Nu:Logic - What I've Always Waited For

Nu:Logic - What I've Always Waited For
9 juli 2013
Nu:Logic is eigenlijk een samenwerking tussen Nu:Tone en Logistics. De twee broers hebben apart al een heleboel tracks op hun naam staan en in 2010 werkten ze samen aan een eerste EP. Daaruit groeide meer. Tot drie jaar later er een eerste album van de handen van beide heren kwam. What I've Always Waited For lijkt dan ook een cry out naar wat ze zelf al lange tijd verlangden.

Het begint allemaal heel erg soft en mellow met "Morning Light". Een ideale start van het album. Het lijkt zo uit een film te komen waarbij je elk moment een soort van apotheose verwacht. Dit eerste nummer mag zeker al als een topper beschouwd worden. De Britse sound is onmiskenbaar en dat zal later ook uit het gehele album blijken. Ze brengen niet zomaar de typische subbass van de drum & bass, maar een veel zachtere edoch niet slechtere kant op. Dit is zeer aangename muziek, zowel om je lichaam al dansend op te bewegen als om van te genieten bij een hete zomerdag. Ook "Brown Shoes" gaat die kant op. Er wordt met heel veel elementen gespeeld en daarbij horen niet alleen de elektronische sounds.

Nu:Logic brengt een mooi mengsel tussen vocalistische tracks en instrumentele nummers. "Everlasting Days", samen met Lifford in elkaar gestoken, is een ongelooflijk sterk nummer met steeds weerkerende herkenbare samples die blijven hangen. Er wordt in de sector enorm lovend gereageerd op "Start Again" en "What I've Always Waited For". "Start Again" is inderdaad een enorm aangenaam nummer dat kan tippen aan het niveau van "Everlasting Days". De sfeer gaat wel net iets dieper dan bij de voorgaande tracks, het leunt als het ware net iets meer aan bij de typische drum & bass. "What I've Always Been Waiting For" haalt dat niveau dan weer net niet. Het spreekt veel minder aan dan de hierboven vermelde tracks.

Maar ook andere tracks zijn zeker de moeite waard. Dan denken we vooral aan het sfeervolle karakter in "Shoot Me Down" en de laatste twee tracks van het album. Nu:Logic heeft een enorm aangenaam album op de markt gebracht en als het van ons afhangt mogen ze nog verschillende jaren op dit niveau blijven produceren. Dit is zeer leuke drum & bass.

1. Morning Light
  2. Brown Shoes
  3. Everlasting Days (feat. Lifford)