Till von Sein - Suol Mates

door , gepubliceerd op , waardering: 78/100
Till von Sein - Suol Mates
4 oktober 2013
Till von Sein groeide op in de urban negentiger jaren tussen de skateboards en hiphop. Hij runde zeven jaar lang een eigen streetwear shop, maar besloot in 2006 om zich volledig op zijn muzikale carriére te storten. Naast boekingsagent voor vele Duitse artiesten is hij een zeer gewaardeerde DJ, daarvoor reist hij de wereld rond en was hij te zien in Japan, Zuid-Afrika, de Verenigde Staten en overal in Europa. Hij bracht releases uit onder diverse labels als Suplement Facts, Dirt Crew Records en Suol. Bij die laatste komt hij nu met hun verzamel album 'Suol Mates'.

We beginnen met 'Lucy' van Noyce, 'Can't Figure Me Out' van Different Marks, gevolgd door "Lull' van Ayala en "Wasted Time' van Belleruche. Heerlijke dromerige tracks om bij weg te mijmeren, achterover in een lounge hoek na een nachtje stappen. 'Closer' van Klaves heeft wat meer swing, met synthstabs die een vlotter ritme brengen, maar nog altijd op relaxt tempo. Zo ook in 'At Place' van Ripperton (feat. Christina Wheeler), hier geeft een strakke minimal beat een groovy draai aan de jazzy track. Jazzy is zeker ook 'Tembezi' van Ackin' (feat. M. Akamatsu), een heerlijke chille track met veel percussie, zingende gitaren en dansende piano. Met 'The Beach' van Tigerskin gaan we meer de diepte in, zwevende akkoorden en heldere sounds nemen je mee naar dromenland.

'Roses' van El_TXEF_A gaat weer helemaal terug in de chill out sfeer. Vocal samples over een eenvoudige slow beat voeren de boventoon in 'Sexual Tension Scene' van DJ Nature. Het heeft een beetje een techy sound, maar is toch zeer relaxt door de zwevende strings en het relaxte tempo. De saxofoon solo tegen het einde geeft wederom de jazzy twist. Een eenvoudige bass, urban beat en af en toe wat samples maken 'Hornoxn' van Twit One tot een lekker funky track. De vrolijke loop geeft een zomers accent. 'Rose Quartz' van Toro y Moi , 'Champagna Coast' van Blood Orange en 'Luna Etternelle' van Missing Soul zijn weer tracks met wat meer tempo, de vocals en beat geven een urban/disco sound. De afsluiter, 'De Long de la Rivière Tendre' van Sebastien Tellier is een heerlijke ballade met slepende piano akkoorden waar overheen een jumpy leadloop gaat. Mooie combinatie van blues/soul met electronische invloeden.

Kortom, Till von Sein laat zich weer van zijn beste kant horen met dit meesterwerk. Muzikaal talent en een extra zintuig voor tracks die je raken komen hier samen. Een fijne CD om eens lekker voor te gaan zitten.

1. Noyce - Lucy
  2. Different Marks - Can't Figure Me Out (feat. Ben Westbeech)
  3. Ayala - Lull