Anchorsong - Chapters

anoniem gepubliceerd op , waardering: 80/100
Anchorsong - Chapters
28 november 2011
2011 was weer een vruchtbaar jaar voor Tru Thoughts. Zo bracht het vanuit Brighton 🇬🇧 opererende label sterke albums uit van Omar (reissue met bonus tracks), Mark de Clive-Lowe, Zed Bias (aka Maddslinky), Benji Boko, Beta Hector, Lanu en Quantic ('best of' conceptalbum). Maar, 2011 is nog niet afgelopen. Eind november verschijnt het debuutalbum van de getalenteerde producer en multi-instrumentalist Anchorsong. Anchorsong is de werknaam van de tegenwoordig in Londen woonachtige Masaaki Yoshida (Japanner van origine).

Een debuut dat zowel verrassend als enthousiastmakend is! Waarom? "Chapters" staat bol van de avontuurlijke producties, waarbinnen ruimte is voor energieke ritmes en dito instrumentaria. "Chapters" is bedoeld als basis voor live vertolking en zo klinkt het album ook. Anchorsong mixt op zijn debuut moderne elektronica met rock, hip-hop en allerhande (break)beats. Een klinkende en vooral kolkende mixture die inspeelt op zowel het verleden als de toekomst. Tradionele en moderne invloeden gaan hand in hand zou je kunnen zeggen. Dit is zo'n type album dat groeit met iedere luisterbeurt en je triggert om Anchorsong live te gaan bekijken.

Anchorsong's multi-layered, hook-laden sound, zoals we treffend op de verpakking lezen, is een verademing voor de avontuurlijk ingestelde luisteraar en bovendien de zoveelste waardevolle aanwinst binnen de omvangrijke Tru Thoughts familie. Beta Hector (project van Simon Hill) en Anchorsong zijn wat dat betreft enkele van de meest in het oog springende nieuwe namen van 2011.

1. Split
  2. At The Hyatt
  3. Ghost Touch