Partyflock
 

Het Mystery Land fair trade ontbijtconcert, een sprookjesachtig begin van je festival

gepubliceerd door , op
Eenhoorns op hakken, albino pauwen die trots met hun veren pronken, fabeldieren knabbelen op achtergebleven ontbijtjes. Meteen na binnenkomst hoor je de magische klanken van Artificial Happiness. Globalicious begeleidt je naar je picknickkleed waar een kistje vol verrassingen op je wacht.

Globalicious organiseert in samenwerking met Artificial Happiness en ID&T een heerlijk fairytale ontbijt bij de mainstage op Mystery Land. Het is de eerste keer dat Mystery Land haar poorten opent om samen met Globalicious de eerste bezoekers op een sprookjesachtig fair trade ontbijt te trakteren. Naast samen ontwaken op magische klanken, is het ontbijt bedoeld om de bezoeker kennis te laten maken met de inhoud van de millenniumdoelen en de simpele manier waarop zij zelf een bijdrage kunnen leveren om deze doelen te behalen. Het is een kwestie van keuzes maken; anders consumeren.

In 2000 hebben regeringsleiders van 189 landen afgesproken om vóór 2015 de belangrijkste wereldproblemen aan te pakken. Er zijn acht concrete doelstellingen vastgelegd om armoede, schulden, ziekten, sterfte en honger drastisch terug te brengen, meer kinderen naar school te krijgen, gelijke rechten tussen mannen en vrouwen te bevorderen én een duurzaam leefmilieu en vrije handel te stimuleren. Dat klinkt ingewikkeld maar Globalicious laat zien dat je er echt zelf iets aan doen.

De aanvang van het ontbijt is 11:00 uur en eindigt om 12:30.

Wees dus op tijd voor een fantastisch begin van het Mystery Land festival.

85 opmerkingen

 
Eerst ontbijten en dan feesten ik zeg doen :lol:
 
Waarom doen die feesten zo `verantwoord´.... Eerst dat bericht van extrema en nu deze.

Ik heb niet zo veel zin om me op zo´n feest om de wereldproblemen te bekommeren, gewoon volle bak losgaan.
 
links lullen rechts vullen
Vind het een goed initiatief! (Y)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 juli 2009 om 13:14:
Waarom doen die feesten zo `verantwoord´.... Eerst dat bericht van extrema en nu deze.

doen niet elk bedrijf er aan mee dan tegenwoordig? Groen en verantwoord verkoopt nou eenmaal anno 2009, het draait uiteindelijk altijd om de centen :)
 
ik neem mn eigen ontbijt wel mee :P
Werkzaam bij Creator Events
Artiest {SHOWLIST artist 44978, 21201}
:gaap: feest en politiek correct gedoe :gaap:
feest = zonder enige politiek
Uitspraak van De Herriehippie op zaterdag 11 juli 2009 om 13:34:
oen niet elk bedrijf er aan mee dan tegenwoordig? Groen en verantwoord verkoopt nou eenmaal anno 2009, het draait uiteindelijk altijd om de centen :)

Jeeeeeeeeeeeezus wat zijn jullie cynisch zeg. Wel eens gehoord van mensen die dingen echt beter willen maken? Negatieve gedoe is echt laaaaaaame
laatste aanpassing
Uitspraak van Mannetje L op zaterdag 11 juli 2009 om 14:09:
Wel eens gehoord van mensen die dingen echt beter willen maken?

laat de rijkste landen dan ook echt eens iets doen ipv iedere keer nutteloos te weinig
om zo structureel de 3e wereld niet rijk te laten worden.....zodat de wereld economie zo blijft zoals die is. wel eens nagedacht dat amerika en rusland dan de armste zijn?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 juli 2009 om 13:14:
Waarom doen die feesten zo `verantwoord´.... Eerst dat bericht van extrema en nu deze.

Ik heb niet zo veel zin om me op zo´n feest om de wereldproblemen te bekommeren, gewoon volle bak losgaan.

Uitspraak van The AgressiveAtor op zaterdag 11 juli 2009 om 14:13:
laat de rijkste landen dan ook echt eens iets doen ipv iedere keer nutteloos te weinig
om zo structureel de 3e wereld niet rijk te laten worden.....zodat de wereld economie zo blijft zoals die is. wel eens nagedacht dat amerika en rusland dan de armste zijn?

vooral alleen aan jezelf denken en de schuld afschuiven op de overheid en de rijkere landen,
nee zo krijgen we een betere wereld(Y)
 
Ik hoef geen betere wereld. hij is goed zoala hij nu is(Y)
 
Uitspraak van stefotronic op zaterdag 11 juli 2009 om 14:24:
vooral alleen aan jezelf denken en de schuld afschuiven op de overheid en de rijkere landen,
nee zo krijgen we een betere wereld

Dit soort ongein hoort m.i. niet op feesten thuis. Als ik de dag na het feest uitgebrakt ben is het weer tijd voor het verbeteren van de wereld(Y)
 
11.00 uur:S Dan lig ik nog te ronken(s)
Heeft iemand er wel eens aan gedacht dat je op een feest als mysteryland in een keer 60.000 man kan bereiken??!! Jullie roepen hier zelf letterlijk: Nee, laat ons maar zelfstandig aktie ondernemen, NOT!! De wereld heeft het duidelijk nodig om dit soort dingen kant en klaar onder de neus geschoven te krijgen. Niemand verbeterd in zijn eentje de wereld, en zo te horen velen van jullie al helemaal niet!!
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 juli 2009 om 14:44:
11.00 uur Dan lig ik nog te ronken

Misschien bewaren ze wat broodjes voor je(Y)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 juli 2009 om 13:17:
links lullen rechts vullen

LOL
Uitspraak van Mannetje L op zaterdag 11 juli 2009 om 14:09:
Jeeeeeeeeeeeezus wat zijn jullie cynisch zeg. Wel eens gehoord van mensen die dingen echt beter willen maken? Negatieve gedoe is echt laaaaaaame

Denk dat die mensen Globalicious niet eens kennen :z Echt wel top wat zij allemaal neerzetten! :respect:

En dat 'links lullen, rechts vullen'... Tja zo heb ik ook een tijdje gedacht. Maar al wordt er maar 1 cent per verkocht kaartje aan het goede doel geschonken of al worden en maar 10 mensen aangestoken die daarna zich ook gaan inzetten voor het goede doel, alle beetjes helpen. Het is beter om iets te doen dan helemaal niets. Het gaat erom wat JIJ ermee doet uiteindelijk!

De mensen die zeggen dat feesten alleen maar losgaan is mogen zich wel eens wat verder verdiepen in hoe house eigenlijk ontstaan is. Het is toch prachtig dat we daar met z'n allen kunnen staan, 50.000 man bij elkaar zonder dat het ertoe doet welk kleurtje je hebt of op welke partij te stenmt? In andere landen word je voor minder in een cel gesmeten. Als je je daar nou alleen als eens even van bewust bent, al is dat maar 5 minuten van je 12-uur-durende feest. Een veranderd bewustzijn kan de wereld al veranderen. Waarom zou je dat niet willen? Omdat je eigen wereld goed is? Lekker egoistisch!
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 juli 2009 om 13:14:
Ik heb niet zo veel zin om me op zo´n feest om de wereldproblemen te bekommeren, gewoon volle bak losgaan.

Mijn gedachte :)
Uitspraak van Wackiejacky op zaterdag 11 juli 2009 om 15:10:
De mensen die zeggen dat feesten alleen maar losgaan is mogen zich wel eens wat verder verdiepen in hoe house eigenlijk ontstaan is. Het is toch prachtig dat we daar met z'n allen kunnen staan, 50.000 man bij elkaar zonder dat het ertoe doet welk kleurtje je hebt of op welke partij te stenmt? In andere landen word je voor minder in een cel gesmeten. Als je je daar nou alleen als eens even van bewust bent, al is dat maar 5 minuten van je 12-uur-durende feest. Een veranderd bewustzijn kan de wereld al veranderen. Waarom zou je dat niet willen? Omdat je eigen wereld goed is? Lekker egoistisch!

:respect:

Terwijl wij hier met zijn allen en onze schaapjes op het droge lekker staan te feesten, zijn er mensen die de grootste strijd aan het leveren zijn. En dan heb ik het niet over het overleven van hun kater. Ja, je wordt doodgegooid met goede doelen en ja, het lijkt alsof de hele westerse wereld het alleen maar doet om de publiciteit en ja, ik begrijp dat er mensen zijn die vinden dat er links geluld en rechts gevuld wordt. Maar ik ben allang blij dat er íets gedaan wordt! Ook al lijkt het alsof het niets uithaald, het is echt wel zo.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 juli 2009 om 14:35:
Als ik de dag na het feest uitgebrakt ben is het weer tijd voor het verbeteren van de wereld

doe je dat dan ook? daar geloof ik namelijk geen reet van.
als mysteryland iets extra's biedt voor haar bezoekers en dan ook nog eens een goed doel helpt, wat is dan precies je probleem? kun je dan niet meer lekker uit je dakkie gaan omdat er misschien ook nog een kans is dat je iemand anders helpt?
Uitspraak van stefotronic op zaterdag 11 juli 2009 om 15:55:
doe je dat dan ook? daar geloof ik namelijk geen reet van.
als mysteryland iets extra's biedt voor haar bezoekers en dan ook nog eens een goed doel helpt, wat is dan precies je probleem? kun je dan niet meer lekker uit je dakkie gaan omdat er misschien ook nog een kans is dat je iemand anders helpt?

PRECIES! :respect:
Uitspraak van Wackiejacky op zaterdag 11 juli 2009 om 15:10:
En dat 'links lullen, rechts vullen'... Tja zo heb ik ook een tijdje gedacht. Maar al wordt er maar 1 cent per verkocht kaartje aan het goede doel geschonken of al worden en maar 10 mensen aangestoken die daarna zich ook gaan inzetten voor het goede doel, alle beetjes helpen. Het is beter om iets te doen dan helemaal niets. Het gaat erom wat JIJ ermee doet uiteindelijk!

en dan we hebben in nederland genoeg armoede maar daar heb iedereen scheit aan...laat ze de kaartjes niet zo duur maken kunnen teminste de echte partymensen los gaan....inplaats weer de (arme landen) te steunen......
Uitspraak van GOBO op zaterdag 11 juli 2009 om 16:57:
en dan we hebben in nederland genoeg armoede maar daar heb iedereen scheit aan...laat ze de kaartjes niet zo duur maken kunnen teminste de echte partymensen los gaan....inplaats weer de (arme landen) te steunen......

http://partyflock.nl/party/day/2009/8/29

Tientallen feesten waar jij uit kan kiezen en waar je los kan gaan zonder dat je ervoor in de buidel hoeft te tasten. Je hebt nog altijd zoiets als een keuze. Je hoeft geen merk spijkerbroek te kopen, een kaartje voor een groot feest of een duur pak appelsap. Je kunt ook de goekope variant kiezen. En dat we eerst aan ons eigen land moeten denken... Tja ik weet niet hoe jij de rest van de wereld ziet maar in mijn ogen zijn we allemaal mensen, gelijkwaardig. Vind het al bizar genoeg dat we niet allemaal in harmonie kunnen leven maar je landsgrenzen zoveel bepalen. Sorry maar ik vind jouw post behoorlijk egoistisch overkomen.
laatste aanpassing
top idee, goed bezig zeg (y)

Leuk toch zo'n ontbijtje bij de main, als ik hier naar toe zou zijn gegaan was ik er zeker om 11:00 bij geweest voor een fair trade ontbijtconcert :D:D:D

Ik zeg..... Goed bezig daaro :woop:
Uitspraak van Wackiejacky op zaterdag 11 juli 2009 om 17:34:
Tientallen feesten waar jij uit kan kiezen en waar je los kan gaan zonder dat je ervoor in de buidel hoeft te tasten. Je hebt nog altijd zoiets als een keuze. Je hoeft geen merk spijkerbroek te kopen, een kaartje voor een groot feest of een duur pak appelsap. Je kunt ook de goekope variant kiezen. En dat we eerst aan ons eigen land moeten denken... Tja ik weet niet hoe jij de rest van de wereld ziet maar in mijn ogen zijn we allemaal mensen, gelijkwaardig. Vind het al bizar genoeg dat we niet allemaal in harmonie kunnen leven maar je landsgrenzen zoveel bepalen. Sorry maar ik vind jouw post behoorlijk egoistisch overkomen.

AMEN :respect:
Uitspraak van Wackiejacky op zaterdag 11 juli 2009 om 17:34:
Sorry maar ik vind jouw post behoorlijk egoistisch overkomen.

Eerst van jezelf houden voordat je van anderen kunt houden. Dat gaat voor Nederland op. Altijd buiten de landsgrenzen aan het klooien, maar je eigen land totaal verpauperen.
 
Uitspraak van Wackiejacky op zaterdag 11 juli 2009 om 17:34:
of een duur pak appelsap. Je kunt ook de goekope variant kiezen.

Die goedkope appelsap is meestal niet "Fair trade" en moet zeggen dat al die Fair Trade produkten behoorlijk prijzig zijn en dat dan moeten kopen in een tijd van economische crisis.. Lastig. Dus welke appelsap moet je nou kopen???

Vind wel dat ze op zo'n feest best van elk verkocht kaartje 1 euro kunnen doneren aan een goed doel. Organisatie verdient toch al bakken met geld.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 juli 2009 om 18:01:
Vind wel dat ze op zo'n feest best van elk verkocht kaartje 1 euro kunnen doneren aan een goed doel. Organisatie verdient toch al bakken met geld.

Precies! Veel beter intiatief!!
Laten ze idd maar geld doneren van de kaartjes, die marges zijn sky-high. Lekker charitatief doen, maar geen cent van de eigen winst in willen leveren.
Enne.. voor iedereen die voor goede doelen is: Verkoop je kaartje op marktplaats, bereken wat je die dag zo gaat uitgeven en stort het lekker rechtstreeks naar dat goede doel.
Of nog beter, een doel waar je zelf achter staat. Kom om te feesten hoor, geef best veel aan goede doelen, maar wel doelen die ik uitkies.
Uitspraak van feestSlak op zaterdag 11 juli 2009 om 18:22:
maar geen cent van de eigen winst in willen leveren.

Wat doet extrema dit jaar dan?

Iedere belastingbetaler schenkt al voldoende aan het goede doel, zoals iedereen weet zijn ze VERPLICHT om per jaar een bepaald percentage af te staan aan derde wereldlanden, daar stijgen ze nog ver boven uit en zoals wellicht iedereen weet gaat er wéér 2 Miljard dollar in de bodemloze put (:lol: Welke put?:lol: )die de derde wereld heet, dat is 1,4 MILJARD!!! euro! Als we dat even door 17.000.000 delen dan zie je dat er per inwoner al méér dan genoeg daarheen gaat en dat ze nu onderhand wel eens zelf aan een goede economie mogen gaan werken. Je moet het ooit loslaten anders blijven ze teren op de zakken van westerse landen.
Precies, Minister van Sterke Drank for president! Laten we stemmen :D

[serieus]Er zijn hier in Nederland ook genoeg mensen die onder de armoedegrens leven. Ik steun liever het Leger Des Heils. (die liepen trouwens vroeger in kroegen met een collectebus, ging altijd best veel in)[/serieus]
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op zaterdag 11 juli 2009 om 18:36:
Iedere belastingbetaler schenkt al voldoende aan het goede doel, zoals iedereen weet zijn ze VERPLICHT om per jaar een bepaald percentage af te staan aan derde wereldlanden, daar stijgen ze nog ver boven uit en zoals wellicht iedereen weet gaat er wéér 2 Miljard dollar in de bodemloze put (:lol: Welke put?:lol: )die de derde wereld heet, dat is 1,4 MILJARD!!! euro! Als we dat even door 17.000.000 delen dan zie je dat er per inwoner al méér dan genoeg daarheen gaat en dat ze nu onderhand wel eens zelf aan een goede economie mogen gaan werken. Je moet het ooit loslaten anders blijven ze teren op de zakken van westerse landen.

Precies, daarom is fair trade ook zo goed, op die manier help je de derde wereld landen hun eigen economieën op te bouwen!

Goed initiatief!
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 juli 2009 om 14:31:
Ik hoef geen betere wereld. hij is goed zoala hij nu is

als jij t goed hebt wil t niet zeggen dat heel de wereld het goed heeft(Y)
laatste aanpassing
Uitspraak van Chebquema op zaterdag 11 juli 2009 om 19:10:
Precies, daarom is fair trade ook zo goed, op die manier help je de derde wereld landen hun eigen economieën op te bouwen!

Goed initiatief!

Het is inderdaad een goed initiatief, maar laten we dan die 1,4 miljard daaraan besteden (Y) Alle ambtenaren max havelaar koffie geven e.d. Dan hebben we er allemaal nog iets aan.
Uitspraak van feestSlak op zaterdag 11 juli 2009 om 19:00:
Precies, Minister van Sterke Drank for president! Laten we stemmen :D

Ik mag nog niet stemmen noch mezelf beschikbaar stellen :lol:


Uitspraak van feestSlak op zaterdag 11 juli 2009 om 19:00:
[serieus]Er zijn hier in Nederland ook genoeg mensen die onder de armoedegrens leven. Ik steun liever het Leger Des Heils. (die liepen trouwens vroeger in kroegen met een collectebus, ging altijd best veel in)[/serieus]

Juist :-)
Uitspraak van My way... op zaterdag 11 juli 2009 om 19:16:
als jij t goed hebt wil t niet zeggen dat heel de wereld het goed heeft(Y)

Maar dat wil ook niet zeggen als je overal 50 tot 100 procent extra voor betaald dat deze dan wel beter wordt (Y)
Het is goede PR van ID&t.

Maatschappelijk verbonden enzo...

Ze willen een goede naam hebben en houden.

Maar ik vind dat soort PR-gelul niet bevorderend voor het charme dat een dancefeest met zich meedraagt.

Krijgen we nog meer dagjesmensen die niet weten wat FEESTEN is!
laatste aanpassing
 
Dat ze dat ontbijt maar regelrecht naar de derde wereld opsturen...
In 2000 hebben regeringsleiders van 189 landen afgesproken om vóór 2015 de belangrijkste wereldproblemen aan te pakken. Er zijn acht concrete doelstellingen vastgelegd om armoede, schulden, ziekten, sterfte en honger drastisch terug te brengen,

En juist deze week laat zelfs de VN weten dat deze doelstelling onhaalbaar is. Zal vast een leuke picknick worden, maar het maakt de doelstellingen niet minder onhaalbaar
Te grof gewoon, jezelf voleten voor de 3e wereld. Ik stel een daad deze dag: Ik zal het gehele event niet meer vaste voedingsstoffen tot me nemen dan om en nabij 1 gram.
En zónder mayonaise.
 
Uitspraak van feestSlak op zaterdag 11 juli 2009 om 20:13:
Te grof gewoon, jezelf voleten voor de 3e wereld. Ik stel een daad deze dag: Ik zal het gehele event niet meer vaste voedingsstoffen tot me nemen dan om en nabij 1 gram. En zónder mayonaise.

Wat dat ook moge zijn, daar kan ik geen dag op teren :9
Uitspraak van feestSlak op zaterdag 11 juli 2009 om 20:13:
Te grof gewoon, jezelf voleten voor de 3e wereld. Ik stel een daad deze dag: Ik zal het gehele event niet meer vaste voedingsstoffen tot me nemen dan om en nabij 1 gram.
En zónder mayonaise.

Als je interessant wilt komen doen dan zou je je misschien ook moeten indenken dat ze in derde wereld landen enzo veel minder energie gebruiken, ze niet eens zoveel kúnnen eten als wij en dat ze ook minder nodig hebben. Ga nou maar even ergens anders je praatjes verkondigen.
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op zaterdag 11 juli 2009 om 20:23:
Als je interessant wilt komen doen dan zou je je misschien ook moeten indenken dat ze in derde wereld landen enzo veel minder energie gebruiken, ze niet eens zoveel kúnnen eten als wij en dat ze ook minder nodig hebben. Ga nou maar even ergens anders je praatjes verkondigen.

Vanwaar je slechte humeur? Dit was cynisch bedoeld. Als je het niet snapt mag je best om uitleg vragen hoor. Vind ik geen punt.
Uitspraak van feestSlak op zaterdag 11 juli 2009 om 20:39:
Vanwaar je slechte humeur? Dit was cynisch bedoeld. Als je het niet snapt mag je best om uitleg vragen hoor. Vind ik geen punt.

Ik heb geen slecht humeur, gewoon verkeerd gelezen. En als ik ergens links gelul* ten onder kan halen dan doe ik daar niet moeilijk over B)

*Wat het nu dus niet bleek te zijn :(
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op zaterdag 11 juli 2009 om 20:47:
links gelul*

Het groen waar ik op mijn profielfoto doorheenglij bracht je waarschijnlijk in de war. :P Ben niet echt politiek geörienteerd maar zeker niet links iig ;)
Uitspraak van feestSlak op zaterdag 11 juli 2009 om 18:22:
Enne.. voor iedereen die voor goede doelen is: Verkoop je kaartje op marktplaats, bereken wat je die dag zo gaat uitgeven en stort het lekker rechtstreeks naar dat goede doel.
Of nog beter, een doel waar je zelf achter staat. Kom om te feesten hoor, geef best veel aan goede doelen, maar wel doelen die ik uitkies.

Je wordt toch ook niet gedwongen? Globalicious geeft slechts informatie en kan de mensen die zoiets hebben van "ik wil wat goeds doen voor de wereld" helpen met het aandragen van handvaten. Ze staan niet met een pistool aan je kop hoor, maar met een lekker ontbijtje. Als dat voor sommige mensen de juiste manier blijkt om zich bewust te worden vann de verdeeldheid en ongelijkheid in deze wereld, wat is daar dan mis mee?

Weet je, alle beetjes helpen. Als ik een euro in een collectebus ga gooien ga je dan ook zeggen "je moet er twee ingooien". En als ik er dan twee ingooi ga je zeggen "je moet je hele maandloon erin gooien". En als ik dat doe zeg je "je mag helemaal geen loon hebben! Als je echt voor het goede doel bent dan werk je alleen nog vrijwillig!". Zo is het nooit goed.

Stel je nou voor dat er straks 100 mensen zijn die tijdens dat ontbijt zich bedenken "Hm we maken er wel een bende van met z'n allen, vandaag ga ik eens netjes al m'n afval in de prullenbak gooien". Of "m'n vriendin zit krap bij kas, ik heb beter op dit mometn dus ik betaal d'r drankjes vandaag". Dat zijn allemaal kleine dingetjes waar ze misschien anders niet aan gedacht hadden. Globalicious draait om positiviteit, energie en liefde. Niemand dringt je iets op. Lekker ontbijten samen en het leven vieren.

Is het nou zo godforsaking moeilijk om daar gewoon positief tegenover te staan, ipv dat eeuwige gezeik dat 't niet goed genoeg is? :flower:
Doelde meer op deze uitspraak:
Uitspraak van Wackiejacky op zaterdag 11 juli 2009 om 17:34:
Tientallen feesten waar jij uit kan kiezen en waar je los kan gaan zonder dat je ervoor in de buidel hoeft te tasten. Je hebt nog altijd zoiets als een keuze. Je hoeft geen merk spijkerbroek te kopen, een kaartje voor een groot feest of een duur pak appelsap. Je kunt ook de goekope variant kiezen. En dat we eerst aan ons eigen land moeten denken... Tja ik weet niet hoe jij de rest van de wereld ziet maar in mijn ogen zijn we allemaal mensen, gelijkwaardig. Vind het al bizar genoeg dat we niet allemaal in harmonie kunnen leven maar je landsgrenzen zoveel bepalen. Sorry maar ik vind jouw post behoorlijk egoistisch overkomen.

Dan denk ik wel... je hebt ook een keuze om niet te gaan, kan een dorp een week van eten.
Gun mensen ook eens een onbezorgde dag uit. Genoeg mensen die dat soms even hard nodig hebben, even niet aan serieuze of ernstige dingen denken. En dat mag ook best, ook als je in een welvarend land woont. En vooralsnog zijn het vooral je overtuigingen en geloof die zoveel bepalen, niet eens de grenzen als het gaat om harmonie. Dat is inderdaad jammer. Maar niet alleen een geldkwestie.
En wat niet gaan betreft en dan doneren; zolang geld naar landen gaat waarvan de regeringsleiders rondvliegen in de duurste Gulfstreams van deze aarde, mede dankzij onze gulle giften, geef ik geen donaties aan buitenlandse initiatieven. Maar wel aan doelen als mishandelde ezeltjesopvang of het Leger des Heils (want we hebben hier in Nederland ook daklozen). Als je echt geïnteresseerd bent in het wel en wee van charitatieve instellingen, vraag de jaarcijfers eens op van zo'n organisatie. Kan ik nog een betoog van 2 uur over houden, maar das hier niet de juiste plaats. En zo vind ik een feest niet het juiste moment.
Wens je iig een fijne dag @ ML, maak er wat goeds van ;)
Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op zaterdag 11 juli 2009 om 19:18:
Maar dat wil ook niet zeggen als je overal 50 tot 100 procent extra voor betaald dat deze dan wel beter wordt

ik reageeerde op wat hij zei (Y)
wat jij zegt is iets anders...(en ben k met je eens)
Uitspraak van feestSlak op zaterdag 11 juli 2009 om 22:48:
Dan denk ik wel... je hebt ook een keuze om niet te gaan, kan een dorp een week van eten.
Gun mensen ook eens een onbezorgde dag uit. Genoeg mensen die dat soms even hard nodig hebben, even niet aan serieuze of ernstige dingen denken. En dat mag ook best, ook als je in een welvarend land woont. En vooralsnog zijn het vooral je overtuigingen en geloof die zoveel bepalen, niet eens de grenzen als het gaat om harmonie. Dat is inderdaad jammer. Maar niet alleen een geldkwestie.
En wat niet gaan betreft en dan doneren; zolang geld naar landen gaat waarvan de regeringsleiders rondvliegen in de duurste Gulfstreams van deze aarde, mede dankzij onze gulle giften, geef ik geen donaties aan buitenlandse initiatieven. Maar wel aan doelen als mishandelde ezeltjesopvang of het Leger des Heils (want we hebben hier in Nederland ook daklozen). Als je echt geïnteresseerd bent in het wel en wee van charitatieve instellingen, vraag de jaarcijfers eens op van zo'n organisatie. Kan ik nog een betoog van 2 uur over houden, maar das hier niet de juiste plaats. En zo vind ik een feest niet het juiste moment.
Wens je iig een fijne dag @ ML, maak er wat goeds van

Maar mensen kunnen een onbezorgde dag uit hebben als ze willen. Je moet niet naar die picknick en er wordt je niets opgedrongen. Ken weinig mensen die die ervaringen hebben met initiatieven als Globalicious.

En ik ben het helemaal met je eens, housefeesten zijn geweldig om even in een andere wereld te duiken. Maar dat is dan iets waar we in verschillen, ik vind het wel mooi om daar juist regelmatig even bij stil te staan. Dat we die mogelijkheid hebben! Dat je daar ziet hoe het OOK kan zijn. Waarom kunnen we niet altijd zo leven, in zoveel harmonie? Veel mensen zien het als zoiets vanzelfsprekends maar dat is het dus blijkbaar niet.

Oh en ik weet niet of ik er zelf ben dit jaar hoor ;) Heb net eens effe opgesnord wat de armoedegrens eigenlijk is maar daar leef ik dus blijkbaar ook onder momenteel :D dus moet ook wat dingen cancellen. Ik doneer al het geld wat ik uitspaar aan treinkaartjes en eten en drinken enzo dan wel aan mezelf want dat is dan gerechtvaardigd :p
laatste aanpassing
Vind je wel sterke punten hebben wacky.

Uitspraak van Wackiejacky op zaterdag 11 juli 2009 om 23:07:
Je moet niet naar die picknick en er wordt je niets opgedrongen.

Maar het beeld wat hier wordt gebracht is dat we met z'n allen als een stelletje hippies bij de main gaan zitten denken aan hoe slecht mensen in andere landen het wel niet hebben en daardoor toch de normale 'sfeer' bij de main voor 1.5. uur weg is door zo'n picnick ding. Het zou als een stuk minder opdringerig zijn als ID&T gewoon de gehele dag ergens een stage (eventueel met top DJ's) neerzet om daar de gehele dag fairtrade eten te kunnen nuttige. Nu is het simpele goodwill reclame voor ID&T en gaat dit ten koste bij de main voor de mensen die hier geen zin in hebben. Het kost ID&T geen drol nu (behalve een nieuwsberichtje op PF).

Daar zit namelijk niet iedereen op te wachten, dat de BEZOEKERS straks een initiatief als dit steunen en dat ID&T daarna weer met de credits er vandoor gaat. Overigens hoort een idee als dit meer thuis bij een concept als 'A day at the park' of 'Picnic at the park' of iets in die richting.
Uitspraak van Wackiejacky op zaterdag 11 juli 2009 om 23:07:
Ik doneer al het geld wat ik uitspaar aan treinkaartjes en eten en drinken enzo dan wel aan mezelf want dat is dan gerechtvaardigd :p

Juist (Y) Dan blijft de Nederlandse economie tenminste ook nog rollen. :-)
Overigens @ ID&T, mochten ze meelezen. Zet zelf de eerste stap en koop 500 ontbijtjes op en verloot deze, dan toon je inzet en gaat misschien de commercie van deze actie af.
Uitspraak van Wackiejacky op zaterdag 11 juli 2009 om 22:18:
Is het nou zo godforsaking moeilijk om daar gewoon positief tegenover te staan, ipv dat eeuwige gezeik dat 't niet goed genoeg is?

Precies! :)
Dat eeuwige gezeik altijd hier :gaap: Damnnn, overal zoeken mensen wat achter :S
een sprookjesachtig begin van je festival

sprookjesachtig begin :P

daarna weer lekker aan de ketsers en op het einde helemaal van t padje
 
goed idee!
Als je hier in NL geen baan hebt krijg je een uitkering zodat je toch nog kunt eten en leven.. Maar in die landen kunnen normale mensen die werken nog maar amper rond komen van hun loon (+/- 1 euro per dag).. En dan kun je zeggen dat het daar ook niet veel kost, maar als je verder kijkt zie je ook dat ze dan nog niet veel kunnen eten/leven!

ik zeg vaker doen zo'n dingen, degene die het goed vinden kunnen er aan mee doen en degene die het niet willen niet.. Maar denk wel dat als je het niet doet dit nog veel vaker gedaan wordt omdat ze nog niet genoeg geld hebben om daar te helpen..
Weet je wat geld ophaalt? Aan het eind mensen hun overgebleven munten laten doneren.
En door ID&T laten cashbacken. Maar dat doen ze niet, want dat levert ook nog behoorlijk wat op, al die munten die nooit meer worden uitgegeven.
Uitspraak van Wackiejacky op zaterdag 11 juli 2009 om 23:07:
Waarom kunnen we niet altijd zo leven, in zoveel harmonie?

Als je de harmonie van een feest bedoelt: Omdat we niet 365/jaar aan de XTC zijn? :X


Uitspraak van Wackiejacky op zaterdag 11 juli 2009 om 23:07:
Oh en ik weet niet of ik er zelf ben dit jaar hoor ;) Heb net eens effe opgesnord wat de armoedegrens eigenlijk is maar daar leef ik dus blijkbaar ook onder momenteel :D dus moet ook wat dingen cancellen. Ik doneer al het geld wat ik uitspaar aan treinkaartjes en eten en drinken enzo dan wel aan mezelf want dat is dan gerechtvaardigd :p

Met zo'n agenda als de jouwe schiet iemand met een jaarsalaris 3x modaal nog onder de armoedegrens :p

Ik vind overigens het idee feest en goed doel niet slecht. Maar laat ID&T z'n ervaring eens inzetten voor een uniek evenement waar de gehele opbrengst ten goede komt aan een charitatieve instelling. En ID&T desnoods de risico's sponsort. Aangezien ze toch nooit een flop organiseren. Bezoekers kiezen dan voor een goed doel icm feest.
Paar maanden terug was ik op een dergelijk feest, maar afgezien dat de kaartopbrengst blijkbaar naar het goede doel ging. Ik heb geen collectebus gezien, en waarom niet aan het eind alle niet uitgegeven munten collecteren bijvoorbeeld? Dat zijn goede manieren van inzameling.
Ook aan het eind van ML gaan er weer genoeg mensen met drankmuntjes naar huis die ze nooit meer uitgeven. 100% winst voor de organisator.
Ik zit helemaaal niet te wachten op dit soort politiek-correct gedoe op feesten. Ik ga juist naar een feesten om een beetje los te zijn van dagelijkse beslommeringen en zorgen en dan wil me niet druk maken over 1 of ander politiek doel wat gehaald moet worden.
Ben wat dat betreft ben ik al bewust genoeg bezig vind ik. Een feestorganisator hoeft mij persoonlijk niet te gaan vertellen wat ik allemaal nog beter kan doen.

Just my two cents. De anderen die hier wel trek in hebben (letterlijk en figuurlijk :d ) moeten gewoon gaan.
laatste aanpassing
Uitspraak van feestSlak op zondag 12 juli 2009 om 08:19:
en waarom niet aan het eind alle niet uitgegeven munten collecteren bijvoorbeeld? Dat zijn goede manieren van inzameling.
Ook aan het eind van ML gaan er weer genoeg mensen met drankmuntjes naar huis die ze nooit meer uitgeven. 100% winst voor de organisator

WAt een geniaal idee zeg :respect: :respect: :respect:
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 12 juli 2009 om 10:19:
Ik zit helemaaal niet te wachten op dit soort politiek-correct gedoe op feesten

Jeetje lees ff wat posts terug.



Uitspraak van Thijs-BK op zondag 12 juli 2009 om 10:19:
De anderen die hier wel trek in hebben (letterlijk en figuurlijk ) moeten gewoon gaan.

Die zullen wél bij de 1000 moeten zitten die binnenkomen ;)

Misschien ga ik er wel voor. leuk begin van een sprookjesachtige dag :yes:
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Boef! op zaterdag 11 juli 2009 om 13:22:
Vind het een goed initiatief! (Y)

Zeker weten :respect:
Uitspraak van toerist op zaterdag 11 juli 2009 om 19:28:
dagjesmensen die niet weten wat FEESTEN is!

veel plezier dan! :roflol:
laatste aanpassing
 
Iemand nog 1 kaartje over? pb graag
Uitspraak van bloesem op zondag 12 juli 2009 om 11:06:
Die zullen wél bij de 1000 moeten zitten die binnenkomen

IK ga het niet eens proberen. Dan kunnen beter wat mensen gaan die zich daar wel geroepen tot voelen.

Ik blijf met dar soort dingen malen in mijn hoofd. Het zou voor mij een smet(je) zijn op een feest waar ik gewoon vrij wel zijn van zorgen en ellende.
Wat overigens niet betekend dat het me niets kan schelen, in tegendeel. Maar maatschappelijk betrokken zijn op een feest.... dat is niets voor mij.
Muntjes inleveren aan het einde voor een goed doel is nog tot daar aan toe. Dat vind ik dan juist een vet idee. Dan heb je een onbezorgde dag gehad en op het einde doe je ook nog niets goeds :jaja:
Uitspraak van feestSlak op zondag 12 juli 2009 om 08:19:
Ook aan het eind van ML gaan er weer genoeg mensen met drankmuntjes naar huis die ze nooit meer uitgeven. 100% winst voor de organisator.

Dat doen ze bij MayDay en Nature one een stuk beter, daar kun je ze op het eind inleveren en krijg je gewoon je eigen geld terug. (Overigens zullen ze dat in Nederland ook wel bij een bepaald feest doen hoor).

Daarbij was ik vorig jaar (30 augustus) bij Vollt festival waar ze alleen biologisch (duur) voedsel hadden en daar gingen per uur hooguit 15 pizza's de oven in en was er alleen keuze uit pizza of (half koude) pasta!
Uitspraak van verwijderd op zondag 12 juli 2009 om 06:39:
Als je hier in NL geen baan hebt krijg je een uitkering zodat je toch nog kunt eten en leven.

wanuit mijn werk weet ik dat een bijstandsuitkering tegenwoordig heel lastig te krijgen is, en het is net genoeg om niet dood te gaan. Mensen die een uitkering hebben kunnen zich niet eens een kaartje ML veroorloven, laat staan een duur ontbijtje van fair trade.

een deel van de winst van het festival afstaan of aan het einde de muntjes voor het goede doel is een prima idee!
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 12 juli 2009 om 13:00:
Het zou voor mij een smet(je) zijn op een feest waar ik gewoon vrij wel zijn van zorgen en ellende.

Er zijn er genoeg die roepen.. Ooooooh wat zielig! Meedoen met ontbijten. En daarna gewoon los kunnen gaan en er niet meer aan denken. Ben daar zelf ook niet erg sterk in.

@geze;;ie : Idd schokkend hoeveel arme mensen hier wonen. En dan zie je in een programma als "Geen Cent te Makken" een doos die 500 euro mobiel verbelt per maand, 400 verstapt en 200 euro verrookt per maand. Met een uitkering. Die mensen verpesten iedere vorm van begrip voor diegenen die het wel moeilijk hebben. En voeden het idee dat je in Nederland wel heel dom zijn geweest, wil je echt armoede hebben.


Uitspraak van ' B) Minister van Sterke Drank B) op zondag 12 juli 2009 om 13:13:
Dat doen ze bij MayDay en Nature one een stuk beter, daar kun je ze op het eind inleveren en krijg je gewoon je eigen geld terug. (Overigens zullen ze dat in Nederland ook wel bij een bepaald feest doen hoor).
Arenacards kun je ook weer cashbacken. Maar soms kan je munten alleen per gelijk aantal inleveren, of is de rij zo lang dat mensen er geen zin in hebben, zien het niet dat het kan, vergeten het. Een collectebus onder ieders neus voor die dagvaluta zou zeker wat opleveren.
Maar vaak doen ze dat niet, want dit betaalsysteem levert de organisatie namelijk een prima marge op van bijna 100%.
gezellig ich bin dabei!
Het ontbijtje vind ik wel een goed/grappig/origineel idee, alleen die politieke shit erachter vind ik onzin.

Voordat ik dingen dubbel ga zeggen, ben het helemaal hier mee eens:
Uitspraak van Thijs-BK op zondag 12 juli 2009 om 13:00:
Het zou voor mij een smet(je) zijn op een feest waar ik gewoon vrij wel zijn van zorgen en ellende.
Wat overigens niet betekend dat het me niets kan schelen, in tegendeel. Maar maatschappelijk betrokken zijn op een feest.... dat is niets voor mij.
Muntjes inleveren aan het einde voor een goed doel is nog tot daar aan toe. Dat vind ik dan juist een vet idee. Dan heb je een onbezorgde dag gehad en op het einde doe je ook nog niets goeds
Uitspraak van toerist op zaterdag 11 juli 2009 om 19:28:
Krijgen we nog meer dagjesmensen die niet weten wat FEESTEN is!

Op DanceValley komen ook dagjes mensen op af, maar even goed ging edereen ging los. Gewoon het goede voorbeeld geven, volgen ze vanzelf ;)
Wat een blabla hier :D

Ik stel voor dat degene die het niét eens is met deze actie zijn of haar kaartje aan mij verkoopt (H)
Artiest {SHOWLIST artist 1068, 115740}
Uitspraak van joppe1985 op zaterdag 11 juli 2009 om 14:44:
Heeft iemand er wel eens aan gedacht dat je op een feest als mysteryland in een keer 60.000 man kan bereiken??!! Jullie roepen hier zelf letterlijk: Nee, laat ons maar zelfstandig aktie ondernemen, NOT!! De wereld heeft het duidelijk nodig om dit soort dingen kant en klaar onder de neus geschoven te krijgen. Niemand verbeterd in zijn eentje de wereld, en zo te horen velen van jullie al helemaal niet!!

Amen!
Uitspraak van geze;;ie op zondag 12 juli 2009 om 14:04:
wanuit mijn werk weet ik dat een bijstandsuitkering tegenwoordig heel lastig te krijgen is, en het is net genoeg om niet dood te gaan. Mensen die een uitkering hebben kunnen zich niet eens een kaartje ML veroorloven, laat staan een duur ontbijtje van fair trade.

bijstand gaat toch richting minimum inkomen? en wat doe je in godsnaam op een feest wat meer dan 50 euro alleen al aan entree kost als je in de bijstand zit?

Uitspraak van feestSlak op zondag 12 juli 2009 om 14:55:
En dan zie je in een programma als "Geen Cent te Makken" een doos die 500 euro mobiel verbelt per maand, 400 verstapt en 200 euro verrookt per maand. Met een uitkering. Die mensen verpesten iedere vorm van begrip voor diegenen die het wel moeilijk hebben. En voeden het idee dat je in Nederland wel heel dom zijn geweest, wil je echt armoede hebben.

kan me echt kapot ergeren aan dat volk
Ik denk dat ID&T gewoon wil weten wat voor reacties hier uitkomen.

Duncan wilde toch een nieuw festival beginnen, die maatschappelijk verbonden zou zijn...
60.000 x 65 euro,- ..da's pas verantwoord ondernemen (y)
Uitspraak van toerist op maandag 13 juli 2009 om 19:24:
Duncan wilde toch een nieuw festival beginnen, die maatschappelijk verbonden zou zijn...

Maatschappelijke thema's binnen Nederland ja, niet een paar vage boertjes in het buitenland.
Uitspraak van "The Mad One" op maandag 13 juli 2009 om 23:05:
60.000 x 65 euro,- ..da's pas verantwoord ondernemen

Zo dat wilde ik ook zeggen. Misschien blijft er nog wel iets van die 4,3 miljoen (65.000 kaarten zelfs) over voor wat ontwikkelingshulp.
Uitspraak van Nadine^ op dinsdag 14 juli 2009 om 15:41:
Zo dat wilde ik ook zeggen. Misschien blijft er nog wel iets van die 4,3 miljoen (65.000 kaarten zelfs) over voor wat ontwikkelingshulp

Uitspraak van "The Mad One" op maandag 13 juli 2009 om 23:05:
60.000 x 65 euro,- ..da's pas verantwoord ondernemen (y)

65.000 x 62,50 inderdaad :gaap: De fee die naar Ticketonline gaat blijft daar ook, als ze die bij ieder evenement mee storten naar de organisaties dan zou er geen Ticketonline zijn :bye:

€4.062.500 dus.
omzet is iets anders dan winst he
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 juli 2009 om 13:14:
Waarom doen die feesten zo `verantwoord´.... Eerst dat bericht van extrema en nu deze.

Ik heb niet zo veel zin om me op zo´n feest om de wereldproblemen te bekommeren, gewoon volle bak losgaan.

Stel je voor, dat je heel eventjes zou moet denken aan anderen
laatste aanpassing
Precies.. tis maar een uurtje hoor...
en ja
Uitspraak van feestSlak op zondag 12 juli 2009 om 14:55:
En daarna gewoon los kunnen gaan

en misschien blijft er wat hangen, bij mij, of bij die 999 anderen. En das toch mooi meegenomen dan :)
Uitspraak van bloesem op zondag 12 juli 2009 om 11:06:
Misschien ga ik er wel voor. leuk begin van een sprookjesachtige dag

alles wat ID&T doet is in jou ogen geweldig, zelfs als ze besluiten om 20:00 te stoppen of het festivalterrein te halveren, kan je er nog begrip voor opbrengen :P
Het is alleen maar leuk dat het ontbijt gratis is en dat je ook nog wat leert over het maken van een betere wereld toch?
Win win situatie lijkt mij!
Het gaat toch om een stukje bewustwording. Je kan wel simpelweg 1euro aan een goed doel geven. Dan schiet je het eigenlijke doel voorbij.
Het gaat er om dat mensen meer aan mensen gaan denken, overheden aan hun woord houden en minder individualisme.
En de eerste stap naar een betere wereld zal je zelf moeten zetten. En dan kan je wel wachten op je buurman dat die 1st een stap neemt. Maar dan bestempel je je zelf als schaap die de kudde achterna loopt:P

Laat dit soort dingen maar komen en het liefst in grote getale zo dat je er niet meer omheen kunt:)
En ehhh gratis eten?? Ben je nou een echte Hollander of niet:P