Partyflock
 

Amerikaanse miljardair laat oog vallen op ID&T

gepubliceerd door , op
Amerikaanse miljardair laat oog vallen op ID&T
21 augustus 2012
OrganisatieID&T Site
Nu dancemuziek en dj's big business zijn geworden in de Verenigde Staten, wil miljardair Robert F. X. Sillerman, stichter van wat nu concertorganisator Live Nation is, een wereldwijde organisator van dance-evenementen opzetten. Daarvoor wil hij overal ter wereld dance-bedrijven opkopen. Hij heeft ook belangstelling voor het Nederlandse ID&T, bevestigt dat bedrijf aan Quote.

Robert F. X. Sillerman kocht in de jaren negentig lokale concertorganisatoren op in de VS en vormde dat om tot SFX. Dat bedrijf breidde ook uit in Europa en nam onder andere het Nederlandse Mojo over. SFX veranderde van naam in Live Nation en Sillerman verkocht het aan entertainment-multinational Clear Channel. Sillerman heeft naar eigen zeggen $1 miljard uitgetrokken om een nieuwe Live Nation op te richten, en dat bedrijf zal zich richten op dance-evenementen en dj's. Hij heeft tot dusver één organisator van rave's in Louisiana gekocht, is in gesprek met zo'n 50 andere bedrijven en heeft met 15 een principe-akkoord.

Het kan niet missen dat Sillerman met deze ambitie ook in Nederland terecht komt, want hier zitten enkele grote dance-organisaties. En Sillerman komt uiteraard in het vaarwater van de grootste hier, het Amsterdamse ID&T, dat al wereldwijd opereert met het dance-evenement Sensation. Dit evenement vindt behalve één keer per jaar in Amsterdam ook plaats in onder andere Australië, Chili, Roemenië, Denemarken, België en New York. Voor die laatste editie werkt ID&T samen met Live Nation. En daar zal het wellicht niet bij blijven. 'ID&T is blij hoe de markt zich wereldwijd ontwikkelt. Sinds 6 jaar opereren wij ook succesvol wereldwijd met Sensation en nu ook met Mysteryland', aldus de woordvoerder van ID&T. 'Er is veel belangstelling voor ID&T en onze concepten, ook vanuit de oprichter van Live Nation en andere grote entertainment partijen. Wij hebben met alle partijen voortdurend gesprekken om te kijken hoe we ID&T en onze concepten verder kunnen brengen en zien dit als een positieve ontwikkeling.'

Bij Extrema Network, actief met festivals in Brabant, België en Noorwegen, is niemand die Quote te woord kan staan. De woordvoerder van Monumental, dat in Amsterdam en Rotterdam grote feesten organiseert onder de naam Awakenings, zegt: 'We zijn niet benaderd en niet te koop. Wel kijken we ons heen en houden alles in de gaten.' Ook organisatie Veel Meubel Stukken (actief in Amsterdam en Utrecht met onder andere Rauw en Valtifest) zegt van niets te weten.

Sillerman is niet de enige Amerikaanse miljardair met interesse in Eurodance. Casinomiljardair Steve Wynn heeft enkele grote nachtclubs opgericht in Las Vegas omdat zijn casino's minder goed lopen. Hij heeft onder andere Tiësto onder contract.

Bron: Quote

134 opmerkingen

Uitspraak van SJEEP op woensdag 22 augustus 2012 om 12:35:
weet je gelijk waarom gz velen malen bruter is dan een willekeurig feest van qdance


Dat komt omdat Multigroove erin zit..
Uitspraak van hardcorefoto.nl op dinsdag 21 augustus 2012 om 20:58:
ze geven nog 1 keer een thunderdome en dat is de laatste na 20 jaar, wat ID&T groot heeft gemaakt.

dat je dit geloofd. whahahahaha :lol:

Is niet waar maak je geen zorgen om thunderdome.
net of Q het stokje dan niet over zou gaan nemen.
Uitspraak van Tumult op woensdag 22 augustus 2012 om 10:11:
Elke vorm van creativiteit en vernieuwing zal hierdoor van grote evenementen verdwijnen


Denk dat het wel mee valt,maar wat maakt dat uit.

In dat geval is er altijd weer een kleinere org die van uit de underground opkomt en dat dan wel weer brengt.
 
Artiest Xim
Uitspraak van T.immeh op dinsdag 21 augustus 2012 om 23:48:
- Minder buitenlanders met vlaggen op 'onze' feesten.

Wat is hier positief aan?
Het is toch juist vet om te zien dat mensen vanuit de hele wereld naar Nederlandse feesten komen.
Uitspraak van Albertino op woensdag 22 augustus 2012 om 13:33:
In dat geval is er altijd weer een kleinere org die van uit de underground opkomt en dat dan wel weer brengt.


vergeet niet dat veel van die kleintjes het moeilijk wordt gemaakt door de grote & daarbij grote bedrijven een grote stempel drukken op de 'smaak' vh publiek, welke innovatie in de weg staat

Uitspraak van Karian op woensdag 22 augustus 2012 om 10:28:
Ondernemen heet dat, maar dat is, jammer genoeg, in de dance een vies woord.


Ik denk niet dat ondernemen een vies woord is maar de gradatie waarin een aantal grote bedrijven bewust uit zijn op zoveel mogelijk geld verdienen (met alle daarbij behorende ´trucs´, zoals hierboven al vermeld) en de kloof tussen hoe het nu gaat in de scene en de oorsprong van house

Uitspraak van Jeff Mulder op woensdag 22 augustus 2012 om 04:18:
Misschien een mooi moment ook terug te gaan naar de oorsprong van een
dance evenement: geen commercie, kleinschalig en pure liefde voor de muziek.
laatste aanpassing
Werkzaam bij Partyflock
Uitspraak van Love is the answer op woensdag 22 augustus 2012 om 14:50:
de kloof tussen hoe het nu gaat in de scene en de oorsprong van house


Meh....treinen reden vroeger ook op kolen, nu niet meer. En voor Ford kostte productie van auto's ook veel meer tijd.

Ik denk dat 90% van de criticasters geen reet verstand hebben van een event kost als je het een beetje serieus aanpakt. Geeft natuurlijk niks, want ieder zijn eigen kennis en kunde. Gaat om emotie, snap ik ook wel. Maar sommige reacties zijn duidelijk van mensen die gewoon niet kunnen accepteren dat de wereld verder is gegaan vanaf de plek waar zij het naar hun zin hadden.
Uitspraak van Love is the answer op woensdag 22 augustus 2012 om 14:50:
de gradatie waarin een aantal grote bedrijven bewust uit zijn op zoveel mogelijk geld verdienen (met alle daarbij behorende ´trucs´, zoals hierboven al vermeld) en de kloof tussen hoe het nu gaat in de scene en de oorsprong van house

dat is toch al zo lang, denk aan Mayday en de nederlandse kopie daarvan, uitgevoerd door ID€T.

Uitspraak van Love is the answer op woensdag 22 augustus 2012 om 14:50:
Misschien een mooi moment ook terug te gaan naar de oorsprong van een
dance evenement: geen commercie, kleinschalig en pure liefde voor de muziek.

Er is in de undergroundscene genoeg leuks te vinden; daar draait het (meestal) gelukkig niet om geld.
Uitspraak van Karian op woensdag 22 augustus 2012 om 15:04:
Meh....treinen reden vroeger ook op kolen, nu niet meer. En voor Ford kostte productie van auto's ook veel meer tijd.


Karian, het gaat erom dat sommige ontwikkelingen niet goed zijn als je kijkt naar de schade die ze toe brengen aan het oorspronkelijke gevoel, niks mis mee om die te benoemen.

Uitspraak van Bossche Bol op woensdag 22 augustus 2012 om 16:08:
dat is toch al zo lang, denk aan Mayday en de nederlandse kopie daarvan, uitgevoerd door ID€T.


Dat is ook zo. ID&T was in dat opzicht vanaf het begin fout bezig.

Uitspraak van Bossche Bol op woensdag 22 augustus 2012 om 16:08:
Er is in de undergroundscene genoeg leuks te vinden; daar draait het (meestal) gelukkig niet om geld.


ja, precies, in dat opzicht ook totaal niet erg dat ze worden overgenomen ;)
Ja, maar veel mensen snappen niet dat
Uitspraak van Love is the answer op woensdag 22 augustus 2012 om 17:52:
Karian, het gaat erom dat sommige ontwikkelingen niet goed zijn als je kijkt naar de schade die ze toe brengen aan het oorspronkelijke gevoel, niks mis mee om die te benoemen.


Nee, het gaat je om jouw mening dat iets niet goed is. Of het ook niet goed is, valt te betwisten en ligt aan je invalshoek, ervaring en mening. Dus in zoverre is niets goed, alles een mening :)
Niet dat ik hier veel verstand van heb, maar mag dit wel wat die man wil? Want ik lees dat hij Momnumental en Extrema ook had benaderd, als alle partijen ja hadden gezegd was hier toch sprake van een monopolievorming? Ik bedoel, dan heeft die man eigenlijk zo'n beetje alle grote feesten in zijn handen en dat mag, als ik het me niet vergis, niet vanwege ongezonde concurrentie. Daarvan is nu eigenlijk al sprake. Kleine organisaties kunnen de 'groten' zoals ID&T niet bijbenen.

Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken, ik hoop dat het in Nederlandse handen blijft.
Uitspraak van Karian op woensdag 22 augustus 2012 om 18:51:
het gaat je om jouw mening dat iets niet goed is. Of het ook niet goed is, valt te betwisten en ligt aan je invalshoek

Is dit een community voor zakenmensen?
Denk dat de gemiddelde feestvierder niet zit te wachten op nog meer commersie...als dat al mogelijk is op dat soort feesten.
Uitspraak van Bossche Bol op woensdag 22 augustus 2012 om 20:44:
Is dit een community voor zakenmensen?


:gaap: Doen jullie lekker niets zinnigers dan 'alles kut, enter' roepen. Ga ik mensen opzoeken die wel gewoon inzien dat elk verhaal meerdere kanten heeft

Uitspraak van Bossche Bol op woensdag 22 augustus 2012 om 20:44:
Denk dat de gemiddelde feestvierder niet zit te wachten op nog meer commersie...als dat al mogelijk is op dat soort feesten.


Ik denk dat de ontwikkeling van events wel anders heeft bewezen :bye:

*ontvolg*
Uitspraak van Bossche Bol op woensdag 22 augustus 2012 om 20:44:
Is dit een community voor zakenmensen?
Denk dat de gemiddelde feestvierder niet zit te wachten op nog meer commersie...als dat al mogelijk is op dat soort feesten.


Ja, precies ;)
Uitspraak van Karian op donderdag 23 augustus 2012 om 09:09:
Doen jullie lekker niets zinnigers dan 'alles kut, enter' roepen. Ga ik mensen opzoeken die wel gewoon inzien dat elk verhaal meerdere kanten heeft


Beetje onzinnige opmerking. Ten eerste wordt juist benadrukt wat mooi is en waardevol, ten tweede zien 'wij' meerdere kanten.


Uitspraak van Karian op donderdag 23 augustus 2012 om 09:09:
Ik denk dat de ontwikkeling van events wel anders heeft bewezen :bye:


Onzin, hij heeft het over nog meer commercie, dat kan je niet afleiden uit het verleden.
Uitspraak van Love is the answer op donderdag 23 augustus 2012 om 13:11:
Onzin, hij heeft het over nog meer commercie, dat kan je niet afleiden uit het verleden.


Juist wel lijkt me. Praktisch alle commercieel getinte events van ID&T, Q en b2s zijn uitverkocht. Soms al maaaaaaaanden van te voren. Het werkt dus. Dat JIJ het niet leuk vindt omdat jij wel oud genoeg bent om anders meegemaakt te hebben.....of dat JIJ het nou niet leuk vindt, betekent niet dat het geen succes is of niet werkt.

Voor de kat z'n kut een feestje geven is leuk, maar in de hedendaagse maatschappij kun je daar niet van vreten
Het past wel bij het plaatje van ID&T.

De grote concepten zijn al een aantal jaren gericht op de internationele markt, want naar de wensen van de trouwe Nederlandse bezoekers van o.a. Trance Energy en de muziekstijl van Sensation wordt al jaren niet meer geluisterd.


Ik hoop dat Thunderdome wel blijft bestaan onder de vlag van ID&T. Want het zou zonde zijn als dit concept zou verdwijnen.
Door met buitenaldnse bedrijven, culturen en organisaties samen te werken kan de conceptontwikkeling alleen maar sterker worden. Het zorgt namelijk voor nieuwe ideeën en concepten, waar de Nerderlandse dance-evenementen ook weer van profiteren.

De kwaliteit kan er alleen maar beter van worden!
Uitspraak van Carlito :vaag: op donderdag 23 augustus 2012 om 19:48:
Door met buitenaldnse bedrijven, culturen en organisaties samen te werken kan de conceptontwikkeling alleen maar sterker worden. Het zorgt namelijk voor nieuwe ideeën en concepten, waar de Nerderlandse dance-evenementen ook weer van profiteren.

De kwaliteit kan er alleen maar beter van worden!



Ze krijgen dan wel een monopoliepositie, omdat ze net als Mojo artiesten onder contract hebben staan die alleen bij hun mogen optreden en daar ook extra geld voor krijgen die weer doorberekend wordt naar de klant.


Ik zeg: lekker underground gaan weer met zijn allen :P
Uitspraak van !!!*youri*!!! op dinsdag 21 augustus 2012 om 19:31:
zo comerciel zijn ze bijde niet. ooit wel eens een poster gezien van defqon gezien of van inqontrol??
hun feesten zijn gewoon goed geregeld en netjes tot in de puntjes verzorgt de gene die de reclame maken voor hun feesten dat zijn WIJ de partygangers die naar hun feesten gaan!! want wij vertellen het door het was vet goed geregeld en het zag er allmeaal netjes uit!!


Dus omdat er geen poster hangt, wat ik betwijfel, is een feest niet commercieel? Het is een luxe dat je niet de hele stad hoeft vol te hangen met posters omdat je toch wel uit verkoopt, maar dat maakt het niet minder commercieel.

Een Qlimax zal een 2-2,5 mln euro omzet doen, dan hebben we het over big business, om over Defqon en die andere festivals maar te zwijgen. Verdiend wordt er, en niet zuinig ook.

Overigens heb ik daar helemaal geen moeite mee. Er is niets mis met geld verdienen. Ik zou zelf voorstellen die Amerikaan een belang te laten nemen, waarbij hij een fors bedrag investeert om verdere groei mogelijk te maken.
If your brand sells then go ahead and brand it all over the world!!!! Massa is Kassa after all!
Vuile klootzak is het!!! nou word alles @#*^ commercieel en gaat meneertje lopen bazen natuurlijk over alles en iedereen!! oprotten!!
Uitspraak van T.immeh op woensdag 22 augustus 2012 om 09:40:
De hardere stijlen niet, erg toevallig dat Fusion Records een bunker host op Q-base, terwijl er geen Titan staat. En waar draait Titan die week ervoor ? Juist, bij de grote concurrent UDC . Hetzelfde geldt voor Tatanka, die zelfs in de line up stond, maar moest kiezen tussen Frequence of Q-base.

Ook heeft DDN festival hun halve line up moeten blokkeren, aangezien die namen een week later op Decibel stonden.


Goed dat Titan juist voor de concurrent heeft gekozen;) zouden meer dj's een voorbeeld aan moeten nemen! Verder hebben die smerige organisaties simpelweg de laatste jaren veel te veel macht gekregen. En zo dus de scene verkracht voor de liefhebber..

Nu boeit mij zo'n DDN festival vrij weinig. Maar daar had ik ook uit begrepen dat deepack en adaro op aandringen van b2s niet meer mochten komen draaien.. Dit om de originaliteit te behouden van de namen in hun DECIBEL line-up.. Schandalig gewoon. Ben wat dat betrefd eigenlijk wel blij dat ik niet naar decibel ben geweest:)
Uitspraak van Lissiey op woensdag 22 augustus 2012 om 19:30:
was hier toch sprake van een monopolievorming? Ik bedoel, dan heeft die man eigenlijk zo'n beetje alle grote feesten in zijn handen en dat mag, als ik het me niet vergis, niet vanwege ongezonde concurrentie. Daarvan is nu eigenlijk al sprake.


Dat gebeurt nu overal mee.. en dan maken mensen zich het meeste zorgen om de feesten waar ze heen gaan :lol: zoek een andere monopoly speler eens op.. die van je eten bijvoorbeeld; Monsanto.. wen er maar aan dat dit leven een game is.. en probeer er daarna maar aan te wennen dat je naar hun pijpen danst.. en dans je niet hard genoeg.. :bye: ohnee.. die dingen gebeuren in NL natuurlijk helemaal niet.. heil de Koningin:respect:
Uitspraak van *Timmy* op vrijdag 24 augustus 2012 om 11:56:
Overigens heb ik daar helemaal geen moeite mee. Er is niets mis met geld verdienen. Ik zou zelf voorstellen die Amerikaan een belang te laten nemen, waarbij hij een fors bedrag investeert om verdere groei mogelijk te maken.


Sinds Amerika in de ban is van dance/house is al die ellende begonnen (sterrenstatus en 'djs' die absurte bedragen vragen voor een uurtje optreden)

Gezien de sterke en machtige positie van die miljardair kunnen de succesconcepten van ID-T wel makkelijker worden 'verkocht' aan de potentiële markt. Eigenlijk is het wel iets om trots op te zijn dat de kennis van een Nederlandse onderneming (ID-T) wereldwijd wordt ingezet

Wat ik niet positief vind aan dit geheel is dat het trouwe hollandse publiek (waardoor ze groot zijn geworden...) niet meer worden gehoord, want alle feesten die geen internationale potentie hebben verdwijnen of worden verneukt.
Ik denk dat de Amerikaanse ondernemer ID&T wil overnemen om juist hun expertise, ervaring en zienswijze binnen te halen.
Als hij van plan was om er een grote eenheidsworst van te maken, zou hij elke willekeurige regelneef kunnen inhuren.
Is ie een stuk goedkoper uit.
Grote bedrijven kopen altijd innovatieve bedrijven op om te verbreden. Om datgene te verkrijgen wat je zelf niet kunt.
Dus ik zou me niet zo'n zorgen maken of dingen extreem zullen veranderen.
Maar alles verandert, en wie dat niet wil inzien, moet lekker in een gat op de hei gaan zitten.

Wat ik ook bij velen hier mis, is wat het voor Nederland (dus voor ons allemaal) oplevert.
Een Amerikaan stopt geld (investeert) in een Nederlands bedrijf. Die kunnen weer uitbreiden en dan komen er weer meer Nederlanders aan het werk,
Op alle vlakken: organisatie, security, catering, licht en geluid, weet ik veel.
We (Nederland) zijn gewoon goed op het vlak van EDM.
Laten we daar trots op zijn en de voordelen voor iedereen van inzien.
Nederlandse geluidsmensen, lichtmensen, special effects-mensen reizen de hele wereld over.
Verdienen in het buitenland hun geld en nemen dat weer mee naar huis. En dat is ook export.
En Nederland leeft van export, en van niks anders.
Een paar posts terug is een filmpje te zien van UMF.
Gemaakt door Nederlanders: Final Kid (Charly Friedrich) is een Nederlandse jongen en hij werkt met een Nederlandse crew.
Op de site van Skol, een Braziliaans biermerk staat een dikke aftermovie van de Braziliaanse Sensation. Gemaakt door Ruud Minten, een Nederlander met een Nederlands bedrijf, Corino.
Allemaal dik geld wat weer terugvloeit in de Nederlandse economie.
Voordat je je hakken in het zand zet, zou je daar ook eens aan moeten denken.
Uitspraak van Jomtien op zondag 26 augustus 2012 om 13:35:
Die kunnen weer uitbreiden en dan komen er weer meer Nederlanders aan het werk,
Op alle vlakken: organisatie, security, catering, licht en geluid, weet ik veel.


Dat zijn voornamelijk plaatselijke partijen die hiervoor worden ingehuurd. Alsof ze een vliegtuig vol securety naar de andere kant van de wereld sturen en studenten laten overvliegen om een nachtje achter de bar te staan


Uitspraak van Jomtien op zondag 26 augustus 2012 om 13:35:
En Nederland leeft van export, en van niks anders.


Niet overdrijven. ongeveer 40% en die andere 60% noem jij 'niks' ?
 
Uitspraak van ExxonHC op dinsdag 21 augustus 2012 om 19:33:
laat ID&T eerst maar terug komen met een flinke dosis black in amsterdam.

maar wat hardcore betreft raakt ID&T alles een beetje kwijt


Heerlijk Gezegd!
Uitspraak van toerist op zondag 26 augustus 2012 om 14:59:
Dat zijn voornamelijk plaatselijke partijen die hiervoor worden ingehuurd. Alsof ze een vliegtuig vol securety naar de andere kant van de wereld sturen en studenten laten overvliegen om een nachtje achter de bar te staan


Ik bedoel dat ze dan ook hier in Nederland weer kunnen uitbreiden.
Want waarschijnlijk zal Nederland het pilot-land blijven voor nieuwe concepten.
Maar vergis je niet: Inmiddels zijn er ook al Nederlandse securitybedrijven voor events die uitbreiden in het buitenland.
En wat dacht je van de Mojo-barriers die ondertussen in tientallen landen op events gebruikt worden en door Nederlandse lassers in elkaar worden gebakken en dan in de container de wereld overgaan?

Volgens mij liggen de cijfers anders (60% van ons Bruto Nationaal Product gaat de grens over), maar dat doet er eigenlijk niet toe.
Ik schreef het om aan te geven hoe belangrijk export voor ons allemaal is.
We produceren meer (produkten en ideeën) dan we nodig hebben voor de binnenlandse markt.
Dus moeten we ermee de boer op willen we met z'n allen overleven.
En die bekrompenheid die ik hier soms tegenkom, doet meer denken aan 1912 dan aan 2012.
laatste aanpassing
Uitspraak van Jomtien op maandag 27 augustus 2012 om 18:57:
Ik bedoel dat ze dan ook hier in Nederland weer kunnen uitbreiden.
Want waarschijnlijk zal Nederland het pilot-land blijven voor nieuwe concepten.


Dat Nederland pilot-land wordt of eerder gezegd is, kan je wel merken dan.


Wie gaat er nou op een festival een tent gebruiken dat als mainstage moet fungeren :S (mysterland)

En dat Energy is dan zeker ook een pilot. Ik zie dat als verkrachting van een mooi concept dat Trance Energy heet.

Geen BLACK in de Arena meer, ook zoiets
laatste aanpassing
Tijden veranderen, Toerist.
Black was verliesgevend.
En Trance Energy is een andere weg ingeslagen. En ik was op Energy, en ik moet zeggen: Voor mij stukken beter.
De tent op Mysteryland was volgens mij bedoeld om ook met slecht weer alles goed te laten verlopen. En volgens mij lukte dat.

Ik begrijp soms ook niet alles wat er gebeurt.
Maar ik denk niet dat er mensen zijn bij ID&T, UDC, Extrema enzovoort die met opzet festivals verneuken of om mensen dwars te zitten.
Er zal wel een visie achter zitten.
En ja, vaak eentje waar ik geen touw aan kan vast knopen.