Mellomania 22 - Mixed By Pedro Del Mar

door , gepubliceerd op , waardering: 73/100
Mellomania 22 - Mixed By Pedro Del Mar
4 januari 2013
ArtiestPedro del Mar Site
Het is inmiddels al weer een jaar geleden dat Pedro Del Mar een deel van de 'Mellomania' serie heeft uitgebracht. Patrick Shah, het broertje van Roger Shah, heeft in de tussen tijd niet stil gezeten. Zo presenteerde hij bijvoorbeeld de prima single ''Reach Out'', welke mooie vocalen bevat van de Amerikaanse zangeres Fisher. Verder probeerde de Duitser ons in zomerse sferen te houden met de hangmat cd 'Playa Del Lounge 3', iets waar hij helaas niet helemaal in is geslaagd. Nu is hij gelukkig weer terug met een nieuw deel van de langlopende 'Mellomania' serie, alweer toe aan deel 22.

Mellow Mania
De trancescene heeft het vrij lastig op dit moment, met steeds meer grote namen die meeliften op de progressive househype die op dit moment heerst. In het meegeleverde boekje maakt Pedro Del Mar nog maar eens even duidelijk lekker zijn eigen ding te blijven doen, net zoals hij dat doet in zijn radioshows. Voor het eerste schijfje belooft de Duitser ons een stevig portie trance. Na een zwoele Mellomania intro is het bij de eerste track al direct raak; ''Forgiven'' van Illitheas is een heerlijk zweef plaat met energieke kicks. Ook in het vervolg horen we sterke tracks langskomen, vaak met schitterende breaks en een flinke lading aan energie. Zo horen we bijvoorbeeld het mooie ''Wake Up'' van Faruk Sabanci, welke mooie vocalen bevat van vocalist Josie. Ook de Myon & Shane 54 remix van Aruna's ''Save The Day'' mag er zeker wezen. Verder horen we nog een geslaagde samenwerking langskomen van Pedro Del Mar zelf, met onze landgenoot Richard Durand. Met ''Paint The Sky'' leveren de mannen een lekker nummer af, met prachtige vocalen van Roberta Harrison. Het tempo wordt langzaam aan opgevoerd en dan komen er heerlijke platen langs als ''Endless World'' van UDM, welke zalige melodieën en beats bevat. Verder is ook de Jorn van Deynhoven remix van ''Letting Go'' een erg lekkere plaat. De sterke vocalen van Katrina Noorbergen worden op fantastische wijze ondersteund door de instrumentalen van van Full Tilt, die op sublieme wijze zijn omgesmolten door Jorn van Deynhoven . Het schijfje eindigt met een lekkere 'Guitar Emotion remix', waarbij Ronny K. en David WurCZel trance weten te combineren met een heerlijk stukje gitaarspel.

Het tweede schijfje bevat 19 tracks. Na wederom een zwoel klinkende introductie worden we verwelkomd door het rustgevende ''You're Not Alone'', van Jamie Carpenter en Ciaran Warren. Na de break in dit nummer is meteen duidelijk dat Pedro Del Mar op dit tweede deel van de compilatie een andere kant van het trancegeluid opzoekt. Hier horen we duidelijk wat meer progressive en 'balearic' invloeden, het genre waar broerlief Roger Shah natuurlijk de koning van is. Die horen we overigens terug met een geslaagde samenwerking met Aly & Fila. Samen met zangeres Adrina Thorpe hebben zij ''Perfect Love'' geproduceerd, een prima plaat met wat progressive invloeden. Ook in het vervolg komen nog wat heerlijke nummers langs, zoals de Dmitry Bessonov remix van ''All I Have''. Vooral de schitterende vocalen van Madelin Zero weten hier te overtuigen, maar ook de instrumentalen mogen er zeker wezen. In het vervolg van de mix komen er nog enkele heerlijke producties voorbij van bijvoorbeeld Shawn Mitiska Ft. Hannah Ray, die het voor het heerlijke ''Salt zorgen''. Ook verderop in komen we nog enkele sterke platen tegen. Zo is ''My World'' van Alexander Popov en Kyler England een geweldig nummer, met warme beats en een meeslepende melodie. Richting het einde komen we nog een grote naam tegen; 4 Strings. Met ''The Other Side'' leveren de mannen een vrolijk klinkend plaatje af. Het slotakkoord is voor Ralph Novell, die met zijn track ''Lagoon'' voor een prima einde zorgt.

'Mellomania 22' is een prima compilatiealbum geworden. Pedro Del Mar neemt de luisteraar op het eerste schijfje mee op een opzwepende, maar tegelijkertijd ook zweverige reis. Op de tweede cd zoekt onze Oosterbuur juist de meer 'balearic' en progressive kant van het trancegeluid op. Beide cd's weten op hun eigen manier te boeien, maar vooral de eerste cd springt er wat meer uit. Het enige dat deze release mist zijn een paar flinke uitschieters. Gelukkig is het mixwerk is solide, maar dat mogen we natuurlijk wel verwachten van iemand die al 21 'Mellomania's' op zijn naam heeft staan. Dit zijn twee prima mixjes van Pedro Del Mar!

Score: 73/100

CD 1
  1. Mellomania 22 - Intro