Partyflock
 
Forumonderwerp · 1099131
ROTTERDAM - Vijf euro voor een halve liter is geen uitzondering: flesjes drinkwater zijn op festivals vaak duurder dan bier. Op het Haagse Parkpop kostte een glas water twee euro, net zoveel als een biertje. Awakenings was duurder: twee euro vijftig en vijf euro voor een halve literfles.
Op Dance Valley dat vandaag in Spaarnwoude wordt gehouden, gelden dezelfde prijzen, schrijft de Volkskrant. De flesjes bijvullen kan vaak niet: of er zijn alleen toiletten met vloeibaar ontsmettingsmiddel voor de handen, of het kraanwater is niet geschikt voor consumptie.

A Day at the Park, in het Amsterdamse Bos, legde zelf een waterleiding aan om de glazen en flesjes te vullen. De kosten voor de aanleg verdient de organisatie dan terug met de waterverkoop. Zelf water meenemen is op de meeste festivals uit den boze: het wordt vaak ingenomen bij de ingangscontrole. De flesjes worden op Awakenings zelfs zonder dop verkocht, om te voorkomen dat er met volle flesjes kan worden gegooid.

brong:http://www.ad.nl/ad/nl/1024/Muziek/article/detail/503430/2010/08/07/Water-peperduur-bij-festivals.dhtml
 
Ja dat is algemeen bekend.
Want met een gevuld flesje water waar geen dop op zit kan men niet gooien..
Uitspraak van techno in my mind :bounce: op zaterdag 7 augustus 2010 om 13:29:
ROTTERDAM - Vijf euro voor een halve liter is geen uitzondering: flesjes drinkwater zijn op festivals vaak duurder dan bier. Op het Haagse Parkpop kostte een glas water twee euro, net zoveel als een biertje. Awakenings was duurder: twee euro vijftig en vijf euro voor een halve literfles.
Op Dance Valley dat vandaag in Spaarnwoude wordt gehouden, gelden dezelfde prijzen, schrijft de Volkskrant. De flesjes bijvullen kan vaak niet: of er zijn alleen toiletten met vloeibaar ontsmettingsmiddel voor de handen, of het kraanwater is niet geschikt voor consumptie.

A Day at the Park, in het Amsterdamse Bos, legde zelf een waterleiding aan om de glazen en flesjes te vullen. De kosten voor de aanleg verdient de organisatie dan terug met de waterverkoop. Zelf water meenemen is op de meeste festivals uit den boze: het wordt vaak ingenomen bij de ingangscontrole. De flesjes worden op Awakenings zelfs zonder dop verkocht, om te voorkomen dat er met volle flesjes kan worden gegooid.

Is dat al niet tijden zo bij de grote feesten? Ik neem gewoon m'n eigen dop mee. b) Neemt niet weg dat de bedragen echt bezopen zijn. :\
laatste aanpassing
Uitspraak van oreqopil op zaterdag 7 augustus 2010 om 13:34:
Want met een gevuld flesje water waar geen dop op zit kan men niet gooien..

Mij werd verteld dat ze 't ook deden ongelukken te voorkomen :\ als er 'n flesje op de grond ligt met dop geeftie niet mee ofzo en dan kun je makkelijk op je bek gaan. Alsof dat met die schijtflugelflesjes niet zo is. :\
 
Uitspraak van oreqopil op zaterdag 7 augustus 2010 om 13:34:
Want met een gevuld flesje water waar geen dop op zit kan men niet gooien

denk ff na
Uitspraak van techno in my mind :bounce: op zaterdag 7 augustus 2010 om 13:29:
ROTTERDAM - Vijf euro voor een halve liter is geen uitzondering: flesjes drinkwater zijn op festivals vaak duurder dan bier. Op het Haagse Parkpop kostte een glas water twee euro, net zoveel als een biertje. Awakenings was duurder: twee euro vijftig en vijf euro voor een halve literfles.
Op Dance Valley dat vandaag in Spaarnwoude wordt gehouden, gelden dezelfde prijzen, schrijft de Volkskrant. De flesjes bijvullen kan vaak niet: of er zijn alleen toiletten met vloeibaar ontsmettingsmiddel voor de handen, of het kraanwater is niet geschikt voor consumptie.

A Day at the Park, in het Amsterdamse Bos, legde zelf een waterleiding aan om de glazen en flesjes te vullen. De kosten voor de aanleg verdient de organisatie dan terug met de waterverkoop. Zelf water meenemen is op de meeste festivals uit den boze: het wordt vaak ingenomen bij de ingangscontrole. De flesjes worden op Awakenings zelfs zonder dop verkocht, om te voorkomen dat er met volle flesjes kan worden gegooid.

brong:http://www.ad.nl/ad/nl/1024/Muziek/article/detail/503430/2010/08/07/Water-peperduur-bij-festivals.dhtml

En wat is nou de nieuwswaarde van dit bericht?
 
Werkzaam bij Partyflock
Daarom, baco drinken
Zelf dop meenemen(Y)
Uitspraak van techno in my mind :bounce: op zaterdag 7 augustus 2010 om 13:29:
het kraanwater is niet geschikt voor consumptie

boeit die mensen geen reet, het is goedkoper dus staan mensen alleen maar bij te vullen ipv handen te wassen

Uitspraak van techno in my mind :bounce: op zaterdag 7 augustus 2010 om 13:29:
om te voorkomen dat er met volle flesjes kan worden gegooid.

wat een slap excuus :gaap:
 
geen doppie ? :D

op dominator kon je wel gewoon bijvullen (Y):)
 
Uitspraak van techno in my mind :bounce: op zaterdag 7 augustus 2010 om 13:29:
De flesjes worden op Awakenings zelfs zonder dop verkocht, om te voorkomen dat er met volle flesjes kan worden gegooid

Volgens mij is dat eerder om de diverse enkelbanden te beschermen.
Op buitenfeesten word er vaak zonder dop verkocht omdat die doppen bijna onmogelijk uit t platgetrapte gras te krijgen.

Uitspraak van *NG* op zaterdag 7 augustus 2010 om 14:00:
op dominator kon je wel gewoon bijvullen

Op DefQon staat ook standaard een waterkoeler bij de grote EHBO-post
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 augustus 2010 om 14:08:
Volgens mij is dat eerder om de diverse enkelbanden te beschermen.
Op buitenfeesten word er vaak zonder dop verkocht omdat die doppen bijna onmogelijk uit t platgetrapte gras te krijgen.

Hoorde ik dus ook. Maar ik vind 't belachelijk dat die flugelflesjes dan wel gewoon kunnen. Daar heb ik ook mensen glijers op zien maken hoor.
je moet niet gaan stappen als je geen poen hebt.
 
Uitspraak van pixxure op zaterdag 7 augustus 2010 om 14:19:
je moet niet gaan stappen als je geen poen hebt.

het is een beetje triest natuurlijk dat de prijzen zo hoog op gedreven worden, omdat je toch komt. 5 euro voor een halve liter. voor 5 euro heb je gewoon 2 m3 leiding water. Wat precies de zelfde kwaliteit is. alleen is het flesje er omheen wat groter.
ja dat is ook wel zo
Uitspraak van oreqopil op zaterdag 7 augustus 2010 om 13:34:
Want met een gevuld flesje water waar geen dop op zit kan men niet gooien..

jawel, maar dan maak je iedereen nat, en dat kan echt niet :o

Uitspraak van Kiets op zaterdag 7 augustus 2010 om 13:34:
Ik neem gewoon m'n eigen dop mee

die zijn er meer :lol:

Uitspraak van techno in my mind :bounce: op zaterdag 7 augustus 2010 om 13:29:
het kraanwater is niet geschikt voor consumptie.

is dat werkelijk zo, of hangt er dat maar voor de sier bij ;)
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Uitspraak van Dip op zaterdag 7 augustus 2010 om 13:48:
En wat is nou de nieuwswaarde van dit bericht?

Uitspraak van pixxure op zaterdag 7 augustus 2010 om 14:19:
je moet niet gaan stappen als je geen poen hebt.

Ik heb genoeg poen en drink ook geen water op feesten, al wil ik dit juist wel heel graag om zo het vocht aan te blijven vullen. Met de hoeveelheden die ik drink, wanneer ik zelf niet hoef te draaien, dan kan de hoeveelheid water flink oplopen. En om nou te zeggen dat ik zin heb om naast een hele flinke drankrekening ook nog eens 100 euro aan water te halen per feest (iedere week).... nou, nee. Vind ik het niet waard.

Feit is dat het met de mensen op de feesten een beetje onverantwoordelijk is om water zo buitenproportioneel duur te maken. De bezoekers drogen hierdoor flink uit. Om overigens nog maar te zwijgen over drugs i.c.m. geen water drinken. Daar zitten risico's in.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 augustus 2010 om 14:08:
Op DefQon staat ook standaard een waterkoeler bij de grote EHBO-post

ja das puur voor als er eentje knokkie gaat ;)

die organisaties hebben monopoly positie, wij willen toch feesten dus kunnen hun alles zo duur maken als ze zelf willen
sad but true.....
 
Belachelijk. 1 woord is genoeg.
 
Uitspraak van Kiets op zaterdag 7 augustus 2010 om 14:10:
Maar ik vind 't belachelijk dat die flugelflesjes dan wel gewoon kunnen. Daar heb ik ook mensen glijers op zien maken hoor.

Helemaal mee eens.


Uitspraak van bounz™ op zaterdag 7 augustus 2010 om 14:54:
die zijn er meer

:P Jups.
Altijd handig als je je flesje ff in je zak wilt stoppen of in je tasje.
Op een gegeven moment pikken mensen het niet meer.
Ik zie nu al op elk feest veel mensen die de flesjes bijvullen.
4-5 jaar geleden was dat bijna not-done.

Op Extrema:
Ik vraag aan een gast: Kun je dat water drinken (wat uit de kraan kwam)
Gast: Nou ze laten je echt niet je handen wassen met riool water :lol:

Hier trouwens iemand die de wasbak en de pisbak door elkaar haalt:


De prijs van de kaartjes zullen we het helemaal maar niet over hebben :x
 
Verassend.. die feesten worden allang niet meer gegeven omdat mensen het leuk vinden om ze te organiseren.
 
Uitspraak van bounz™ op zaterdag 7 augustus 2010 om 14:54:
Uitspraak van techno in my mind :bounce: op zaterdag 7 augustus 2010 om 13:29:
het kraanwater is niet geschikt voor consumptie.

is dat werkelijk zo, of hangt er dat maar voor de sier bij ;)

ik denk dat het meer is dat zo'n tank water daar al 1 of meerdere dagen op het terrein staat in de zon, en ze dat puur ophangen voor mocht er wel iemand ziek worden, de organisatie niet aangeklaagd kan worden
 
flesjes bijvullen --> we blijven toch hollanders hé, maar tegenwoordig kun je al blij zijn als je nog flesjes krijgt.
bij "de Feestfabriek" waren het meer mona-toetjes-bekertjes, triest:/

als de drank niet meer smaakt, dan maar aan de 7up :)
ik jat bier
Uitspraak van techno in my mind :bounce: op zaterdag 7 augustus 2010 om 13:29:
ROTTERDAM - Vijf euro voor een halve liter is geen uitzondering: flesjes drinkwater zijn op festivals vaak duurder dan bier. Op het Haagse Parkpop kostte een glas water twee euro, net zoveel als een biertje. Awakenings was duurder: twee euro vijftig en vijf euro voor een halve literfles.
Op Dance Valley dat vandaag in Spaarnwoude wordt gehouden, gelden dezelfde prijzen, schrijft de Volkskrant. De flesjes bijvullen kan vaak niet: of er zijn alleen toiletten met vloeibaar ontsmettingsmiddel voor de handen, of het kraanwater is niet geschikt voor consumptie.

A Day at the Park, in het Amsterdamse Bos, legde zelf een waterleiding aan om de glazen en flesjes te vullen. De kosten voor de aanleg verdient de organisatie dan terug met de waterverkoop. Zelf water meenemen is op de meeste festivals uit den boze: het wordt vaak ingenomen bij de ingangscontrole. De flesjes worden op Awakenings zelfs zonder dop verkocht, om te voorkomen dat er met volle flesjes kan worden gegooid.

zo'n feest kost genoeg dus vind het niet erg. drink toch nooit water (Y)
Als ze je nou gewoon eens de optie geven om je flesje bij te laten vullen met kraanwater, tegen een kleine vergoeding, een half muntje per halve liter bijvoorbeeld, denk dat veel bezoekers daar niet eens problemen mee zullen hebben.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 augustus 2010 om 16:40:
als de drank niet meer smaakt

De volgende morgen pas ja :O
 
Uitspraak van Psychonaut op zaterdag 7 augustus 2010 om 17:29:
zo'n feest kost genoeg dus vind het niet erg. drink toch nooit water (Y)

ook zonder achterlijke bedragen kan het.
Ja als ze weer elke keer de concurrentie 10x moeten over treffen. Ze halen het gewoon uit jouw beurs.
ik vind het trouwens wel gewoon zwak van het publiek , dat ze gewoon niet eens wat festivals links laten liggen, en gezellig met vrienden een avondje gaan barbecueën. als je een kwart van het bedrag, bij mekaar legt, dan kun je een hele koe op de barbeknoei leggen, twee vaten bier, en heel veel konijnen voer, en dan is er nog geld over om een leuke geluidsinstallatie er neer te zetten.
gewoon om eens een signaal afgegeven aan organisaties, dat ze jullie maar wijs maken dat je perse geen feest mag missen.
Met vrienden en de barbecue, daar kun ook een geweldige avond mee hebben
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 augustus 2010 om 21:37:
ik vind het trouwens wel gewoon zwak van het publiek , dat ze gewoon niet eens wat festivals links laten liggen, en gezellig met vrienden een avondje gaan barbecueën

1. Het 'publiek' dat ben jij ook!
2. Er zijn altijd ZAT mensen die WEL zullen gaan, je krijgt NOOIT iedereen tegelijk op één lijn om festivals te boycotten, en dus zal het de organisaties niet echt boeien of jij en ik ons blauw betalen voor een Spa blauw.
3. Voor iemand die zelf festivals in zijn agenda heeft staan vind ik het, op zijn zachtst gezegd, een ietwat vreemde opmerking.

Desondanks heb je wel gelijk! Als wij, het publiek, met z'n allen, de festivals links zouden laten liggen, om onze pijlen vervolgens te richten op de locaties en hun prijzen, dan zullen ze wel drie keer nadenken. Maar dat gaat dus niet gebeuren.

Overigens is de prijs zo hoog om een heel eenvoudige reden. Als jij en ik een feest organiseren dan moeten we van alles huren. Bij grote feesten werkt dat dus anders. Men betaald ervoor om op het terrein hun nering te mogen drijven. Noem het pacht-kosten. Die kunnen in de duizenden euro's lopen en die kosten moeten eruit gehaald worden. Vandaar de prijzen op festivals. (En deze uitleg zuig ik niet uit mijn duim, dat weet ik van organisaties.)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 augustus 2010 om 15:14:
Belachelijk. 1 woord is genoeg.

uhh dat zijn 5 woorden.;)

Maar ik vind ik ook belachelijk. Volslagen belachelijk zelfs.
 
Uitspraak van techno in my mind :bounce: op zaterdag 7 augustus 2010 om 13:29:
flesjes drinkwater zijn op festivals vaak duurder dan bier

Dan kwam die regen niet eens zo slecht uit op Dance Valley vandaag (y)
 
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 7 augustus 2010 om 23:00:
Dan kwam die regen niet eens zo slecht uit op Dance Valley vandaag (y)

Ga jij regenwater zuipen?
 
Uitspraak van actief op zaterdag 7 augustus 2010 om 23:02:
Ga jij regenwater zuipen?

Niks mis mee, was me er ook in.
 
Uitspraak van actief op zaterdag 7 augustus 2010 om 21:59:
1. Het 'publiek' dat ben jij ook!
2. Er zijn altijd ZAT mensen die WEL zullen gaan, je krijgt NOOIT iedereen tegelijk op één lijn om festivals te boycotten, en dus zal het de organisaties niet echt boeien of jij en ik ons blauw betalen voor een Spa blauw.
3. Voor iemand die zelf festivals in zijn agenda heeft staan vind ik het, op zijn zachtst gezegd, een ietwat vreemde opmerking.

je duikt in mijn agenda, maar je trekt een beetje de verkeerde conclusies, het komt wel vaak voor dat ik betaald werd om op die evenementen aanwezig te zijn, cq. gratis entree heb gehad en nog eventueel gratis drank.
En er zijn er ook een paar waar ik betaald heb, en ik ga ze ook niet boycotten, want als je effe verder in mijn personalia had gekeken, dan zou je kunnen concluderen dat ik geen arme student meer ben die zich in alle bochten moet wringen om zijn kamer, studie, eten, GSM en dan ook nog eens stappen moet bekostigen.

Uitspraak van actief op zaterdag 7 augustus 2010 om 21:59:
Overigens is de prijs zo hoog om een heel eenvoudige reden. Als jij en ik een feest organiseren dan moeten we van alles huren. Bij grote feesten werkt dat dus anders. Men betaald ervoor om op het terrein hun nering te mogen drijven. Noem het pacht-kosten. Die kunnen in de duizenden euro's lopen en die kosten moeten eruit gehaald worden. Vandaar de prijzen op festivals. (En deze uitleg zuig ik niet uit mijn duim, dat weet ik van organisaties.)

en zoals al gezegd, ik heb dus ook bij die dingen gewerkt, en beter nog, ik heb wel eens mee georganiseerd, en dat was niet de prikkabel aansluiten. Dus ik weet wat het kost, wat voor moeite er in steekt etc etc.
Ja, het kost allemaal wel wat, en ja, je loopt ook het risico op een flop.
Laat ik daar niet overheen kijken.
Maar er komt ook genoeg binnen, zonder achterlijke exorbitante prijzen.

En waarom wordt het duurder, het wordt duurder omdat festivals mekaar de loef willen afsteken met nog dikkere line ups, nog imposantere podia, nog meer licht laser vuurwerk etc etc etc.
Dat is vooral wat me stoort, het moet steeds maar gekker beter etc etc etc

En het erge is, je amuseert je echt niet beter op een feest waar zo'n imposante line up staat , of een groot podium met veel toeters en bellen. Of een of andere exclusieve DJ uit Zuid Swahelie
Je amuseert je met goeie vrienden, en lekkere muziek.

En festivals blijven maar door gaan met het pompen van dit soort onzin, ipv dat ze eens gaan nadenken hoe een festival/feest/avond beter kan zonder dit soort exorbitante uit gaven. Ze zijn gewoon te lui, niet nadenken, gewoon weer effe die exell lijst van vorig jaar er bij, en alleen even wat hogere getallen invullen.

En daarom zeg ik, "publiek" ga gewoon eens lekker een weekendje barbecueën ipv naar dat ene festival.
Uitspraak van Beschuitje op zaterdag 7 augustus 2010 om 18:44:
Als ze je nou gewoon eens de optie geven om je flesje bij te laten vullen met kraanwater, tegen een kleine vergoeding, een half muntje per halve liter bijvoorbeeld, denk dat veel bezoekers daar niet eens problemen mee zullen hebben.

+ Dat er veeeeeel minder flesjes liggen (en voor de boomknuffelaars) beter voor het milieu.
 
Artiest System
Uitspraak van actief op zaterdag 7 augustus 2010 om 21:59:
Die kunnen in de duizenden euro's lopen en die kosten moeten eruit gehaald worden. Vandaar de prijzen op festivals. (En deze uitleg zuig ik niet uit mijn duim, dat weet ik van organisaties.)

Daar hoef je nog steeds geen water voor 5 euro voor te verkopen. Het is gewoon gestoord.
gister solar 2.50 voor un klein flesje was 0.33 of 0.25 liter zal zometeen nog us kijke,,
en ik kreeg ook nog een flesje wa bevroren was:P... Ergernis dorst maar tis nog ijs:P
Uitspraak van El Pirato op zondag 8 augustus 2010 om 05:37:
+ Dat er veeeeeel minder flesjes liggen (en voor de boomknuffelaars) beter voor het milieu.

Ook dat nog, alleen maar voordelen:D
Uitspraak van Beschuitje op zaterdag 7 augustus 2010 om 18:44:
Als ze je nou gewoon eens de optie geven om je flesje bij te laten vullen met kraanwater, tegen een kleine vergoeding, een half muntje per halve liter bijvoorbeeld, denk dat veel bezoekers daar niet eens problemen mee zullen hebben.

inderdaad, of dat je bijvoorbeeld door middel van kleingeld in een soort automaat je flesje zelf moet bijvullen! Zoveel mogelijkheden maar ik denk dat de organisatoren er geen gehoor aan zullen geven!
it's all about the money
 
Op Rock Werchter mocht je gewoon je eigen drinken en eten meenemen:D De drinkpakken moesten wel zonder dop zijn, maar een dopje in je broek mocht wel:)
Al jaren vind ik het allemaal voor schandaal en dan hebben ze het over democratische prijzen:lol:
Maar goed,we gaan toch wel met z'n alle! Net alsof je niet meer naar dat ene leuke feestje gaat omdat het water te duur is..
Freeparties de gekste!
Meestal kost een flesje bier 1 euro en water is gratis :D
Uitspraak van Bossche Bol op zondag 8 augustus 2010 om 12:22:
Freeparties de gekste!
Meestal kost een flesje bier 1 euro en water is gratis

tuurlijk laatst naar FREEfestival was daar toch echt 5 euro voor flessie water

gelukkig waren de cornetto ijssies wel goedkoop 5 euro!!!
gelukkig heb je dat niet metalfestivals
Haiie... is dat echt waar? Stelletje boeven :S

Kom op dit is toch geen nieuws, je weet het, je gaat toch wel, je koopt het toch wel.
Ik zeg niet dat het niet schandalig is, maaar iedereen die vaker naar feesten gaat weet het, en om eerlijk te zijn boeit het me niet.
Ik vind het wel schandalig als ze na een dure entree ook nog eens geld gaan vragen voor de wc ofzo. Daar kan ik dan wel weer slecht tegen.

Om nieuwsbericht even aan te vullen

Raketje: 2,50
Magnum: 5,00
Banaan: 2,50
Baco: 7,50
Hamburger: 7,50
Broodje Knak: 5,00
WC stempel: 2,00

etc. etc. etc.
Uitspraak van Skimpadelics op zondag 8 augustus 2010 om 15:17:
Raketje: 2,50
Magnum: 5,00
Banaan: 2,50
Baco: 7,50
Hamburger: 7,50
Broodje Knak: 5,00
WC stempel: 2,00

etc. etc. etc.

de drugs is tegenwoordig het goedkoopst bijna :d
Werkzaam bij Hard Audio Events
Artiest {SHOWLIST artist 65376, 76174}
ach ja, die prijzen zijn ronduit belachelijk.
maar het zal nooit veranderen, ze blijven het uit je zak kloppen.

daar veranderd niemand wat aan ;)