Radio Slave - Works 'Selected Remixes 2006 - 2010'

17 november 2011
Bijna geen enkele producer heeft afgelopen vijf a zes jaar zoveel remix aanvragen gekregen als Matt Edwards, beter bekend als Radio Slave. Vele dj's konden niet om de remixen van Radio Slave heen. Zijn werk wordt onder andere gesupport door grootheden als Carl Craig, Sasha en Ricardo Villalobos. Elke Radio Slave remix is weer anders. Echter één ding hebben alle remixen gemeen te hebben en dat is dat ze allemaal subliem opgebouwd worden. Op deze verzamelaar staan volledige versies van remixen gemaakt in de periode 2006 tot en met 2010.

Radio Slave heeft voor deze release een fraaie keuze gemaakt uit zijn catalogus. Elke cd presenteert weer een ander type geluid en gevoel in Matt Edwards' remixes. Het geboden op het de eerste cd gaat vooral de diepte in. Enkele voorbeelden van de wat diepgravende tracks die te beluisteren zijn, zijn prachtige producties als 'Moan' van Trentemøller , UNKLE's 'Burn My Shadow' en 'Azure' van Slam.

Op het tweede schijfje staan een aantal echte dansvloer tracks als Len Faki's 'My Black Sheep, Soylent Green's 'La Forza Del Destino', en het behoorlijk onrustige, maar niet minder fraaie 'Go Bang' van Yam Who?. Een andere fraaie track is Hell's The DJ, in samenwerking met good old P. Diddy. Vooral de laatste drie en een halve minuut van deze track zijn het luisteren meer dan waard. Het pianistische thema dat voorgeschoteld wordt, is werkelijk om te smullen zo lekker.

Na al dit geweld zou je bijna vergeten dat er ook nog een derde cd bij deze release hoort. De zogeheten "Radio Slave's Panorama Garage Remix" wordt met zes tracks uitgebreid in het zonnetje gezet. Op dit schijfje komen ook weer klinkende namen voorbij zoals Ramirez, Minilogue en Jamie Anderson die vakkundig door Radio Slave verbouwd zijn. Opvallend is dat er heel veel andere bekende 'Panorama Garage' remixen ontbreken, maar helaas konden ze niet allemaal gecompileerd worden. Zo ontbreken tracks van Cagedbaby, Azzido Da Bass en Sasha.

Deze compilatie bevat een collectie remixen gemaakt door Radio Slave uit de periode 2006 tot en met 2010. Ondanks dat er heel wat bekende remixen ontbreken, mag er gesproken worden van een fraaie verzamelaar. Radio Slave weet namelijk van elke track een bijzondere luistertrip te maken. Elke track staat volledig op deze verzamelaar gecompileerd, waardoor deze release ook uitstekend geschikt is voor dj-gebruik.

soundcloud.com/rekids

1. UNKLE feat. Ian Astbury – Burn My Shadow (Radio Slave Remix)
  2. Partial Arts – Telescope (Radio Slave's Prenzlauer Blur Remix)