Partyflock
 

Miss Monica stopt ermee
Allerlaatste optredens op 12 & 13 januari

gepubliceerd door , op
Miss Monica stopt ermee
20 november 2012
Feest30 Love · The Ibiza Edition Site
Datumzaterdag 12 januari 2013
LocatieVilla Thalia Site
FeestMiss Monica
Datumzondag 13 januari 2013
Locatiede Tuin Site
Het gerucht deed al de ronde, maar nu dan het definitieve bericht: Miss Monica stopt ermee! Al eerder dit jaar draaide ze haar laatste classic-set op het bekende Wooferland Festival.
In het weekend van 12 en 13 januari 2013 geeft Miss Monica haar allerlaatste optredens in haar hometown Rotterdam. Op 12 januari treedt zij op bij 30LOVE in The Thalia en op 13 januari draait Monica een vijf uur lange set in De Tuin. Miss Monica zet hiermee een punt achter haar eervolle carrière.

De reden hiervan is dat zij in 2011 in Berlijn is geweest, waarbij het bezoek aan club Berghain een enorme en onverwachte impact heeft gehad, wat life changing is geweest! Hierdoor vond Monica haar optredens en het uitgaan in Nederland niet meer inspirerend. Ook de algehele verloedering en de verandering van de normen en waarden van de scene in Nederland is iets waar zij veel moeite mee heeft. 'Het is niet meer "all about the music"; tegenwoordig is de scene een schaakbord waarbij het goed uitspelen van de pionnen belangrijk is.'

20 jaar Miss Monica
Miss Monica heeft menige baanbrekende sets gedraaid in de kraamdagen van de dance. In 1993 begon zij als één van de vaste DJ's in de grootste house-club van Nederland: Nighttown. Ook was zij een graag geziene gast in de Amsterdamse clubs RoXy en iT. Het duurde niet lang voordat zij Nationale bekendheid kreeg. Met 225 optredens in het jaar 1997 behoorde Monica tot één van de meest gevraagde DJ's.

Van 1998 t/m 2003 was zij afwezig ivm langdurige ziekte, waarvan zij in 2003 volledig wonderbaarlijk is genezen.
Met haar landelijke comeback tour in 2004, werd zij uitgenodigd in alle belangrijke clubs en vele festivals, altijd met uitverkochte en bomvolle zalen. Eind 2003 kreeg zij ook de BG Lucky Strike 'Aanmoedigings Award' voor haar comeback en in maart 2004 ontving zij de Goudenkabouter Award voor 'Hero of the Year' voor haar terugkeer in de dance scene.
Als 'Holland's leading female DJ' heeft zij in bijna bij alle gerenommeerde clubs en feesten opgetreden. Ook is zij te gast geweest bij vele populaire festivals. Zij wist het party publiek in extase te brengen. Als creatieve ziel en muzikaal dier koos deze 'grande dame' niet voor 1 stijl in het verleden. Bekend om haar unieke en verfijnde mixing-stijl en- techniek maakt zij combinaties met energieke house, tech-house en techno sounds in deze jaren.

Ook werkte zij mee aan speciale projecten als 'House meets Bach en Beethoven', waarbij zij optrad met een 45 koppig strijkers orkest het Rotterdams Jeugd Symphonie Orkest. In 2011 werkte zij ook mee aan het 'Knoop in je Zakdoek Gala 2011', welke werd uitgezonden op Nationale TV met ca. 2 miljoen kijkers.

Vanaf 2006 was Miss Monica's zielekindje haar eigen clubnight/concept 'Absolutely Stereo', waar zij jaren lang haar sublieme en ultieme weergave heeft gegeven van wat house muziek voor haar betekend, samen in co-creatie met vocaliste MC Miss Bunty en later ook met violiste Anastasija.

In 2011 presenteerde Miss Monica ook 'Esperienza Musicale', deze muzikale belevenis vormt zij samen met MC Miss Bunty, violiste Anastasija en percussioniste Ceciel Moyano, om muzikaliteit naar een hoger en nieuwe Platvorm te brengen. Zo was Holland's Leading Female DJ altijd in ontwikkeling en opzoek naar originaliteit en innovatie in haar vak als DJ en creatieve ziel.

Miss Monica blikt terug op een eervolle carrière waarbij zij dankbaar is en ontzetten heeft genoten van alles wat zij heeft gedaan en mogen meemaken. Voor haar is het nu nodig om andere dingen te gaan doen met haar leven. De afgelopen 4 jaar heeft zij een succesvolle Praktijk voor Natuurgeneeskunde opgebouwd waarbij zij mensen behandelt met bio-energetische geneeskunde. Haar liefde voor elektronische muziek blijft en zal zij zeker blijven koesteren.

39 opmerkingen

Ahoewel ik de reden niet helemaal snap (zeg dan gewoon dat je passie is verdwenen), respect voor deze heldin!
De reden komt op mij vaag over maar wat een prachtige carriere. Heb genoten op wooferland het afgelopen jaar en van zovele andere optredens. Veel succes en een goede gezondheid gewenst.
Als je Monica een beetje gevolgd hebt tijdens haar carriere en zeker de laatste maanden, dan moet het je opgevallen zijn, dat ze gek werd van de hedendaagse mentaliteit in de dance scene. De liefde voor het feesten en voor de muziek is (bijna) verdwenen en het graaien naar het geld is er voor in de plaats gekomen. En dat gaat gepaard met veel negativiteit, ook onderling tussen dj's en organisaties. En dat merk je bv aan de feesten waar veel minder het dak ervan af gaat.

Maar goed...ik vind het jammer. Monica is altijd een dj geweest van handjes de lucht in en GAAN! En zulke powerfulle dj's missen we op dit moment in Nederland enorm. Ze staat al jaren op mijn 'favoriete' dj lijstje, dus ik vind het super jammer dat ze stopt. Ik was erbij op Wooferland toen ze oldschool vaarwel zei en ik ga proberen of ik 1 van deze 2 avonden erbij kan zijn.

Je zal gemist worden Monica......enorm.

Mocht je dit lezen........ik hoop dat je nog een deel 1 hebt liggen van je cd "Welcome to Miss Monica's Party"en die wilt delen.....want die van mij is naar de klote gedraaid....
Ik snap de reden juist wel.

Succes in je toekomst, Monica!
 
Artiest {SHOWLIST artist 48729, 12583}
Misschien ook wel een eye opener voor sommige organisaties?
Hoewel ik het betwijfel..
Denk, nee weet wel zeker dat ik de 13e er bij ben!
Even m'n oud buuf "vaarwel" zeggen!
'Het is niet meer "all about the music"; tegenwoordig is de scene een schaakbord waarbij het goed uitspelen van de pionnen belangrijk is.'

misschien ga ik nog maar 6 jaar naar feesten maar zelfs ik merk dat dit steeds belangrijker wordt, en wordt steeds minder aandacht besteed aan de kwaliteit van de muziek die uitgebracht wordt en naar het publiek wordt al helemaal niet meer geluisterd :/
Ik snap dan ook wel waarom steeds meer dj`s zoiets hebben van hier doe ik niet meer aan mee... Maargoed miss Monica succes met je nu gaat doen ;) (y)
Ik ben heel benieuwd wat er in club Berghain is gebeurd.
jammer dit, heel jammer...

@ brambo, zover ik weet heeft ze het daar enorm naar dr zin gehad, en in vergelijking was NL zo schraal...dat ze de passie kwijt is.
Maar diep respect dat ze dat dan gewoon toegeefd ipv gewoon domweg door te gaan en te cashen.
Uitspraak van Jay Kay op woensdag 21 november 2012 om 09:44:
Als je Monica een beetje gevolgd hebt tijdens haar carriere en zeker de laatste maanden, dan moet het je opgevallen zijn, dat ze gek werd van de hedendaagse mentaliteit in de dance scene. De liefde voor het feesten en voor de muziek is (bijna) verdwenen en het graaien naar het geld is er voor in de plaats gekomen. En dat gaat gepaard met veel negativiteit, ook onderling tussen dj's en organisaties. En dat merk je bv aan de feesten waar veel minder het dak ervan af gaat.


Ja klopt1
Uitspraak van Brambo82 op woensdag 21 november 2012 om 10:41:
Ik ben heel benieuwd wat er in club Berghain is gebeurd.


Ik ook... mijn eigen invulling is dat ze daar wel alleen maar liefhebbers heeft gezien die voor de muziek en het feesten komen
Uitspraak van markoes25 op woensdag 21 november 2012 om 11:56:
Ik ook... mijn eigen invulling is dat ze daar wel alleen maar liefhebbers heeft gezien die voor de muziek en het feesten komen


Zo hoort het ook te zijn...
Ze doelt waarschijnlijk (ook) op het incestueuze gedoe van Q-dance/B2S/ID&T wat een hetzelfde concern is tegenwoordig. Die hebben hun eigen pooltje van dj's opgericht met een eigen boekingskantoor en via allerlei trucs worden dan winstgevende feesten neergezet wat in feite hapklare eenhapsworsten zijn die allen op elkaar lijken.

Ik ben daar ook wel klaar mee maar het overgrote deel van het 'publiek' vind het nog steeds reuze interessant om daar heen te gaan en enorme sommen geld neer te leggen. Zo heb je aanstaand weekend Qlimax weer. Tsja, men doet hun best maar. Die hele hype zal op een zeker moment wel instorten maar Monica heeft daar blijkbaar het geduld niet meer voor, wellicht ook een beetje te oud nu :x

En laten we wel wezen de dj's van nu doen eigenlijk geen reet, paar cd spelertjes voor de neus of zelfs een laptop en we vinden het allemaal geweldig en betalen daar dan ook nog grof voor. Te idioot voor woorden maar tis all 'bout the hype.
Uitspraak van markoes25 op woensdag 21 november 2012 om 11:56:
Ik ook... mijn eigen invulling is dat ze daar wel alleen maar liefhebbers heeft gezien die voor de muziek en het feesten komen


ben er een maand geleden geweest. kan wel iets bedenken wat life changing voor der is geweest :lol: ik stond ook raar te kijken... maar dat zal het wel niet zijn.

zonde van de keus, maar ergens ook wel begrijpelijk!

succes met je toekomst plannen! ( al denk ik niet dat ze dit leest :flower: )
laatste aanpassing
Uitspraak van Dave op woensdag 21 november 2012 om 13:44:
Ze doelt waarschijnlijk (ook) op het incestueuze gedoe van Q-dance/B2S/ID&T wat een hetzelfde concern is tegenwoordig. Die hebben hun eigen pooltje van dj's opgericht met een eigen boekingskantoor en via allerlei trucs worden dan winstgevende feesten neergezet wat in feite hapklare eenhapsworsten zijn die allen op elkaar lijken.

Ik ben daar ook wel klaar mee maar het overgrote deel van het 'publiek' vind het nog steeds reuze interessant om daar heen te gaan en enorme sommen geld neer te leggen. Zo heb je aanstaand weekend Qlimax weer. Tsja, men doet hun best maar. Die hele hype zal op een zeker moment wel instorten


Hehe, eindelijk iemand die het snapt. Van B2S wist ik niet dat het ook er bij hoorde,
maar qua feesten die ze geven was al wel duidelijk dat ze dezelfde richting in geslagen waren.


Uitspraak van Dave op woensdag 21 november 2012 om 13:44:
En laten we wel wezen de dj's van nu doen eigenlijk geen reet, paar cd spelertjes voor de neus of zelfs een laptop en we vinden het allemaal geweldig en betalen daar dan ook nog grof voor. Te idioot voor woorden maar tis all 'bout the hype.


Hier ben ik het dan weer niet helemaal mee eens, er zijn artiesten die live draaien met behulp van een laptop,
maar die toch echt wel veel meer doen als de dj's voorheen met hun SL1200tjes deden, veeeeel meer!!

@ Miss Monica: :respect: en misschien tot ooit!
Uitspraak van Dave op woensdag 21 november 2012 om 13:44:
Monica heeft daar blijkbaar het geduld niet meer voor, wellicht ook een beetje te oud nu


ik denk dat ze gewoon simpelweg helemaal niet meer populair is. in haar afscheid hier snaart ze naar mensen die haar groot hebben gebracht maar nu helemaal haar niet meer boeken omdat het over is. ik zie dit als slecht tegen je verlies en een excuus zoeken om er mee te stoppen! valt me tegen van haar. ze had ook gewoon met de tijd mee kunnen gaan. iemand de schuld geven en je zelf sieren is zo makkelijk. erg jammer Monica dat je de schuld niet gewoon bij je zelf zoekt.
laatste aanpassing
Uitspraak van tttooommm op woensdag 21 november 2012 om 14:01:
Van B2S wist ik niet dat het ook er bij hoorde,


Ja ook tegenwoordig; ID&T+Q-Dance+B2S => ID&Q Holding

Nu is het een holding wat inhoud dat de onderliggende bedrijven wel apart van elkaar failliet kunnen gaan maar er is sprake van intensieve samenwerking zullen we maar zeggen :|

En opzich snap ik dat ook wel maar Stutterheim was laatst bij P&W en die is gewoon het Sensation concept aan het uitmelken door het in het buitenland voor zoveel mogelijk neer te zetten (kaartje in USA was $130 ofzoiets). Het heeft allemaal niet zo heel veel meer met muziek van doen en het is meer een show geworden die ook nog eens elke keer hetzelfde is omdat geput wordt uit dezelfde pool 'artiesten'. Het is nog te verkopen dus ik geef ze geen ongelijk maar de laatste jaren zijn er naar mijn idee minder echte muziek/danceliefhebbers ontstaan omdat iedere jongere nederlander verziekt wordt met dit soort shows. Iedereen staat ook als een debiel met hun telefoontje in de lucht alsof er geen professionele aftermovie op Youtube verschijnt ofzo.

Resultaat is een dunnere bezaaiing in de lokale kleinere clubs omdat de ene groep het geld maar een keer uit kan geven en de andere groep zoiets heeft van laat maar zitten ik ga niet, mij te rustig.

Naar mijn idee wordt daardoor de dancescene voorzichtig gesloopt, dat heeft ID&Q ook door geloof ik vandaar dat ze zich meer richten op het buitenland de laatste jaren. Jammer, Duitsland waar Monica het over heeft, heeft nog wel een goede clubscene waar als men uitgaat men ook echt voor de muziek komt. Nu is het naar mijn idee in Nederland alleen de techno scene die nog redelijk goed weet te scoren en Monica heeft geprobeerd zich daar onder te laten scharen maar dat is niet zo uit de verf gekomen, schijnbaar.
Uitspraak van meester-simply op woensdag 21 november 2012 om 14:27:
ik denk dat ze gewoon simpelweg helemaal niet meer populair is. in haar afscheid hier snaart ze naar mensen die haar groot hebben gebracht maar nu helemaal haar niet meer boeken omdat het over is. ik zie dit als slecht tegen je verlies en een excuus zoeken om er mee te stoppen! valt me tegen van haar. ze had ook gewoon met de tijd mee kunnen gaan. iemand de schuld geven en je zelf sieren is zo makkelijk. erg jammer Monica dat je de schuld niet gewoon bij je zelf zoekt.


onzin, genoeg boekingen en ze kon idd van house-techno tot club en echt oldschool sets neerzetten. Ik denk ook dat veel van de dj's die er vanaf het ''begin'' bij zijn geweest er naar verloop van tijd de klad er in komt. Waar Monica zelf oop doelt is ook denk ik de verandering binnen de house ; van underground en saamhorig naar geld verdienen en uitmelken. Ik denk ook dat meespeelt dat tegenwoordig de muziek niet meer de kern is, men komt voor t concept, de poespas erom heen, men kent de artiest bijna niet meer. Zoals Derrick May laatst zei:

its become a circus, the younger generation doesnt come for the music, they come for the clowns. They dont hear the music in the circus, they come to see the clowns''
http://www.djbroadcast.nl/news/newsitem_id=6952/Miss_Monica_stopt_met_draaien_na_Berghainopenbaring.html

Wat meer informatie omtrent de reden dat ze stopt.
 
Heel erg zonde maar begrijpelijk .. een top artieste en ook nog eens een geweldige vrouw :respect:
Uitspraak van Jay Kay op woensdag 21 november 2012 om 09:44:
Mocht je dit lezen........ik hoop dat je nog een deel 1 hebt liggen van je cd "Welcome to Miss Monica's Party"en die wilt delen.....want die van mij is naar de klote gedraaid....


Wetende dat ik hem heb ging ik zoeken maar helaas is die waarschijnlijk bij vrienden in de kast verdwenen. Kon alleen deel 4 nog vinden.
Uitspraak van Dave op woensdag 21 november 2012 om 15:30:
Naar mijn idee wordt daardoor de dancescene voorzichtig gesloopt


ha ik nodig je uit om eens naar third movement feesten te komen of prspct.......gaan al jaren mee en het blijven gezellige,puur muziek gerichte party's...........maar ja......moet uiteraard wel je smaak wezen...maar dan nog....

grote party's bevallen me al een paar jaar niet meer.......ja ground zero,multigroove blijft wat mij betreft altijd wel goede feesten geven.....
Uitspraak van megaravedave op woensdag 21 november 2012 om 18:11:
puur muziek gerichte party's...........maar ja......moet uiteraard wel je smaak wezen...maar dan nog....


helemaal mee eens.. zat kleinere feesten waar het dak er af gaat en waar de mensen puur voor de muziek komen; ik noem een cloud9, club r_aw, hardclassics, prspct (zelf nog nooit geweest, maar hoor er goede verhalen over). Zo heeft elk genre wel wat van die unieke feesten!
hardstylelover till the day that i die :)
Denk dat zij 1 van de velen is die de 'dancewereld' in Nederland idd helemaal zat is.

Zo zijn er meerdere dj's die niet meer in Nederland willen draaien!!

Geef toe kijk op een willekeurige zaterdag.. Zeker 80/ 100 feesten.

De markt raakt verziekt zo!

It's all about the money!!!
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 8096, 2955}
Artiest {SHOWLIST artist 37071, 13364, 42445, 38096, 75255}
We zullen zien.. wellicht een goede stap om een tijdje te stoppen, kan je daarna altijd nog eens kijken.. ik ken meer dj's die een tijdje gestopt zijn, maar ergens blijft de passie voor het draaien toch in het onderbewuste hangen
 
Uitspraak van Gelache woar op woensdag 21 november 2012 om 15:47:
its become a circus, the younger generation doesnt come for the music, they come for the clowns. They dont hear the music in the circus, they come to see the clowns''


(y)
Uitspraak van 010surf op woensdag 21 november 2012 om 16:27:
http://www.djbroadcast.nl/news/newsitem_id=6952/Miss_Monica_stopt_met_draaien_na_Berghainopenbaring.html

Wat meer informatie omtrent de reden dat ze stopt.


berlijn is nog het oude housegevoel, dat onbevangen, vrijheid blijheid, wetteloze een non stop doorknallen idee, zonder te kijken naar ras, leeftijd, status, en al die andere bullshit. Tot een jaar 15 geleden was dat in de grote steden in NL ook zo
Uitspraak van Gelache woar op donderdag 22 november 2012 om 11:25:
berlijn is nog het oude housegevoel, dat onbevangen, vrijheid blijheid, wetteloze een non stop doorknallen idee, zonder te kijken naar ras, leeftijd, status, en al die andere bullshit. Tot een jaar 15 geleden was dat in de grote steden in NL ook zo


Klopt! Daarom heeft Bergain zo'n soepel deurbeleid...
Uitspraak van Renton op woensdag 21 november 2012 om 17:48:
Wetende dat ik hem heb ging ik zoeken maar helaas is die waarschijnlijk bij vrienden in de kast verdwenen. Kon alleen deel 4 nog vinden.


Deel 4? Ik heb 1 tm 3 liggen (ergens in mijn bakken met cd's...en deel 1 is dus helaas kapoet).....als je deel 4 voor mij kan fixen........dat zou top zijn!
Artiest {SHOWLIST artist 1955, 52061}
ik snap haar helemaal , nix als respect voor deze dj !
Nederlanders zijn wat verwend qua feesten en dj`s en dat komt de sfeer niet ten goede vind ik zelf en dan kan het zijn dat de passie voor het draaien er niet meer is ! Respect Monica , jij was de oldskool koningin !
Respect voor deze vrouw!
Artiest Remco
Respect!!!
 
Petje af als je je loopbaan (iets waarvan je niet beter meer weet of je bent het ZELF gewoon ipv slechts je baan) vaarwel durft te zeggen alleen maar omdat het je niet meer bevalt. DJ's en producers die het nog puur voor de centen doen en hun inspiratie kwijt zijn hebben we al genoeg. Wat hierboven o.a. wordt besproken m.b.t. de negatieve ontwikkelingen in de dance-scene zal er zeker een rol in gespeeld hebben, weet niet in hoeverre dat ook voor Miss Monica geldt maar die hele schrale zakelijkheid bevalt mij als feestganger ook niet, vroeger was misschien niet alles beter maar op een aantal gebieden was het dat ook zeker wél.

Jammer dat zelfs liefhebers van het eerste uur hier hun motivatie door verliezen.
'De scene' is al jaren veel meer met zichzelf bezig dan met het publiek of de muziek. Al die incestueuze ADE's, WMC en awarduitreikingen zijn daar duidelijke voorbeelden van.
 
Uitspraak van Dave op woensdag 21 november 2012 om 13:44:
Ze doelt waarschijnlijk (ook) op het incestueuze gedoe van Q-dance/B2S/ID&T wat een hetzelfde concern is tegenwoordig. Die hebben hun eigen pooltje van dj's opgericht met een eigen boekingskantoor en via allerlei trucs worden dan winstgevende feesten neergezet wat in feite hapklare eenhapsworsten zijn die allen op elkaar lijken


Jongen, dat is denk ik zo inherent in de dance gebakken. Vroeger had je toch ook ID&T en die propte steevast hun vaste namen op de feesten en cd's. HOe denk je anders dat jongens als Weirdo, Buzz Fuzz en Promo groot zijn geworden. Is echt niet iets van de laatste jaren hoor, weet ook niet of het iets is waar ik erg mee zit. Ook vriendjespolitiek etc hoort bij dance. Organisatoren weten toch ook meer wat ze zelf in huis hebben om op te bouwen. Als reactie daarop zie je ook weer andere groepen opstarten.. kijk bijv B2S of Art of Dance jaren later als reactie op ID&T
Artiest Lager
De "gun-factor" is er ook helemaal uit. Het draait er alleen nog alleen nog maar om of je een zaal vol trekt of niet.
Ook ik ben nog maar kort bezig, maar heb de verschillen al wel gezien. Hier en daar zit er veel te veel negativiteit in, jammer, heel jammer.

Ik ken Miss Monika niet heel goed als DJ, maar daar gaat het hier niet alleen maar om. Het is gewoon jammer dat iemand, ondanks haar liefde voor de muziek, zich gedwongen voelt om er uit te stappen, puur omdat haar liefde niet genoeg gedeeld word....