewoon hebt; sommige die hebben dat van nature de andere gewoonweg NIET en hebben nog een lange weg te gaan
ik gebruik zelf dus ALLEEN een pc en dat klinkt GOED; je hoeft GEEN andere apparatuur te hebben wil je al muziek kunnen maken
dit heb ik gemaakt met Reason; alleen gebruik gemaakt van de pc:
Omkara Techichi - Gateway to Hell 10:24
Omkara Techichi - Blasted Sunrise 8:41
Dit is REASON:
Voicesamples is heel makkelijk: men neme een MICROFOON en je neemt een gemakkelijke STOERE HOUDING aan zodat je je al wat stoerder voelt; dan ga je met een heel stoer gezicht de microfoon benaderen en zeg je stoere sample; nadat je dit hebt gedaan en voldaan om je heen kijkt en ziet dat niemand je heeft kunnen uitlachen ga je hem bewerken
Voor de rest; alles is een eitje; maar the key is INSPIRATIE, MOTIVATIE en.. jawel ZWEET
In reason zitten al gruwelijk veel geluiden; wat ik je alleen aanraad zijn wat sample cdz of je pakt je output van je mengpaneel pleurt die in je pc zodat je kan opnemen en dan ga je met een geluidbewerkend programma zoals Wavelab, SOundforge Cooledit, maakt niet uit ga je de kickdrum of die sample eruit knippen die je graag wil gebruiken; dan zet je die consequent of niet neer in reason en zo langzamerhand kom je er vanzelf achter!
veel platen luisteren zoals al eerder gezegd is zodat je leert hoe die anderen het in elkaar zetten en dan als je de basis snapt ga je je eigen ding doen, maar het is in het begin doorbijten gaat absoluut niet vanzelf, tenzij je dus die feeling gewoon hebt; sommige die hebben dat van nature de andere gewoonweg NIET en hebben nog een lange weg te gaan
2 omkara
hmm, sorry als ik dat doe
maareh
quote:
Voicesamples is heel makkelijk: men neme een MICROFOON en je neemt een gemakkelijke STOERE HOUDING aan zodat je je al wat stoerder voelt; dan ga je met een heel stoer gezicht de microfoon benaderen en zeg je stoere sample; nadat je dit hebt gedaan en voldaan om je heen kijkt en ziet dat niemand je heeft kunnen uitlachen ga je hem bewerken
endquote:
hehe ik heb soms wel dikke lol om mezelf wat ik allemaal uitkraam als ik probeer een vette vocal te maken heb jij dat ook wel eens ??
2 Superknits: als je wat hulp wilt bij bijv orion kan ik je wel helpen er zijn zowieso zeer goede forums over orion
hmm, sorry als ik dat doe
maareh
quote:
Voicesamples is heel makkelijk: men neme een MICROFOON en je neemt een gemakkelijke STOERE HOUDING aan zodat je je al wat stoerder voelt; dan ga je met een heel stoer gezicht de microfoon benaderen en zeg je stoere sample; nadat je dit hebt gedaan en voldaan om je heen kijkt en ziet dat niemand je heeft kunnen uitlachen ga je hem bewerken
endquote:
hehe ik heb soms wel dikke lol om mezelf wat ik allemaal uitkraam als ik probeer een vette vocal te maken heb jij dat ook wel eens ??
2 Superknits: als je wat hulp wilt bij bijv orion kan ik je wel helpen er zijn zowieso zeer goede forums over orion
whahahahaha ja man; sta je daar zo`n stoere hardcore vocal te maken; om je heen kijken; hopen dat de buren je niet weer horen schreeuwen whahahah JAWEL
maar goed; tis noodzakelijk kwaad he; ik moet het leren kunnen, want wil in de toekomst bij mijn eigen live acts gaan mc-un ( ideetje ) dus jah dan moet je het ook voor 500 of meer mensen kunnen en fok it; gelijk je stem bewerken terwijl je het inspreekt; hoef je je eigenljk nergens voor te schamen
kan natuurlijk ook gaan zingen als justin timberlake, maar zal me niet in dank worden afgenomen
maar goed; tis noodzakelijk kwaad he; ik moet het leren kunnen, want wil in de toekomst bij mijn eigen live acts gaan mc-un ( ideetje ) dus jah dan moet je het ook voor 500 of meer mensen kunnen en fok it; gelijk je stem bewerken terwijl je het inspreekt; hoef je je eigenljk nergens voor te schamen
kan natuurlijk ook gaan zingen als justin timberlake, maar zal me niet in dank worden afgenomen
whahaha strak; doet me denken aan mijn 1e HOI IK BEN DJ praktijken; 1 plaat die op 200 bpm liep en daarnaast ging ik daarmee GET THIS MOTHERFUCKER van NEOPHYTE MIXEN totaal niet lettend op het ritme elke keer het andere kanaal open gooien als die sample weer te horen was; whahaha wat een lol; ben toch wel blij dat ik na een tijdje doorkreeg dat het de bedoeling is ook de platen gleijk te zetten en niet zomaar als de windleuk waait een kanaal open te gooien
whahaha vet stoer; heb dat ook een keer gedaan op een hakkuh feest hoewel dat gewoon heerlijk leip was; wrede harde hardcore draaien en dan ineens JAWEL mister BOOMBASTIC happy hardcore remix van SHAGGY whahahahah
helemaal leip die gastenl daarna weer een wreed harde kcikdrum erdoorheen; me broer die lach in een scheur
helemaal leip die gastenl daarna weer een wreed harde kcikdrum erdoorheen; me broer die lach in een scheur
hehe het meest leuke wat mij is overkomen is dak in de ijsbreker in leusden draaide en moets voor buzzfuzz draaien draaide die precies de 4 eerste platen waar ik mee was begonnen hmm hoezo jatten
iedereen in publiek van hey dit hadden we al gehoord kwamen ze nog aan me vragen van staat er een bandje op of zo
iedereen in publiek van hey dit hadden we al gehoord kwamen ze nog aan me vragen van staat er een bandje op of zo
Alle 5 keren dat ik live iets heb gedaan was dat op save, anders komt er teveel rotzooi kijken...
2 van de 5 keer was ook nog met muzikanten erbij... dus dat was al genoeg werk om die een beetje fatsoenlijk over mijn muziek heen te trekken zonder knarsen...
Ik heb een hekel aan ellenlange soundchecks e.d.
Gewoon alles in mijn sampler laden en huppakee
2 van de 5 keer was ook nog met muzikanten erbij... dus dat was al genoeg werk om die een beetje fatsoenlijk over mijn muziek heen te trekken zonder knarsen...
Ik heb een hekel aan ellenlange soundchecks e.d.
Gewoon alles in mijn sampler laden en huppakee
laatste aanpassing
ik doe ook weleens live optredens, ik heb er ook 1 samen gedaan met Necropolis, beviel goed!!!
maar Live KAN eigenlijk nooit echt live zijn, tenzij je met 12 man op et podium staan, die allemaal gigantische triggerhappy vingers hebben!!
ik laat meestal de "basic" spelen via de laptop, en een maat van me doet de percussie live, via zijn synth, en ik sta me et zweet op de kop te werken, boven mijn MC 303 en TR 505
dan heb ik ook nog een MC, die gewoon klote zat is... al met al, wel gezellige boel!
maar Live KAN eigenlijk nooit echt live zijn, tenzij je met 12 man op et podium staan, die allemaal gigantische triggerhappy vingers hebben!!
ik laat meestal de "basic" spelen via de laptop, en een maat van me doet de percussie live, via zijn synth, en ik sta me et zweet op de kop te werken, boven mijn MC 303 en TR 505
dan heb ik ook nog een MC, die gewoon klote zat is... al met al, wel gezellige boel!
ik ben bezig een experimentele techno live-act op te zetten, die zo live mogelijk gaat zijn... (wel met 3 personen). Dus meerdere synths, een comp, een controller, draaitafels met loops&tools platen, live drummer, vocals, en evt zelfs (midi)gitaar....
Maar het duurt nog wel even voor ik een consistent geheel heb en we geroutineerd genoeg zijn dat we kunnen optreden.
Ik denk ook dat ik voor de ervaring eerst nog wat safe-live-acts in me ééntje ga doen.
Maar het duurt nog wel even voor ik een consistent geheel heb en we geroutineerd genoeg zijn dat we kunnen optreden.
Ik denk ook dat ik voor de ervaring eerst nog wat safe-live-acts in me ééntje ga doen.
laatste aanpassing
Ik heb in november 02 een live act gedaan met een maat van me. Hij maakt zelf Techno, volledig hardwarematig, en ik gedeeltelijk.
Hij had zn Yamaha digi mixer mee, zn MPC, en ik mn Virus. 100% live gespeeld zonder tape of wat.
Binnenkort ergens echt live voor publiek ook met 303, 909, Virus b (hopelijk 2) en misschien meer.
Maar dan wel 100% live, zonder iets mee te laten draaien.
Hij had zn Yamaha digi mixer mee, zn MPC, en ik mn Virus. 100% live gespeeld zonder tape of wat.
Binnenkort ergens echt live voor publiek ook met 303, 909, Virus b (hopelijk 2) en misschien meer.
Maar dan wel 100% live, zonder iets mee te laten draaien.
Hehe. Ik had btw mn Virus niet gesynct aan zn MPC. Had mn MIDI keyboard mee, en live erover heen freaken©.
Vandaar ook mijn slogan:
=FREAKEN© IS THE ANSWER=
Is best wel een vette mix geworden tussen zijn 'minimalistische' Techno en mijn rauwe Hardcore. Beetje r_AW stijl. En dan LIVE, zonder geoefend te hebben.... zeer cool.
Vandaar ook mijn slogan:
=FREAKEN© IS THE ANSWER=
Is best wel een vette mix geworden tussen zijn 'minimalistische' Techno en mijn rauwe Hardcore. Beetje r_AW stijl. En dan LIVE, zonder geoefend te hebben.... zeer cool.