anoniem gepubliceerd op , waardering: 85/100
FabricLive 72 - Boys Noize
13 november 2013
OrganisatieFabricLive
ArtiestBoys Noize Site
LabelFabric Records
De naam Boys Noize behoeft inmiddels weinig uitleg meer. Met zijn eigen label BoysNoize Records is hij een vaste waarde in de scene en biedt hij een platform voor de meest uiteenlopende electro. Dat Boys Noize (geboren als: Alex Ridha) zelf weinig waarde hecht aan een vast patroon bleek wel aan zijn laatste album: 'Out Of The Black' waar hij diverse stijlen combineerde en zelfs een collab met Snoop Dogg op stond. Ook verbaasde hij vriend en vijand door vorig jaar met Skrillex te werken en samen de act: Dog Blood te starten. Met zijn mix voor FabricLive probeerde hij een zo veelzijdig mogelijke tracklist samen te stellen. Eens luisteren of de Duitser daar in geslaagd is.

We beginnen met het aanstekelijke 'Solid' van Mr. Oizo (die vocal ga je onthouden) en komen aan bij het eerste eigen werk van Boys Noize: 'Starwin'. Een disco achtige track die even de wat vrolijkere kant laat horen van Alex. Al snel zit er een lekkere vibe in de mix en met uitschieters 'Costello - Pegasus' en Surkin's 'Warehouse' komen we bij een nieuwe plaat op Boys Noize Records: 'Pilo - Ghettocoder'. Sinds een week uit maar nu al blijkt weer dat Pilo een hit te pakken heeft. Met de Robert Hood remix van Gingy & Bordello's 'All Night' gaan we de technokant op waarbij ook het aparte 'For These Times' van Four Tet voor afwisseling zorgt. Toffe basslijn!
Ook talent Randomer is aanwezig met een nieuwe smerige track waarbij de titel alles zegt wat je wil weten: 'Meat & Dancing'. Het eigen werk van Boys Noize wordt wederom niet geschuwd want met zijn demo versie van 'Anoid' en de breakbeat track 'Dog Blood - Chella Ride' zijn het lekkere toevoegingen. Vooral laatstgenoemde is even een lekker opwarmertje voor het tweede deel van de mix waarbij we één van dé hits op dirtybird voorbij horen komen: 'Tric Trac'.

Ook de steeds populairder wordende Fransman: Gesaffelstein (je zou verwachten een Duitser, niets is minder waar) mag niet ontbreken met een wat oudere track: 'Aufstand'. Check trouwens ook even het nieuwe album van deze man: Aleph (aanradertje). Met 'Wall To Wall' van Special Request gaan we even de jacktechno kant op. Ook 'P O T' van Anthony Naples en 'DJ Deeon - Work This MF' doen vrolijk mee en zijn wederom een relaxte move in de set voor de afwisseling. Na de Chemical Brothers van Boys Noize eigen 'XTC' bouwt de mix rustig af tot een relaxt einde met de classic 'I-F - Space Invaders Are Smoking Grass' en Kölsch' 'Goldfisch' waarbij de XTC vocals nog even terugkeren. Het acid toegift is de Boys Noize reprise van 'Apparat - Arcadia'.

Zoals bekend van de FabricLive serie krijgen de artiesten 'carte blanche' als ze een mix mogen maken. Gesneden koek voor Boys Noize want dat je hem om een boodschap kan sturen laat hij al jaren zien. Wat hij normaal qua stijlen in 3 uur zou stoppen, heeft hij nu in een mix van 70 minuten laten horen wat het heerlijk afwisselend, dansbaar en één van de sterkere delen in de serie maakt.

1. Mr Oizo feat. Marilyn Manson - Solid
  2. Boys Noize - Starwin
  3. Costello - Pegasus