Re-Up - Nelcorpo

door , gepubliceerd op , waardering: 79/100
Re-Up - Nelcorpo
8 mei 2015
ArtiestRe-UP
'Nelcorpo' is het eerste studioalbum van Re-Up. In het verleden hebben de heren van Re-Up (Het Italiaanse duo Omar Mazzon en Alberto Leonardi) al wel al eens een remixalbum uitgebracht en een mixcompilatie. Re-Up is bekend om hun pakkende techno en techhouse producties. Ze hebben ook diverse tracks mogen remixen voor producers als Tiefschwarz, Ninetoes, Clark Davis en tINI. Het album 'Nelcorpo' is begin dit jaar verschenen en is zowel op digitaal als op cd en vinyl verschenen.

Het album, wat één vloeiende mix is geworden, wordt afgetrapt met "Concrethereal", een zweverige introtrack die mooi overgaat in het diepgravende, maar wel groovy "Aju Paraplu". De derde albumtrack die voorbij komt is ook direct de titeltrack van het album, namelijk "Nelcorpo". Ook deze plaat borduurt voort op het diepe karakter van het begin van de mix. Na "The Mole Tool", wordt de mix een tikkeltje groovender van karakter met het bijzonder prettig wegluisterende "Dark Tunnel".

"Gominola" is het muzikale breakpunt in deze mix, want het is zonder twijfel de meest pakkende productie die op dit album te horen is. Deze zweverige strings en de bijzonder lekkere bassline stuwen dit nummer naar een meer dan voortreffelijk niveau. Ook het hierop volgende "6 AM" is bijzonder pakkend en zal ongetwijfeld in menig dj-set voorbij komen op de vele techno festivals die Europa rijk is. Het groovende karakter van de mix blijft behouden wanneer "The Mole" ingestart wordt. Het tempo gaat er vervolgens ietwat uit wanneer "Two In A Row" de revue passeert. Het laatste deel van de mix wordt het tempo weer wat opgevoerd met degelijke tracks als "Each Sense" en "Tribute". Als afsluiter is het eveneens degelijke, maar niet onderscheidende "Tribute" te horen.

Re-Up's 'Nelcorpo' is een diepgaand technoalbum te noemen dat in gemixte vorm op cd op de markt gebracht is. Het album met een speelduur van een kleine 56 minuten heeft enkele luisterbeurten nodig, maar dan komt ook echt de kracht van alle tracks als geheel naar voren.

Score: 79/100

1. Concrethereal
  2. Aju Paraplu