Hey flockers!
Ik had even een vraagje aan jullie. Ik produceer nu al een aardig tijdje en kan in "technisch" opzicht wel "goede" melodieën maken. Met technisch goed bedoel ik dat ze niet vals zijn (tenminste, ligt ook aan je definitie van vals)en het geen standard A-F-G melodieën meer zijn.
Nu mogen de melodieën wel "goed" zijn, ze pakken totaal niet op. Even een voorbeeldje:
Ik maak een melodietje, en die probeer ik in mijn hoofd te houden. Na een tijdje denk ik weer aan een andere melodie en is de melodie die ik eerder in mijn hoofd zat totaal verdwenen omdat hij niet "Pakkend" is.
Nu is mijn vraag/zijn mijn vragen aan jullie: Waarom pakken mijn melodieën niet en hoe maak je een melodie die technisch wel goed in elkaar zit en pakt. Het maakt niet uit in welk genre, want volgens mij zijn pakkende melodieën pakkend, en niet pakkende melodieën niet, of het nou klassieke muziek, trance, hardstyle of hardcore is.
Grtz,
Aron
(Spelling- en grammaticafouten onder voorbehoud )
Ik had even een vraagje aan jullie. Ik produceer nu al een aardig tijdje en kan in "technisch" opzicht wel "goede" melodieën maken. Met technisch goed bedoel ik dat ze niet vals zijn (tenminste, ligt ook aan je definitie van vals)en het geen standard A-F-G melodieën meer zijn.
Nu mogen de melodieën wel "goed" zijn, ze pakken totaal niet op. Even een voorbeeldje:
Ik maak een melodietje, en die probeer ik in mijn hoofd te houden. Na een tijdje denk ik weer aan een andere melodie en is de melodie die ik eerder in mijn hoofd zat totaal verdwenen omdat hij niet "Pakkend" is.
Nu is mijn vraag/zijn mijn vragen aan jullie: Waarom pakken mijn melodieën niet en hoe maak je een melodie die technisch wel goed in elkaar zit en pakt. Het maakt niet uit in welk genre, want volgens mij zijn pakkende melodieën pakkend, en niet pakkende melodieën niet, of het nou klassieke muziek, trance, hardstyle of hardcore is.
Grtz,
Aron
(Spelling- en grammaticafouten onder voorbehoud )