Hunter/Game - Adaption

Hunter/Game - Adaption
23 maart 2016
ArtiestHunter/Game
Het Italiaanse Hunter/Game is al een aantal jaren actief als producer- /dj-duo en ze bewegen zich in de wereld van deephouse en techhouse. Afgelopen maand hebben de heren hun eerste album uitgebracht en wel op het iconische label Kompakt.
Het uit Emmanuele Nicosia en Martino Bertola bestaande Italiaanse Hunter/Game is al een aantal jaren actief als producer- /dj-duo en ze bewegen zich in de wereld van deephouse en techhouse. Eén van hun bekendste platen is ongetwijfeld "Don't Feel The Presence, in 2012 uitgebracht op het befaamde label Hot Creations. Afgelopen maand hebben de heren hun eerste album uitgebracht en wel op het iconische label Kompakt. Een label dat garant staat voor muzikale diversiteit en dat is ook te horen op het album "Adaption"

Het album met een speelduur van een kleine vijfenvijftig minuten wordt aangevangen met "Intro (Walking Unobserved)", een degelijke openingsplaat waarin een ambientgeluid te horen is wat overgaat naar breaks. Het album wordt vervolgd met "Declino", een plaat met een behoorlijk melodieuze insteek, echter komt de track niet geheel overtuigend over. Het vrij onrustige "The Path" is de volgende productie die voorbij komt. Een typische dansvloerplaat die je thuis niet zo snel op zal zetten. De titeltrack "Adaptation" is ook weer een typische dansvloertrack. Deze melodieuze track herbergt een pakkende bassline waardoor stilstaan vrijwel onmogelijk is. Het al drie jaar geleden geproduceerde "Hexagon" is de vijfde track van dit album. De heren van Hunter/Game hoorden deze track afgelopen jaar tijdens het WMC in Miami hoorden deze productie en herkenden hun eigen productie eerst niet, maar het publiek ging flink los en daardoor realiseerden ze dat deze productie alsnog een kans moesten geven. Ze hebben deze productie opnieuw bewerkt en het resultaat is een voorstuwende dansvloervuller.

Het tweede deel van het album wordt afgetrapt met "Origins", een vrij onopvallende plaat waarna met "Radius" een wat meer pakkende productie voorbij komt. Deze plaat is overigens een herbewerking van een eerder project van Hunter/Game en wordt in de persinformatie aangekondigd als opwarmer voor de volgende plaat getiteld "Silver". "Silver" is het resultaat van een remix die ze gemaakt hebben voor het de IJslandse band Kúra. De productie bevat pakkende vrouwelijke vocalen en de percussies en de arpeggiator melodie maken deze track tot één van de hoogtepunten van dit album. Het album wordt afgesloten met het degelijke "Ashes" en het downtempo "Hide".

Hunter/Game brengen met "Adaption" een degelijk album waarop vooral de focus ligt op het danvloer gerichte geluid. Alles tracks zijn prima geproduceerd, echter ontbreken net die paar uitschieters die het album naar een hoger niveau tillen. Het album bestaat uit losse tracks en is zowel op cd, digitaal als op vinyl verschenen.

P.S.: Voor de Hunter/Game liefhebbers, ze zijn elf juni te bewonderen tijdens het Haarlemse Edit Festival op de Edit Stage.

soundcloud.com/hunter-game

1. Hunter-Game - Intro (Walking Unobserved)