Q-dance, onderdeel van de ID&T groep, heeft 50% van de aandelen in evenementenorganisator Art of Dance en artist-agency Most Wanted DJ overgenomen.
Art of Dance is na ID&T de grootste organisator van dance events in Nederland. Tot hun portfolio behoren onder meer de hard dance evenementen Masters of Hardcore, Dominator, Supremacy, Syndicate en Free Festival. Op jaarbasis trekt Art of Dance meer dan 200.000 bezoekers. Het aan Art of Dance gelieerde Most Wanted DJ Agency is één van de grootste hard dance agencies in de wereld. Naast een omvangrijk artiesten roster biedt Most Wanted DJ's onderdak aan verschillende toonaangevende platenlabels, is expert op gebied van talent-scouting/A&R en voorziet in artist & brand merchandising.
Q-dance en Art of Dance organiseren al jarenlang samen het succesvolle hardcore festival Dominator. Art of Dance en Most Wanted DJ blijven zelfstandig opererende bedrijven binnen de ID&T groep.
Wouter Tavecchio, CEO van ID&T en oprichter van Q-dance: "Dit is een zeer belangrijke stap voor Q-dance, waarmee wij invulling geven aan onze ambitie om onze marktpositie in Nederland te verstevigen en uit te breiden. Art of Dance is net als Q-dance een organisatie die aan de wieg van deze industrie heeft gestaan en zich door de jaren heen heeft ontwikkeld tot professionele en zeer succesvolle partij. Zij bevinden zich op hetzelfde level als Q-dance en we kunnen elkaar op vele vlakken versterken."
Matthijs Hazeleger, CEO van Art of Dance: "We kijken er naar uit om met Q-dance voort te borduren op de goede samenwerking die al is ontstaan rondom Dominator. We gaan uiteraard gebruik maken van het internationale netwerk van Q-dance en ID&T om dat ten goede te laten komen aan onze evenementen, aangesloten artiesten en uiteraard aan de beleving van onze bezoekers. Als onderdeel van een grotere groep versterken wij onze positie in deze zeer competitieve markt. "
ID&T is opgericht in 1992 en organiseert circa 80 evenementen per jaar. Onder haar paraplu vallen onder meer evenementen als Mysteryland, Amsterdam Open Air, Milkshake, Thunderdome, Defqon.1 Weekend Festival, Qlimax, Awakenings en de evenementen van b2s zoals Decibel Outdoor en Pussy Lounge. Met haar evenementen trekt ID&T ruim 1 miljoen bezoekers per jaar. Onderdeel van ID&T zijn tevens Platinum Agency, behorend tot de leidende hard dance agencies in de wereld en management agency Headliner Entertainment
Q-dance neemt belang van 50% in Art of Dance
gepubliceerd door Karian, op
9 augustus 2019
Organisaties | Art of Dance Q-dance |
42 opmerkingen
Blijkbaar zit de NMA te slapen of begrijpt ze de dancewereld niet. Waarom mag een organisatie zo'n dominante positie hebben? Agency plus organisatie. Nog meer hoge prijzen en dezelfde dj's. Kleine organisaties kunnen niemand meer boeken of krijgen een package deal. Toeleveranciers nog buiten beschouwing gelaten.
laatste aanpassing
Is toch al jaren dat die evenementen elke vorm van vernieuwing op muzikaal en artiesten gebied schuwen., En ze zelfs nog meer lijken te vervlakken dit jaar. Maar ze komen er mee weg, publiek bepaalt uiteindelijk.
Het publiek heeft niet zoveel te willen. Het is dit of niets.
Is toch al jaren dat die evenementen elke vorm van vernieuwing op muzikaal en artiesten gebied schuwen., En ze zelfs nog meer lijken te vervlakken dit jaar. Maar ze komen er mee weg, publiek bepaalt uiteindelijk.
Ze hebben door de tijd heen best wel wat dingen uitgeprobeerd zoals bijvoorbeeld de qult-sound en qore 3.0. En verder pakken ze in de bestaande muziekstylen/concepten van tijd en wijle wel weer een nieuwe trend op die boven water komt wat een kick/sound betreft.
Blijkbaar zit de NMA te slapen of begrijpt ze de dancewereld niet. Waarom mag een organisatie zo'n dominante positie hebben? Agency plus organisatie. Nog meer hoge prijzen en dezelfde dj's. Kleine organisaties kunnen niemand meer boeken of krijgen een package deal. Toeleveranciers nog buiten beschouwing gelaten.
Eens. Je zou het kunnen vergelijken met dat de a.h. en de jumbo zouden gaan fuseren en ineens 70% van de markt in handen heeft.
Uitspraak van gekkegabber op maandag 12 augustus 2019 om 10:17:▶Uitspraak van LF op zaterdag 10 augustus 2019 om 00:20:Nu kan UDC het met Ground Zero en Dance Valley helemaal schudden.
volgens mij lopen die concepten nog wel redelijk en hebben ze over het algemeen ook nog wel een redelijk originele line up(misschien uit nood, maar ik kan het wel waarderen)
En Rige?
Slechte zaak die monopolie positie door ID&Q.
Maar ook een slechte zaak voor de muzikaliteit. Dit is ook de reden waarom bv een BKJN zo floreert met die klote uptempo. Grote artiesten worden geblokkeerd waardoor kleine organisaties en de aan hun gelieerde artiesten wel nog op andere feesten geboekt kunnen worden.
Ben alleen wel nieuwsgierig of Pelle Moens zijn aandelen verkocht heeft? Of Mathijs zelf? Weet iemand of daar ergens financiële verslagen over zijn?
Maar ook een slechte zaak voor de muzikaliteit. Dit is ook de reden waarom bv een BKJN zo floreert met die klote uptempo. Grote artiesten worden geblokkeerd waardoor kleine organisaties en de aan hun gelieerde artiesten wel nog op andere feesten geboekt kunnen worden.
Ben alleen wel nieuwsgierig of Pelle Moens zijn aandelen verkocht heeft? Of Mathijs zelf? Weet iemand of daar ergens financiële verslagen over zijn?
Uitspraak van Mellow Melvin op maandag 12 augustus 2019 om 13:07:Rige
hmmm ja/nee zoveel doe die nou ook niet meer de laatste tijd.
Uitspraak van Mellow Melvin op maandag 12 augustus 2019 om 13:07:En Rige?
Die oplichters van Rige hebben sowiso geen markt meer in de wereld. Iedereen kent inmiddels de ware aard van George en zijn producten. Het enige wat volgens mij nog een beetje loopt is Hardtunes, maar daar word ook de boel flink geflest..
Uitspraak van Pascal_1974 op maandag 12 augustus 2019 om 13:21:Ben alleen wel nieuwsgierig of Pelle Moens zijn aandelen verkocht heeft? Of Mathijs zelf? Weet iemand of daar ergens financiële verslagen over zijn?
KvK
Waren Platinum en Most Wanted al niet eerder samen?
laatste aanpassing
Uitspraak van Pascal_1974 op maandag 12 augustus 2019 om 13:22:Die oplichters van Rige hebben sowiso geen markt meer in de wereld. Iedereen kent inmiddels de ware aard van George en zijn producten.
Je maakt me nieuwsgierig, je weet blijkbaar mee!
Uitspraak van Mellow Melvin op maandag 12 augustus 2019 om 16:09:Je maakt me nieuwsgierig, je weet blijkbaar mee!
ik weet er idd best veel vanaf... maar niet aan mij om hier al die vuile was neer te gaan plempen
▶Uitspraak van Pascal_1974 op maandag 12 augustus 2019 om 13:21:Ben alleen wel nieuwsgierig of Pelle Moens zijn aandelen verkocht heeft? Of Mathijs zelf? Weet iemand of daar ergens financiële verslagen over zijn?
KvK
Waarom Platinum en Most Wanted al niet eerder samen?
Nee waren niet samen.. Alleen het oude personeel van Most Wanted zit nu bij Platinum/ Headliner (Rinske) en hadden sowiso al onderlinge afspraken. Ook qua artiesten was er vaak een verschuiving onderling.
Uitspraak van Pascal_1974 op maandag 12 augustus 2019 om 17:49:ik weet er idd best veel vanaf... maar niet aan mij om hier al die vuile was neer te gaan plempen
Laat ik dan beginnen:
sowieso de diefstal van het Hellraiserconcept van ISP van Raymond Oostendorp: https://partyflock.nl/interview/212:Raymond-Oostendorp-what-the-f-ck-happened-to-Hellraiser
Link is van Dynamike.
Ruffneck Records Founded by Patrick van Kerckhoven (aka DJ Ruffneck) as a home for his own unique sound, which would later come to be known as 'artcore'. The intent was to bring breakbeat hardcore to the Netherlands, but not everyone fully understood this. Breakbeats have always played a very important part in all releases on the label and combined with tearing Juno synths and heavily distorted kick drums it has left its permanent impression on the entire hardcore scene. XSV were the financial backers, but in reality all A&R, and other duties, were handled by Patrick van Kerckhoven.
At the end of 1997 van Kerckhoven sued XSV Music to claim the rights of Ruffneck. The court decided the music belonged to van Kerckhoven but the licensing of the logo was in the hands, and stayed in the hands of XSV Music. Without the music XSV had a worthless logo and decided to put it on sale. ID&T hesitated and eventually George Russeler, from Rige Entertainment, bought the logo and exploited it for commercial reasons; merchandising for t-shirts, slipmats and so on.
Van Kerckhoven, frustrated as he was, continued releasing his music on a new label he called "Gangsta Audiovisuals". The Ruffneck label could not be used since the logos weren't his. This lead to a kind of listing where the Gangsta Audiovisuals catalogue numbers continue where Ruffneck Records ended (RUF 049-2). The first release on the Gangsta label (G 50-5) was called "The Quest For Justice", and this showed Van Kerckhovens frustration about the court's decision. The new logo of the Gangsta Audiovisuals label was an update of the old Ruffneck logo, created by Patrick Moerland.
Kortom, Ruffneck was ook blij.
Ruffneck Records Founded by Patrick van Kerckhoven (aka DJ Ruffneck) as a home for his own unique sound, which would later come to be known as 'artcore'. The intent was to bring breakbeat hardcore to the Netherlands, but not everyone fully understood this. Breakbeats have always played a very important part in all releases on the label and combined with tearing Juno synths and heavily distorted kick drums it has left its permanent impression on the entire hardcore scene. XSV were the financial backers, but in reality all A&R, and other duties, were handled by Patrick van Kerckhoven.
At the end of 1997 van Kerckhoven sued XSV Music to claim the rights of Ruffneck. The court decided the music belonged to van Kerckhoven but the licensing of the logo was in the hands, and stayed in the hands of XSV Music. Without the music XSV had a worthless logo and decided to put it on sale. ID&T hesitated and eventually George Russeler, from Rige Entertainment, bought the logo and exploited it for commercial reasons; merchandising for t-shirts, slipmats and so on.
Van Kerckhoven, frustrated as he was, continued releasing his music on a new label he called "Gangsta Audiovisuals". The Ruffneck label could not be used since the logos weren't his. This lead to a kind of listing where the Gangsta Audiovisuals catalogue numbers continue where Ruffneck Records ended (RUF 049-2). The first release on the Gangsta label (G 50-5) was called "The Quest For Justice", and this showed Van Kerckhovens frustration about the court's decision. The new logo of the Gangsta Audiovisuals label was an update of the old Ruffneck logo, created by Patrick Moerland.
Kortom, Ruffneck was ook blij.
Uitspraak van Mellow Melvin op dinsdag 13 augustus 2019 om 09:06:ik weet er idd best veel vanaf... maar niet aan mij om hier al die vuile was neer te gaan plempen
1 keer een artiest geboekt bij rige... nooit meer!
Uitspraak van HardcoreCrew op dinsdag 13 augustus 2019 om 21:31:▶Uitspraak van Mellow Melvin op dinsdag 13 augustus 2019 om 09:06:ik weet er idd best veel vanaf... maar niet aan mij om hier al die vuile was neer te gaan plempen
1 keer een artiest geboekt bij rige... nooit meer!
Hier komt 'ie sympathiek over: https://www.youtube.com/watch?v=2-urnurSHFg
Uitspraak van Mellow Melvin op woensdag 14 augustus 2019 om 13:40:Hier komt 'ie sympathiek over: https://www.youtube.com/watch?v=2-urnurSHFg
Je moet eens de verhalen van Partyraiser horen over George... Daar op dat filmpje waren ze nog vrienden, nu kunnen ze elkaars bloed drinken whahaha
Blijkbaar zit de NMA te slapen of begrijpt ze de dancewereld niet. Waarom mag een organisatie zo'n dominante positie hebben? Agency plus organisatie. Nog meer hoge prijzen en dezelfde dj's. Kleine organisaties kunnen niemand meer boeken of krijgen een package deal. Toeleveranciers nog buiten beschouwing gelaten.
Het staat iedereen vrij om ieder moment zijn eigen organisatie te beginnen.
Het staat ook iedereen vrij om naar een event te gaan of juist niet.
Vrije markt is er al en dat blijft gewoon zo.
Uitspraak van Pascal_1974 op maandag 12 augustus 2019 om 13:21:Ben alleen wel nieuwsgierig of Pelle Moens zijn aandelen verkocht heeft? Of Mathijs zelf? Weet iemand of daar ergens financiële verslagen over zijn?
Nieuwe aandelen uitgeven kan ook..
Uitspraak van Pascal_1974 op maandag 12 augustus 2019 om 13:22:▶Uitspraak van Mellow Melvin op maandag 12 augustus 2019 om 13:07:En Rige?
Iedereen kent inmiddels de ware aard van George en zijn producten.
Producten?
Uitspraak van Labilo Boss op woensdag 14 augustus 2019 om 17:39:Het staat iedereen vrij om ieder moment zijn eigen organisatie te beginnen.
Het staat ook iedereen vrij om naar een event te gaan of juist niet.
Vrije markt is er al en dat blijft gewoon zo.
Een monopolist of bijna verhoudt slecht met een vrije markt. Zeker als de verhuurder van dj's en inhuurder dezelfde partij is. Ze gaan echt niet de concurrent helpen, die tickets voor de helft verkoopt. Het staat de bezoeker niet vrij om zelf de prijs te bepalen. De overname zal terugverdiend moeten worden. Kijk 30 Jaar Dance er maar op na: ze zeggen letterlijk B2S kreeg het zuiden en Q het noorden.
Uitspraak van Pascal_1974 op woensdag 14 augustus 2019 om 14:47:Je moet eens de verhalen van Partyraiser horen over George... Daar op dat filmpje waren ze nog vrienden, nu kunnen ze elkaars bloed drinken whahaha
Ik stel voor om op Thunderdome dit jaar een B2B set van Partyraiser vs. Krad Evitagen te plannen, en McRaw als host.
Uitspraak van Mellow Melvin op donderdag 15 augustus 2019 om 10:14:▶Uitspraak van Pascal_1974 op woensdag 14 augustus 2019 om 14:47:Je moet eens de verhalen van Partyraiser horen over George... Daar op dat filmpje waren ze nog vrienden, nu kunnen ze elkaars bloed drinken whahaha
Ik stel voor om op Thunderdome dit jaar een B2B set van Partyraiser vs. Krad Evitagen te plannen, en McRaw als host.
Dan regel ik Arie Boomsma voor een verzoeningsgesprek.
laatste aanpassing
Uitspraak van Dark By Choice op woensdag 14 augustus 2019 om 09:30:Enige uitzondering zou Qore 3.0 zijn maar zelfs dat hebben ze de das omgedaan.
Mooi feestje was dat! Helaas bracht dat te weinig op, daarom mee gestopt.
Uitspraak van Pascal_1974 op woensdag 14 augustus 2019 om 14:47:▶Uitspraak van Mellow Melvin op woensdag 14 augustus 2019 om 13:40:Hier komt 'ie sympathiek over: https://www.youtube.com/watch?v=2-urnurSHFg
Je moet eens de verhalen van Partyraiser horen over George... Daar op dat filmpje waren ze nog vrienden, nu kunnen ze elkaars bloed drinken whahaha
Klopt niet. Hij stond een maand geleden nog op Megarave:
https://partyflock.nl/party/371520:Megarave
Zonder Viptafels zie ik niemand 90 euro betalen voor een feest. Vanaf Defqon tot Ground Zero is het met 15k plus festivals alleen Q in de nieuwe combinatie.
At the end of 1997 van Kerckhoven sued XSV Music to claim the rights of Ruffneck. The court decided the music belonged to van Kerckhoven but the licensing of the logo was in the hands, and stayed in the hands of XSV Music. Without the music XSV had a worthless logo and decided to put it on sale. ID&T hesitated and eventually George Russeler, from Rige Entertainment, bought the logo and exploited it for commercial reasons; merchandising for t-shirts, slipmats and so on.
Van Kerckhoven, frustrated as he was, continued releasing his music on a new label he called "Gangsta Audiovisuals". The Ruffneck label could not be used since the logos weren't his. This lead to a kind of listing where the Gangsta Audiovisuals catalogue numbers continue where Ruffneck Records ended (RUF 049-2). The first release on the Gangsta label (G 50-5) was called "The Quest For Justice", and this showed Van Kerckhovens frustration about the court's decision. The new logo of the Gangsta Audiovisuals label was an update of the old Ruffneck logo, created by Patrick Moerland.
Kortom, Ruffneck was ook blij.
Ruffneck deed nog wel via rige zijn distributie van zijn labels enzyme later, hoe dat dan weer zit.
Onderling word elkaar niet zoveel meer gegund als er euros in te verdienen valt.
Uitspraak van Pascal_1974 op maandag 12 augustus 2019 om 13:21:Ben alleen wel nieuwsgierig of Pelle Moens zijn aandelen verkocht heeft? Of Mathijs zelf? Weet iemand of daar ergens financiële verslagen over zijn?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, denk zelf mathijs.
Nu vraag ik mij af of bass-d nog wel aandeel heeft in art of dance, of zou hij in alles afstand heeft genomen toen der tijd.
Vind het wel slecht dat alles straks mono Q word ben benieuwd naar de volgende organisatie bass events?
Meende ook al dat Q dance ook hellbound heeft gekocht en zal me niets verbazen dat multigroove ook van mono Q word.
Dat alles 1 grote boekings kantoor word en wat ook niet beter word voor de te boeken artiesten voor andere organisaties.
volgende organisatie bass events?
Bass Events is al jaren verbonden aan Q-Dance... Merijn (Bass Events) heeft al een faillesement achter de rug gehad, waardoor Q is ingestapt en daarmee dus ook in de belgische markt al een flink aandeel heeft in het hard-dance segment.
Q gaat net als ID&T gewoon de wereldmarkt veroveren met alle concepten. Slimme zet, alleen niet gunstig voor andere organisaties, of alleen als je met een flinke zak geld over de balk gaat komen!