Lake People - Purposely Uncertain Field

door , gepubliceerd op , waardering: 73/100
Lake People - Purposely Uncertain Field
8 mei 2015
Lake People, een alias van Martin Enke, bracht in 2003 zijn eerste tracks uit onder de naam Trickform. staat bekend om zijn melodieuze techhouse en bracht zijn eerste release als Lake People uit in 2011. Diverse producties van hem zijn opgepakt door namen als Âme en Dixon en hij heeft diverse remixen op zijn discografie staan voor bekende producers als Lee Burton, Chymera en Kollektiv Turmstrasse. Anno 2015 heeft Lake People zijn eerste album uitgebracht, bestaande uit ongemixte tracks, getiteld 'Purposely Uncertain Field' op het label Permanent Vacation.

Het album wordt afgetrapt met "Escape Velocity", een vrij groovy productie met een hypnotiserende ondertoon. Deze hypnotiserende ondertoon is ook te horen in het wat ingetogerer "Drifting Red", een mooie productie die je voor je er erg in hebt weg laat dromen. Het album kent diverse rustmomenten in de vorm van 'Entangled', Orb en Bora. Met deze korte binnen het ambient vallenende producties lijkt Lake People de techhouse producties uit zijn hand wat meer op te laten vallen. Tussen de ambient producties door komen diverse pakkende tracks voorbij zoals "Cooping", "Glease 29" en het naar acid techno neigende "Illuminated". Het album wordt afgesloten met het fraaie "Distance", een fraaie, ook weer binnen ambient vallende productie, die uitermate geschikt is voor de avontuurlijke dj techhouse/techno dj om in een mixcompilatie te verwerken.

Martin Enke, heeft onder zijn alias Lake People een degelijk melodieus ambient en techhouse album neer weten te zetten. Niet elke track is even pakkend, maar voor de liefhebber van de wat ingetogener vorm van techhouse biedt dit album absoluut de nodige interessante producties. Het album is uitgebracht op cd, vinyl en als digitale download.

Score: 73/100

1. Escape Velocity
  2. Drifting Red