😏
Stemresultaat: goed
geweldig | 8 | 8% | |
zeer goed | 21 | 22% | |
goed | 56 | 58% | |
ok | 7 | 7% | |
voldoende | 3 | 3% | |
onvoldoende | 0 | ||
slecht | 0 | ||
zeer slecht | 1 | 1% | |
waardeloos | 0 |
Line-up 2+2
Line-up is niet compleet.
Thijs Leenders techno |
Statistieken
169 | bezoekers | |
55 | geïnteresseerd | |
62 / 31 | · | mannen / vrouwen |
19.9 | gemiddelde leeftijd | |
19.8 | leeftijd mediaan | |
6 | · | albumfoto's |
166 | · | opmerkingen |
19 | · | waarderingen |
goed | · | stemresultaat (96 stemmen) |
166 opmerkingen
Uitspraak van MC BROWN SUGAR op donderdag 26 februari 2009 om 01:01:ga sowieso halfvasten
mooi dom van je
dat was vorig jaar ook zo´n succes! haha, nee de keuze tussen wissel en halfvasten feest is snel gemaakt!!
Vorig jaar zelfs terug gefietst vanuit zeeland om alsnog naar de Wissel te gaan, zegt genoeg
hoop dat er dit jaar ook weer snel terug fietsen haha
Uitspraak van tiesniewies op dinsdag 3 maart 2009 om 09:47:ik zou er 1 in de vvk halen.
ga jij ook dan ?
Uitspraak van TS - JOWIE op vrijdag 6 maart 2009 om 16:18:hoe gaat de verkoop?
Ik gok op zijn wissels! Hard dus
Uitspraak van TS - JOWIE op vrijdag 6 maart 2009 om 16:18:hoe gaat de verkoop?
donnow maar mijn kaartje is binnen
Uitspraak van veni. vidi. vici. op woensdag 11 maart 2009 om 01:09:hoe gaat de verkoop?
Vvk begint goed te lopen
Gaat vantevoren uitverkopen als deze trend zich voort zet
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 maart 2009 om 11:33:Gaat vantevoren uitverkopen
Natuurlijk, we hebben het hier overigens wel over dé Wissel!
Hier nog wat lees en luistervoer:
Interview met Darko:
Hij is ondertussen één van de bekendste dance programmeurs van Nederland en hiernaast ook nog eens een verdienstelijke deejay. Ondanks zijn drukke schema maakt Darko Esser nog regelmatig tijd vrij voor zijn label ”Wolfskuil Records”. Het is een tijdje stil geweest rondom dit label, maar de laatste tijd volgt de ene succesvolle release na de ander en internationaal praten de grote der aarde met veel lof over Darko’s label waaronder Josh Wink, Laurent Garnier en Sasha. Het werd daarom de hoogste tijd om de labeleigenaar van Wolfskuil Records, een aantal vragen te stellen over hoe het allemaal begonnen is en hoe hij de toekomst van zijn label ziet.
Wanneer is Wolfskuil Records gestart?
In 2003
Welke invloeden hebben bij het oprichten van Wolfskuil Records een grote rol gespeeld?
Ger Laning en ik liepen destijds al een tijdlang met het idee rond om een label op te richten. Het idee bleef een aantal jaren sluimeren, totdat we demotracks krijgen van Joris Voorn en Orlando Voorn ons belde met de mededeling dat hij zijn oude Basic Bastard tracks weer opnieuw wou uitbrengen. Joris was destijds nog maar net begonnen met produceren, maar zijn tracks klonken al echt af en volwassen. Daar moest dus iets mee gebeuren. Van Orlando zouden we twee singles gaan uitbrengen, maar dat ging uiteindelijk niet door vanwege zijn verhuizing naar de USA. Danzkij Len Faki hadden we een ingang bij Intergroove, waar we uiteindelijk ons eerste distributiecontract konden tekenen. Verder heeft (niet heel verrassend natuurlijk) Doornroosje een grote rol gespeeld bij de vormgeving van het label. Veel artiesten hebben we daar leren kennen, zoals Hakan Lidbo, Paul Brtschitsch, Kevin Gorman en lokale talenten als Giorgos Gatzigristos, Piet van Dongen en Bart Thissen.
Waar komt de naam Wolfskuil vandaan?
De Wolfskuil is een volksbuurt in Nijmegen. Ik heb er jarenlang gewoond. We wilden perse een Nederlandse naam voor het label, omdat dat in het buitenland exotisch klinkt. Wolfskuil bleek bovendien een oud Nederlands woord te zijn voor broedplaats en dat sprak ons aan.
Planet Rose is al jaren een kweekvijver voor talent. Hoe kunnen wij dit terugzien in jouw label?
De Planet Rose is voor mij de ideale plek om in contact te komen met artiesten, zowel gevestigd als upcoming. In eerste instantie vonden de lokale producers ons. Giorgos, Piet en Bart bijvoorbeeld stuurden out of the blue een demo met hele toffe muziek. Daar rolde uiteindelijk hun eerste releases uit. Van Giorgos heb ik daarna nog 2 singles uitgebracht en heb nu zelfs album plannen met hem. Als we gevolg daarvan zijn we (en tegenwoordig alleen ik, Ger is 2 jaar geleden gestopt vanwege een drukke baan in Hoorn) zelf wat actiever gaan zoeken.
Ik moedig het lokale DJ talent hier zoveel mogelijk aan om ook muziek te maken als ze een stap verder willen gaan met hun DJ carriere. Ze kunnen mij hun tracks sturen voor feedback. Ik krijg met grote regelmaat prachtige muziek te horen die hier in de stad wordt gemaakt en ben met een aantal lokale producers aan de slag om releases van de grond te krijgen.
Ik las laatst een artikel waarin Simon Dunmore (labeleigenaar Defected) uitgebreid vertelde over “artist management” en hoe belangrijk dit aspect is voor een succesvolle label. Wat is de aanpak van Wolfskuil op het gebied van artist management?
Niet zo professioneel als Defected kan ik je verklappen icon_wink.gif
Artist management is absoluut een belangrijk aspect voor een label, zeker als je de grote talenten binnenboord wilt houden. Maar het is ook iets waar ikzelf niet de tijd voor heb om het ECHT professioneel aan te pakken. Het label is voor mij vooralsnog een uit de hand gelopen hobby en iets wat ik naast mijn reguliere werk doe. Aan de andere kant heb ik wel ambitieuze plannen voor het label en zijn er zeker een aantal artiesten aan wie ik meer aandacht zou willen besteden op dat vlak. Met Giorgos Gatzgristos en Thomas Lauren heb ik bijvoorbeeld plannen om hun debuutalbums te releasen en daaraan zou ik het liefst ook het e.e.a. aan management qua promotie en optredens willen koppelen, om de albums zo goed mogelijk in de markt te zetten. Ik heb er sinds kort een collega bij (Marieka Goedhart), die mij gaat helpen om qua promotie, events, artiestenbegeleding en aanverwante zaken meer van de grond te krijgen. Zaken waar ik nu simpelweg te weinig tijd voor heb. Met haar er bij wordt de rek weer groter, de tijd zal het leren icon_wink.gif
Welke artiesten zijn op dit moment aangesloten bij het label en kun je ons wat vertellen over de upcoming releases?
Artiesten de afgelopen tijd releases hebben uitgebracht op Wolfskuil Records zijn DJ Yellow, Tommy Four Seven, Paul Brtschitsch, Benny Rodrigues, Jarno, Giorgos Gatzigristos en ikzelf.
Een speciale vermelding is er voor Giorgos Gatzigristos en Thomas Lauren: met hen ga ik zoals ik al eerder aan gaf een nieuw traject in.
Voor de nabije toekomst staan er releases op de planning van Pitto, Warren Fellow, Juan Sanchez, Taras van de Voorde & Jelle Kuipers, DJ Yellow, Dual Shaman en Loops en remixers als The Youngsters en Chymera. Wat verder wil ik in de niet al te verre toekomst mijn debuutalbum gaan uitbrengen op mijn eigen label, vanwege de totale artiestieke vrijheid die me dat oplevert. Ik ben voor dat album niet bereid muzikale consessies te doen, dus dan kan je het maar beter zelf uitbrengen hahaha.
Vele dj’s stappen tegenwoordig over op digitaal draaien (laptop/mp3) en dit heeft veel invloed op vinyllabels en distributiecentra. Merk jij dit ook en wat is jouw visie op de digitale toekomst? Zal vinyl ooit verdwijnen of is er toch nog een klein beetje hoop dat het zwarte goud ooit zal zegevieren?
De verkoopaantallen van Wolfskuil voor vinyl zijn inderdaad gedaald, maar zeker niet dramatisch slecht. Ik verkoop nog steeds genoeg vinyl om het te blijven voorzetten. Ik heb veel respect voor het ambacht en de fusie van meerdere kunstdisciplines (muziek, artwork, design) die het releasen van vinyl met zich meebrengt. Dat mis ik toch een beetje bij mp3’s. Dat is ook de reden dat ik veel aandacht besteed aan de hoezen of releases uitbreng op speciaal vinyl (gekleurd b.v.).
Ik denk niet dat vinyl volledig zal verdwijnen, juist vanwege dat ambachtelijke karakter. Ik denk dat daar altijd wel vraag naar zal blijven. Vroeger werd bij de introductie van het cassettebandje en later de CD, de dood van vinyl ook al voorspelt. Die voorspellingen kwamen niet uit, dus waarom zou dat nu anders zijn? In de popmuziek en rock is er nu juist een opleving gaande in de vinyl verkoop, heb ik me laten vertellen. Voor de electronische scene ligt dat misschien wat moeilijker vanwege de digitale DJ mogelijkheden en het karakter van dance muziek, nl tools voor de dansvloer. Mensen zetten losse tracks minder snel thuis op, dan kiezen ze liever voor mix CD’s, livesets of albums. Maar volledig verdwijnen zie ik niet zo snel gebeuren.
Zijn er nog plannen voor sublabels?
Eind vorig jaar heb ik het sublabel Wolfskuil Ltd opgestart voor de meer underground gerichte sounds. Deze platen worden op gekleurd vinyl geperst in een strict gelimiteerde oplage van 300 stuks. Verder loop ik met plannen voor een ander, vinyl only labeltje rond, maar dat blijft voorlopig nog even in nevelen gehuld icon_wink.gif
Wat zijn de negatieve aspecten van het runnen van een label?
Elke vorm van werk of activiteit brengt een bepaalde vorm van stress met zich mee, maar eerlijk gezegd ervaar ik dat mbt het runnen van het label niet als negatief. Je hebt met deadlines te maken, papierhandel, administratie en financiele zaken. Niet de meest sexy handelingen, maar het hoort er gewoon bij lol.
Zijn er al plannen voor Wolfskuil label nights?
Jazeker, de eerste in een nieuwe reeks vindt plaats op zaterdag 16 mei in de Inferno met DJ Yellow, Loops (live) en ikzelf. De bedoeling is er 3 of 4 per jaar op deze locatie te doen. En in de tussentijd gaan we op zoek naar nieuwe clubs om incidenteel avonden te organiseren.
Ten slotte: Welk(e) advies(z)(en) kun je iemand meegeven die graag een eigen label wilt opstarten?
Zorg dat je 2 of 3 sterke eerste releases helemaal af (dus niet alleen tracks, maar ook het artwork, promotiekanelen etc) hebt, voordat je naar een distributeur stapt. Een eerste indruk maak je namelijk maar 1 keer.
Beatfreax Podcast Darko Esser
http://m.podshow.com/media/16878/episodes/146516/beatfreax-146516-03-11-2009.mp3
Interview met Darko:
Hij is ondertussen één van de bekendste dance programmeurs van Nederland en hiernaast ook nog eens een verdienstelijke deejay. Ondanks zijn drukke schema maakt Darko Esser nog regelmatig tijd vrij voor zijn label ”Wolfskuil Records”. Het is een tijdje stil geweest rondom dit label, maar de laatste tijd volgt de ene succesvolle release na de ander en internationaal praten de grote der aarde met veel lof over Darko’s label waaronder Josh Wink, Laurent Garnier en Sasha. Het werd daarom de hoogste tijd om de labeleigenaar van Wolfskuil Records, een aantal vragen te stellen over hoe het allemaal begonnen is en hoe hij de toekomst van zijn label ziet.
Wanneer is Wolfskuil Records gestart?
In 2003
Welke invloeden hebben bij het oprichten van Wolfskuil Records een grote rol gespeeld?
Ger Laning en ik liepen destijds al een tijdlang met het idee rond om een label op te richten. Het idee bleef een aantal jaren sluimeren, totdat we demotracks krijgen van Joris Voorn en Orlando Voorn ons belde met de mededeling dat hij zijn oude Basic Bastard tracks weer opnieuw wou uitbrengen. Joris was destijds nog maar net begonnen met produceren, maar zijn tracks klonken al echt af en volwassen. Daar moest dus iets mee gebeuren. Van Orlando zouden we twee singles gaan uitbrengen, maar dat ging uiteindelijk niet door vanwege zijn verhuizing naar de USA. Danzkij Len Faki hadden we een ingang bij Intergroove, waar we uiteindelijk ons eerste distributiecontract konden tekenen. Verder heeft (niet heel verrassend natuurlijk) Doornroosje een grote rol gespeeld bij de vormgeving van het label. Veel artiesten hebben we daar leren kennen, zoals Hakan Lidbo, Paul Brtschitsch, Kevin Gorman en lokale talenten als Giorgos Gatzigristos, Piet van Dongen en Bart Thissen.
Waar komt de naam Wolfskuil vandaan?
De Wolfskuil is een volksbuurt in Nijmegen. Ik heb er jarenlang gewoond. We wilden perse een Nederlandse naam voor het label, omdat dat in het buitenland exotisch klinkt. Wolfskuil bleek bovendien een oud Nederlands woord te zijn voor broedplaats en dat sprak ons aan.
Planet Rose is al jaren een kweekvijver voor talent. Hoe kunnen wij dit terugzien in jouw label?
De Planet Rose is voor mij de ideale plek om in contact te komen met artiesten, zowel gevestigd als upcoming. In eerste instantie vonden de lokale producers ons. Giorgos, Piet en Bart bijvoorbeeld stuurden out of the blue een demo met hele toffe muziek. Daar rolde uiteindelijk hun eerste releases uit. Van Giorgos heb ik daarna nog 2 singles uitgebracht en heb nu zelfs album plannen met hem. Als we gevolg daarvan zijn we (en tegenwoordig alleen ik, Ger is 2 jaar geleden gestopt vanwege een drukke baan in Hoorn) zelf wat actiever gaan zoeken.
Ik moedig het lokale DJ talent hier zoveel mogelijk aan om ook muziek te maken als ze een stap verder willen gaan met hun DJ carriere. Ze kunnen mij hun tracks sturen voor feedback. Ik krijg met grote regelmaat prachtige muziek te horen die hier in de stad wordt gemaakt en ben met een aantal lokale producers aan de slag om releases van de grond te krijgen.
Ik las laatst een artikel waarin Simon Dunmore (labeleigenaar Defected) uitgebreid vertelde over “artist management” en hoe belangrijk dit aspect is voor een succesvolle label. Wat is de aanpak van Wolfskuil op het gebied van artist management?
Niet zo professioneel als Defected kan ik je verklappen icon_wink.gif
Artist management is absoluut een belangrijk aspect voor een label, zeker als je de grote talenten binnenboord wilt houden. Maar het is ook iets waar ikzelf niet de tijd voor heb om het ECHT professioneel aan te pakken. Het label is voor mij vooralsnog een uit de hand gelopen hobby en iets wat ik naast mijn reguliere werk doe. Aan de andere kant heb ik wel ambitieuze plannen voor het label en zijn er zeker een aantal artiesten aan wie ik meer aandacht zou willen besteden op dat vlak. Met Giorgos Gatzgristos en Thomas Lauren heb ik bijvoorbeeld plannen om hun debuutalbums te releasen en daaraan zou ik het liefst ook het e.e.a. aan management qua promotie en optredens willen koppelen, om de albums zo goed mogelijk in de markt te zetten. Ik heb er sinds kort een collega bij (Marieka Goedhart), die mij gaat helpen om qua promotie, events, artiestenbegeleding en aanverwante zaken meer van de grond te krijgen. Zaken waar ik nu simpelweg te weinig tijd voor heb. Met haar er bij wordt de rek weer groter, de tijd zal het leren icon_wink.gif
Welke artiesten zijn op dit moment aangesloten bij het label en kun je ons wat vertellen over de upcoming releases?
Artiesten de afgelopen tijd releases hebben uitgebracht op Wolfskuil Records zijn DJ Yellow, Tommy Four Seven, Paul Brtschitsch, Benny Rodrigues, Jarno, Giorgos Gatzigristos en ikzelf.
Een speciale vermelding is er voor Giorgos Gatzigristos en Thomas Lauren: met hen ga ik zoals ik al eerder aan gaf een nieuw traject in.
Voor de nabije toekomst staan er releases op de planning van Pitto, Warren Fellow, Juan Sanchez, Taras van de Voorde & Jelle Kuipers, DJ Yellow, Dual Shaman en Loops en remixers als The Youngsters en Chymera. Wat verder wil ik in de niet al te verre toekomst mijn debuutalbum gaan uitbrengen op mijn eigen label, vanwege de totale artiestieke vrijheid die me dat oplevert. Ik ben voor dat album niet bereid muzikale consessies te doen, dus dan kan je het maar beter zelf uitbrengen hahaha.
Vele dj’s stappen tegenwoordig over op digitaal draaien (laptop/mp3) en dit heeft veel invloed op vinyllabels en distributiecentra. Merk jij dit ook en wat is jouw visie op de digitale toekomst? Zal vinyl ooit verdwijnen of is er toch nog een klein beetje hoop dat het zwarte goud ooit zal zegevieren?
De verkoopaantallen van Wolfskuil voor vinyl zijn inderdaad gedaald, maar zeker niet dramatisch slecht. Ik verkoop nog steeds genoeg vinyl om het te blijven voorzetten. Ik heb veel respect voor het ambacht en de fusie van meerdere kunstdisciplines (muziek, artwork, design) die het releasen van vinyl met zich meebrengt. Dat mis ik toch een beetje bij mp3’s. Dat is ook de reden dat ik veel aandacht besteed aan de hoezen of releases uitbreng op speciaal vinyl (gekleurd b.v.).
Ik denk niet dat vinyl volledig zal verdwijnen, juist vanwege dat ambachtelijke karakter. Ik denk dat daar altijd wel vraag naar zal blijven. Vroeger werd bij de introductie van het cassettebandje en later de CD, de dood van vinyl ook al voorspelt. Die voorspellingen kwamen niet uit, dus waarom zou dat nu anders zijn? In de popmuziek en rock is er nu juist een opleving gaande in de vinyl verkoop, heb ik me laten vertellen. Voor de electronische scene ligt dat misschien wat moeilijker vanwege de digitale DJ mogelijkheden en het karakter van dance muziek, nl tools voor de dansvloer. Mensen zetten losse tracks minder snel thuis op, dan kiezen ze liever voor mix CD’s, livesets of albums. Maar volledig verdwijnen zie ik niet zo snel gebeuren.
Zijn er nog plannen voor sublabels?
Eind vorig jaar heb ik het sublabel Wolfskuil Ltd opgestart voor de meer underground gerichte sounds. Deze platen worden op gekleurd vinyl geperst in een strict gelimiteerde oplage van 300 stuks. Verder loop ik met plannen voor een ander, vinyl only labeltje rond, maar dat blijft voorlopig nog even in nevelen gehuld icon_wink.gif
Wat zijn de negatieve aspecten van het runnen van een label?
Elke vorm van werk of activiteit brengt een bepaalde vorm van stress met zich mee, maar eerlijk gezegd ervaar ik dat mbt het runnen van het label niet als negatief. Je hebt met deadlines te maken, papierhandel, administratie en financiele zaken. Niet de meest sexy handelingen, maar het hoort er gewoon bij lol.
Zijn er al plannen voor Wolfskuil label nights?
Jazeker, de eerste in een nieuwe reeks vindt plaats op zaterdag 16 mei in de Inferno met DJ Yellow, Loops (live) en ikzelf. De bedoeling is er 3 of 4 per jaar op deze locatie te doen. En in de tussentijd gaan we op zoek naar nieuwe clubs om incidenteel avonden te organiseren.
Ten slotte: Welk(e) advies(z)(en) kun je iemand meegeven die graag een eigen label wilt opstarten?
Zorg dat je 2 of 3 sterke eerste releases helemaal af (dus niet alleen tracks, maar ook het artwork, promotiekanelen etc) hebt, voordat je naar een distributeur stapt. Een eerste indruk maak je namelijk maar 1 keer.
Beatfreax Podcast Darko Esser
http://m.podshow.com/media/16878/episodes/146516/beatfreax-146516-03-11-2009.mp3
laatste aanpassing
Uitspraak van 71 Kilo Tom op vrijdag 13 maart 2009 om 15:15:Benieuwd naar die villalobos liked discjockey
haha ff 2 jaar terug in de tijd: http://www.youtube.com/watch?v=3tWtkhNYgpU