Juicy Ibiza 2014 – Mixed by Robbie Rivera

door , gepubliceerd op , waardering: 55/100
22 november 2014
ArtiestRobbie Rivera
Genre: house
De Puerto Ricaan Robbie Rivera, overigens nu woonachtig in de Verenigde Staten, heeft al het nodige aan tracks en mixcompilaties afgeleverd in de loop der jaren. Met tracks als 'Bang', 'Funk-A-Tron' en 'Sex' heeft Robbie furore gemaakt wereldwijd. Toch zien we hem niet heel vaak buiten de grenzen van het Amerikaanse vaste land (lees: Noord en Zuid Amerika). Ik meen me een b2b set met Ferry Corsten te herinneren op Dance Valley een paar jaar terug. Dat was één van de weinige keren dat ik Robbie Rivera live aan het werk heb gezien in ons eigen land. Robbie heeft naast zijn uitgebreide discografie ook de nodige faam gemaakt met zijn Juicy Beach feesten tijdens de Winter Music Conference in Miami. Al de nodige jaren brengt Robbie Rivera mixcompilaties uit, sinds 2009 onder de hoede van Black Hole Recordings. Wij hebben nu de 2014 editie in handen, eens kijken wat Robbie voor ons in petto heeft.

This Music Is..
Wat we weten van Robbie Rivera is dat hij een fevent remixer is en dat we veel van deze remixes in een 'Juicy' variant weer terug vinden op zijn compilaties. Ook support hij onbekende dj's, waarvan het eerste onbekende duo meteen de eer krijgt om de eerste schijf te openen met een plaat die ik onderhand wel een beetje zat ben. Lucas & Steve hebben 'Alright' van Red Carpet geremixt met 'Nothing But Funk' sausje. Echter de funk is ver te zoeken en we skippen snel verder. Ook de daaropvolgende tracks laten geen beste indruk achter. 'Smash The Disco' klinkt nogal goedkoop en van 'Beachball' moet je als remixer gewoon afblijven, er gaat wat betreft deze plaat niets boven het origineel. Met een nieuwe plaat van Prok & Fitch, weet je dat het goed zit. 'Man with Soul' zorgt voor dat zomer gevoel waar ik op zat te wachten. Het swingende 'That Summer' van Robbie Rivera, 'Pondo' van Camilo Franco & René Amesz, de Juicy House Mix van 'Starlight' en Mark Knight's 'The Return Of The Wolfy' zorgen voor een prima verloop van de mix, zoals we eigenlijk gewend zijn van Robbie Rivera. Ook een plaat als 'Massive' van Robbie Rivera & Dero, zorgt met al dat getrommel voor een lekkere flow in de mix. De afluister 'All We Are' van Robbie Rivera & Blake Lewis op sublieme wijze onder hande genomen door Pedro del Mar & Double V weet de juiste snaar opnieuw te raken. En ja, ik zeg opnieuw, aangezien deze plaat ook al op de editie van vorig jaar was opgenomen. Maar daar maken we geen punt van, aangezien dit echt een vette plaat is!

Juicy…
De slechte start waarmee de eerste mix te kampen had, wordt gedeeltelijk rechtgezet met de opener van de tweede schijf. Federico Scavo weet met de 2014 remix van 'Ride Like The Wind' een prima toon te zetten. Robbie Rivera's rework van 'Forever Young' zet de lijn netjes voort, maar zorgt nog niet voor een euforie moment. Een verrassing is 'Lingus' van OneWorld, een heerlijke downtempo zomerse plaat. De tweede mix kabbelt rustig voort met diverse eigen producties en remixwerk van onder andere Junior Sanchez, Tiger Stripes en Federico Scavo, maar een echte uitschieter vinden we pas bij track nummer acht. 'Mambo' van Jose de Mara swingt van voor de tot achter en is mijn favoriete plaat van deze tweede schijf. Na dit piekmoment keldert het tempo en de flow als een kaartenhuis inelkaar en vinden we min of meer standaard werk, wat de moeite van het bespreken niet waard is.

Verdict
Als fan van Robbie Rivera, ben ik lichtelijk teleurgesteld na het luisteren en recenseren van deze mixcompilatie. In zijn algemeenheid biedt deze compilatie weinig spannends. Toch zijn er twee platen die mij positief hebben verrast, namelijk 'Lingus' van OneWorld en 'Mambo' van Jose de Mara. Verder hoop ik dat de 2015 versie de schade kan herstellen.

Score: 55/100

1. Red Carpet - Alright 2014 (Lucas & Steve, Nothing But Funk Remix)
  2. Simon Doty & DJ Dan - Smash The Disco (Original Mix)