Partyflock
 

Propaganda in het oosten

gepubliceerd door , op
Propaganda in het oosten
1 februari 2006
Zoals het met een goede relatie gaat zo gaat het ook met het Drum&Bass concept Propaganda. Het contact verdiept zich en verbreed zich. Was Metropool Hengelo (ov) al de plek om de betere Hardcore, Acid en Drum& Bass te horen as zaterdag gaat het helemaal loos.

Naast de Nederlandse drum&bass grootheden Eye-D en Predator zijn Paul B. Davis (UK, lektrolab, beige-records) Dj: Southern Depot & Hordeurgaas aan het programma toegevoegd voor de meer exclusieve fijnproevers van de electronische muziek. Londenaar Paul B Davis komt in Metropool “circuit benden” en gaat daarmee terug naar daar waar de eerste electronische klanken ooit voortgebracht werden. Verwacht openliggende electronische apparaten solderen en toevoegen van nieuwe kabels, schakelaars, variabele resistors, LEDs en sensoren.

Maar bij Drum&Bass zijn we ooit begonnen en daar zullen we ook altijd blijven. Hele lekkere harde en diepe jungelistictly style drum&bass. Beide Dj’s zijn ooit als hardcore producent begonnen in de jaren dat het “circuit bending” van eerder genoemde Paul B Davis alreeds verleden tijd was maar de commodore en amiga net hun intreden hadden gedaan.

Eye-D begon als hardcore producent in 1992 en liet het DJ-Werk een beetje naast zich liggen tot 1996 toen een promotor hem vroeg om DJ te set te spinnen bij een event in Amsterdam. Hoewel hij al vaker met een live PA set had opgetreden was hij hooked na 1 keer draaien. Eye-D heeft inmiddels gedraaid over de hele wereld;Oostenrijk, België, Engeland, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Polen, Schotland en de Verenigde Staten. Eye-D's achtergrond in de hardcore/gabber resulteert in één unieke mix van stijlen Dikke diepe harde Dum&Bass met hier en daar een vleugje hardcore.Zeer efficiënt op dancefloor. Met meer dan veertig releases (oa Mokum) op zijn naam mag deze producer / Dj natuurlijk niet ontbreken op Propaganda III.

Amsterdam based DJ Predator, a.k.a. Stephan Scheltema. Vanuit de grafittikunst afkomstig, werd hij gepakt door de Breakbeats, Reggae en Electro van. De aankoop van een Commodore Amiga in 1991 veranderde zijn leven, en hij begon zelf muziek te maken wat resulteerde in zijn eerste release in 1992. Over een periode van zes jaar, slaagde hij erin om meer dan zestig releases uit te brengen, op labels van voornamelijk: Mokum, Ruffneck, Cenobite en H2Oh. Hij heeft de decks gespind in Canada, Australië, Rusland, ,Verenigde Staten, Duitsland, Holland, Zwitserland en de UK. In 2002 gekozen tot de beste Drum&Bass producer van Nederland. Do we need to say more?

Natuurlijk zijn daar weer onze vaste rotsen in de branding als er gebeukt en gespind moet worden: Big ups voor Dj Jakuza, Dj Symmetric en Dj D-Monk.
Aankleding by Si-Mo-Ne Crew.

Propaganda is uitgebreid met een vette chill out in het cafe: Spacebar @ Propaganda 3, Zaterdag 4 februari! Live: Paul B. Davis (UK, lektrolab, beige-records) Dj: Southern Depot & Hordeurgaas Café Metropool: 23.30-03.00 Exclusief voor Propaganda 3 zullen de DJ’s van Spacebar een Special verzorgen met de fijnste Elektronica in het café van Metropool. Residents Southern Depot & Hordeurgaas zullen vernieuwende Elektronica draaien, denk Autechre, Mu-ziq, Plaid etc. Maar er is meer! Zoals het een echte Spacebar Special betaamt vindt er een live-performance plaats. Londenaar Paul B. Davis komt over voor een zeer bijzonder optreden. Deze doorgewinterde circuit bender** maakt muziek met ontmantelde nintendo’s, omgebouwd speelgoed, aan elkaar gesoldeerde tweedehands instrumenten etc. Dit gecombineerd met laptops en de nodige vinyl levert een volstrekt unieke klankwereld op.

**Waarom het klooien met speelgoed zo leuk blijft. Circuit bending is misschien wel de minst pretentieuze benadering van muziek die nog onder de categorie postmodern zou kunnen vallen. Deconstructie van bestaande structuren en het speels herordenen van elementen, ja zeker, maar dan niet binnen hoogstaande theorie, maar als alledaagse praxis. De term verwijst namelijk naar de kunst van het ‘circuit buigen’ van speelgoed, tweedehands instrumenten en alle andere hardware die geluid kan voortbrengen. Het principe is eigenlijk zeer eenvoudig. Na het verwijderen van de behuizing van het (toekomstige) instrument heb je toegang tot het circuit. Ieder circuit is in principe niet meer dan een verzameling van met elkaar verbonden ‘elementen’. Kennis van deze elementen is niet persé nodig, aangezien de kunst ligt in het creëren van nieuwe verbindingen door zulke ouderwetse activiteiten als solderen en toevoegen van nieuwe kabels, schakelaars, variabele resistors, LEDs en sensoren. Door middel van uitproberen ontdek je de kwaliteit van het geluid en hoe de door jou gemaakte verbindingen deze geluiden vervormen tot iets nieuws.

9 opmerkingen

**Waarom het klooien met speelgoed zo leuk blijft. Circuit bending is misschien wel de minst pretentieuze benadering van muziek die nog onder de categorie postmodern zou kunnen vallen. Deconstructie van bestaande structuren en het speels herordenen van elementen, ja zeker, maar dan niet binnen hoogstaande theorie, maar als alledaagse praxis. De term verwijst namelijk naar de kunst van het ‘circuit buigen’ van speelgoed, tweedehands instrumenten en alle andere hardware die geluid kan voortbrengen. Het principe is eigenlijk zeer eenvoudig. Na het verwijderen van de behuizing van het (toekomstige) instrument heb je toegang tot het circuit. Ieder circuit is in principe niet meer dan een verzameling van met elkaar verbonden ‘elementen’. Kennis van deze elementen is niet persé nodig, aangezien de kunst ligt in het creëren van nieuwe verbindingen door zulke ouderwetse activiteiten als solderen en toevoegen van nieuwe kabels, schakelaars, variabele resistors, LEDs en sensoren. Door middel van uitproberen ontdek je de kwaliteit van het geluid en hoe de door jou gemaakte verbindingen deze geluiden vervormen tot iets nieuws.

erg vet!!

er is al een propaganda in het oosten trouwens.. proper propaganda wel te verstaan!
Werkzaam bij Partyflock
Artiest {SHOWLIST artist 142628, 1189, 9507}
zeer goed bezig :yes:
 
lachen :)
 
Artiest {SHOWLIST artist 22202, 44097}
Heldenshit!
 
netjesssssssss
predatorrrrrrr
 
Uitspraak van J. Lovehouse op woensdag 1 februari 2006 om 16:37:
**Waarom het klooien met speelgoed zo leuk blijft. Circuit bending is misschien wel de minst pretentieuze benadering van muziek die nog onder de categorie postmodern zou kunnen vallen. Deconstructie van bestaande structuren en het speels herordenen van elementen, ja zeker, maar dan niet binnen hoogstaande theorie, maar als alledaagse praxis. De term verwijst namelijk naar de kunst van het ‘circuit buigen’ van speelgoed, tweedehands instrumenten en alle andere hardware die geluid kan voortbrengen. Het principe is eigenlijk zeer eenvoudig. Na het verwijderen van de behuizing van het (toekomstige) instrument heb je toegang tot het circuit. Ieder circuit is in principe niet meer dan een verzameling van met elkaar verbonden ‘elementen’. Kennis van deze elementen is niet persé nodig, aangezien de kunst ligt in het creëren van nieuwe verbindingen door zulke ouderwetse activiteiten als solderen en toevoegen van nieuwe kabels, schakelaars, variabele resistors, LEDs en sensoren. Door middel van uitproberen ontdek je de kwaliteit van het geluid en hoe de door jou gemaakte verbindingen deze geluiden vervormen tot iets nieuws.


werelds! Dit deed/doet een oude klasgenoot van me ook, hij kwam soms helemaal verrot op school
omdat-ie de hele nacht bezig was geweest om te proberen een scheetgeluid uit een 'el cheapo toys'r'us keyboardje' te halen. :D
laatste aanpassing
vette shit !!! ..alleen jmmr dat t tzo ver weg is ...
Echt vet, ga ik niet missen :)